loading...
همه چی از همه جا
آتیش بازدید : 418 نظرات (0)

شیخ سلمان کعبی نماد استعمارستیزی در خوزستان است

شیخ سلمان کعبی یکی از حکام محلی خوزستان از سال های 1150 ق تا سال 1178 ق بود که بارها با استعمارگران انگلیسی در نبرد بود. جنگ "ابوطوق" یکی از نبرهای مشهور سپاه شیخ سلمان با بریتانیا بود که منجر به شکست سنگین انگلیسی ها شد.

در کشورمان مبارزان و استعمارستیزان بسیاری بودند که با جان و دل از میهن خود دفاع کردند در این بین رئیسعلی دلواری یکی از استعمارستیزان بوشهری بود که با مصوبه شورای عالی انقلاب روز 12 شهریور به عنوان سالروز کشته شدن رئیسعلی دلواری از سال 89 به نام «روز مبارزه با استعمار انگلیس» نام گذاری شده است. دلواری در سال 1263 هجری شمسی برابر با 1881 میلادی در روستای دلوار از توابع تنگستان متولد شد. اما باید به همین مناسبت سعی کنیم هم وطنان را با دیگر استعمارستیزان آشنا کنیم.

مردم خوزستان بارها در برابر یورش های استعمارگران مقاومت کردند. از جنگ عشایر عرب خوزستان به نام "جنگ جهاد" گرفته تا مبارزات شیخ سلمان کعبی. نبرد جهاد، نبردی در زمان جنگ جهانی اول پس از فتوای مراجع نجف و کربلا بر علیه قوای انگلیس است. این نبرد بین عشایر عرب خوزستان و قوای انگلیس که از جنوب وارد ایران شده بودند در 20 کیلومتری غرب اهواز روی داد.

پیش از "نبرد جهاد" جنگ های زیادی میان شیخ سلمان و انگلیسی ها به صورت زمینی و دریایی صورت گرفته بود. مداخله انگلیسی ها در کشمکش و منازعه میان شیخ سلمان و پاشای بغداد و حمایت های آنها از عثمانیان شیخ را متقاعد ساخت که انگلیسی ها عامل اصلی تحریک و تشویق عثمانیان به منظور حمله به بنی کعب هستند. از این رو شیخ در صدد بر آمد تا با نمایش قدرت خویش به انگلیسی ها و به خطر انداختن منافع شان، مانع فتنه انگیزی آن ها شود. اولین اقدام شیخ سلمان بر انگلیسی ها در هجدهم ژوئن 1765 م (1179 ق) بود.

 آنها با 6 کشتی جنگی خویش، 2 کشتی انگلیس را در مسیر بوشهر-بصره تصرف کردند. چند روز بعد شیخ کشتی "فورت ویلیام" را که یکی از کشتی های تجاری تحت حمایت کمپانی هند شرقی بود را به تصرف در آورد. بعد از آن مکاتباتی میان شرکت هند شرقی و شیخ صورت گرفت که شیخ زیر بار زور آن ها نرفت و نهایتا انگلیس تصمیم به یورش گرفت. انگلیسی ها با یک نیروی دریایی قوی متشکل از 4 کشتی ساخت اروپا، 3 کشتی کوچک، 50 پیاده نظام 15 توپ، 350 سپاهی و 25 ملوان عازم خلیج فارس شدند. عبدالنبی قیم مورخ اهوازی در کتاب 500 سال تاریخ خوزستان ذکر می کند که در آن زمان شیخ سلمان در حدود 3 هزار سرباز ورزیده در اختیار داشت. در سپتامبر 1766 انگلیسی ها به تنهایی وارد عملیت شدند. فرجام این یورش برای انگلیسی ها فاجعه آمیز بود. آن ها از نیروی شیخ سلمان شکست خوردند و در نتیجه 1 کاپیتان، 2 افسر و 1 گروهبان و 18 سرباز جان خود را از دست داده و 50 نفر زخمی شدند و توپخانه صحرایی و 13 صندوق مهمات به تصرف سپاه شیخ درآمد. دفتر نمایندگی کمپانی هند شرقی بلافاصله به نیروهای انگلیسی دستور عقب نشینی و توقف هر گونه عملیات زمینی را صادر کرد.  بعد از آن شکست انگلیسی ها باز در صدد مقهور کردن شیخ شدند و از راه دریا ناوگان دریایی او را محاصره کردند.

داستان نبرد شیخ سلمان و انگلیس به عنوان جنگ ابوطوق در میان مردم عرب خوزستان تا کنون به صورت سینه به سینه نقل می شود و از آن به عنوان نماد غیرت و شجاعت یاد می کنند. مردم عرب خوزستان از اینکه با دست خالی توانستند بزرگ ترین استعمارگر جهان را شکست دهند به خود می بالند. با این حال تاریخ این جنگ برای بسیاری از هموطنان ناآشنا مانده است.

معرفی شخصیت های استعمارستیز و روایت نبرهای آنان با انگلیس می تواند قوت قلب و افتخار بزرگی برای ساکنان این مرز و بوم باشد و بی شک با تدبیر می تواند این خاطرات را به نسل های جدید از جمله چاپ این وقایع در تاریخ مدارس حفظ و منتقل کرد. نباید فراموش شود که از جمله حوادث بسیار مهم در تاریخ خوزستان که نقشی بسیار با اهمیت در تاریخ این منطقه دارد، عدم اعتنای این مردم به اغواها و تطمیع دولت عثمانی و خنثی کردن نقشه های آن ها است. این رویداد بیانگر میل و علاقه این مردم به تقویت مبانی همبستگی و همگرایی با مردم سایر مناطق ایران است. فراموش نشود که شیخ سلمان علاوه بر نبردهایش در برابر استعمار خدمات بسیاری به مردم منطقه کرد. از جمله این خدمات ساخت سدی بر روی رود کارون به نام "سد سابله" بود. متاسفانه این سد توسط یورش کریم خان نابود شد و کسروی در کتابش گفته است "اگر کریم خان این بند را نشکسته بود تا قرن ها استوار می ایستاد". همچنین پیش از احمد کسروی میرزا محمدصادق نامی آن سد را در استحکام نمونه سد اسکندر دانسته است.

مردم عرب خوزستان در راه حفظ ملک و دفع متجاوزان، حماسه هایی از ایثار و از خودگذشتگی خلق کرده و جان خویش را در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم سرزمین و حکومت می کنند. تاریخ شاهد نمونه های بسیاری از این فداکاری ها بوده است.

آتیش بازدید : 188 نظرات (0)

در مطالعه ای که جهت بررسی عوامل خطرساز در پوکی استخوان انجام گرفت مشخص شد که چاقی مردان، خطر شکستگی استخوان را افزایش می دهد.

اثر چاقی شکمی مردان بر تحلیل بافت استخوانی

بر اساس مطالعه ای که در کنگره سالانه انجمن رادیولوژی امریکای شمالی ارایه شد، چاقی شکمی یک فاکتور خطر در تحلیل بافت استخوان و کاهش قدرت آن در مردان به شمار می رود. این تحقیق نشان داد که چاقی شکمی در مردان نه تنها خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را افزایش می دهد، بلکه یک عامل خطرساز در تحلیل بافت استخوانی است.

بر اساس آمارهای مرکز ملی آمار سلامت و بهداشت امریکا، بیش از 37 میلیون مرد امریکایی بالای 20 سال از چاقی رنج می برند. چاقی با بسیاری از اختلالات از جمله بیماری های قلبی- عروقی، دیابت، کلسترول بالا، آسم، ایست تنفسی در خواب (آپنه) و بیماری های مفصلی همراه است. از آنجایی که اغلب مطالعات مربوط به پوکی استخوان در مورد زنان انجام شده است، این تفکر غلط در میان مردم رایج شده است که مردان به تحلیل استخوان دچار نمی شوند.

توزیع چربی موجود در بدن در همه قسمت ها یکسان نیست. چربی زیر جلدی فقط در زیر پوست وجود دارد و چربی احشایی یا چربی شکمی عمیق بوده و در حفره شکم، در زیر بافت عضله قرار دارد. ژنتیک، رژیم غذایی و ورزش در میزان چربی احشایی دخالت دارند. زیاد بودن مقدار چربی در حفره شکم خطرناک بوده و با بروز بیماری های قلبی- عروقی همراه است.

در مطالعه ای که جهت بررسی عوامل خطرساز در پوکی استخوان انجام گرفت مشخص شد که چاقی مردان، خطر شکستگی استخوان را افزایش می دهد. محققان در ادامه این بررسی، اثر چاقی شکمی را بر استحکام استخوان ها مورد مطالعه قرار دادند. در این تحقیق 35 مرد چاق با میانگین سنی 34 سال و میانگین شاخص توده بدن 36.5 انتخاب شدند. توده چربی، توده عضلانی و قدرت و استحکام استخوان ها در این مردان مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج نشان داد در مردانی که چربی احشایی یا شکمی بیشتری دارند، استحکام و قدرت استخوان کمتر از سایر مردان است. نتیجه دیگر این که توده عضلانی بیشتر با افزایش استحکام استخوان همراه است. نکته جالب در این تحقیق این بود که در مردان چاق با BMI یکسان، استحکام و قدرت استخوان در مردانی کمتر است که چربی شکمی بیشتری دارند.

 

سیمرغ

آتیش بازدید : 219 نظرات (0)

نوشابه های ورزشی و انرژی زا برای سلامت دندان ها مضر هستند. اسیدیته بالا در این نوشیدنی ها موجب آسیب رساندن به مینای دندان ها می شود.

اثر نوشابه ها بر مینای دندان

این روزها مصرف نوشیدنی های ورزشی و انرژی زا در بین جوانان و نوجوانان بسیار رایج شده است. اغلب این افراد تصور می کنند که این نوشیدنی ها ترکیبات سالم تری بوده، توانایی جسمی را افزایش داده و به تناسب اندام کمک می کنند.

متاسفانه نوشابه های ورزشی و انرژی زا برای سلامت دندان ها مضر هستند. اسیدیته بالا در این نوشیدنی ها موجب آسیب رساندن به مینای دندان ها می شود.

بر اساس مطالعه ای که در سال 2012 انجام شد، 30 تا 50 درصد بزرگسالان و 62 درصد نوجوانان در امریکا به طور مداوم از نوشیدنی های انرژی زا استفاده می کنند. در این تحقیق اسیدیته، pH و میزان فلوراید در 9 نوشیدنی انرژی زا و 13 نوشیدنی ورزشی مورد بررسی قرار گرفت.

نمونه مینای دندان به مدت 15 دقیقه در این نوشیدنی ها و سپس 2 ساعت در بزاق مصنوعی قرار گرفت. این عمل روزانه 4 بار و به مدت 5 روز تکرار شد. پس از 5 روز، صدمات مینای دندانی مشاهده شد و مشخص گردید نوشابه های انرژی زا 2 برابر نوشیدنی های ورزشی موجب آسیب دندان ها می شوند.

تحلیل و فرسایش ایجاد شده در مینای دندان توسط این نوشیدنی ها، قابل بازگشت و بهبود نیست و موجب آسیب پذیری دندان ها در برابر پوسیدگی و افزایش حساسیت آنها به سرما می شود.

دندانپزشکان مصرف مداوم این نوشیدنی ها را توصیه نمی کنند و معتقدند که جویدن آدامس بدون قند پس از مصرف این نوشیدنی ها، میزان بزاق در دهان را افزایش می دهد بنابراین به کاهش سطح اسید در دهان کمک می کند. شستن دهان با آب نیز همین اثر را داراست.

به علاوه متخصصان بر این باورند که بلافاصله پس از مصرف نوشیدنی های انرژی زا یا ورزشی، مسواک نزنید. برای این کار بهتراست 1 ساعت یا بیشتر صبر کنید. مسواک زدن بلافاصله پس از آشامیدن این نوشیدنی ها به دلیل انتشار و گسترش اسید در محیط دهان احتمال فرسایش و تحلیل دندان را افزایش می دهد. در حقیقت قند و شکر به طور مستقیم موجب آسیب دندانی نمی شوند بلکه تبدیل آنها به اسید توسط باکتری ها، موجب صدمه به دندان ها می شود.

آتیش بازدید : 146 نظرات (0)

یه داستان عشقی و رمانتیک برای دختر و پسرای شیطون!!!!!!!!!  :heart:

وقتی سر کلاس درس نشسته بودم تمام حواسم متوجه دختری بود که کنار دستم نشسته بود و اون منو “داداشی” صدا می کرد .
به موهای مواج و زیبای اون خیره شده بودم و آرزو می کردم که عشقش متعلق به من باشه . اما اون توجهی به این مساله نمیکرد .
آخر کلاس پیش من اومد و جزوه جلسه پیش رو خواست . من جزومو بهش دادم .بهم گفت:”متشکرم”.

میخوام بهش بگم ، میخوام که بدونه ، من نمی خوام فقط “داداشی” باشم . من عاشقشم . اما… من خیلی خجالتی هستم ….. علتش رو نمیدونم .
تلفن زنگ زد .خودش بود . گریه می کرد. دوستش قلبش رو شکسته بود. از من خواست که برم پیشش. نمیخواست تنها باشه. من هم اینکار رو کردم. وقتی کنارش رو کاناپه نشسته بودم. تمام فکرم متوجه اون چشمهای معصومش بود. آرزو میکردم که عشقش متعلق به من باشه. بعد از ۲ ساعت دیدن فیلم و خوردن ۳ بسته چیپس ، خواست بره که بخوابه ، به من نگاه کرد و گفت :”متشکرم ” .
روز قبل از جشن دانشگاه پیش من اومد. گفت :”قرارم بهم خورده ، اون نمیخواد با من بیاد” .

من با کسی قرار نداشتم. ترم گذشته ما به هم قول داده بودیم که اگه زمانی هیچکدوممون برای مراسمی پارتنر نداشتیم با هم دیگه باشیم ، درست مثل یه “خواهر و برادر” . ما هم با هم به جشن رفتیم. جشن به پایان رسید . من پشت سر اون ، کنار در خروجی ، ایستاده بودم ، تمام هوش و حواسم به اون لبخند زیبا و اون چشمان همچون کریستالش بود. آرزو می کردم که عشقش متعلق به من باشه ، اما اون مثل من فکر نمی کرد و من این رو میدونستم ، به من گفت :”متشکرم ، شب خیلی خوبی داشتیم ” .

یه روز گذشت ، سپس یک هفته ، یک سال … قبل از اینکه بتونم حرف دلم رو بزنم روز فارغ التحصیلی فرا رسید ، من به اون نگاه می کردم که درست مثل فرشته ها روی صحنه رفته بود تا مدرکش رو بگیره. میخواستم که عشقش متعلق به من باشه. اما اون به من توجهی نمی کرد ، و من اینو میدونستم ، قبل از اینکه خونه بره به سمت من اومد ، با همون لباس و کلاه فارغ التحصیلی ، با گریه منو در آغوش گرفت و سرش رو روی شونه من گذاشت و آروم گفت تو بهترین داداشی دنیا هستی ، متشکرم.

میخوام بهش بگم ، میخوام که بدونه ، من نمی خوام فقط “داداشی” باشم . من عاشقشم . اما… من خیلی خجالتی هستم ….. علتش رو نمیدونم .
نشستم روی صندلی ، صندلی ساقدوش ، اون دختره حالا داره ازدواج میکنه ، من دیدم که “بله” رو گفت و وارد زندگی جدیدی شد. با مرد دیگه ای ازدواج کرد. من میخواستم که عشقش متعلق به من باشه. اما اون اینطوری فکر نمی کرد و من اینو میدونستم ، اما قبل از اینکه بره رو به من کرد و گفت ” تو اومدی ؟ متشکرم”
سالهای خیلی زیادی گذشت . به تابوتی نگاه میکنم که دختری که من رو داداشی خودش میدونست توی اون خوابیده ، فقط دوستان دوران تحصیلش دور تابوت هستند ، یه نفر داره دفتر خاطراتش رو میخونه ، دختری که در دوران تحصیل اون رو نوشته. این چیزی هست که اون نوشته بود :
” تمام توجهم به اون بود. آرزو میکردم که عشقش برای من باشه. اما اون توجهی به این موضوع نداشت و من اینو میدونستم. من میخواستم بهش بگم ، میخواستم که بدونه که نمی خوام فقط برای من یه داداشی باشه. من عاشقش هستم. اما …. من خجالتی ام … نمی‌دونم … همیشه آرزو داشتم که به من بگه دوستم داره. ….
ای کاش این کار رو کرده بودم ……………..”

آتیش بازدید : 136 نظرات (1)

متاسفانه امروزه به دلایل مختلف و برخی ناهنجاری فرهنگی شنیده می‌شود که در مواردی جزئی شاهد روابط بین زنان متاهل با پسران و یا مردان متاهل هستیم که این روابط بسیار آسیب زا و مخرب است. خیانت‌های زنانه عوامل مختلفی دارد که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد:

خیانت

۱- عدم یک رابطه گرم و صمیمانه با همسر

یکی از عوامل اصلی خیانت زنانه روابط زن و شوهر است؛ زمانی‌که بین زوجین، روابط زناشویی خوبی حاکم نباشد، این احتمال وجود دارد که زن به همسر خود خیانت کند. اختلالات جنسی که به مرور زمان برای برخی مردان به وجود می‌آید و مشکلات شخصیتی باعث می‌شود که مرد نتواند به همسر خود محبت کند و فقدان محبت، عاطفه و روابط گرم و صمیمی باعث این خیانت‌ها می‌شود. زنانی که محبت خوب و لازم را از همسرخود دریافت کرده و یا روابط زناشویی خوبی بین آن‌ها برقرار باشد، احتمال خیانت در آن‌ها بسیار کم است.

خیانت

۲- گذشته بی‌بندوبار زن

 یکی دیگر از عوامل خیانت زن، گذشته اوست که در یک خانواده بی‌بندوبار و خیلی آزاد پرورش یافته و تربیت شده‌ است و تربیت غلط گذشته باعث می‌شود همچنان حتی بعد از ازدواج هم این روابط را حفظ کند. برخی از زنان که روابط زیادی داشته‌اند، به دلیل اینکه روابط صمیمانه و یا دوستی‌های دوران مجردی خود را نمی‌توانند به اتمام برسانند و برایشان بسیار سخت است تا خود را در زمان تاهل کنترل کنند در‌‌ همان چارچوب به روابط خود ادامه می‌دهند.

۳- احساس تنهایی کردن

مسایل شخصیتی وجود دارد که امکان دارد یک زن تحمل تنهایی و بیکاری را نداشته و به سختی می‌تواند دقایق و یا ساعتی را تنها و بیکار بگذراند. این زنان زمانی‌که می‌خواهند تنهایی خود را پر کنند وقتی می‌بینند همسرشان به دلیل مشغله کاری نمی‌تواند برای آن‌ها وقت بگذارد گرایش پیدا می‌کنند که وقت خود را با دیگران و یا جنس مخالف خود پر کنند.

۴- عوامل فردی و اختلالات شخصیتی زنان

عوامل فردی و اختلالات شخصیت و یا ویژگی‌های طرفین می‌تواند بستری برای خیانت باشد. وقتی در جامعه این روابط ناشایست، رواج پیدا کند امکان دارد وسوسه در زن ایجاد شود که این رابطه‌ها را تجربه کند. مسایلی مانند ماهواره، تهاجم فرهنگی، الگوهای فرهنگی ناهنجار و غلط در خانه، همه این عوامل می‌توانند در خیانتهای زنانه دخیل باشد؛ در نتیجه حرمت و حریم‌های خانواده شکسته می‌شود و افراد پایبند چارچوب‌های اخلاقی نیستند.

۵- دوران مجردی محدود

برخی از زنان به دلیل اینکه گذشته خوبی نداشته‌اند و یا زمان مجردی خیلی محدود بودند وقتی شرایطی را می‌بینند که زنان و مردان، رابطه آزادانه‌ای با هم دارند. این افراد چون می‌خواهند گذشته خود را جبران کنند، به خیانت رو می‌اورند. شرکت درپارتی، ارتباط با دوست ناباب و مسائلی دیگر می‌توانند انگیزه خیانت را زیاد کند.

۶- مشکلات اقتصادی

مسئله دیگر مشکلات اقتصادی که در جامعه است، البته مسئله اقتصادی به تنهایی عامل خیانت زنانه نیست. فرد ممکن است نیازهای مالی بیشتری را در خود احساس کند؛ ولی اگر پایبند چارچوب‌های اخلاقی باشد؛ امکان ندارد با هر تحریک، وضعیت معیشتی کنار بیایند؛ اما فردی که به خاطر پول با جنس مخالف خود ارتباط برقرار می‌کند، بیشتر به دلیل میل به تجمل گرایی، مصرف بیشتر، مدگرایی و خرید کردن، به جنس مخالفی فرا‌تر از چارچوب خانواده رو می‌آورد تا مورد حمایت او قرار گیرد.

در این زمینه تعداد زنانی که به دلیل فقر مادی به ارتباط با جنس مخالف رو می‌آورند بسیار کم است. اما وقتی زن به دلیل اینکه همسرش معتاد بوده و یا بیکار و مریض است خیانت می‌کند در واقع «فحشا» است؛ یعنی زن خودفروشی می‌کند تا نیازهای مالی خود را تامین کند.

۷- تنوع طلبی

علت دیگر خیانت زنانه، تنوع طلبی است. در برخی اوقات مشخص شده است فرد نتوانسته است با همسرخود زندگی کند و شاید بار‌ها و بار‌ها ازدواج کرده است.

 بهترین راهکار این است که باید علت این رابطه‌ها را در سطح فردی مشخص شود و باید فرد به روان‌شناس مراجعه کند. باید مشخص شود که فرد اختلالات شخصیتی داردو یا خیر. ممکن است درگیر روابط چندگانه شوند و زیاد وفادار نباشد، برخی از افراد شخصیت ناهنجار و ضد اجتماعی داشته و در سطح خانوادگی باید مداخلات اجتماعی و فرهنگی صورت بگیرد.

برای اینکه در جامعه زنان آسیب نبینند و برای حفظ حریم خانواده بیشتر خانواده‌ها باید آموزش ببینند. آموزش‌هایی از طریق رسانه‌های گروهی، تلویزیون، رادیو و… باید صورت گیرد و این افراد باید متوجه شوند که چنین مسائلی چقدر می‌تواند هم در آینده خود و هم آینده فرزندان، آسیب جدی وارد کند.

منبع: بیتوته

آتیش بازدید : 646 نظرات (0)

شعر طنز و خنده دار بینی عملی

.

.

.

 

کم باباتو کچل کن
یا خودتو مچل کن
کی بت می‌گه عمل کن
قصیده رو غزل کن
می‌شی له و لورده
دماغ عمل نکرده

 

—————————-

شعر طنز بینی عملی

 

چه‌قد دماغ دماغ شد
قافیه‌مون چلاق شد
هی، یکی- چل کلاغ شد
تصنیف کوچه باغ شد
بره که برنگرده
دماغ عمل نکرده

 

—————————-

شعر خنده دار دماغ عملی

 

اگه مثل کلنگه
مثل لوله تفنگه
با خوشگلی‌ت می‌جنگه
طبیعیه، قشنگه
نگو که این یه درده
دماغ عمل نکرده

 

—————————-

شعر خنده دار دماغ عملی

 

اگر که مثل فیله

و یا از این قبیله

روی نوکش زیگیله

غصه نخور، اصیله

هی نرو پشت پرده

دماغ عمل نکرده

 

—————————-

شعر خنده دار دماغ عملی

 

یکی می‌گه درازه

خیلی ولنگ و وازه

یکی می‌گه ترازه

غصه نخور که نازه

ببین خدا چه کرده

دماغ عمل نکرده

 

—————————-

شعر خنده دار دماغ عملی

 

دماغ نگو جواهر

سوژه‌ی شعر شاعر

طویل فی‌المظاهر

پدیده‌ی معاصر

آهای تخم دو زرده

دماغ عمل نکرده

 

—————————-

شعر خنده دار دماغ عملی

 

با اون دماغ همیشه

عکس تو پشت شیشه

تو سینما چی می‌شه

شکستن کلیشه

کاشکی بری رو پرده

دماغ عمل نکرده

 
آتیش بازدید : 138 نظرات (0)

خانمها ، بانوان، سركاران علیه:
وقتی در صف شیر مردم جایشان را به شما نمی دهند؟ وقتی كرایه تاكسی را می دهید راننده نمی گوید قابلی نداره؟ وقتی لبخند می زنید بچه های كوچیك از ترس قیافه شماگریه می كنند ؟ وقتی راه میروید بهتر است كه راه نروید؟ آیا وقتی به زیبایی فكر می كنید همان زمانی است كه به خودتان فكر نمی كنید؟ اگر می خواهید وقتی قدم بر میزنید مردان كف بر شوند، اگر می خواهید وقتی پلك میزنید مردان در خاك و خون غوطه ور شوند، اگر می خواهید وقتی با آنها صحبت می كنید خود را تكه تكه كنند، اگر می خواهید وقتی به آنها لبخند میزنید از كت خود یه چرخ گوشت در آورند و خود را چرخ كنند به موارد ریز توجه كنید:
البته بگما تمامه این كارا كاره مردانه جلفه

حالا به نكات زیر بی زحمت كمی دقت كنین تا شاید فرجی بشه

در باب ادای جملات:
در ادای جملات و واژه ها دقت خاصی مبذول فرمایید. به طور مثال اول هر جمله از واژه
( آخی ) استفاده كنید.
حتی المقدور واژه های پایانی جمله را كمی بیشتر از حد معمول بكشید به طور مثال:
(فردا می بینم………………….ت)
اشوه فراموش نشه هاااا
سعی كنید ریتم پلك زدنتان را با میزان هجاهای جمله تان هماهنگ كنید مثلا در جمله
”من به فلان چیز علاقه دارم” برای ”من” یك پلك و برای ”به فلان چیز علاقه دارم” ?عدد پلك بزنید.
لفا امتحان كردنو بزارین واسه بعد بزارین ادامه درسو بدم

در باب خوردن غذا:
در حین خوردن بایستی بسیار جلب توجه كنید برای این كار جسم خوردنی را از انتها با دو انگشت اشاره و شست گرفته و پیش از فرو بردن كامل در دهان جسم ر با لبها بازی دهید(میدونم نمیتونی جلوی شیكمتو بگیری و میخوای همشو یه جا بزاری دهنت حالا این دفه رو كم كم بخور)
غذا را به نحوی بجوید كه لبها به طور یكی در میان غنچه گردد.

در باب راه رفتن:
سعی كنید تق تق پاشنه كفشتان به گونه ای تنظیم گردد كه یك ملودی عاشقانه را برای مخاطب تداعی كند.
هیچگاه فاصله ما بین قدمهایتان از دو سانتیمتر تجاوز نكند هر جند عجله داشته باشید.

در باب لبخند زدن:
آداب لبخند زدن بستگی به مستقیمی به وضعیت دندانهایتان دارد اگر دندانهایتان كج و معوج، لك لك، فاصله دار و دارای سایر نا هنجاریها دارید(كه متاسفنه یا خوشبختانه اكسر خانوما همین وضو دارن) …….. تبسمی كفایت میكند
اگر دندان كناری خود را طلا كرده اید از همان طرف بخندید
اگر اصولا دندانی در كار نیست به گونه ای چشمان را خمار كنید كه كار لبخند را میكند

در باب ورود به كلاس:
هنگامی وارد كلاس شوید كه حداقل یك ربع ساعت از شروع آن گذشته و همه دانشجویان سر كلاس حاضر باشند.
به قول خودتون هر جا دیر بری كلاس داره
موقع نشستن دورترین و سختترین صندلی را برای نشستن تا حسابی رسیدن به صندلی مورد نظر طول بكشد سپس ده دقیقه وقت به جمع و جور كردن مانتو اختصاص بدید
بهتر است همگام ورود به كلاس كاور گیتاری ولو خالی روی دوشتان حمل شود

بدون شك تمرین مستمر نقش مهمی را در موفقیت شما بازی میكند .اگر پس از شش ماه متدهای فوق پاسخگو نبود بهتر است مخاطبین خود را تغییر دهید.

آتیش بازدید : 117 نظرات (0)

ﻋﮑﺴﺖ ﻗﺸﻨﮕﻪ = ﺩﻭﺱ ﭘﺴﺮ ﻣﻦ ﻣﯿﺸﯽ؟!

ﺑﺎﺑﺎ ﻭﺭﺯﺷﮑﺎﺭ = ﻋﺎﺷﻖ ﻫﯿﮑﻠﺘﻢ!

ﻻﯾﮏ = ﺧﻮﺷﻢ ﻣﯿﺎﺩ ﺍﺯﺕ!

ﺑﭽﻪ ﭘُﺮﺭﻭ = ﺷﻤﺎﺭﻩ ﺑﺪﻩ ﺩﯾﮕﻪ!

ﺩﯾﻮﻭﻧﻪ = ﺧﯿﻠﯽ ﻣﺎﻫﯿﯿﯽ!

ﻧﺨﯿﺮ = ﺑﻠﻪ!

ﺩﯼ = ﺍﯼ ﺷﯿﻄﻮﻥ!

ﺯﯾﺒﺎ ﺑﻮﺩ = ﺑﺎﺑﺎ ﯾﮑﻢ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺗﻮﺟﻪ ﮐﻦ!

ﻣﻦ ﺍﺯ ﺧﯿﺎﻧﺖ ﻣﺘﻨﻔﺮﻡ = ﻣﯿﺘﻮﻧﯽ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺑﺪﯼ!

… ﺧﯿﻠﯽ ﺧﺴﺘﻢ ﻭ ﺧﻮﺍﺑﻢ ﻣﯿﺎﺩ = ﺗﻮ ﺭﻭ ﺧﺪﺍ ﻧﺎﺯﻣﻮ ﺑﮑِﺶ!

ﻣﯿﺨﻮﺍﻡ ﺑﺮﻡ ﻻﻻ = ﺑﻬﻢ ﺷﺐ ﺑﺨﯿﺮ ﺑﮕﻮ!

ﭼﺮﺍ ﮐﻢ ﺁﻧﻼﯾﻦ ﻣﯿﺸﯽ؟ = ﺩﻭﺳﺘﺖ ﺩﺍﺭﻡ!

ﺑﯿﺎ ﭘﯽ ﺍﻡ = ﺩﺍﺭﻡ ﻋﺎﺷﻘﺖ ﻣﯿﺸﻢ!

ﺣﻮﺻﻠﻢ ﺳﺮ ﺭﻓﺘﻪ = ﻫﻤﯿﻦ ﺍﻻﻥ ﺑﺎ ﻣﻦ ﺗﻤﺎﺱ ﺑﮕﯿﺮ!

ﺗﻮ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻋﻼﻗﻪ ﺩﺍﺭﯼ؟ = ﻣﻦ ﺧﯿﻠﯽ ﻭﻗﺘﻪ ﮐﻪ ﻋﺎﺷﻘﺘﻢ!

ﻫﻤﺶ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺩﺧﺘﺮﻫﺎﯼ ﺩﯾﮕﻪ ﻫﺴﺘﯽ = ﺩﺍﺭﻡ ﻣﯿﻤﯿﺮﻡ ﺍﺯ ﺣﺴﻮﺩﯼ!

ﺑﻬﺖ ﻗﻮﻝ ﻧﻤﯿﺪﻡ ﺗﻤﺎﺱ ﺑﮕﯿﺮﻡ = ﺗﺎ ﯾﮏ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺩﯾﮕﻪ ﺯﻧﮓ ﻣﯿﺰﻧﻢ!

 

آتیش بازدید : 132 نظرات (0)

به تازگی عکسی از یک مبل گران قیمت در فضای مجازی منتشر شده که سر و صدای زیادی داشته است. ماجرای این مبلمان میلیاردی را بخوانید.

 میز و صندلی دو میلیارد تومانی!

این میز و صندلی پرسر و صدا شامل شش صندلی و یک میز است که چندی پیش حدود ۶۶۰ هزار دلار یا نزدیک به ۲ میلیارد تومان ارزش گذاری شده است.

مدیر اجرایی برج میلاد در رابطه با ماجرای این مبل گران‌ قیمت می‌گوید: «این میزوصندلی‌ ها از همان اول برای فروش به این نمایشگاه نیامده و صرفا جهت بازدید در برج قرار گرفته است.»

مجتبی خشایار فرد ادامه می دهد: «این نمایشگاه توسط اتحادیه صنایع دستی کشور راه اندازی شده و همچنین مبل مورد نظر برای صادرات تولید و فروخته شده است.»

ماجرا از این قرار است که این میز و صندلی‌ های قیمتی، فقط چند روزی میهمان نمایشگاه صنایع دستی برج میلاد بوده و هنر دست «رسول معتمدی»

استاد نگارگری خوش‌ ذوق اصفهانی هستند.

این استاد هنرمند اصفهانی پیش از این در گفتگو با یکی از رسانه‌ های داخلی عنوان کرده بود که با همکاری دوست هنرمندش «علی شاه‌ میوه»

استاد خاتم‌کاری این میز و صندلی‌ها را طراحی کرده‌ است. این دو هنرمند پیش از این هم با همکاری هم و با تلفیق دو هنر خاتم‌ کاری و نقاشی آثار

ماندگاری خلق کرده‌اند.

اوج هنر این دو استاد در آخرین اثر آن‌ها خود را نشان می‌دهد؛ وقتی که این دو با تلفیق هنرهای خاتم، معرق و منبت و به سفارش یک مشتری

آمریکایی میز و صندلی معروف را تولید می‌کنند.

جالب اینجاست که خود مشتری آمریکایی از این دو هنرمند می‌خواهد که تاریخ ادوار مختلف ایران را روی این میز و صندلی‌ها طراحی کنند؛ بنابراین ما با

میز و صندلی‌ هایی مواجه می‌شویم که تاریخ ایران را در خود جای داده‌اند. هخامنشی،ساسانی، سامانی، سلجوقی، صفوی و پهلوی شش دوره

تاریخی است که با علائم مخصوصشان روی این مبلمان طراحی شده‌اند.

هخامنشیان با نماد تخت جمشید و آخرین دوره تاریخی نیز با نماد میدان آزادی طراحی شده‌ است.

تصویر این میز و صندلی را مشاهده می کنید:

عکس مبل 2 میلیارد تومانی

عکس مبل 2 میلیارد تومانی


منبع : mehrnews.com

آتیش بازدید : 120 نظرات (0)

دلنوشته هایی عاشقانه و کوتاه برای شما عزیزان آماده کرده ایم که مطمئنا از خواندن آنها لذت خواهید برد. با ما همراه شده و متن های عاشقانه زیر را بخوانید.

متن های عاشقانه و زیبا

 

تــلـــخ اسـتـــــ ،
هـمــه فــکــــر کـنـنـــد ســرت شـلـــوغ استــــ ،
و تـنـهـــا خـــودتـــــ بــدانـی
چـقــدر.. تنـــهایی ...!!

   

تنهاییم را سرزنش نکن...
وفای او را هیچکس ندارد...
فقط اوست که هیچگاه ترکم نکرد...

   

بهانه های دنیا تو را از یادم نخواهد برد
من تو را در قلبم دارم
نه در دنیا

   

بعضــی دردها مثــل "قهوه میــمونن
با گــذشت "زمان "سـرد" میشن ، ولی "تلخیـش" از بین نمیره...

   

آدمی که منتظر است هیچ نشانه ای ندارد
هیچ نشانه خاصی!
فقط با هر صدایی برمیگردد . . .

   

تو آنجـــا . . . من اینجــــا . . .

همه راستـــــ می گفتند تو کـــجا من کـــجا !

   

وقتی دو عاشق از هم جدا میشن ...
دیگه نمیتونن مثل قبل همدیگه رودوست باشن ...
چون به قلب همدیگه زخم زدن ...
نمیتونن دشمن همدیگه باشن ...
چون زمانی عاشق هم بودن ...
تنها میتونن آشناترین غریبه برای همدیگه باشن ...


آتیش بازدید : 86 نظرات (0)

یک شرکت نوبنیان فرانسوی با همکاری یک آزمایشگاه دولتی موفق به تولید اسپرم انسان در آزمایشگاه شده که می‌تواند دستاورد بزرگی در زمینه درمان ناباروی باشد.

تولید اسپرم انسان در آزمایشگاه

یک شرکت نوبنیان فرانسوی با همکاری یک آزمایشگاه دولتی موفق به تولید اسپرم انسان در آزمایشگاه شده که می‌تواند دستاورد بزرگی در زمینه درمان ناباروی باشد.اگرچه دانشمندان شرکت Kallistem این کشف را پیش از این اعلام کرده بودند، اما عملکرد آن بتازگی برای نخستین بار اعلام شده است.

محققان اکنون اسپرم را از سلول‌های نابالغی موسوم به اسپرماتوگونی تولید کرده‌اند که در همه موجودات نر وجود دارد و به محض شروع دوران بلوغ، به سلول اسپرم تبدیل می‌شوند.این فناوری هنوز در مرحله کارآزمایی بالینی مورد آزمایش قرار نگرفته است.

فیلیپ دوراند، محقق اصلی این تحقیق اظهار کرد: پیدایش این تحقیق به دلیل شواهدی بود که بر اساس آن، باروری مردان در حال کاهش است و می‌تواند با عوامل محیطی مرتبط باشد.محققان با استفاده از مایع چسبناکی که تا حدی از مواد موجود در دیواره قارچ‌ها یا پوسته سخت‌پوستان ساخته شده، یک راکتور زیستی ساختند تا شرایط درون بدن را بازسازی کنند. چالش اصلی، بازتولید یک فرآیند رشد فیزیولوژیکی پیچیده از سلول نابالغ به اسپرم در آزمایشگاه بود که معمولا درون بدن انسان حدود 72 روز طول می‌کشد.این دستاورد می‌تواند امید بزرگی برای مردان جوان مبتلا به سرطان باشد.

منبع:ایسنا

آتیش بازدید : 84 نظرات (0)

دیلی میل از اقدامات او به عنوان ایجاد کننده طوفان در شبکه های اجتماعی یاد کرده است و افزوده که همگان از میزان بالای انعطاف پذیری این کودک شگفت زده شده اند.

روزنامه بریتانیایی "دیلی میل" با انتشار گزارشی یکی از استعدادهای آینده ژیمناستیک ایران را معرفی کرده است: آرات حسینی. این پسربچه دو ساله قادر به انجام حرکات پیچیده ژیمناستیک است.
 
به گزارش مشرق، این روزنامه بریتانیایی در ادامه می نویسد:"او زمانی شروع به یادگیری حرکات ژیمناستیک کرد که تنها نه ماه سن داشت. این کودک در حال حاضر بیش از 18 هزار نفر دنبال کننده در اینستاگرام دارد. پدر او امیدوار است که پسرش روزی به ستاره ای دست نیافتنی در عرصه ورزش تبدیل شود."
 
دیلی میل در ادامه اشاره می کند که پشتک زدن ، حفظ تعادل در حین انجام حرکات سخت ژیمناستیک از جمله کارهای جالب و عجیب این کودک 2 ساله ایرانی هستند. دیلی میل از اقدامات او به عنوان ایجاد کننده طوفان در شبکه های اجتماعی یاد کرده است و افزوده که همگان از میزان بالای انعطاف پذیری این کودک شگفت زده شده اند.
 
آرات به همراه محمد و فاطمه پدر و مادرش در بابل در استان مازندران زندگی می کند. پدرش گفته که او روزانه 20 تا 30 دقیقه تمرین می کند و هیچ آموزش حرفه ای ندیده است.

آتیش بازدید : 71 نظرات (0)

ازدواج سفید یکی از پدیده های نوظهور در جامعه امروزی است که جوانان بسیاری را درگیر خود کرده است. در این مقاله با دكتر مهران‌ خوش‌ سلوك،حقوقدان و استاد دانشگاه در مورد ازدواج سفید صحبت کرده ایم.

ازدواج سفید و همه آنچه در موردش لازم است بدانید

این روزها در كشور، نوع دیگری از زندگی مشترك در حال شكل‌گیری است كه نه تنها مطابق شرع و قانون نیست بلكه عرف جامعه هم تمایلی به پذیرش آن ندارد. این نوع زندگی مشترك میان جوانان كشور به ازدواج سفید تعبیر می‌شود و این روزها شاهد افزایش آن در جامعه هستیم.

این در حالی است كه خداوند متعال در کتاب وحی، ازدواج را یکی از آیات کمال و عظمت و قدرت الهی دانسته است و می‌فرماید: از نشانه‌های قدرت الهی این است کـــــه برای شما از جنس خودتان، جفتی بیافرید تا در برابر او آرامش یابید و با هم انس گیرید و میان شما رافت و مهربانی برقرار فرمود همانا در این امر برای مردم با خرد، علم و حکمت حق آشکاراست(سوره روم آیه 21).

نزد اسلام پیوند زن و مرد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اسلام فقط ازدواج را مشروع قرار داده و از هر نوع پیمان دیگر خارج از چارچوب شرع ممانعت کرده است. به‌طوركلی اسلام ازدواج را پیوند طبیعی و سنتی از سنت‌های اجتماعی می‌داند. قرآن می‌فرماید:‌ای پیامبر ما قبل از شما پیامبرانی فرستاده‌ایم که دارای همسران و زنانی بوده‌اند (سوره رعد آیه 38). اسلام تا جایی به سنت ازدواج اهمیت داده كه آن را مصادف باكامل شدن دین زن و مرد می‌داند.

حال این سوالات مطرح می‌شود كه در حال حاضر در كشور اسلامی ما جایگاه ازدواج سفید چیست؟ آغاز این نوع زندگی مشترك با چه مقدماتی همراه است؟و چرا با توجه به قدمت و پیشینه تمدن ایران و ممنوعیت شرعی و قانونی ازدواج سفید، این نوع زندگی مشترك در حال افزایش است؟ دكتر مهران‌خوش‌سلوك،حقوقدان و استاد دانشگاه با سعه صدر پاسخگوی سوالات قانون بودند.

آقای دكتر در حال حاضر ازدواج سفید در كشور با چه مقدماتی انجام می‌شود؟و اینكه وقتی عقد و صیغه‌ای میان زن و مرد جاری نمی‌شود چگونه می‌توان نام ازدواج را بر این گونه زندگی مشترك گذاشت؟

ازدواج سفید را باید پدید‌ه‌ای غیرشرعی و غیرقانونی دانست که افزایش آن در سال‌های اخیر دامنگیر جامعه ایرانی شده که به نوعی فرار از ازدواج رسمی شرعی و شانه خالی کردن از بار مسئولیت تشکیل خانواده نیز محسوب می‌شود.در این پدیده مجرمانه، زن و مرد بدون وجود علقه زوجیت و بدون جاری شدن صیغه عقد دائم یا موقت و همچنین بدون ثبت رسمی ازدواج، شروع به زندگی مشترک و زناشویی كرده که کاملا غیرشرعی و غیرقانونی است. این پدیده نوعا از کشورهای غربی الگوبرداری شده که در نهایت افراط و کورکورانه صورت گرفته و با ازدواج‌های سفید آن کشورها، تفاوت های بنیادین و اساسی دارد.

 

آیا این نوع ازدواج عینا از كشورهای غربی الگوبرداری و در كشور انجام می‌شود؟

در ازدواج سفید کشورهای غربی و برخی کشورهای دیگر، شرکای این زندگی، آدرس محل زندگی و مشخصات خود را به طور کامل به پلیس محلی اعلام كرده و مراتب در اداره پلیس ثبت می‌شود تا در صورت بروز اختلاف، فرزنددار شدن، جدا شدن و موارد مشابه، رفع تنازع شود. از نظر توافقات شیوه زندگی، همه چیز روشن بوده و هریک ازآنان با درصد توافق شده، در این روش زندگی ایفای نقش می‌کنند.

اگر توافق بر انشقاق و جدایی از یکدیگر کنند، اموال حاصله در مدت زندگی مشترک بین آنها تقسیم شده و هریک سهم خود را دریافت کرده و جدا می شوند، محاکم قضایی در صورت اطلاع پلیس محلی از این موضوع دعاوی این افراد را پذیرفته و استماع می‌کند و زن به همان اندازه حق دارد که مرد دارای حق است.

 

آقای دكتر خوش سلوك علل افزایش این نوع ازدواج را چگونه بررسی می‌كنید؟

دلایل و علل ازدواج سفید در این گونه کشورها را می‌توان در موارد ذیل جست‌وجو كرد:

_ عدم وجود تعریف صحیح از ازدواج رسمی و کارکردهای خانواده پس از آن.

_ مذموم بودن طلاق در برخی از این کشورها تا جایی که به ظاهر طلاق در چنین کشورهایی شدیدا مورد نکوهش واقع شده و ظاهرا از لحاظ مسائل مذهبی و فرقه‌ای ممنوع است.

_ ایجاد مسئولیت‌های سنگین حقوقی پس از ازدواج برای زوجین.

_ شرایط بسیار سخت طلاق و جدایی زوجین.

_ شرایط دشوار مالی در این‌گونه کشورها و بالا بودن هزینه‌های تشکیل زندگی مشترک.

البته بسیاری از اساتید و کارشناسان جامعه‌شناسی و علوم مربوطه، وجود بی‌بند و باری در جوامع غربی را مهم‌ترین عامل ازدواج‌های سفید می‌دانند در صورتی‌که این عامل به نوبه خود مهم محسوب شده ولی سایر عواملی كه ذكر شد نیز نقش مهمی در گرایش زنان و مردان و دختران و پسران این‌گونه جوامع به این شیوه زندگی دارند.

 

ازدواج سفید در ایران هم دقیقا مطابق الگوی غربی اجرا می‌شود یا در آن نوآوری‌ها و بدعت‌هایی ایجاد شده است؟

همان طور كه قبلا هم گفتم این‌ گونه از زندگی مشترک كه در كشور اسلامی ما رواج یافته، الگوبرداری بسیار غلط و ناصحیح از کشورهای غربی است، متأسفانه در سال‌های اخیر بیش از سال‌های گذشته شاهد الگوبرداری‌های کورکورانه از غرب هستیم. این پدیده در کشور‌های غربی غیرقانونی نبوده و با وصف اعلام به ادارات پلیس یا مراجع ذیربط مورد حمایت قانون نیز قرار می‌گیرد.

در کشورهایی مانند آلمان، حتی بدون اعلام، با احراز شرایط این نوع زندگی، طرفین ازدواج سفید مورد حمایت قانون هستند.در حقیقت این شیوه زندگی در این جوامع، به عرف تبدیل شده و عناصر عرف را نیز شامل است اما در کشورمان، هیچگاه این پدیده عرف نخواهد شد زیرا:

اولا : یکی از عناصر عرف آن است که توسط همه یا اکثریت گروه معین انجام شود که هنوز این پدیده مجرمانه همه گیر نشده است.
ثانیا:یکی دیگر از عناصر عرف آن است که این عمل منع قانونی و شرعی نداشته باشد و از طریق شرع مبین اسلام و قوانین موضوعه کشورمان منع نشده باشد، درحالی که ازدواج سفید به چند دلیل ممنوعیت قانونی دارد.

 

ممنوعیت قانونی ازدواج سفید را به‌طور كامل بفرمایید

- عدم ایجاد محرمیت از طریق عقد اعم از دائم یا موقت.

- عدم ثبت واقعه ازدواج

- وجود داشتن رابطه زنا یا روابط غیرشرعی مادون زنا که بسته به نوع آن مجازات خاص خود را دارد.

 

عوامل و دلایل این پدیده مجرمانه در ایران چیست؟

برخی عوامل و دلایل ایجاد ازدواج سفید در ایران و غرب همسان بوده ولی به جرأت می‌توان مهم‌ترین عامل افزایش این جرم در ایران را ترویج فساد و بی‌بندوباری دانست. در حقیقت آنچه که برخی کارشناسان و محققان در این خصوص گفته‌اند را باید مهم‌ترین عامل ازدواج سفید در ایران دانست نه در کشورهای غربی.

با این اوصاف دلایل این پدیده مجرمانه را می‌توان در بندهای ذیل جست‌وجو کرد :

1 - ترویج روز افزون بی بندوباری و فساد و فحشا در جامعه

2 - افزایش فرار زنان و دختران از خانه و ناگزیری این افراد برای زندگی مشترک غیرشرعی با افراد معتاد، مجرمان باسابقه، افراد شرور یا افراد بی‌بندوبار و لاابالی

3 - بالا بودن آمار طلاق زوجین جوان و تمایل دختران و زنان جوان برای زندگی مستقل پس از جدایی و طلاق.

4 - عدم تمایل زنان و دختران مطلقه پس از طلاق برای شروع یک زندگی و رابطه رسمی دیگر و ترس از سختی جدایی قانونی در آینده و گرایش آنان به سمت ازدواج سفید و رهایی از مشکلات ازدواج و طلاق رسمی و قانونی و شروع زندگی مشترک بی قید و بند با سایر مردان.

5 - بالا رفتن سن ازدواج در جامعه و بی‌انگیزگی جوانان نسبت به ازدواج و افزایش سطح انتظارات جوانان برای ازدواج رسمی

6 - سنگین بودن هزینه‌های ازدواج در کشور و پایین بودن سطح درآمد جوانان

7 - عدم حمایت برخی خانواده‌ها از فرزندان خود پس از جدایی به خصوص عدم حمایت از دختران مطلقه خانواده

8 - سختگیری خانواده‌ها نسبت به دختران مطلقه خانواده و ایجاد فضای نامناسب و خفقان برای زندگی آنها

9 - بالا بودن قیمت سکه در مهریه زنان و ایجاد وسوسه کسب سرمایه اولیه برای آغاز زندگی مستقل پس از طلاق که اغلب پس از فریب خوردن از سوی مردان دیگر و آغاز ازدواج سفید با آنان، سرمایه اولیه خود را از دست داده ناگزیر به انجام هرکاری ولو جرائم و پدیده های غیرشرعی می‌شوند.

10 - نیاز به حامی و پشتیبان یا حتی هم‌خرج برای زنانی که مطلقه شده یا دختران و زنانی که از خانه فرار کرده و قصد زندگی مستقل دارند.

برخی علل ازدواج سفید در غرب و ایران مشترک بوده و به همین علت از ذکر آن دلایل صرف نظر شد.

 

ازدواج سفید ممكن است با چه جرائمی همراه شود؟

هرچند این نوع از زندگی در برخی کشورهای غربی جرم نبوده و مجازاتی برای آن در نظر گرفته نمی‌شود اما ازدواج سفید در ایران به عنوان پدیده‌ای مجرمانه محسوب می‌شود که دو جرم عمده را در خود جای داده است و می‌تواند بنای سایر جرائم باشد:

الف) عدم ایجاد علقه زوجیت فی مابین زن و مرد (طرفین) ازدواج سفید

ب) ایجاد رابطه نامشروع و زنا و جرائمی در زمره آن

اگر صرفا ایجاد روابط نامشروع و زنا را در نظر بگیریم در موارد مختلفی از قانون مجازات اسلامی، مجازات‌های آ‌‌ن‌را مشاهده می‌كنیم.

در فصل هجدهم از قانون مجازات اسلامی (کتاب تعزیرات مصوب سال 1375) در مبحث جرائم ضد عفت و اخلاق عمومی، در ماده 637 آمده است:
«هرگاه زن و مردی که بین آنها علقه زوجیت نباشد، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل یا مضاجعه شوند، به شلاق تا 99ضربه محکوم خواهند شد و اگر عمل با عنف و اکراه باشد فقط اکراه کننده تعزیر می شود.»

در حقیقت مشاهده می كنید که وجود روابط نامشروع و حتی ارتباط جنسی مادون زنا نیز در قوانین جزایی کشورمان، دارای مجازات است حال اگر مرتکبان روابط نامشروع محصن یا غیرمحصن بوده و مرتکب جرم زنا یا مادون آن شوند با استناد به مواد 225 و 230 قانون،مجازات آنان تشریع شده است. همچنین در ماده 225 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1/2/1392 آمده است:
«حد زنا برای زانی محصن و زانیه محصنه رجم است.

در صورت عدم امکان اجرای رجم با پیشنهاد دادگاه صادرکننده حکم قطعی و موافقت رئیس قوه قضاییه چنانچه جرم با بینه ثابت شده باشد، موجب اعدام زانی محصن و زانیه محصنه است و در غیر این صورت موجب صد ضربه شلاق برای هریک می باشند».و اما در ماده 230 از همان قانون آمده است: «حد زنا در مواردی که مرتکب غیر محصن می باشد، صد ضربه شلاق است».

 

برخی افراد این نوع زندگی مشترك را این‌گونه توجیه می‌كنند كه وقتی علاقه میان زن و مرد ایجاد شد به نوعی زن و مرد محرم می‌شوند یا گاهی هم ادعا می‌كنند صیغه را شفاهی جاری كرده‌اند. به نظر شما این توجیهات دلیل موجهی برای این نوع ازدواج است؟

برخی زنان و مردان مرتکب این پدیده مجرمانه نیز با ادعای جاری كردن شفاهی صیغه عقد دائم یا موقت، قصد سرپوش گذاشتن بر این جرم را دارند اما باید بدانیم که از نظر قانون موضوعه کشورمان، ثبت عقد دائم در دفاتر ازدواج و طلاق و سامانه ثبت اداره ثبت احوال و اسناد الزامی است.در این راستا ماده 20 قانون حمایت خانواده مصوب سال 1392 در این خصوص آورده است: «ثبت نکاح دائم، فسخ و انفساخ آن، طلاق، رجوع و اعلام بطلان نکاح یا طلاق الزامی است.»

همچنین ماده 21 از همان قانون عنوان می‌كند : « نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران در جهت محوریت و استواری روابط خانوادگی، نکاح دائم را که مبنای تشکیل خانواده است مورد حمایت قرار می دهد.

نکاح موقت نیز تابع موازین شرعی و مقررات قانون مدنی است... » و در فصل هفتم از این قانون به مقررات کیفری مربوط به عدم ثبت واقعه نکاح اشاره شده است که در ماده 49 از آن می‌خوانیم: «چنانچه مردی بدون ثبت در دفاتر رسمی به ازدواج دائم، طلاق یا فسخ نکاح اقدام یا پس از رجوع تا یک ماه از ثبت آن خودداری یا در مواردی که ثبت نکاح موقت الزامی است از ثبت آن امتناع کند، ضمن الزام به ثبت واقعه به پرداخت جزای نقدی درجه پنج و یا حبس تعزیری درجه هفت محکوم می شود. این مجازات در مورد مردی که از ثبت انفساخ نکاح و اعلام بطلان نکاح یا طلاق استنکاف کند نیز مقرر است».

در بخشی از تبصره ماده 29 از آیین نامه اجرایی قانون حمایت خانواده مصوب 23/11/1393 نیز در این خصوص آمده است: «در مورد ماده 49 قانون، دادگاه ضمن صدور رأی به الزام به ثبت واقعه نکاح، طلاق، فسخ یا انفساخ نکاح یا اعلان بطلان نکاح یا طلاق، حکم به مجازات مقرر نیز خواهد داد...».

لذا علاوه بر اینکه ادعای نکاح طرفین کافی نیست، لازم است تا ثبت نکاح دائم یا در موارد مقرر در قانون، ثبت نکاح موقت در دفاتر ازدواج صورت پذیرد در نتیجه ادعای نکاح دائم در این گونه از افراد بدون ثبت رسمی پذیرفته نیست، زیرا پس از پایان دوره زندگی مشترک این افراد، در نکاح دائم، طلاق یا فسخ و انفساخ و بطلان نکاح الزامی و ثبت آن نیز الزامی است.

در عقد موقت نیز همانند عقد دائم پس از انقضای مدت عقد یا بذل مدت، نگه داشتن عده برای زوجه الزامی است به عبارت دیگر دربحث طلاق عقد دائم، بذل یا انقضای مدت نکاح موقت، هریک به میزان مقرر خود دارای عده بوده و زوجه موظف به رعایت عده مربوطه است.

 

آیا در قوانین برای این نوع ازدواج مجازاتی تعبیه شده است؟

با این وصف در ازدواج‌های سفید، چه ادعای نکاح اعم از دائم یا موقت وجود داشته باشد چه بدون هرگونه علقه زوجیت، طرفین این پدیده مجرمانه به زندگی باهم بپردازند عمل، حادثه غیرقانونی و جرم بوده و برای هر مصداق از آن مجازات خاصی تعیین شده است. چه نکاح بدون ثبت باشد، چه رابطه نامشروع اعم از زنا یا مادون آن.همان‌طور كه در بالا هم ذكر كردم، قانون مجازات اسلامی نیز، با استناد به شرع مبین اسلام، هرگونه رابطه غیرشرعی فی مابین زن و مرد، اعم از زنا و مادون زنا را ممنوع و برای آن مجازات تعیین کرده است.

این مجازات‌هادر کشورهای غربی موضوعیتی نداشته و این پدیده نیز جرم نیست؛ اما در کشورمان ایران نه تنها این پدیده، پدیده‌ای مجرمانه است، بلکه برای آن مجازات از انواع حد و تعزیر در نظر گرفته شده است لذا دختران و پسران ایرانی الگو برداری کاملا غلطی از این سبک زندگی غربی داشته و دارند.

 

به نظر شما برای جلوگیری از این نوع ازدواج چه اقداماتی باید صورت گیرد؟و چگونه می‌توان به این نوع ازدواج‌ها پی‌برد؟

شاید مبحث ازدواج سفید و بیان آن هشداری باشد برای خانواده‌هایی که توجه خاصی به فرزندان خود به خصوص دختران، پس از واقعه طلاق ندارند اما علاوه بر خانواده‌ها، لازم است تا با تدابیر حکومتی، شرایط ازدواج آسان برای جوانان نیز مهیا شود. ضمن آنکه طلاق‌های آسان و دلسردی جوانان نسبت به زندگی مشترک قانونی به نوبه خود آفت جامعه کنونی محسوب می شود.

از دیدگاه برخورد دستگاه قضایی با این پدیده مجرمانه، جرم انگاری جدیدی امکان‌پذیر نبوده و بدون علت نمی‌توان در حریم خصوصی افراد ورود كرد اما در زمانی که جرم این افراد جنبه علنی پیدا کند، مجازات مندرج در قانون حاکمیت دارد ولیکن نمی‌توان با این گروه از مجرمان برخورد قضایی كرد مگر آنکه شاکی و مدعی خصوصی شکایت كرده یا تحت شرایط خاص، مدعی‌العموم علیه این مجرمان اعلام جرم كند.

   

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : روزنامه قانون

 
آتیش بازدید : 80 نظرات (0)

واقعیت این است که چاقی و افزایش وزن رخ نخواهد داد مگر آن که تعادل بین انرژی دریافتی و انرژی مصرفی در سوخت و ساز شما به هم بخورد.

8 علت برای چاقی‌های بی‌دلیل

دکتر مهدی شادنوش، متخصص تغذیه و رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان نوشت: شاید شما هم از افرادی هستید که احساس می‌کنید به تازگی بدون دلیل چاق شده‌اید. افراد زیادی در هنگام مراجعه به کلینیک‌های کاهش وزن بیان می‌کنند که در ماه‌های اخیر بدون آن که تغییری در تغذیه خود داده باشند دچار افزایش وزن شده‌اند و به دنبال پاسخ مناسب برای این پرسش هستند. در پاسخ باید گفت واقعیت این است که چاقی و افزایش وزن رخ نخواهد داد مگر آن که تعادل بین انرژی دریافتی و انرژی مصرفی در سوخت و ساز شما به هم بخورد.

اگر شما مراقب کالری دریافتی‌تان هستید و به انرژی دریافتی خود توجه دارید ، پس جای تعجب خواهد بود که وزنتان سیر بالارونده پیدا کند؛ اما باید توجه کنید که عوامل بسیاری هستند که می‌توانند بر وزن شما اثرگذار باشند بدون آن که شما بدان‌ها توجه داشته باشید.

در اینجا هشت عامل را که به افزایش وزن شما در زمانی که انتظارش را ندارید منجر می‌شود، بررسی می‌کنیم:

 

1. استرس عامل چاقی

شما ممکن است به علت تداوم استرس در زندگی، وزن اضافه کنید. به ویژه اگر اخیرا به دلیل تغییر شغل، یا شرایط زندگی و یا افزایش حجم کار و مسوولیت میزان استرس‌تان افزایش یافته است. این استرس می‌تواند افزایش بدون دلیل وزن شما را توجیه کند. بسیاری از افراد، غذا را به عنوان یک تسکین‌دهنده در استرس‌هایشان استفاده می‌کنند. ولی این تسلا یافتن برای مدت طولانی‌ای دوام نمی‌آورد . توصیه اساسی این است:

وقتی که استرس دارید به جای پناه‌بردن به غذا، از تکنیک‌های آرامش‌بخش و ورزش استفاده کنید که علاوه بر بهبود وضعیت روانی، کالری را نیز می‌سوزاند و برای سلامتی مفید است.

 

2. چاقی در اثر درمان‌های پزشکی و مصرف دارو

بسیاری از داروهایی که برای درمان افسردگی، دیابت و اختلالات هورمونی خانم‌ها تجویز می‌شوند می‌توانند به افزایش وزن منجر شود. هورمون‌درمانی برای افراد یائسه و حتی داروهای خوراکی ضدبارداری می‌توانند به افزایش وزن منجر شوند. در این مورد اگر مشکوک هستید که آیا درمان دارویی موجب افزایش وزنتان می‌شود با پزشک خود برای امکان تغییر تجویز دارویتان مشورت کنید ولی هرگز بدون توصیه پزشک دارو را قطع یا کم نکنید.

 

3. افزایش وزن به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای

یکی از معمول‌ترین بیماری‌هایی که موجب افزایش وزن می‌شود کم‌کاری تیروئید است. کمبود هورمون تیروئید می‌تواند موجب کاهش متابولیسم و کاهش اشتها و افزایش وزن شود؛ پس باید برای انجام یک تست ساده به منظور تشخیص اینکه آیا کم‌کاری تیروئید دارید یا خیر، به پزشک مراجعه کنید. همچنین اختلالات هورمونی در بانوان که معمولا با علائم و تغییرات ظاهری مردانه (ریزش موی مردانه و پرمویی) همراه است نیز باعث می‌شود به راحتی وزن شما افزایش یابد.

 

4. افزایش وزن به دلیل یائسگی

بانوان اغلب در سنین میانسالی که به مرحله یائسگی می‌رسند و حتی قبل از آن به دلیل آن که در این سنین اغلب نسبت به سال‌های جوانی دارای فعالیت بدنی کمتری هستند، دچار افزایش وزن می‌شوند. همزمان نیز تغییرات هورمونی می‌تواند موجب تحریک اشتها، افسردگی و کم‌خوابی شود که در کنار کاهش متابولیسم می‌تواند چاقی را به دنبال داشته باشد.

 

5. افزایش وزن ناشی از ریزه‌خواری مکرر

خیلی از افراد چاق عادت به خوردن وعده‌های مفصل ندارند و یا وقتی برای خوردن غذا ندارند ولی به جای آن در طی روز بطور مکرر از تنقلات استفاده می‌کنند. این تنقلات کم‌حجم که معمولا با کالری فراوان همراه است نیز از دلایل چاقی بدون دلیل شما هستند.

 

6. افزایش وزن به دلیل شیفت‌ شب

افرادی که شب‌کار هستند باید دقت کنند خوردن در هنگام نیمه‌شب باعث برهم خوردن متابولیسم و نیز چاقی بی‌رویه خواهد شد. علاوه بر آن که مطالعات نشان داده‌اند بیدارماندن شبانه حتی بدون خوردن نیز به دلیل تغییرات هورمونی زمینه چاقی را تشدید می‌کند.

 

7. افزایش وزن ناشی از عدم تحرک

خیلی از افرادی که شغل اداری دارند می‌گویند بدون تغییر قابل توجهی در میزان غذایشان به تدریج چاق شده‌اند. افزایش سن و نیز کم‌تحرکی باعث می‌شود استعداد چاقی در شما افزایش یابد. اگر به تازگی با وسیله نقلیه به محل کار خود می‌روید، همچنین اگر فرصتی برای پیاده‌روی روزانه ندارید مواظب افزایش وزن خود باشید.

 

8. افزایش وزن ناشی از بی‌توجهی به حجم غذا

بعضی افراد دچار افزایش وزن، در تخمین حجم غذای مصرفی خود دچار اشتباه هستند؛ به عبارت دیگر اگرچه حجم بالایی را در روز مصرف می‌کنند اما هنگامی از آنان درباره غذای مصرفی‌شان پرسیده شود خیلی از غذاهای مصرفی خود را به یاد نمی‌آورند. از طرف دیگر بعضی نسبت به میزان کالری غذایی که استفاده می‌کنند و یا اثر چاق‌کنندگی آن دچار اشتباه هستند که نتیجه آن چیزی نیست جز آن که به چاقی بدون آن که متوجه باشند، مبتلا خواهند شد.

 

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : isna.ir

 
آتیش بازدید : 80 نظرات (0)

عکس زیر مُد جدید ابرو برای آقایان را نشان می‌دهد.

پارسینه با انتشار این عکس، در توضیح آن نوشت: «مُد جدید در برخی آرایشگاه‌های مردانه در تهران».

14424141.jpg

مدل ابروی جدید آقایان

منبع: پارسینه

آتیش بازدید : 92 نظرات (0)

ناهید خواننده زن ایرانی مقیم لوس آنجلس به کشور بازگشت. به گزارش خبرده این خواننده زن که سالها مقیم لوس آنجلس آمریکا بود اخیرا به ایران بازگشته است.

به گزارش شبکه مجازی آستان  به نقل بولتن” :عمده فعالیت  این خواننده با همکاری و آهنگسازی شهرام شب پره  آغاز شد اما عدم استقبال مناسب عمومی از آلبوم های و ویئو موزیک های ناهید موجب شد تا وی از دنیای خوانندگی کناره گیری کند و پس از چند سال بطور مجدد به کشور بازگردد.

خاطر نشان می سازد بیژن مرتضوی، حبیب ،  پیام و فریدون آسرایی چند خواننده دیگر ایرانی مقیم لوس آنجلس بودند که طی سالهای اخیر به ایران بازگشته اند.شنیده شده برخی دیگر از خوانندگان مانند شهرام و شهره صورتی خواهر و برادر خواننده همچنین سیاوش قمیشی و ابی تقاضای بازگشت کرده بودند که تقاضایشان مورد موافقت قرار نگرفته بود تا جاییکه شهره و ابی آهنگ خلیج فارس را هم به همین منظور خوانده بودند.

به گزارش خبرده اما در این میان تردد آزادانه برخی خوانندگان دیگر نیر که دارای آثار مبتذل هستند مانند قیصر به داخل کشور و خروج از کشور که یکبار در آبعلی مشاهده شده بود جای تعجب دارد،

  

182638_937

منبع " شبکه مجازی آستانه

 

آتیش بازدید : 92 نظرات (0)

مدل های کلاسیک با آن

 

شمایل مجذوب کننده گرفته تا تیونینگ نمونه‎های استاندارد بازار.

 

به گزارش شبکه مجازی آستان  به نقل اخبار معاصر:تهیه وسیله نقلیه مناسب یکی از چشم اندازهایی مهم برای زندگی است. اما جذابیت های این دنیای خاص

 

زمانی شکل خاص به خود می گیرد که با در اختیار داشتن امکانات، ویژه ترین نمونه ها را برای خود انتخاب کنید. امروزه

 

"خودرو” حتی خارج از کارخانه های تولید کننده به یک تخصص مبدل شده است.از بازسازی مدل های کلاسیک با آن شمایل

 

مجذوب کننده گرفته تا تیونینگ نمونه ها استاندارد بازار، هر روز شاهد ارائه نمونه های اعجاب انگیزی هستیم. در این

 

میان تولیداتی متمایز از سوی کارخانه های کوچک و بزرگ نیز رنگ و لعابی دیگر به دنیای خودرو می دهند. آثار هنری چون

 

کوئینگ زگ، پاگانی، بوگاتی، لامبورگینی و … دست نیافتنی های جهان سرعت و قدرت هستند که هر کسی در رویاهای خود

 

یک مدل ویژه را انتخاب می کند.

 

اخیرا وب سایت digitaltrends لیستی را منتشر کرده که در آن ۱۰ خودروی گران قیمت جهان معرفی شده است. در

 

ادامه این مطلب با تا شما را با گران قیمت ترین خودروهای حال حاظر جهان آشنا کنیم.

 

برای شفافیت موضوع، ما تنها خودروهای جدیدی که مجوز عبور از جاده‌های عمومی را دارند در نظر می‌گیریم و از کنار

خودروهای کلاسیکی که پایشان به حراجی‌ها باز شده به‌آرامی گذشته‌ایم. همچنین از هر خانواده تنها یک نماینده آورده‌ایم،

پس انتظار وجود ۱۰ مدل بوگاتی ویرون را نداشته باشید.خب اگر اسمتان بوفت، گیتس، استارک یا مک داک است،

ثروتمندترین افرادی که در این کره خاکی زندگی می‌کنند، این مرکبان برای شماست سرورم! بعضی‌ها می‌گویند با پول

نمی‌توان شادی را خرید، اما آن بعضی‌ها شاید بعد از دیدن این لیست نظرشان عوض شود.

 

نا گفته نماند ارزش خودروها بر اساس قیمت پایه در مدل استاندارد اعلام شده است.بدیهی است با افزوده شدن امکانات

ویژه این قیمت ها نیز قابل تغییر است.

۱۰. Zenvo ST1 2

قیمت : ۱.۲ میلیون دلار

 

Zenvo-ST1

 

اولین خودروی لیست ما بیش از آن‌که ماشین باشد، حیوانی است که قلاده‌اش را دریده. زنوو اس تی ۱ موتور ۶٫۸ لیتری V8

خود را به سوپر شارژر و توربوشارژر مسلح نموده تا نیرویی خالص و دهشتناک متولد کند، اما دهشتناک به چه معناست؟

نظرتان درباره ۱٬۱۰۴ اسب نیرو و ۱٬۴۲۹ نیوتون –متر گشتاور چیست که مستقیم به محور عقب می‌روند؟

Zenvo-ST1-1

 

متأسفانه خودروی دانمارکی ما که قسمت عمده پیکره‌اش دست‌ساز است، از همان روزهای تولد درگیر جنگ‌های بسیاری

شده. فصل ۲۱ مستند تخت گاز بود، دریکی از قسمت‌ها اس تی ۱ به پیست معروف برنامه رفت تا همه را به حیرت

وادارد، اما مردم فقط شاهد ضعف‌های پیاپی، رکوردهای کند و آتش گرفتن موتور بودند. این هم نوعی سورپرایز شدن،

منتهی از جهت منفی.

Zenvo-ST1-2

 

زنوو با ادعاهای تخت گاز مخالفت کرد و برنامه را متهم به پخش کردن کندترین دور فرزندش کرد. کمپانی آتش موتور را

هم به ساعت‌ها رانندگی خشن بچه‌های تخت گاز نسبت داد. هرچه باشد، ظاهر زیبا و مرگبار و غرش قلبی که در سینه‌اش

می‌تپد، به ما اجازه بیرون انداختنش از لیست را نمی‌دهد.

۹. Ferrari LaFerrari

قیمت : ۱.۴ میلیون دلار

Ferrari-LaFerrari

 

هایپرکار ۹۵۰ اسب بخاری سرچشمه اعتبار است، درست مانند نامش که به ایتالیایی می‌شود "فراری.” به‌عنوان اولین نیمه

هیبریدی کمپانی، لافراری میزبان موتور ۶٫۳ لیتری V12 و یک موتور الکتریکی است. با کمک سیستم بازیابی انرژی

جنبشی، رتبه نهم لیست ما تنها چند اسب از هزار اسبش را گم کرده و با ۹۰۰ نیوتون-متر گشتاور به خرد کردن آسفالت

جاده‌ها کمربسته است.

Ferrari-LaFerrari-1

 

کمتر ماشینی به جذابیت او می‌رسد و حتی کمتر ماشینی سریع‌تر از لافراری شتاب می‌گیرد. با وزن خالص ۱٬۲۷۰ کیلویی،

این هیولا صفر تا صد را زیر ۳ ثانیه پر می‌کند و قبل از اینکه عقربه ساعت به ۷ ثانیه برسد با ۲۰۰ کیلومتر سرعت

می‌تازد. بد نیست بدانید اسب سرکش ایتالیایی تخت گاز ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد.

Ferrari-LaFerrari-2

 

تنها چیزی که از خود ماشین سریع‌تر است، مدت‌زمانی است که به فروش رفت، چون‌که قبل از اینکه شما بتوانید کلمه

"وام بانکی ” را ادا کنید سندهای ۴۹۹ واحد از این ابر خودرو به نام صاحبانش خورد. البته فراری دست از سر لافراری

برنداشته و برادری به نام FXX K را مخصوص پیست ساخته که بعداً به آن می‌پردازیم.

۸. Pagani Huayra

قیمت : ۱.۴ میلیون دلار

Pagani-Huayra

 

هوایرا به همان اندازه برای اسم عجیبش معروف است که برای نیروی عظیمش شناخته‌شده است. نامش را از نام خدای

باد اینکاها گرفته‌اند، پس هوایرا به یاری موتور شش لیتری V12 خود که با دو توربوشارژر همراه شده، ۷۲۲ اسب

تازه‌نفس و ۱٬۰۰۳ نیوتون-متر گشتاور را به خدمت می‌گیرد تا بر جاده‌ها خدایی کند.

Pagani-Huayra-1

 

سؤال اینکه تا چه اندازه سریع است؟ حاصل دسترنج پاگانی در ۱ دقیقه و ۱۳.۸ ثانیه پیست تخت گاز را پشت سر گذاشت

یعنی حدود ۳ ثانیه سریع‌تر از بوگاتی ویرون سوپر اسپرت. حتی آریل اتم ۵۰۰ با آن ۵۰۰ اسبش حریف الهه بادها نشد. با

درهای پروانه‌ای باورنکردنی و یکی از پیچیده‌ترین طراحی‌های فضای داخلی، هوایرا هیچ همزادی در جاده ندارد.

Pagani-Huayra-2

۷. Aston Martin One-77

قیمت : ۱.۴ میلیون دلار

Aston-Martin-One-77

 

تابه‌حال دقت کرده‌اید که چرا برچسب قیمت بیشتر این ابر ماشین‌ها ۱٫۴ میلیون دلار را نشان می‌دهد؟ خب شاید به این

خاطر که نشستن پشت فرمان این نسخه محدود استون این‌قدر سرمایه طلب می‌کرد. گفتیم "می‌کرد” چراکه در این لحظه

 

تمامی ۷۷ برادر به دست صاحبانشان رسیده‌اند. پس متأسفانه فرصت جیمز باند بازی با این خودرو را از دست داده‌اید.

Aston-Martin-One-77-1

 

و اما شک نکنید که این ماشین زیباترین کلاسیک لیست ماست؛ بدنه One-77 را بر شاسی فیبر کربنی بنانهاده‌اند، پیکره‌ای

 

آلومینیمی و دست‌ساز که ظاهرش را پیچیده و تهاجمی‌تر می‌کند.

Aston-Martin-One-77-2

 

زیر کاپوت استون کمینگاه یک هیولاست. موتور V12 با ۷٫۳ لیتر ظرفیت توانایی ایجاد ۷۲۰ اسب بخار نیرو و ۷۵۰

نیوتون-متر گشتاور را دارا است، مقدار کمی نیست. این اعداد و ارقام One-77 را بدل به سریع‌ترین استون مارتینی

می‌کنند که تاکنون قدم به جاده گذاشته، چراکه تخت گاز ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد و تنها در ۳٫۵ ثانیه از حالت

 

سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

۶. Koenigsegg One:1

قیمت : ۲ میلیون دلار

۲۰۱۵-Koenigsegg-One

 

با دو میلیون دلار خیلی چیزها می‌توان خرید – یک‌خانه خیلی خوب، تقریباً ۸۰ مزدا ام ایکس ۵ یا مگاکار سوئدی بالا. قطعاً

 

یک شخص منطقی راه‌های بهتری برای خرج کردن پس‌انداز زندگی‌اش پیدا می‌کند، اما مگاکار ها به منطق لعنتی توجه

 

نمی‌کنند، چون مگاکار هستند.

۲۰۱۵-Koenigsegg-One-1

One:1

 

را بر پایه آگرا R ساخته‌اند و نام شاعرانه‌اش را از نسبت یک‌به‌یک کیلوگرم به اسب بخار گرفته. این ابر خودرو ۱٬۳۴۰

کیلوگرمی ۱٬۳۴۰ اسب نیرومند در اسطبل دارد. بله این وسیله ۱٬۳۴۰ اسب بخار نیرو را رام کرده و دقیقاً به همین

 

خاطر سقف سرعتش ۴۴۰ کیلومتر بر ساعت است. دریک کلام این خودرو یکی از سریع‌ترین ابر خودروهای دنیاست و با

 

هسته لانه‌زنبوری، مقدار زیادی فیبر کربن و ترمزهای سرامیکی یکی از پیشرفته‌ترین‌ها نیز هست.تنها شش عدد One:1

 

از کارخانه بیرون آمدند که در چشم برهم زدنی به فروش رفتند.

۲۰۱۵-Koenigsegg-One-2

۵. Ferrari F60 America

قیمت : ۲.۵ میلیون دلار

Ferrari-F60America

 

فراری برای گرامیداشت ۶۰ سالگی خود در آمریکای شمالی، ۶۰ واحد از این خودروی بسیار زیبا ساخت. با طرح خط و ستاره

روی بدنه و صندلی‌هایی با پوشش پرچم آمریکا، F60 مناسب وطن‌پرستان ایالات‌متحده است. مایلید شکوه و عظمت F60 را

بیشتر حس کنید؟ سقف پارچه‌ای خودرو را کنار بگذارید و از منظره لذت ببرید.

Ferrari-F60America-1

F60 را بر اساس F12 برلینتا ساخته‌اند، پس مشخصات فنی این دو باهم یکسان است؛ اما F12 را یک فیات پاندا فرض نکنید که ایتالیایی‌ها خودروی‌شان را با استناد بر آن ساخته‌اند. موتور ۶٫۲ لیتری V12 با ۷۴۰ اسب باشکوه، کافی است تا این ابر ماشین صفرتا صد را تنها در ۳٫۲ ثانیه پشت سر بگذارد. ابر ماشین پرچم نشان با گذشته‌های دور کمپانی گره‌خورده، چراکه ایتالیایی‌ها در دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی نیز تعدادی خودروی خاص ساخته بودند.

Ferrari-F60America-2

۴. Mansory Vivere Bugatti Veyron

قیمت : ۳.۴ میلیون دلار

Mansory-Bugatti-Veyron-Vive

لیست ما هرگز بدون وجود نماینده‌ای از بوگاتی ویرون تنومند کامل نخواهد بود. ما این بار انگشتمان را به‌سوی Mansory Vivere edition نشانه رفتیم، چون‌که نه‌تنها یکی از پرسرعت‌ترین خودروهای دنیا بلکه یکی از گران‌قیمت‌ترین‌ها نیز هست.

Mansory-Bugatti-Veyron-Vi

جادوگران آلمانی منصوری، یک گرند اسپرت ویتِس را برداشتند و با بدنه‌ای از جنس فیبر کربن، پکیج اسپویلر جدید، چراغ‌های LED ارتقا یافته و جلوپنجره بازطراحی شده آراسته‌اش کردند. برای این‌که ویرون هنری‌تر شود، آن‌ها نقشه‌های تاریخی مسابقاتی چون Tagra Florio را با لیزر بر بدنه خودرو حک کردند. در ضمن سقف سرعت این ابر خودرو ۴۰۸ کیلومتر بر ساعت است.

Mansory-Bugatti-Veyronn-Viv

۳. W Motors Lykan Hypersport

قیمت : ۳.۴ میلیون دلار

W-Motors-Lykan-Hypersport

شاید لیکان (لایکن) هایپراسپرت را از ایفای نقشش در بلاک باستر سریع و خشن ۷ به یاد داشته باشید، همان‌جایی که ابر ماشین بخت‌برگشته لبنانی با نه یکی، نه دوتا، بلکه سه آسمان‌خراش در دوبی تصادف کرد، سکانس برتــــر. این فرانچایز پر است از خودروهای نامتعارف و تقویت‌شده ولی در هفتمین قسمت این سری فیلم‌ها این هایپراسپرت بود که طرفدار جمع می‌کرد. البته فقط دومینیک تورتو و پل واکر مرحوم از این دریای قدرت لذت نبردند چراکه پلیس ابوظبی نیز لیکان را به خدمت گرفته است. اگرچه تنها کارایی این جواهر ۳٫۴ میلیونی موارد روابط عمومی و تشریفاتی است، اما ابر ماشین پرنده به مقامات اطمینان می‌دهد که هیچ تبهکاری به‌سادگی از دستش نگریزد.

W-Motors-Lykan-Hypersport-1

بیایید از استایل ماشین بگوییم: دو جواهر برای چراغ‌های جلو، درهای قیچی مانند و فضای داخلی که نقشه‌اش را از فضایی‌ها قرض گرفته‌اند. این ۴ چرخه شبیه خودرویی زره‌پوش از آینده است که قدرتی درخور ظاهرش دارد. در سینه اسپرت موتور flat-six با توربوی دوقلو می‌تپد که نیروی ۷۷۰ اسبی به همراه ۹۵۹ نیوتون-متر گشتاور ایجاد می‌کند. پدالش را ته بفشارید، صفر تا صد را تنها در ۲٫۸ ثانیه پر می‌کند و سقف سرعتش عدد ترسناک ۳۸۶ کیلومتر در ساعت است.

W-Motors-Lykan-Hypersport-2

 

۲. Lamborghini Veneno

قیمت : ۴.۵ میلیون دلار

Lamborghini-Veneno

این فرا ماشین ازهرجهتی خیره‌کننده است تا روز تولدش ندیده بودیم که یک سفینه فضایی در جاده‌های این کره خاکی مانور دهد. به‌سختی می‌توان باورش کرد. تنها چیزی که بیشتر از ظاهرش حواس انسان را پرت می‌کند، قیمتش است – ۴٫۵ میلیون دلار ناقابل.

Lamborghini-Veneno-1

وِنِنو سریع است و سریع بودن با این قیمت تعجبی هم ندارد. قلب ۶٫۵ لیتری V12 اش در هر دقیقه ۸٬۴۰۰ دور می‌زند تا ۷۴۰ اسب ایتالیایی و ۶۸۳ نیوتون-متر گشتاور را به چرخ‌ها تقدیم کند. ابر خودروی سمی ظرف ۲٫۹ ثانیه از صفر، به صد می‌رسد و سقف سرعتش ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت است.

Lamborghini-Veneno-2

۱. Koenigsegg CCXR Trevita

قیمت : ۴.۸ میلیون دلار

Koenigsegg-CCXR-Trevita

کوئنیگزگ با سی‌سی‌ایکس‌آر ترویتا دومین حضورش در لیست را تضمین کرد، گزاف‌ترین خودرویی که حق عبور از کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر را دارد. این‌همه سکه برای چیست؟ بدون اغراق این خودرو به معنای واقعی کلمه با الماس پوشانده شده … و الماس هیچ‌گاه ارزان نبوده است.

Koenigsegg-CCXR-Trevita-1

برای پوشش بدنه خودرو، کمپانی سوئدی از فیبر کربن به همراه رزین آغشته به خاک الماس استفاده کرده است. روز هنگام زمانی که اشعه نورانی خورشید پیکره هیولا را لمس می‌کند، ترویتا مانند جواهری می‌درخشد. حتی قادر به تصور هزینه رنگ‌آمیزی این ابر خودرو هم نیستیم.

Koenigsegg-CCXR-Trevita-2

در میانه خودرو به معنای واقعی کلمه یک اژدها قرار داده‌اند. موتور ۴٫۸ لیتری V8 با سوپر شارژ دوگانه که ۱٬۰۰۴ اسب تنومند را دوشادوش ۱٬۰۸۰ نیوتون-متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌دهد. ترویتا در ۲٫۹ ثانیه به صد کیلومتر می‌رسد و تخت گاز بیش از ۴۱۰ واحد سرعت می‌گیرد. صاحب این ماشین برنده اول و آخر سبقت‌های بزرگراه است. مشخصات این ماشین چه ازنظر کارایی و چه ازنظر قیمت افسانه‌ای‌اند و تنها سه عدد از آن‌ها پا به جاده گذاشته‌اند.

و اما میهمانان ویژه این لیست :

Lamborghini Sesto Elemento

قیمت : ۲.۲ میلیون دلار

Lamborghini-Sesto-Elemen

این شما و این سستو المنتو. شاسی، بدنه، میل‌لنگ و سیستم تعلیق همه و همه از فیبر کربن ساخته‌شده‌اند و این یعنی شیطان ۵۷۰ اسب‌بخاری وزنی کمتر از یک هوندا فیت دارد (۹۹۹ کیلوگرم). کم کردن وزن یک هیولا نتیجه‌ای هولناک دارد.

Lamborghini-Sesto-Elemento-

صفر تا صد در ۲٫۵ ثانیه، شتابی که به موتور سیلکت های مسابقه‌ای تنه می‌زند و اگر فضای کافی در اختیارش قرار دهید بی‌معطلی به‌سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. با همچون شتابی نبود سرگرمی، ماساژور صندلی یا لوازم دست‌دوز را حس نخواهید کرد چراکه رسالت این خودرو تنها یک‌چیز است، سرعت. البته لامبورگینی لطف کرده و از تهویه هوا و استریو محرومش نساخته است.

Lamborghini-Sesto-Element

چرا در لیست ده‌تایی نبود؟ چون همانند FXX K که کمی پایین‌تر به آن می‌رسیم، المنتو را نیز در پیست زندانی کرده‌اند.

LaFerrari FXX K

قیمت : ۲.۷ میلیون دلار

Ferrari-FXX-K-2015

فراری لافراری که رتبه نهم لیست ما را به خود اختصاص داده بود، هیولایی است که تنها یک‌چیز دربندش کرده – قانون. استانداردهای انتشار گازهای گلخانه‌ای و تجهیزات ایمنی مانع بدل شدن او به یک خودروی نزدیک به عالی شده‌اند؛ بنابراین فراری ابر ماشین مخصوص پیست FXX K را ساخت که تنها باید به قوانین فیزیک جواب پس بدهد. نسخه "استاندارد” ماشین ۹۵۰ اسب نیرو در اختیار دارد که نسبت به ۱٬۰۳۵ اسب‌بخار FXX K کاهش پیداکرده است.

Ferrari-FXX-K-2015-1

همچنین تغییراتی در پیکره FXX K صورت داده‌اند که کشش رو به پایین را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهد. در این لافراری از تایرهای سایبر پیرلی استفاده‌شده، تایرهایی پر از حس‌گر که داده‌های مربوط به هر متغیری را جمع‌آوری می‌کنند و به سیستم کنترل کشش و موتور خودرو می‌فرستند تا نیرو برای چسبندگی بیشتر تنظیم شود. تا وقتی‌که فراری هایپرکاری مخصوص جاده‌ها خلق کند، این نمونه خوبی از یک خودروی با کارایی بالاست.

Ferrari-FXX-K-2015-2

Maybach Exelero

قیمت : ۸ میلیون دلار !

Maybach-Exelero

با کیلومترها فاصله، اکسلرو گران‌قیمت‌ترین خودروی لیست ماست که به خاطر تک بودنش در ویژه‌ها حضور به هم رسانده. مایباخ سال ۲۰۰۴ متولدشده که این برچسب قیمتش را بیش‌ازپیش عجیب می‌کند.

Maybach-Exelero-1

با محاسبه نرخ تورم، قیمت امروز اکسلرو در بازار ایالات‌متحده حدود ۱۰٫۱ میلیون دلار (۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ریال) است که نزدیک به تولید ناخالص داخلی یک کشور جزیره‌ای کوچک است. مایباخ و پول به‌اندازه پراید و حلبی به هم نزدیک‌اند اما اکسلرو با ۷۰۰ اسب‌بخار، موتور V12 به همراه توربوی دوقلو و ۲٫۶ تن امکانات رفاهی سعی در توجیه قیمت فضایی خود دارد ولی منطق می‌گوید: این خودرو به طرز مسخره‌ای گران است.

Maybach-Exelero-2

آتیش بازدید : 129 نظرات (0)

قابل توجه بعضی ها که فراموش کردند یه روزی باید بمیرند..!! بعضـــــی از دختـــــرکان…!! هر چقدر میتوانند بـد حجابی بکنند.!!

لباس تنــــگ و بـــــد نما بپوشــــند و بقول خودشان..
اگـــه تیــپ نزنیم اْفـــته کـــلاس داره برامـــــون..!!

Saportiha_WwW.Shabhayetanhayi.ir

اون آقا پسـر هایی که میـگن..!!
یه جــوون باید در دانـشگاه دوست دختر !! داشته باشه..!!
و بقـــول خودشان ما جــوانایم فعلا بی خیال محــــرم و نامحــرم..!!

javooni_WwW.Shabhayetanhayi.ir

اون عـروس خانومی که کـراهت دارد یک تکـه پارچه روی صورتش بندازه
که نکنه آرایــش یک میـلیون تومنیش خـراب بشه..!!
و اینچــــنین خودش رو به همه نـــشون میده..!!

Aroose-Meilioni_WwW.Shabhayetanhayi.ir

اون خانوم هایی که به بـهانه تفــریح بی خیال محرم و نامحرم میشوند..!!
و اینگونه تـفریح میکنند..!!

Namahram_WwW.Shabhayetanhayi.ir

اون خانـوم هایی که با آرایـش و لبـــاس تنگ عکس هایشان را..
در شبکه های اجتماعی به نمایــــــش میگذارند..!!
و میگویند بــــذار خوش باشیم که دنــــیا دو روزه..!!

Bi-Aberyi_WwW.Shabhayetanhayi.ir

هـــمه اینــها بداننـد کـه..!!
این خوبـی ها یک روزی تـــموم میشن..!!
ایـنها باید بدانـند که..!!
یک روزی اینجوری روی سنگ غسالخانه آنها را غــسل میــت میدهند..!

ghassal_WwW.Shabhayetanhayi.ir

پـــس از یاد نبـریم که یک روزی ما را درقـــبر خواهند گذاشت و دیـــگر..
هیچ راه بازگــشتی برای تــــوبه وجـــود ندارد..!؟

ghabr_WwW.Shabhayetanhayi.ir

ایــــن ها از مـــن و شمــــا پْــــر میشونـــد…؟!

یــادت نـره…
اگه یـــ ـــادت رفت بدان همیشه یکی خیلی بـــیادتــ ـــه خیلی..!!

جـنــــاب عـــزرائــیل را میگـوئیم…

ghabr_WwW.Shabhayetanhayi.ir

آتیش بازدید : 72 نظرات (0)

دروغ های متداول برخی پسران به دختران همراه با معانی آنها

دروغ: بعدا باهات تماس می گیرم

معنی: دیگه هیچ وقت منو نمی بینی

دروغ: تو قسمتی از وجود منی- نمی دونی تا چه اندازه دوستت دارم

معنی: تو برای من به اندازه کافی زیبا، باهوش و پولدار نیستی میزارمت کنار

دروغ: اون دختر هیچ تیریپی با من نداره – ما فقط دوست معمولی هستیم

معنی: عاشقشم

دروغ: من ترو برای وجود خودت دوست دارم

معنی: من فقط دنبال ………. هستم

دروغ: آخر این هفته با دوستام داریم میریم کوه

معنی: داریم میریم دختر بازی.

دروغ: می تونی ۵ هزار تومن بهم قرض بدی؟ تا آخر هفته بهت برمیگردونم

معنی: پولتو ببوس و باهاش خداحافظی کن.

این هم شاید بزرگترین دروغی باشد که تا بحال گفته شده :

دروغ: قول میدم تا زمانیکه مرگ مارو از هم جدا نکرده عاشقت باشم، باهات صادق باشم و ازت نگهداری کنم.

معنی: ازت میخوام لباسامو بشوری، خونمو تمیز کنی، غذا برام بپزی، وقتی مریض میشم ازم پرستاری کنی، از بچه هام مراقبت کنی، به دوستام و خـانوادم سـرویـس بدی . هر وقت بخوام میـرم با دوسـتــام و دخـتـرای دیـگـه گـردش، هیچوقت پول بـهت نمی دم و هیچ کلمه خوشـحال کنـنده ای بـهت نخواهم گفت و هیچ کاری که برای تو جالب باشه انجام نخواهم داد.

آتیش بازدید : 155 نظرات (0)

اینکه آیا لیلی و مجنون واقعیت تاریخی دارند یا یک خیال شاعرانه هستند، از آن سوال های زرد تاریخ ادبیات است که هنوز جواب درست و درمانی برایش پیدا نشده است.

ماجرای عشق لیلی و مجنون

لیلی و مجنون، معروف ترین نمونه عشق ناکام در سنت ادبی ما هستند. داستان قیس نامی که عاشق لیلی، دختر بزرگ قبیله بنی عامر شد ولی پدرش او را به قیس نداد و عوضش دادندش به تاجر خرپولی به اسم ابن السلام از قبیله بنی اسد و به قول حسین منزوی «لیلا دوباره قسمت ابن السلام شد/ عشق بزرگم آه، چه آسان حرام شد».

داستان لیلی و مجنون در ادبیات جهان نمونه های فراوانی دارد اما نظامی گنجوی بود که با آن منظومه خواندنی اش داستان را به این اسم جاویدان کرد و اسم مجنون را به عنوان نماد عشق دبیرستانی و بدون هیچ خواسته ای، بر سر زبان ها انداخت.

بعدها تعداد زیادی از شاعران فارسی و عرب زبان هم روایت خودشان از این زوج را تعریف کردند که منظومه های جامی و امیرخسرو دهلوی، منظومه ترکی محمد فضولی و همینطور نمایشنامه احمد شوقی مصری از همه معروف تر هستند.

شهرت لیلی و مجنون در جهان آنقدر زیاد است که حتی اریک کلاپتون معروف هم در 1970 یک ترانه به اسم لیلا خواند.

اینکه آیا لیلی و مجنون واقعیت تاریخی دارند یا یک خیال شاعرانه هستند، از آن سوال های زرد تاریخ ادبیات است که هنوز جواب درست و درمانی برایش پیدا نشده است. به صورت سنتی، می گویند در عصر جاهلیت و کمی پیش از اسلام، شاعری در عرب بوده به اسم قیس بن ملوّح عامری که دیوانی از اشعارش هم هست (و در کتاب «غزالاتی در میان خلایق» گزیده شعر عرب به ترجمه دکتر عبدالحسین فرزاد می توانید نمونه هایش را بخوانید). این آقای قیس، عاشق دختری از همان قبیله به اسم لیلی بوده و اشعاری برایش می گفته. این اشعار چنان شهرت پیدا می کند که ملت، بعدها هم هر شعری که نام لیلی در آن بود را به او نسبت دادند و او را «مجنون لیلی» یعنی دیوانه عشق لیلی لقب دادند.

قدیمی ترین سندی که درباره قیس بن ملوّح داریم، کتاب «الشعر و الشعرا» نوشته ابن قتیبه دینوری است که در سال 276 قمری نوشته شده. یکصد سال بعد هم کتاب معروف «لاغانی» (به معنای ترانه ها، که دایره المعارفی از شعر و ادب و اخلاق مسلمان های قرون نخستین است) تمام داستان های مربوط به مجنون تا آن روز را جمع آوری کرد.

در قرون جدید محققان آمدند و روی دیوان شعر منسوب به قیس عامری تحقیق کردند و گفتند اینها از نظر زبان و محتوا با هم نمی خواند و لغاتی از دوره های تاریخی مختلف در آنهاست و معلوم است که این اشعار کار یک نفر نیست و چه بسا اصلا آن یک نفر هم وجود خارجی نداشته باشد. برای همین در بیشتر تاریخ ادبیات عرب های معتبر (مثل تاریخ ادبیات عرب نیکلسون یا حنا الفاخوری که هر دو به فارسی هم ترجمه شده اند) اسمی از این شاعر نمی بینید.

 

اتفاق مهم دیگری در مورد لیلی و مجنون این بود که وقتی الواح گلی بابل باستان (شهر باستانی بین النهرین در عراق امروزی) کشف شد، دیدند در الواح کتابخانه بخت النصر، داستانی هست درباره کیس (قیس) و لیلاکس (لیلی). توی این داستان، کیس و لیلاکس که در معبد خورشید تحصیل می کنند دلباخته هم می شوند. کاهن ها لیلاکس را مجبور به اعتکاف در معبد می کنند و کیس هم متهم به دیوانگی می شود.

لیلاکس از معبد فرار می کند و خلاصه بعد از ماجراهایی به هم می رسند ولی کیس بی وفایی کرده و با زن چوپان فرار می کند. (توی بعضی از روایت ها لیلی و مجنون هم، مجنون با دختر نوفل، پهلوان عرب ازدواج می کند) اما بعد دوباره یکسری محقق (از جمله کراچکوفسکی، ایرانشناس روس که بیشترین تحقیق را روی این داستان انجام داده) پیدا شدند و گفتند این داستان با شرایط جامعه بابل آن روز نمی خواند و به احتمال قوی بعد از دوره بابل باستان، یعنی در زمان هخامنشیان نوشته شده و بعدا به کتابخانه های قدیمی اضافه شده است. خلاصه که فعلا معلوم نیست تکلیف این مجنون صحراگرد بی سامان بالاخره چه می شود!

آتیش بازدید : 219 نظرات (0)

کریستیانو رونالدو(Cristiano Ronaldo) توافق کرد در فیلمی سینمایی که نامش متقلب است و کارگردانی آن برعهده مارتین اسکورسیسی(Martin Scorsese) است، بازی کند. بر اساس اعلام روزنامه اسپورت از مدت‌ها قبل مسئولان این پروژه سینمایی با گلزن تیم ملی پرتغال و رئال مادرید(Real Madrid) گفت‌‌وگو کردند تا نظرش را برای این منظور جلب کردند.

قرار است کارهای اجرایی این اثر در سال 2016 انجام گیرد و رونالدو در کنار آلساندرا آمبوروسیو(Alessandra Ambrosio) ایفای نقش کند. فوق ستاره رئال مادرید این تصویر را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد.

new_suit_cristiano_ronaldo.jpg

عکس کت و شلوار جدید کریستیانو رونالدو

آتیش بازدید : 283 نظرات (0)

» گوش کن...
صدای نفس های پاییز را میشنوی؟
این زیباترین فصل خدا می آید،
غم واندوهت را به برگ درختان آویزان کن...
چند روز دیگر میریزند....
پاییزتان مبارک.

 

» امان از این بوی پاییز و اسمان ابری!

که ادم نه خودش میداند دردش چیست نه هیچ کس دیگر!

فقط میداند که هرچه هوا سردتر میشود دلش نگاه و اغوشی گرمتر میخواهد.....!

 

» تعداد اندکی از مردم معنی باران را میفهمند....
بقیه فقط خیس میشوند!

 

» ﺁﺧﺮ ﭘﺎﯾﻴﺰ ﺷﺪ...
ﻫﻤﻪ ﺩﻡ ﻣﯽ ﺯﻧﻨﺪ ﺍﺯ ﺷﻤﺮﺩﻥ ﺟﻮﺟﻪ ﻫﺎ...
ﺍﻣﺎ ﺗﻮ ﺍﻣﺸﺐ...
ﺑﺸﻤﺎﺭ! ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺩﻟﻬﺎﯾﯽ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﯼ ...
ﺑﺸﻤﺎﺭ! ﺗﻌﺪﺍﺩ ﻟﺒﺨﻨﺪ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﺮ ﻟﺐ ﺩﻭﺳﺘﺎﻧﺖ ﻧﺸﺎﻧﺪﯼ...
ﺑﺸﻤﺎﺭ! ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺍﺷﮏ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺳﺮ ﺷﻮﻕ ﻭ ﻏﻢ ﺭﯾﺨﺘﯽ ...
ﻓﺼﻞ ﺯﺭﺩﯼ ﺑﻮﺩ، ﺗﻮ ﭼﻘﺪﺭ ﺳﺒﺰ ﺑﻮﺩﯼ!؟...
ﺟﻮﺟﻪ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻌﺪﺍ ﺑﺎ ﻫﻢ ﻣﻴﺸﻤﺎﺭﯾﻢ...

 

» دﻭﺑﺎﺭﻩ " ﭘﺎﯾﯿــﺰ " ..
ﯾﻪ ﺑﺎﺩ ﺳـــﺮﺩ ...
ﺩﺳـــﺖ ﺗﻮ ﺟـــﯿﺐ .. .
ﺳــﺮ " ﭘﺎﯾـﯿــﻦ " ...
ﯾﻪ ﻣــﻮﺯﯾﮏ " ﺳـــﻨﮕﯽﻥ " ...
ﭼــﻬﺎﺭﺗﺎ ﺑﺮﮒ ﺯﯾﺮ ﭘـﺎﺕ ... |:
ﺩﯾـﺪﻥ ﺩﺳـﺘﺎﯼ ﺗﻮ ﻫــﻢ ﺩﯾﮕــﻩ ...
ﯾﻪ ﻧﻔـــــَـــﺲ ﻋﻤﯿـــــــــــــﻖ ﻭ ...
ﺍﺩﺍﻣـــــــِــــﻪ ﺭﺍﻩ ..."
هه

 

» پـــآیــیـــز اســـتـــ ؛
اَنـــآر نیــســتــمـ کــهـ بــرسـَـمـ بــهـ دَســـتــهــایـــِ تـــو . . .
بــرگــــمـ… پــُـر اَز اِضـــطِـــرآبـــِـ اُفـــتـــآدَنَــــمـ . . .

 

» عاشق دیدن بـــارونـــم
زیر قطره هاش
آرومــــم
وقتــی که توش قـــدم میزنم
بیخیال دنیـــا و قانــــونم...

 

» هوایش غریب است
اما غریبی دلنشین
صدایش ،عطرش
بی مانند است وتکرار نشدنی
و من چقدر دوستش دارم
پاییز را میگویم
نوشته ی خودم

آتیش بازدید : 73 نظرات (0)

شنیدم که لیلی سیه‌فام بود
ز چاقی حسابی بداندام بود
دو ماهی کِرم زد به رخسار خویش
به لیزر ز رخ برد آثارِ  ریش(!)
کمربند بر اِشکَمَش بست سفت
سه‌ماهی رژیم غذایی گرفت
چنانش رژیم و کِرِم داد  حال!
که شد لاغر و ماه، عین هلال
سپس شاد‌دل سوی مجنون شتافت
ولیکن از او التفاتی نیافت
بگفت:«این منم «های»! لیلای تو!
به او گفت:«خانم، مزاحم نشو!
مگر خود نداری برادر-پدر؟
برو پردۀ  شرم مردم مدر!
نگاری که از بنده دل برده بود
تپل بود، ضمناً سیه‌چرده بود!
برو ردّ کار خود ای پیرزن!
تو عنتر کجا و دل‌آرای من؟»
رخ پر کِرِم شد به آنی بنفش
درآورد از پای خود لنگه کفش
زدش ضربۀ سخت و  جانانه‌ای
که:«بی‌جنبه، الحق که دیوانه‌ای!»

حالا هي رژيم بگيرين

 

منبع : 4جوک

آتیش بازدید : 775 نظرات (0)

این زن لخت در حال آفتاب گیری در کاخ دادگستری اینکه خانمی اتاق کارش را به محلی برای آفتابگیری تبدیل نماید جای سوال و تعجب است. تعجب برانگیزتر این است که این کار عادت روزانه یک خانم قاضی است  که در اتاق را می بندد و هیچ مراجعه کنده ای را هم به داخل راه نمی دهد. این خانم قاضی که باید روزانه در خدمت مراجعه کنندگان باشد ساعتی از کارش را صرف آفتابگیری جلوی پنجره اتاقش می نماید.

این زن لخت در حال آفتاب گیری در کاخ دادگستری

خانم 35 ساله به نام  “انیسا بیلاجاک” اهل بوسنی و هرزگویین که بعنوان قاضی به جامعه خدمت می نماید هنگامی که اخرین بار در حال افتابگیری در محل کارش بود تعدادی از همسایگان روبروی ساختمان دادگستری از این لحظه عکس گرفتند و در فضای مجازی منتشر نمودند. هر چند این کار خانم اعتراضاتی را در پی داشت و تا مرحله اخراج او منجر شد اما دادگاه عالی بوسنی قلم عفو بر جرم او کشید و با ادامه مجدد کارش موافقت نمود.

منبع:دیلی خبر

آتیش بازدید : 90 نظرات (0)

این تصویر که به تازگی در یکی از صفحات مربوط به پول‌دارهای ایران در اینستگرام منتشر شده، از نگهداری یک پلنگ در ویلایی مسکونی حکایت دارد.پیش از این نیز یکی دیگر از صفحات پول‌دارها در اینستگرام، ویدئویی از نگهداری یک یوزپلنگ در خانه‌ی یکی از اعضای صفحه‌ی خود را منتشر کرده بود.

بازی با پلنگ تفریح بچه پولدارها

بازی با پلنگ تفریح بچه پولدارها

منبع: برترین ها

آتیش بازدید : 107 نظرات (0)

عکس های عاشقانه عکس های احساسی/عکس های عاشقونه/عکس های دوست داشتن

1

.

سلام به همگی امروز هم عکس های

عاشقانه و احساسی براتون اماده کردم بفرمایید

.

 

6

.

عکس های عاشقانه عکس های احساسی/عکس های عاشقونه/عکس های دوست داشتن

.

7

.

عکس های عاشقانه عکس های احساسی/عکس های عاشقونه/عکس های دوست داشتن

.8

.

عکس های عاشقانه عکس های احساسی/عکس های عاشقونه/عکس های دوست داشتن

.3

.

عکس های عاشقانه عکس های احساسی/عکس های عاشقونه/عکس های دوست داشتن

.4

.

عکس های عاشقانه عکس های احساسی/عکس های عاشقونه/عکس های دوست داشتن

.5

.

عکس های عاشقانه عکس های احساسی/عکس های عاشقونه/عکس های دوست داشتن

.2

.

منبع"سایت تفریحی و سرگرمی کوتول

آتیش بازدید : 76 نظرات (0)

سلام بر تو میدونم که صدامو شناختی پس خودمو معرفی نمیکنم

شایدم نشناختی، منم غضنفر

آااه ای عشق من، چند روز که دلم برات گرفته و گلبم مثل یه ساعت دیواری هر دقیقه شصت لیتر آب را تقسیم بر مجذور مربع میکنه، حالا بگو بقال محل ما چند سالشه؟

 

امروز یاد آن روزی افتادم که تو من را دیدی و یک دل نه صد دل من را عاشق خودت کردی. یادت میآید؟

ای بابا عجب گیجی هستی، یادت نمیآید؟

خیلی خنجی، خودم میگم. اون روز که من زیر درخت گیلاس سر کوچه، لبو کوفت میکردم با بربری. ناگهان پدرت تو را با جفتک از خانه بیرون انداخت و من مثل اسب به تو خندیدم، خیلی از دست من ناراحت شدی. ولی با عشق و علاگه به طرف من آمدی. خیلی محکم لگدی به شکم من زدی و رفتی. آن لگد را که زدی برق از چشمانم پرید و حسابی عاشقت شدم.

از آن به بعد هر روز من زیر درخت گیلاس میایستادم تا تورا ببینم، ولی هیچوقت ندیدم. اول فکر کردم که شاید خانه تان را عوض کردید ولی بعدا فهمیدم درخت گیلاس را اشتباه آمده بودم.

یک گاب عکس خالی روی میزم گذاشتم و داخل آن نوشتم “عشقم” هروقت آن را میبینم به تو فکر میکنم و تصویر تو را به ذهن میآورم. اینم بگم که من بدجوری گیرتیم هااااااااا ! مثلا همین دیروز داداشم داشت به گاب نگاه میکرد، دو تا زدم تو سرشو بهش گفتم مگه تو خودت ناموس نداری به دختر مردم نگاه میکنی؟

راستی این شمارهای که به من دادی خیلی به دردم خورد. هر روز زنگ میزنم و یک ساعت باهات درد دل میکنم و تو هم هی میگی “مشترک مورد نظر در شبکه موجود نمیباشد” من که میدونم منظورت از این حرفا چیه!! منظورت اینه که تو هم به من عشق میورزی، مجه نه!؟

یه چیزی بهت میگم ولی ناراحت نشی، گوساله! این چه وضع ابراز عشقه؟

ناراحت شدی؟ خاک بر سر بی جنبت!! آدم انقد بی جنبه؟

ولی میدونم یکی از این روزا سرتو میندازی پایین و عین بچهٔ آدم میای تو خونهٔ من، راستی خواستی بیای ده تا نون بربری هم سر راهت بجیر!

یه روزی میام خواستگاریت، میخوام خیلی گرم و صمیمی باباتو ببوسم و چندتا شوخی دستی هم باهاش میکنم که حسابی اول زندگی باهم رفیق بشیم، راستی کلهٔ بابت مثل نور افکن میمونه. بعد عروسی بهش بجو خیلی طرف خونهٔ ما پیداش نشه. من آدم کچل میبینم مزاجم بهم میریزه!

چند وقت پیش یه دسته گل برات از باغچه کندم که سر کوچتون دادمش به یه دختر دیگه، فچر بد نکن!

دختر داشت نگاهم میکرد منم تو رودرواسی جیر کردم گل رو دادم بهش، اونم لبخند ملیحی از ته روده اش به من زد. درسته دختره از تو خیلی خوشگل تر بود ولی چیکار کنم که بیخ ریش خودمی.

راستی من عاشق قورمه سبزی ام (البته بعد از تو) اگه برام خواستی درست کنی حواست باشه، بی نمک بشه، بسوزه ، بد طعم بشه همچی لگدی بهت میزنم که نفهمی از من خوردی یا از خر!

خلاصه اینکه بی قراری نکن، یه خط شعر هم برات گفتم. خوشت اومد اومد، نیومد به درک!

بی تو مهتاب شبی باز از آن کوچه گذشتم

آتیش بازدید : 80 نظرات (0)

زن نصف شب از خواب بیدار شد و دید که شوهرش در رختخواب نیست و به دنبال او گشت. شوهرش را در حالی که توی آشپزخانه نشسته بود و به دیوار زل زده بود و در فکری عمیق فرو رفته بود و اشک‌هایش را پاک می‌‌کرد و فنجانی قهوه‌ می‌‌نوشید پیدا کرد …

در حالی‌ که داخل آشپزخانه می‌‌شد پرسید: چی‌ شده عزیزم این موقع شب اینجا نشستی؟!

شوهرش نگاهش را از دیوار برداشت و گفت: هیچی‌ فقط اون وقتها رو به یاد میارم، ۲۰ سال پیش که تازه همدیگرو ملاقات کرده بودیم ، یادته…؟!
زن که حسابی‌ تحت تاثیر قرار گرفته بود، چشم‌هایش پر از اشک شد و گفت : آره یادمه…

شوهرش ادامه داد : یادته پدرت که  فکر می کردیم  مسافرته ما رو توی  اتاقت غافلگیر کرد؟!

زن در حالی‌ که روی صندلی‌ کنار شوهرش می نشست گفت : آره یادمه، انگار دیروز بود!

مرد بغضش را قورت داد و ادامه داد : یادته پدرت تفنگ رو به سمت من نشونه گرفت و گفت: یا با دختر من ازدواج میکنی‌ یا ۲۰ سال می‌‌فرستمت زندان آب خنک بخوری ؟!

زن گفت : آره عزیزم اون هم یادمه و یک ساعت بعدش که رفتیم محضر و…!

مرد نتوانست جلوی گریه اش را بگیرد و گفت: اگه رفته بودم زندان امروز آزاد می  شدم !

آتیش بازدید : 102 نظرات (0)

شخصیت شناسی از روی حرف اول اسم

این مطلب ترجمه یک مقاله عربی بوده و متاُسفانه حروف {پ} {ژ} {گ} و {چ} رو نداره…

 

 

       

الف)خوش رفتار و در باطن میانه رو و ملاحظه کار و خونگرم است و با همه کس زود دوست می شود . پیراهن سیاه برای او نامبارک است .هر چه را طلب کند زود بیابد و بیماری او همیشه در باد قولنج گردن و پهلو است .

ب ) زیبا و با محبت و رفیق باز و مغرور و جیب او خالی و قدر مال دنیا را نداند

ت ) خوش چهره و خوش اخلاق ، کم خواب و هرگاه مرتکب گناه می شود سریع توبه می کند و اگر دل کسی را به درد آورد در پی آن است که دلجویی کند و همیشه احساس تنهایی می کند .

ث ) ثابت قدم و پراراده و در هر کاری ولی گیرا است خوش اخلاق و پر عقل است و پیشانی او بلند است و هرگز محتاج نخواهد شد .

ح ) خوش اخلاق و با محبت ، او همیشه از دردشکم رنج می برد و این بیماری هرچند وقت یکبار به سراغ او می آید چهره او یا سیاه چهره و قوی استخوان یاسفید پوست و بزرگ اندام .

ج ) خوش اخلاق و حق گو و کینه ای و حرف را در دل نگه می دارد و اغلب در بحث و جدل و جنگ به پیروزی می رسد.

خ ) زیبا با چشمانی درشت با محبت و مقرراتی و مدام سعی می کند که رزقش زیاد شود فردی است تنبل و در کارها و باید این کاررا ترک کند تا در زندگی موفق و پیروز شود .

د ) پرفکر و بشاش و زیبا چهره و جنگجو است وقدر مال دنیا رانمی داند و همیشه در حال ولخرجی است .

ز ) با محبت و خونگرم و در هر کاری مقرراتی است گاه از بیماری در ناحیه سر وزانو در عذاب می افتد و نسبت به زندگی دلسرد می شود .

س ) پر استعداد و با سلیقه و همیشه بهترین اجناس را انتخاب می کند و بسیار مغرور است هر کاری که میل داشت انجام می دهد و با اطرافیان خود در نزاع و لجبازی بسر می برد . در نظر دیگران پر هیبت است .

ش ) مشفق و مهربان ، جنگجو و عصبانی ، خونگرم ، زبان او تلخ است . اگر زبان خود را نگه دارد از بلا محفوظ می ماند و بسیار لجباز است .

ص ) حرف شنو و دهن بین و هرکس هر حرفی را از او در میان بگذارد سریع باور می کند . نترس و با محبت و همیشه در حال ترقی و تفکر است .

ض ) خوش اخلاق ، زیرک و دانا ، کینه توز ، نگرانی خود را در ظاهر بروز نمی دهد ، کمان ابرو دارد و در کارها بسیار دقیق است و هرگز یاد خدا را فراموش نمی کند او فردی زرنگ است

ط ) پاک و خوش اخلاق و خوش گذران و خونگرم و پیراهن سیاه براو خوش یمن است .

ظ ) ظاهر و باطنش یکی است و خشک و مقرراتی است و اطرافیان پشت سراو بدگویی می کنند در اعضای بدن خالی دارد که نشان اقبال است .

ع ) بلند مرتبه و پرگذشت ، خوش اخلاق ، بخشنده ، مقرراتی ، خشک ، او هرگز قدر مال دنیا را نمی داند متعصب و در اول زندگی رنج بسیاری می کشد زیرا قدر مال دنیا را نمی داند .

غ ) با گذشت و خشک و مقرراتی و احساس ناامیدی می کند گاه در فکر فرو می رود و به گذشته و آینده خود می اندیشد ، زندگی را با صلح و صداقت دوست دارد .

ف ) آتش مزاج و تند خو ، زیبا چهره ، جنگ جو ، خون گرم ، نترس ، هرچند وقت یکبار مریض می شود در زندگی چند بار شکست می خورد ولی در آینده به مقام و منزلت خوبی می رسد .

ق ) توانا ، زیرک ، دانا ، و درهرکاری نقشه بسیار می کشد و موفق می شود هم زییابست وهم خوش گذران و قدر مال دنیا را نداند و گاه گاهی با ملایمت و یا خصومت برخورد می کند .

ک ) خوش اخلاق ، زیرک ، دانا ، خشک و مقرراتی ، زبان او تلخ است قادر است با یک کلمه حرف ، دیگران را برنجاند و همیشه در حال ترقی و فعالیت است.

ل ) زیبا چهره ، خوش اخلاق ، یکدانه ، همیشه جدایی اختیار می کند و غرور خاصی دارد قدر مال دنیا را نمی داند .

م ) با محبت ، خون گرم ، و نترس ، همیشه اطرافیان پشت سرش بدگویی می کنند و در روبرو از او تعریف می کنند . فردی است خوش چهره و چشمان درشتی دارد و در کارهای خود در تمام کارها تقاضای کمک می کند . گاه تنبلی می کند.

ن ) خوش اخلاق ، کینه توز ، دم دمی مزاج است ، گاهی اوقات بسیار خوب و گاهی اوقات مقرراتی وخشک می شود همچون قاضی است و در حقوق خود و دیگران به میزان برخورد می کند.

و ) به دیگران کمک می کند و گاهی مغرور می شود و پشت سربدگویی می کنند.

هـ ) همیشه اطرافیان را امرونهی کند و زیبا چهره و تند خو و آتشی مزاج وطبع او گرم است.

ی ) پرفکر و زیبا و با هرکس درافتد بر او غالب می گردد . دم دمی مزاج است و گاهی بسیار خوب و گاه خشک و مقرراتی است . او فردی است چهارشانه و از مریضی شکم گاه گاهی رنج می برد

آتیش بازدید : 95 نظرات (0)

صبح امروز در نان سنگک خریداری شده در یکی از نانوایی های جزیره کیش سوسک یافت شد.

 

 

     

این درحالی است که این منطقه یکی از محبوب ترین مناطق آزاد کشور محسوب می شود که سعی دارد بر پایه قوانین بین المللی در تمام بخش ها چو سلامت و بهداشت قدم بردارد و دراین راستا پیدا شدن سوسک در نان خریداری شده در این منطقه با سوالاتی روبه روست.

 

http://shadkaam.ir/wp-content/uploads/2015/09/fsl650b4u6sqdgepnzj1.jpg

http://shadkaam.ir/wp-content/uploads/2015/09/9fel8pwwwdlw46y6cd.jpg

سوسک در نان سنگک جزیره کیش یافت شد + عکس

جزیرهٔ کیش یکی از جزیره‌های خلیج فارس و از توابع بخش کیش، شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است. در گذشته، این جزیره را به نام «قیس» می‌خواندند. شکل این جزیره بیضوی‌مانند است و در ۱۲کیلومتری کرانهٔ شیبکوه جای گرفته‌است. این جزیره سالانه یک میلیون نفر گردشگر را به خود جذب می‌کند.

از آنچه در کتب تاریخی بازگو شده‌است برمی‌آید که از زمان هخامنشیان و سپس اشکانیان و ساسانیان، جزیرهٔ کیش تحت تسلط ایران بوده و با گسترش اسلام، این جزیره به‌دست خلفای اموی افتاده‌است. این وضع تا سال ۲۴۹ ه. ق ادامه یافت. در این سال، یکی از ایرانیان اهل ری بر خلیفه خروج نمود و تمامی جزایر خلیج فارس و بحرین، ازجمله کیش را مسخر خود ساخت.

حاکمیت معنوی ایرانیان بر کیش از نامه‌های نگاشته توسط ایشان به زبان پهلوی کاملاً مشهود است. از دوران حکومت آل‌بویه کیش مجدداً به حکومت ایرانی بازگشت و بعدها در زمان سلجوقیان و اتابکان فارس و سپس ملوک هرمز و آل‌مظفر و تیموریان، این وضع ادامه یافت

در دورهٔ سلجوقیان، کیش به بزرگ‌ترین مرکز تجاری خلیج فارس تبدیل شد. در همین دوران، قیاصره در کیش به قدرت رسیدند. ایشان که در ابتدا بسیار فقیر بودند، با دزدی دریایی پایه‌های اقتصادی حکومت خود را مستحکم نمودند. حاکمان قیاصره که بر این جزیره حکمران بودند از نسل شخصی هستند به نام «قیس» این شخص از شهر سیراف که در منطقهٔ «بنی‌خالد النّصوری» قرار دارد آمده بودند. آخرین حاکم جزیرهٔ کیش یا «قیس»، که از نژاد قیاصره بوده‌اند: مَلِک سلطان‌بن مَلِک قوام‌الدین‌بن مَلِک تاج‌الدین‌بن مَلِک‌شاه‌بن قیس‌بن مَلِک جمشید. او به‌دست سیف‌الدین ابونصر علی‌بن کیقباد، حاکم جزیرهٔ «هرمود»، به امر اتابک ابوبکر در تاریخ ۱۲ جمادی‌الثانی سال ۶۲۶ ه. ق (سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۶۰۸ خورشیدی) به قتل رسید، و با کشته شدن مَلِک‌سلطان، آخرین حاکم کیش، حکم سُلالهٔ قیاصره بر کیش برای همیشه پایان یافت

 

سایت تفریحی و خبری شادکام

آتیش بازدید : 111 نظرات (0)

می توان ادعا کرد که در حال حاضر Telegram یکی از محبوب ترین نرم افزارهای پیام رسان دنیا است. از دلایل اصلی محبوبیت این نرم افزار می توان به امنیت بالا و حفظ حریم شخصی افراد در کنار سرعت قابل قبول آن شاره کرد.

تلگــرام یک مسنجر قدرتمند، رایگان و بسیار عالی است که در ابتدا برای سیستم عامل اندروید منتشر شد اما از آنجایی که این نرم افزار متن باز است، توسعه دهندگان دیگری نسخه ی ویندوز، مک و لینوکس آن را نیز منتشر کردند. همچنین تلگرام دارای یک رابط کاربری ساده و روان است و بسیار به نرم افزار واتس آپ شباهت دارد، از این رو بسیاری از افراد تصور می کنند که تلگرام برنامه ای است که از روی واتس آپ کپی شده است، اما این تنها ظاهر تلگرام است که کپی شده و در عمل تلگرام امکانات خیلی بهتری دارد.

در ادامه با خالق و مالک اصلی تلگرام آشنا خواهیم شد:

پاول دورف مالک تلگرام

پاول دورف مالک تلگرام

آقای پاوِل والِریویچ دورُف یک مهندس سی ساله روس طراح اصلی و مالک شبکه اجتماعی تلگرام است. این برنامه محبوب توسط این فرد و برادر او نیکلای دورف به بازار آمد. پاول دورف برادر کوچک نیکلای دورف است و سازمان غیر انتفاعی کارآفرینی در آلمان دارد که پشتیبان مالی پروژه است. Telegram توسط یک سازمان غیرانتفاعی آلمانی متعلق به کارآفرین و نیکوکار روس پاول دورف اداره می‌شود.

پاول دورف مالک تلگرام

پاول دورف مالک Telegram

موفقیت عجیب این نرم افزار طی دو سال گذشته  دور از انتظار بوده اما بد نیست با مالک جوان و مولتی میلیاردر تلگرام بیشتر آشنا شویم؟

پاوِل والِریویچ دورُف متولد ۱۹۸۴ حدود سی ساله مهندس نرم افزار و طراح اصلی شبکه اجتماعی تلگرام اصلا یک روس است که دارایی خالص این جوان رقمی در حدود ۲۶۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

پاول دورف روسی

پاول دورف روسی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آتیش بازدید : 96 نظرات (0)

  طولانی ترین و مرتفع ترین پل جهان برای اتصال 2 تونل به یکدیگر در استان «هونان» چین به بهره برداری رسید. پل معلق آیژای (Aizhai) بر فراز دره «دهانگ» در ارتفاع هزار و 102 پایی و به طول هزار و 200 متر احداث شده است و 2 تونل در یک منطقه کوهستانی را به یکدیگر متصل می کند.ساخت طولانی ترین و مرتفع ترین پل معلق جهان 4 سال به طول انجامید.4 باند رفت و برگشت برای عبور خودروها با حداکثر سرعت 50 کیلومتر احداث و مسیر ویژه ای نیز برای عابران پیاده در اطراف پل در نظر گرفته شده است

 

 

آتیش بازدید : 77 نظرات (0)

اخیرا در فضای مجازی عکسی منتشر شده که احساسات کاربران را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.این تصویر حکایت از پدری دارد که چتر خود را به صورت بسیار فداکارانه ای طوری گرفته که پسرش کاملا از خیس شدن در امان بوده در حالی که خودش به شدت خیس شده است.

عکسی پراحساس که 3 میلیون کلیک خورد!

آتیش بازدید : 83 نظرات (0)

دانشمندان معتقدند که خوردن یک قاشق چای خوری پوست پرتقال در هر هفته، احتمال ابتلا به سرطان پوست را تا 30 درصد کاهش می دهد.

خواص پوست میوه ها

تا آنجا که دهان در تماس با انواع خوراکی ها، از جمله میوه هاست، تمام انواع آنها به نوعی نرم و آبدار هستند، به خصوص گوشت میانی یا همان مغز میوه . ولی طبق یک تحقیق انجام شده توسط دانشگاه فلوریدا ، به این نتیجه رسیده اند که بعضی از انواع آنتی اکسیدان های محافظ سلامتی در پوست میوه ها موجود است. بنابراین دور ریختن پوست آنها عاقلانه نیست. مثلا میوه کیوی با اینکه پوستی کرکی دارد و خوردن آن چندان خوشایند نیست اما به هر حال باید راهی برای بدست آوردن مواد مغذی آن موجود باشد. پس بهتر است به هر طریق ممکن آنها را مصرف کنید.

بهترین راه برای رهایی از چروک های پوستی و مبارزه با سرطان ها،خوردن میوه ها با پوست است. در ادامه به 5 نوع از میوه‌هایی که پوست آنها دارای خواص مفیدی است اشاره می شود.

سیب: مواد فیتوشیمیایی ضد سرطانی موجود در پوست سیب درختی ، 87 درصد بیشتر از مغز خود میوه آن است. بنابراین بهتر است از این به بعد سیب را پوست آن صرف کنید.

خیار: پوست این میوه کم کالری از ماده سیلیکا تشکیل یافته است که خود این ماده باعث تازگی و طراوت پوست و مانع ایجاد چروک می شود. یعنی خاصیت کلاژنی دارد. هیچ پیشنهادی برای مقدار مصرف روزانه سیلیکا وجود ندارد ولی متخصصین اظهار کرده اند که حداقل 5 میلی گرم سیلیکا در یک روز مقداری است که بعد از خوردن یک خیار با پوست کسب می کنید.

بادمجان: پوست بادمجان در حدود 300 میلیگرم ناسونین دارد. آنتی اکسیدانی که مانع از آسیب سلولهای مغزی می شود. همچنین حاوی 200 میلی گرم پتاسیم (ضد گرفتگی عضله) و 13 میلی گرم منیزیم موثر در ساختمان بافت پیوندی و 3 گرم فیبر موثر در لاغری شکم است.

کیوی: مواد شیمیایی موجود در این پوست کرکدار عاملی برای مبارزه با باکتری های استافیلوکوک و باکتری ایکولای است.

پرتقال: پوست پرتقال حاوی ماده لیمونین است که دشمن کشنده اشعه فرابنفش می باشد. دانشمندان معتقدند که خوردن یک قاشق چای خوری پوست پرتقال در هر هفته، احتمال ابتلا به سرطان پوست را تا 30 درصد کاهش می دهد.

 


منبع : salamatnews.com

 
آتیش بازدید : 408 نظرات (0)

عکس های زیبایی با موضوع باران گردآوری کرده ایم که امیدواریم از تماشای آنها لذت ببرید.

عکس های باران


بارش شدید باران

بارش شدید باران


پابرهنه زیر باران

پابرهنه زیر باران


همزمانی بارش باران و تابش خورشید

همزمانی بارش باران و تابش خورشید


انتظار زیر باران

انتظار زیر باران


عکس باریدن باران

عکس باریدن باران


پابرهنه زیر باران 2

پابرهنه زیر باران 2


عکس باران

عکس باران

آتیش بازدید : 69 نظرات (0)

استرس باعث افزایش خطر فشار خون، افزایش کلسترول خون و سخت شدن رگ های خونی و در نهایت ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می شود.

7 عامل موثر در ابتلا به بیماری های قلبی عروقی

بیماری های قلبی و سکته قلبی از شایع ترین دلایل مرگ و میر به شمار می روند. در  ادامه با 7 عادت مضر برای سلامت قلب آشنا می شوید.

 
1. سیگار می کشید

سیگار باعث مسدود شدن رگ های خونی می شود، خطر تشکیل لخته های خونی را بالا می برد و میزان اکسیژن حمل شده در خون را کاهش و در عوض فشار خون را افزایش می دهد. اگر برای مدت یک سال سیگار مصرف نشود، خطر مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی به نصف کاهش پیدا می کند.

 

2. به تغذیه تان اهمیت نمی دهید

به عقیده متخصصان روزانه باید پنج واحد میوه و سبزیجات مصرف کنید. این مواد غذایی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که سلامت قلب و رگ های خونی را ارتقا می دهند. علاوه بر این میوه ها و سبزیجات منابع خوب فیبرهای غذایی و آنتی اکسیدان ها هستند که از انسداد رگ های خونی پیشگیری می کنند.

 

3. ورزش نمی کنید

یکی از عوامل اصلی ابتلا به بیماری های قلبی‌ عروقی بی تحرکی است. برای ارتقای سلامت قلب تان توصیه می شود که روزانه به مدت 30 تا 60 دقیقه ورزش کنید. به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید، یک ایستگاه مانده به منزل یا محل کارتان از اتومبیل پیاده شده و بقیه راه را پیاده بروید. بعد از غذا 15 دقیقه پیاده روی کنید. به عقیده متخصصان لازم است که روزانه ده هزار قدم راه بروید تا سالم بمانید.

 

4. صبحانه نمی خورید

نخوردن صبحانه علاوه بر اینکه شما را از انرژی لازم برای شروع یک روز خوب محروم می کند، بلکه باعث می شود که در وعده های غذایی دیگر کالری بیشتری دریافت کنید. نتایج پژوهشی که در دانشگاه هاروارد انجام شده است نشان می دهد که این مساله خطر بروز سکته قلبی را به میزان 55 درصد افزایش می دهد.

 

5. استرس دارید

استرس باعث افزایش خطر فشار خون، افزایش کلسترول خون و سخت شدن رگ های خونی می شود. در نتیجه کنترل استرس از اهمیت بالایی برخوردار است. قبل از هر چیزی منشا استرس را شناسایی کنید. سپس تلاش تان را برای کنترل و حفظ آرامش تان انجام دهید. ورزش، مطالعه، یوگا و غیره جزو روش های حفظ آرامش و کنترل استرس هستند. روزانه چند دقیقه به خودتان اختصاص دهید و فقط به آرامش تان فکر کنید.

 

6. ساعت کاری مشخصی ندارید

نتایج پژوهشی محققان Western University نشان می دهد افرادی که ساعت کاری مشخص و منظمی ندارند، به میزان 23 درصد بیشتر در معرض حمله قلبی قرار می گیرند. ساعات کاری غیرعادی و غیر منظم باعث ایجاد اختلال در ضربان قلب می شود و در نهایت به سلامت قلب آسیب می زند.

 

7. مصرف چربی های ترانس

این چربی ها در مواد غذایی تصفیه شده مانند هله هوله ها، کیک ها، بیسکوییت ها و غیره وجود دارد. مصرف این چربی ها باعث افزایش میزان کلسترول بد و کاهش کلسترول خوب خون می شود، در نتیجه خطر بروز بیماری های قلبی عروقی بالا می رود. توصیه می کنیم تا حد امکان از مصرف مواد غذایی تصفیه شده و آماده خودداری کنید و به جای این هله هوله ها آجیل میل کنید.

آتیش بازدید : 84 نظرات (0)

وقتی برای اولین بار عاشق می‌شوید، این‌طور به‌نظر می‌رسد که هرلحظه بیداری‌تان با فکر او پرشده‌ است. فکرهای خود را روی هم می‌گذارید تا راهی برای تسخیر قلبش پیدا کنید، قلب و عشق خودتان را گرو می‌گذارید، یا سعی می‌کنید روابط‌تان را محکم کنید. در ماه‌های اول احساس می‌کنیم به هرچیزی که به عشق‌مان مربوط می‌شود معتادیم و بعضی از ما حتی شاید نوعی میل فیزیکی برای با او بودن را تجربه کنیم که همراه با اشتیاقی شدید و شگفت‌انگیز است. جاذبه فیزیکی دراوایل، نیرویی قدرتمند است!

زمانی‌که این شکل نسبتا اضطراب برانگیز، پایان می‌یابد و عشق ما رشد کرده و به رابطه‌ای متین‌تر، یکنواخت‌تر و آرام‌تر تبدیل می‌شود، ممکن است دیگر نیاز به “درست” کردن همه چیز را احساس نکنیم یا حس کنیم درتلاشیم تا نمونه کامل محبت و دلبستگی‌مان ر پیدا نماییم. می‌فهمیم که یک رابطه براساس یک شاخه گل رز، به تعادل نمی‌رسد بلکه تعادل زندگی براساس احترام متقابل، درستی و صمیمیت است.

سه توصیه برای شما دارم تا رابطه‌تان را براساس بافت و شکلی جدید، محکم کنید. به‌خاطر داشته باشید به ندرت پیش می‌آید که هدیه‌ای به تنهایی در یک روز خاص، تاثیری روی نتیجه یک رابطه داشته باشد، من هدایای سه‌گانه‌ای را به شما پیشنهاد می‌کنم که از شور و هیجان شما حمایت کرده و آتش عشق‌تان را پایدار خواهد کرد.

  1. یک لحظه در روز( یا لحظات) که شامل تمام توجه و حضور کامل شما در هر روز باشد تا چشم در چشمش بدوزید و اجازه دهید نگاه‌تان، عشق‌تان را منتقل کند، یا به حرف‌هایش درمورد چالش‌هایی که درآن روز با آنها مواجه شده گوش دهید، یا کاملا به او توجه کنید حتی اگر تلویزیون روشن باشد، یا درحال آماده کردن شام باشید، یا روی تخت دراز کشیده‌اید و روزتان را مرور می‌کنید.

  2. یک بوسه، یک آغوش، یک نوازش یا هرشکل دیگری از تماس پوست به پوست یا بدن به بدن در هر روز. درست مثل نیازی که به غذا داریم، یک نیاز درونی و اساسی هم به لمس انسانی داریم. وقتی این نیاز مورد بی‌اعتنایی قرار بگیرد ما از چیزی به‌نام ” گرسنگی پوستی” رنج خواهیم برد. آنهایی که تنها زندگی می‌کنند یا رابطه صمیمی با کسی ندارند که این نیازشان را برطرف نماید، از این حالت رنج می‌برند. وقتی مدتهای طولانی را بدون پاسخ به این نیاز سپری می‌کنیم، پیامدهای هیجانی منفی و عوارضی برای بدن در بر دارد که شامل افسردگی، درد، و اضطراب می‌شود. کمبود محبت داشتن، تنها یک استعاره نیست، همه ما به تماس و لمس فیزیکی برای ایجاد ارتباط بین سلامت احساسی و سلامت جسمی نیاز داریم.

  3. ابراز قدردانی برای حضور شخص خاص در زندگی، هم از جنبه فرد مورد علاقه‌تان و حتی شاید مهم‌تر از او، از جنبه خودتان که او را دارید. این‌که اجازه دهید او بداند چه‌اندازه برای شما ارزشمند است، یک هدیه فوق‌العاده و لذت آفرین است، یادآوری روزانه میزان اهمیت فرد خاص برای شما، شیوه رفتار همیشگی شما با او را بهتر کرده و همچنین فداکاری و دلبستگی شما را نسبت به او بیشتر می‌نماید. و وقتی احساس کنیم برای او هم عزیزیم، میزان قدردانی‌مان نسبت به او بیشتر خواهدشد.

مسلما تعداد بسیار کمی از ما از هدایایی مثل جواهرات الماس، اتومبیل جدید، بلیط سفر به جاهای شگفت‌انگیز یا سایر علائم مشخص ” اثبات” عشق کسی نسبت به خودمان ایراد خواهیم گرفت، اما روابطی که درآن مرتبا هدایایی چون توجه، تماس و قدردانی ارائه شده و با همان ارزش دریافت می‌شود، در برابر چالش‌ها، دوام خیلی بیشتری داشته و سرمایه‌گزاری احساسی دراین گونه هدایا، ماندگارتر است. هدایای زیبا و گرانقیمت، می‌توانند موقتا پاسخگو باشند، اما اعتراف‌ها و اعلام‌های ساده روزانه درباره عشق و دلبستگی، می‌توانند منافع پایدارو لذت معتبر به شما تقدیم کنند.

 

تعداد صفحات : 4

درباره ما
بروز ترین اتفاقات ایران و جهان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 639
  • کل نظرات : 38
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 75
  • آی پی دیروز : 56
  • بازدید امروز : 144
  • باردید دیروز : 208
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 1,366
  • بازدید ماه : 6,949
  • بازدید سال : 32,224
  • بازدید کلی : 140,118