loading...
همه چی از همه جا
آتیش بازدید : 852 نظرات (3)

یکی از از کارمندان اخراجی من و تو با انتشار ویدئویی به افشای تجاوز تهیه کننده برنامه «بفرمایید شام» به یک کودک و دو زن پرداخت.

 

 

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ به دنبال افشاگری‌های دو تن از شرکت‌کنندگان مسابقات موسیقی شبکه «من و تو» درباره پشت پرده‌های این شبکه، معین سعیدی از کارمندان اخراجی آن با انتشار ویدئویی به افشای تجاوز تهیه کننده برنامه «بفرمایید شام» این شبکه به یک کودک و دو زن شرکت‌کننده در این برنامه از زبان آنان پرداخت.

لینک مستقیم دانلود

 

 

 

منبع: گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان


آتیش بازدید : 261 نظرات (0)

یوکیا آمانو با حضور در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام حضور یافت.

آمانو بامداد دیروز وارد تهران شد و با محمدجواد ظریف وزیر خارجه، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان دیدار کرد. آمانو  با بیان اینکه قرار است مسائل باقیمانده بین ایران و آژانس تا پایان سال میلادی به اتمام برسند، گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به رژیم حفاظت از اطلاعات محرمانه پایبند است.

تصاویر حضور آمانو در بهارستان

تصاویر حضور آمانو در بهارستان

تصاویر حضور آمانو در بهارستان

تصاویر حضور آمانو در بهارستان

تصاویر حضور آمانو در بهارستان

تصاویر حضور آمانو در بهارستان

تصاویر حضور آمانو در بهارستان

تصاویر حضور آمانو در بهارستان

تصاویر حضور آمانو در بهارستان

تصاویر حضور آمانو در بهارستان

تصاویر حضور آمانو در بهارستان

تصاویر حضور آمانو در بهارستان

تصاویر حضور آمانو در بهارستان

تصاویر حضور آمانو در بهارستان

تصاویر حضور آمانو در بهارستان

تصاویر حضور آمانو در بهارستان

تصاویر حضور آمانو در بهارستان

تصاویر حضور آمانو در بهارستان

تصاویر حضور آمانو در بهارستان

تصاویر حضور آمانو در بهارستان

تصاویر حضور آمانو در بهارستان

تصاویر حضور آمانو در بهارستان

تصاویر حضور آمانو در بهارستان

تصاویر حضور آمانو در بهارستان

تصاویر حضور آمانو در بهارستان

تصاویر حضور آمانو در بهارستان

تصاویر حضور آمانو در بهارستان

تصاویر حضور آمانو در بهارستان

تصاویر حضور آمانو در بهارستان

تصاویر حضور آمانو در بهارستان

 

منبع: تسنیم

آتیش بازدید : 196 نظرات (0)

گروه تروریستی داعش 127 نفر را در شهر موصل در شمال عراق به دلیل استفاده از شبکه تلفن همراه ربود.

سعید ماموزینی، دبیر مطبوعاتی حزب دموکراتیک کردستان گفت: گروه تروریستی داعش 127 نفر را در شهر موصل در شمال عراق که در اشغال این گروه است، به دلیل استفاده از شبکه تلفن همراه ربود.گروه تروریستی داعش دهم ژوئن 2014 (20 خرداد 1393) به شهر موصل و دیگر شهرهای استان نینوا حمله کرد. به عقیده ماموزینی اعضای گروه تروریستی داعش هر کسی را که با دولت آنها مقابله کند، به شدت مجازات می کنند.

دبیر مطبوعاتی حزب دموکراتیک کردستان همچنین اعلام کرد: داعش 21 ساختمان متعلق به خانواده های مسیحی را در شهر بخدیده در 30 کیلومتری شمال شرق موصل تخریب کرده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

آتیش بازدید : 173 نظرات (0)

 

آمانو در طول سفر یک روزه خود علاوه بر دیدار با رئیس جمهور با میزبان خود ، دکتر علی اکبر صالحی نیز ملاقات کرد.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در سفر یک روزه خود به ایران، به عنوان میهمان جمهوری اسلامی، یک بازدید تشریفاتی نیز از پارچین به عمل آورد.بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: یوکیا آمانو در این بازدید، از برخی نقاط کارگاهی این مجموعه که ادعاهای واهی در خصوص آنها مطرح بود، بویژه روند تعمیر و بازسازی جاده دسترسی به سد ماملو در جوار پارچین که در اثر بارندگی های اخیر نشست کرده است نیز دیدن کرد.

وی اضافه کرد: آمانو در طول سفر یک روزه خود علاوه بر دیدار با رئیس جمهور با میزبان خود ، دکتر علی اکبر صالحی نیز ملاقات کرد.همچنین با توجه به در خواست نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ترتیبات لازم برای حضور آقای آمانو در جلسه کمسیون برجام در محل مجلس پیش بینی گردید.

به گفته کمالوندی، در نشست کمیسیون برجام طرفین بحث و تبادل نظر عمدتاً انتقادی ،مفید و سازنده ای داشتند و در طول دیدارهای صورت گرفته آخرین وضعیت برنامه اقدام مشترک (برجام) و نیز نقشه راه ، توافق صورت گرفته بین ایران و آژانس مورد بررسی واقع شد.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در راس هیاتی به دعوت دکتر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به تهران سفر کرده بود.

منبع: ایرنا

 
آتیش بازدید : 68 نظرات (0)

ولید المعلم گفت : بازی سیاسی و رسانه ای آمریکا در جنگ دروغین علیه داعش مشخص شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکخ خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ولید المعلم گفت : آمریکا حتی نتوانست در عراق علیه داعش موفق شود، در سوریه نیز داعش با وجود عملیات آمریکا همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد .

وی در ادامه گفت: ورود روسیه به ائتلاف ضد داعش موجب جدی تر شدن آمریکا در نبرد علیه تروریسم می شود . آمریکا در آن صورت مجبور می شود در نبرد روسیه علیه داعش حمایت کند که در چنین موقعیتی بازی سیاسی و رسانه ای آمریکا در جنگ دروغین علیه داعش مشخص می شود و همه متوجه می شوند که ائتلاف ضد داعش با شکست مواجه شده است .

وزیر امورخارجه سوریه در ادامه گفت: روسیه خواستار همکاری ائتلاف با دمشق در جنگ علیه تروریسم است. آمریکا سیاست مستقلی را در منطقه دنبال نمی کند اما مجری سیاست های اسرائیل در منطقه است .

ولید معلم افزود: ائتلاف ضد داعش فقط آماری دروغین در جنگ علیه داعش ارائه می دهد . ما هیچگاه خسارات یا تلفات گسترده ای از داعش را در بمباران نیروهای ائتلاف شاهد نبوده ایم .

وی با اشاره به فرآیند بین المللی شدن تروریسم گفت: تروریسم به فرایندی بین المللی تبدیل شده و فقط به سوریه و عراق تعلق ندارد، تمام دنیا باید از تروریسم در وحشت باشند . تروریسم دارای اندیشه تکفیری افراطی است که این اندیشه از تفکر وهابی سرچشمه گرفته است .  
وی افزود : ایران و روسیه دوکشور دوست ما هستند . نه این دوکشور و نه هیچ کشور دیگری در امور داخلی ما دخالت نمی کنند . این که گفته می شود روسیه در سیاست ما مداخله می کند ، غیرصحیح است .

وزیر امورخارجه سوریه گفت: سوریه سیادت و کرامت خود را با دخالت دیگر کشورها زیرپا نمی گذارد .  تمامی اقدامات روسیه با هماهنگی کامل دولت سوریه است . ایران نیز در امور ما دخالتی ندارد . ما به غرب نیز اجازه دخالت نمی دهیم . مردم سوریه اختیار تعیین سرنوشت خود را دارند .

وی گفت: دشمنان نمی خواهند قدرت رهبری سوریه را در تحقق اهداف مردم شاهد باشند . ما با تهران و مسکو در نیل به اهداف خود کاملا هماهنگ هستیم . تمامی سفرهای شخصیت های ایرانی و روسی به دمشق و سفرهای ما به مسکو تهران برای تحقق این هماهنگی انجام می پذیرد . ما حتی حاضریم با برزیل ، هند و چین در بحران پیش روی خود همکاری داشته باشیم . ما از هرگونه همکاری در مسیر نبرد با تروریسم استقبال می کنیم .


وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد : شما در منطقه هیچ کشور عربی مستقلی را نمی توانید پیدا کنید . بیشتر این کشورها وابسته به آمریکا هستند . احترام روسیه به دمشق به دلیل استقلال سوریه در سیاست های خود است . احترام دمشق به مسکو به دلیل حمایت روسیه از مواضع سوریه است .

وی گفت: آمریکا نگهبان امین منافع اسرائیل در منطقه و جهان است . آمریکا به همین دلیل هیچگاه پای خود را از منطقه بیرون نمی گذارد . ما خواستار پایان شرارت های آمریکا هستیم . آمریکا اجازه ورود روسیه به منطقه را نمی دهد ، چون ورود مسکو به منطقه بر خلاف منافع اسرائیل است .

وزیر امورخارجه سوریه افزود: اسرائیل امروز یکی از طرف های درگیر با سوریه است . اسرائیل در جنوب سوریه با جبهه النصره و احرار الشام و دیگر گروه های تروریستی همکاری دارد .  اسرائیل امکانات پزشکی ، سلاح و طرح های عملیاتی در اختیار تروریست ها می گذارد .

ولید معلم گفت: اسرائیل اطلاعات امنیتی حساس ما را به تروریست ها می دهد . همکاری مسکو و دمشق بر اساس قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد است . همکاری آمریکا و عربستان سعودی به دوره روزولت و ملک عبدالعزیز باز می گردد .

وی گفت: آمریکایی ها از آن زمان بوی نفت را در عربستان استشمام کرده بودند . بر این اساس آمریکا هیچ کاری به اقدامات عربستان ندارد . دموکراسی در عربستان ، نوعی دموکراسی رنگ باخته است . چه کسی جز عربستان و داعش اقدام به قطع سر و دستان انسان ها می کند .

وزیر امورخارجه سوریه گفت: عربستان و داعش زائیده اندیشه وهابی هستند . عربستان در چنین شرایطی شریک و هم پیمان آمریکا شده است .  در سوریه خبری از نفت نیست . مردم سوریه عزت و کرامت خود را می خواهند و با روسیه هم پیمان شده اند . پوتین بارها بر مشروعیت و قانونی بودن بشار اسد صحه گذاشته است .

ولید معلم گفت: ما می گوئیم ابتدا باید تروریست ها را شکست داد سپس به دنبال اتخاذ راهکاری برای حل و فصل سیاسی بحران کنونی بود . اظهارات پوتین و بشار اسد در این زمینه کاملا با یکدیگر هماهنگ است .

وی گفت: مقاومت ما موجب یاس و ناامیدی کشورهای غربی شده است . غربی ها بعد از شکست به سمت تغییر روی می آورند . ولی اعراب پس از شکست دست به توطئه و نیرنگ می زنند . عربستان و قطر هزینه این توطئه و نیرنگ را پرداخته اند . غرب نمی خواهد از مسیر همکاری با سوریه خارج شود ، چون ما به سمت پیروزی ، نوسازی و بازسازی در حال حرکت هستیم .

وزیر امورخارجه سوریه گفت: هر کسی که می خواهد در فرآیند نوسازی و بازسازی سوریه شریک باشد باید دست از توطئه علیه ما بردارد . جمهوری چک اهمیت سوریه را درک کرده و رئیس جمهور این کشور گفته است در نیویورک با وزیر امور خارجه سوریه دیدار خواهد داشت .

وی افزود: چک می خواهد در سیاست و اقتصاد سوریه نقش داشته باشد .  این کشور می خواهد در حل و فصل سیاسی بحران سوریه و فرآیند بازسازی مشارکت داشته باشد و ما از این موضوع استقبال می کنیم . مقاومت نظامی و مردمی در تعیین لحظه پیروزی ما تاثیرگذار است .

ولید معلم گفت: کنفرانس ژنو 3 زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که به واقعیت ها در سوریه توجه داشته باشد وگرنه همانند کنفرانس ژنو 2 با شکست مواجه خواهد شد .  دشمنان در توطئه های خود علیه سوریه شکست خورده اند . آنها باید بحران مهاجران را حل و فصل کرده ، توطئه و فریب را کنار بگذارند و به همکاری با سوریه روی بیاورند .

وی گفت: ترس از تروریسم و فقدان امنیت باعث خروج مهاجران از کشور می شود، غرب باید در سیاست های خود تجدیدنظر بکند . بیشتر مهاجران از مناطق جنگ و درگیری خارج شده اند . آنها از مناطقی مهاجرت کرده اند که تروریست ها در آنجا فعالیت داشته اند .

وزیر امورخارجه سوریه افزود: بسیاری از مهاجران از اردوگاه های پناهندگان در ترکیه خارج شده اند . غرب باید برای تامین امنیت مهاجران و فراهم کردن فرصت های کاری برای آنها با دولت سوریه همکاری داشته باشد . وقتی تحریم های اروپا علیه سوریه در حال اعمال باشد ، چنین خواسته هایی قابل فراهم شدن نیست .

وی گفت: این تحریم ها باید لغو شود . آنها  هموطنان ما را از حیث اقتصادی تحت فشار گذاشته اند . بحرانی که سوریه از چهار سال و نیم پیش با آن دست و پنجه نرم کرده ، چالشی است که در جهان نظیر آن یافت نمی شود . ما مدت ها است با آمریکا ، غرب ، اسرائیل و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در نبرد بوده ، مقاومت کرده و سربلند بیرون آمده ایم . این مقاومت ما را نسبت به آینده امیدوار ساخته است . ما باید زمینه رفع مشکلات هموطنانمان را فراهم سازیم .

وزیر امورخارجه سوریه در ادامه گفت: ترکیه هیچگاه در عمل وارد نبرد با داعش (گروه تکفیری صهیونیستی) نشده است. ما همواره خواسته ایم اقدامات برخی کشورها در آموزش تروریست ها و کمک تسلیحاتی به آنها متوقف شود. ما دقیقا از آینده اطلاع نداریم ولی می توانیم به قدرت ارتش سوریه در انجام عملیات در نقاط مختلف کشور اذعان کنیم .

ولید معلم افزود: هیچگاه شما در تاریخ ندیده اید ارتشی مانند ارتش سوریه در چنین مساحت گسترده ای علیه تروریست ها دست به عملیات زده و با آنها در نبرد باشد. البته هرگاه نیاز باشد ما با نیروهای نظامی خارجی در نبرد با تروریست ها همکاری می کنیم . به عنوان مثال ما با مقاومت لبنان در مناطق زبدانی و قلمون ، عملیات مشترک علیه تروریست ها داشتیم .

وزیر امورخارجه سوریه گفت: با این وجود ما اعتقاد داریم که ارتش سوریه قدرت دفاع از وطن در برابر تروریست ها را دارد . ما فقط برای مسلط شدن بر گروه های تروریستی نیاز به تسلیحات و مهمات داریم .


وی افزود : ما تاکنون هیچ عملیات نظامی زمینی مشترکی با روسیه در خاک خود نداشته ایم ، ولی اگر نیاز به چنین اقدامی احساس شود از روسیه می خواهیم به ما در انجام عملیات کمک کند .

ولید معلم گفت: تاکنون کمک روسیه به ما در حد کمک تسلیحاتی و مشاوره دادن کارشناسان نظامی آنها بوده است . من اخبار نقل شده درباره حضور نیروهای نظامی ، جنگنده ها و پهپادهای روسی در فرودگاه نظامی لاذقیه را تایید و یا نفی نمی کنم .

وی گفت: فقط می گویم همکاری میان نیروهای نظامی ما و روسیه بسیار راهبردی عمیق است . پوتین و لاوروف و مقامات روسی قبل از دیگران متوجه شده اند که جنگ علیه ترورریسم نیاز به اقدامات پیشگیرانه دارد . آنها بر اساس همین موضوع به کمک ارتش سوریه آمدند .

وزیر امورخارجه سوریه افزود: روسیه به همراه رئیس جمهور خود ، پوتین ، در کنار دولت قانونی سوریه ایستاده است . مسکو حاضر است در صورت لزوم به هرگونه نیاز و درخواست ما در زمینه مبارزه با تروریسم پاسخ دهد . غرب در کنار آمریکا در مقابل ما ایستاده و هم اکنون بهای این همراهی را می پردازد .

وی گفت: آنها در برابر ما شکست خورده اند . موضع روسیه در حمایت از ما در مقابل تروریسم مشخص است و ما از این موضعگیری استقبال می کنیم.


ولید المعلم خاطرنشان کرد : دشمنان ما بعد از شکست در نبرد حمص به فکر تجزیه و تقسیم کشور افتادند . وقتی در تجزیه کشور خود را ناموفق احساس کردند ، سقوط نظام سوریه و پس از آن برکناری بشار اسد را دنبال کردند  .

وی گفت: حال پس از شکست در تمامی این اهداف می گویند ما با حضور اسد در مرحله انتقالی موافقیم و منظور آنها از مرحله انتقالی دقیقا مشخص نیست . ما فقط می گوییم دولت سوریه آماده است با هر کشوری که قصد جنگ با داعش (گروه تکفیری صهیونیستی) داشته باشد ، همکاری داشته باشیم .

وزیر امورخارجه سوریه افزود: هرکدام از این صد کشور عضو ائتلاف ، از آمریکا تا سنگاپور ، اگر در نبرد خود با داعش جدی باشند ، ما با آنها هماهنگ خواهیم بود . حتی روسیه نیز از آمریکا خواسته است در جنگ علیه داعش و تروریست ها هماهنگ باشند . این درخواست روسیه کاملا منطقی است .

وی گفت: روسیه خواسته است تا ائتلافی قاطع ، گسترده و همه جانبه علیه تروریست ها تشکیل شود . ما از این درخواست استقبال می کنیم . البته روسیه هیچگاه حمایت خود از ارتش سوریه را متوقف نکرده و تاخیری در این زمینه نداشته است . این غرب است که می خواهد بحران سوریه طولانی تر شود.

ولید معلم افزود: غرب در خدمت اسرائیل و اهداف آن است . روسیه مخالف این رویکرد بوده و از تحقق اهداف غرب جلوگیری می کند . این اقدام موجب شده آمریکا در عملکرد خود تجدید نظر کرده و از مشارکت روسیه در جنگ علیه داعش استقبال بکند . واشنگتن هماهنگی با مسکو را در نبرد با داعش قبول کرده است . 

وی افزود: غرب در حال حاضر در موضعگیری خود علیه بحران سوریه سردرگم و سرگردان است . آنها حتی نمی دانند با موج گسترده مهاجرین چه اقدامی باید انجام دهند .

وزیر امورخارجه سوریه افزود: با وجود تلاش دشمنان از چهار سال و نیم پیش برای براندازی دولت سوریه ، کشور ما همچنان پایدار است . دشمنان می خواستند سوریه شکست خورده و کشور تجزیه شود . ولی آنها به هیچکدام از اهداف خود نرسیدند .

وی گفت: سوریه ، مردم و ارتش آن در برابر توطئه ها مقاوم است . مردم سوریه از ارتش حمایت می کنند . توطئه ها در زمینه تجزیه کشور شکست خورده است . ما در برابر تروریسم ایستاده ایم و دشمن خود را ناامید و مایوس ساخته ایم .

ولید معلم افزود: دشمنان در این سال ها زمینه مناسبی برای حملات و شرارت های تروریست ها فراهم کردند . تروریست ها از فرصت فراهم شده استفاده کردند وحتی علیه این دشمنان موضعگیری کردند .
وی افزود : معیار ما برای دوستی کشورهایی که در ائتلاف ( ضد داعش ) حضور دارند این است که آیا آنها حاضرند با هماهنگی دولت سوریه دست به عملیات بزنند یا خیر ؟ ما اگر صداقت این کشورها را ببینیم با آنها همکاری می کنیم .

ولید معلم افزود: در داخل سوریه گروه های بسیاری هستند که علیه دولت و ارتش می جنگند . ما از تمام این گروه ها دعوت می کنیم به مردم بپیوندند و دشمنی خود را کنار بگذارند . آنها باید بر اساس احساسات وطندوستانه در کنار ارتش سوریه در مسیر مبارزه با تروریسم بایستند .


وی گفت: دقت کنید که هیچکدام از دشمنان عرب ما و کشورهای حوزه خلیج فارس به استقبال پناهنجویان سوری نرفتند و از آنها پذیرایی نکردند . در حال حاضر حتی یک مجموعه کوچکی از مهاجران سوری در این کشورها سکونت ندارند . پس دلیلی ندارد که مخالفان دولت سوریه از این کشورها و سیاست های آنها حمایت کنند .


وزیر امور خارجه سوریه گفت : ما خود را در کنار کشورهایی که از سوریه طی این سال ها حمایت کرده اند ، احساس می کنیم . روسیه ، ایران و دولت های عضو سازمان بریکس از ابتدای بحران از ما حمایت کرده اند . برخی از کشورها هم تصمیم گرفته اند مواضع خود در قبال بحران سوریه را تغییر دهند .

ولید معلم در ادامه افزود: ما اگر این کشورها را در گفتار و کردار خود صادق دیده و شاهد هماهنگی آنها با مواضع خود باشیم ، از آنها استقبال می کنیم . این کشورها طی چهار سال و نیم گذشته فقط در برخی اوقات با ما هماهنگ بوده اند .  
 

وی اضافه کرد : روابط ما با روسیه ریشه در تاریخ دارد . این روابط به اواسط دهه 1950 باز می گردد . این روابط همواره ادامه داشته و هر روز مستحکمتر و عمیقتر می شود . استحکام روابط مسکو و دمشق به این دلیل است که روسیه شدت توطئه ای که علیه سوریه در جریان است را عمیقا درک کرده است .

وزیر امورخارجه سوریه گفت: موضعگیری های ترکیه جدید نیست . ترکیه به دلیل آن که از حیث عقیدتی به اخوان المسلمین نزدیک بوده به شکل افراطی از تروریسم حمایت می کند . بر همین اساس ترکیه هیچگاه بطور واقعی و بالفعل با داعش نجنگیده است .

وی گفت: ترکیه از داعش حمایت کرده و سلاح و پیکارجو در اختیار این سازمان تروریستی می گذارد . اینکه گفته می شود ترکیه به کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش پیوسته اساسا بی معنا بوده و بازی سیاسی و رسانه ای ترکیه است .

وزیر امورخارجه سوریه افزود: آمریکا نیز درک کرده است که یکی از علل شکست ائتلاف ضد داعش ، نوع موضعگیری ترکیه است . بسیاری از مقامات آمریکایی از ترکیه خواسته است که مراقب مرزهایش باشد .
 

وی افزود : بر اساس قطعنامه های شورای امنیت که اخیرا صادر شده تمامی کشورها باید در نبرد علیه تروریسم مشارکت داشته باشند . ما از این دولت ها می خواهیم در این نبرد با دولت سوریه هماهنگ باشند .

ولید معلم افزود: ما صداقت این کشورها را از توقف کمک آنها به گروه های تروریستی متوجه می شویم . ما دقیقا از اتاق های عملیات در ترکیه و اردن و نحوه عملکرد آنها در حمایت از گروه های تروریستی اطلاع داریم . ترکیه در نبرد با داعش آمریکا را بازی داده است .

وی گفت: ترکیه هیچگاه جنگنده های خود را بطور جدی علیه داعش به کار نگرفته است . ترکیه مجروحان داعش را در بیمارستان های خود مداوا می کند . هیچگاه دفاتر داعش در ترکیه بسته نشده اند . از همان زمانی که داعش گروهی  از دیپلمات های ترکیه را در موصل به گروگان گرفت ، هماهنگی ترکیه با داعش مشخص شد . چون این افراد به زودی آزاد شدند .

وزیر امورخارجه سوریه گفت: بر این اساس ترکیه هیچگاه در جنگ با داعش جدی نبوده است . ترکیه برای حضور فعال در ائتلاف علیه داعش چند شرط مطرح کرده است . ایجاد منطقه حائل و مناطق پرواز ممنوع در سوریه و هدف قرار گرفتن دولت سوریه از مهمترین شروط ترکیه است . ولی هیچ کشوری به این درخواست های ترکیه پاسخ نداده است .

وی گفت: اردوغان حتی در انتخابات اخیر نتوانست اکثریت مورد نظر خود را به دست بیاورد و بر این اساس اولویت خود را نبرد با حزب کارگران کردستان عراق تعیین کرد . آنها برای آنکه موضعی هماهنگ با داعش انتخاب کنند این اولویت را تعیین کردند . ترکیه می خواهد به نقش اکراد در ترکیه پایان دهد .

آتیش بازدید : 69 نظرات (0)

  نئومان کورتولموش معاون نخست وزیر ترکیه روزجمعه شمار آوارگان سوری دراین کشور را دومیلیون و225هزار و147 نفر اعلام کرد ومدعی شد هزینه آنان برای ترکیه بالغ بر7 میلیارد و158 میلیون دلار است.

به گزارش ایرنا، وی این مطلب را پیش ازنشست هماهنگی درمساله سوریه، عنوان کرد.
او با ادعای اینکه ترکیه با لحاظ دریافت کمک های خارجی به پذیرش آوارگان سوری اقدام نکرده است، گفت: جامعه جهانی باید در خصوص تامین هزینه های هنگفت پناهجویان در ترکیه کمک کند واین یک وظیفه انسانی است.
کوتولموش اذعان کرد: موضوع پناهجویان سوری، حتی درصورت خاتمه یافتن جنگ درسوریه نیز به پایان نخواهد رسید.
معاون نخست وزیر ترکیه هدف از نشست امروز را بررسی رهیافت و گامهایی که ترکیه باید در قبال این مساله بردارد، عنوان کرد و گفت: ترکیه از آوریل سال 2011 میلادی رویکرد انسانی به مساله آوارگان سوری دارد و این رویکرد که بالطبع هزینه های مادی، سیاسی واجتماعی براین کشور داشته، پذیرا شده است.
کورتولموش با اعلام شمار آوارگان سوری ثبت شده درترکیه به میزان دو میلیون و 225 هزار و 147 نفت، گفت : شمار آوارگان سوری که درشهرک های کانتینری برپا شده درنواحی مرزی به سر می برند را 258 هزار و 977 نفر اعلام کرد وگفت: نزدیک به دو میلیون سوریه ای نیز در شهرهای استانبول، آنکارا، ازمیر ودیگر شهرهای ترکیه به سر می برند. شمار سوریه ای ها فقط در استانبول 350 هزار نفر است.
او گفت: ترکیه از آوریل سال 2011 میلادی تاکنون برای سوریه ای ها 7.6 میلیارد دلار هزینه کرده است که فقط 418 میلیون دلار آن از سازمان های بین المللی تامین شده و بقیه از خزانه ترکیه تامین شده است.
کورتولموش شمار سوریه ای هایی که برای پناهندگی به کشورهای اروپایی مراجعه کرده اند را 428 هزار و 735 نفر اعلام کرد وگفت: تقاضای 150 هزار نفر از این افراد پذیرفته شده است.
معاون نخست وزیر ترکیه با اشاره به خطرات جدی فرار پناهجویان از ترکیه به کشورهای اروپایی از طریق دریا و فجایع پیش آمده، گفت: نیروهای گارد ساحلی ترکیه تاکنون 53 هزار و 228 پناهجو را از غرق شدن در دریا نجات داده اند.
او شمار آوارگان سوری که درسال جاری درسواحل ترکیه دردریای اژه و مدیترانه غرق شده اند، 274 نفر اعلام کرد وگفت: متاسفانه شمار پناهجویانی که در این دوره در آبهای بین المللی دریای مدیترانه جان سپرده اند قریب به شش هزار نفر می باشد و شمار پناهجویانی که توانسته خودرا به اروپا برسانند 380 هزار نفر است.


کورتولموش در خصوص موج حرکت آوارگان سوری از طریق زمینی از خاک ترکیه به سوی مرز یونان و بلغارستان، گفت: متاسفانه انتشار برخی ادعاهایی در رسانه های اجتماعی مبنی بر اینکه اروپا شمار زیادی از پناهجویان را خواهد پذیرفت، موجب تحریک این افراد درحرکت به سوی مبادی مرزی ترکیه با اروپا شده است.
وی با اشاره به اینکه 2300 پناهجوی سوری درشهر مرزی ادرنه وپایانه اتوبوس استانبول تجمع کرده اند، گفت : مقامات ترکیه در استانبول و ادرنه ضمن تامین نیازهای اولیه این انسان ها، سعی می کنند این افراد را به بازگشت قانع کنند.

ایرنا

آتیش بازدید : 82 نظرات (0)

رئیس جمهور ترکیه گفت اسرائیل در پی به راه انداختن جنگی جدید در منطقه غرب آسیاست.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در واکنش به حملات اسرائیلی ها به مسجدالاقصی اعلام کرد: عملیات تخریب عمدی در مسجدالاقصی به حدی رسیده است که نمی توان آن را توجیه کرد.

وی افزود با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر درباره اقدامات مشترک در این زمینه گفتگو خواهد کرد.

اردوغان گفت: امیدوارم این مشکل به زودی حل شود و در غیر این صورت همه نشانه ها نگران کننده خواهد بود. اسرائیل ها تصمیمات بسیار اشتباهی را اتخاذ کرده و مرتکب شده اند. اسرائیلی ها با این گونه اقدامات به دنبال به راه انداختن جنگ جدیدی در خاورمیانه (غرب آسیا) هستند. من به بان کی مون در این زمینه گفتگو کردم، وی این گونه اقدامات را اشتباه دانست. متاسفانه اتحادیه عرب نیز توجهی به این وضع ندارد.

 

افکار خبر

آتیش بازدید : 90 نظرات (1)

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد تصور اینکه تمامی مشکلات سوریه با برکناری بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور حل شود وهم وخیال است چنین چیزی غیر ممکن است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با سینرلی اوغلو، همتای ترکیه‌ای خود در سوچی، در مصاحبه‌ای مطبوعاتی گفت: هیچ دلیل برای رد همکاری با دولت سوریه در زمینه مقابله با تروریسم وجود ندارد. نباید مبارزه با تروریسم به زیرپا گذاشتن قوانین بین‌المللی بینجامد.

لاوروف از شورای امنیت و سازمان ملل خواست به گونه‌ای عمل کنند که مبارزه با تروریسم به زیر پا گذاشتن قوانین مبدل نشود و گفت: همه عملیات‌های ضد تروریسم باید منحصرا براساس قوانین بین‌المللی اجرا شود.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا بر پایه‌ای نادرست بنا شده تاکید کرد: مبارزه با شر نباید با روش‌های غیر قانونی صورت گیرد. روش‌های ائتلاف ضد داعش به رهبری واشنگتن غیرقانونی است.

این مقام روس اظهار داشت: هیچ دلیلی برای فراز از همکاری با مقامات سوریه که با خطر تروریسم مواجه هستند وجود ندارد. بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه فرمانده کل نیروهای مسلح سوریه است و این نیروها بیشترین نقش را در نبردهای زمینی علیه تروریسم دارند.

وی تاکید کرد که نادیده گرفتن فرصت‌ همکاری با سوریه و نیز ارتش این کشور به معنای آن است که امنیت کل منطقه در راستای تحقق برخی طرح‌ها جهت تغییر جغرافیای سیاسی منطقه، قربانی شود.

لاوروف گفت: بازیگران صحنه بین المللی حق ندارند از همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و نجات منطقه خاورمیانه شانه خالی کنند تا اهداف سیاسی خارجی و داخلی کشورهایشان محقق شود.

این مقام روس ادامه داد: شرکای ما تنها یک انتخاب دارند یا اینکه بر نبود هیچ راه حلی برای نجات منطقه از تروریسم جز کنار رفتن اسد اصرار ورزند و یا همکاری‌ با کسانی که واقعا به عدم تقسیم منطقه اعتقاد دارند را آغاز کنند و همه می‌دانیم که راه اول تنها یک خیال است.

لاوروف مجددا بر طرح ویژه روسیه مبنی بر اتحاد همه طرف‌ها از جمله ارتش سوریه، ارتش عراق و نیز کمیته دفاع مردمی کردها برای نبرد زمینی با داعش تاکید کرد.

 

منبع ایسنا

آتیش بازدید : 87 نظرات (0)

حسام نواب صفوی یک بار دیگر در صفحه اینستاگرامش به شبکه معاند فارسی وان هشدار داد و از خرابکاری این شبکه پرده برداری کرد.

  حسام نواب صفوی در صفحه اینستاگرام خود نسبت به توهین فارسی وان به مرتضی پاشایی در هنگام مراسم فوتش واکنش نشان داد.


با توجه به پیگیری و تشکیل پرونده قضایی برای شبکه فارسی وان توسط حسام نواب صفوی این مورد هم به موارد مشابه اخیر اضافه می شود.

 

 
توهین فارسی وان به مرتضی پاشایی+عکس



نواب صفوی در این پست نوشت:

آري مرتضي جان يكي نه، خيليها هستن ، تو كه دستت از زندگي كوتاهه ،ولي هستند ايرانيان با غيرتي كه جواب كساني كه تو و مردم ايران رو مسخره ميكنند با قدرت بدهند به تو قول ميدهم جواب وطن فروشاني كه به ملت خود خيانت ميكنند را خواهيم داد ما بيشماريم.

دلم ميخواست زنده بودي و طومار هايي كه عليه اين شبكه خائن جمع شده ببيني بزودي خواهي ديد كه مردم ايران جواب توهين را چگونه خواهند داد . مرتضي جان تو خيلي معصوم بودي چگونه ميشود تو را مسخره كرد اين چه وجدانيست كه حاضر ميشود به هموطنان خود اينگونه خيانت كند ملت ايران تو را فراموش نخواهد كرد آسوده بخواب ملت غيرتمند تو بيدار است. روحت شاد.

سرچ كنيد در گوگل توهين مجري فارسي١ به مرتضي پاشايي دوستان همين الان فارسي١اين پلانو سريع فيلمبرداري كرد من صداي مجري رو ندارم كه بخوام عوض كنم دير به فكر افتاديد چرا امشب كه مردم آگاه شدند يادتون افتاد. مزدوران فارسي١ مدتهاست كه اين توهين در گوگل و يوتيوب هست چرا امشب به فكر افتاديد مردم:تاريخ انتشار خبر به مرحوم پاشايي ويوتيوب را نگاه كنيد فارسي١مزدور خجالت بكشيد بس است دست شما براي مردم ايران رو شده

در پست بعدی صفحه حسام نواب صفوی با انتشار فیلم دیگری شبیه به همان پلان و وضعیت مجری فارسی وان در سکانس اما این بار با تغییر حرف هایش خبر از ترس، ضعف و پشیمانی از گفته های قبلیش می دهد.


دوستان عزيز الان چند ماهه كه توهين به مرتضي پاشايي در سايتها هست بريد در سايت يوتيوب و زمان نشر فيلم رو نگاه كنيد .دوما يا كس ديگه صداي مجري فارسي١ رو نداره كه بتونه اديت كنه. سه :به حركت دست مجري هنگام اسم مرتضي پاشايي دقت كنيد در فيلم بعدي حركت دست هنگام استفاده از رمضاني پور كاملا فرق دارد چهار:استرس مجري و آب دهان قورت دادنش كاملا ناشي از ترس وي است پنج :ليوان كو نتونستيدليوانو پيدا كنيد به طراح صحنه بگيد ٢روز وقت داره همون ليوانو پيدا كنه دوباره ايندفعه با ليوان فيلمبرداري كنيد .شش : چرا آرم فارسي١از بالاي صفحه اومده پايين صفحه يادتون رفته؟؟؟

هول بودين ياد آرم فارسي١ نبوديد بعد اگه ميخاي بگي زوم كردي ليوان سر جاش نيست مگه همون پلان نبوده؟؟؟!!! فارسي ١ نادان: هفته ها از انتشار فيلم اصلي ميگذرد چرا امشب يادتون افتاد اين پلان رو دوباره فيلمبرداري كنيد از ترس بخود ميلرزيد ولي ضبط مجدد يك پلان كار بسيار آسانيست من از گوگل و يوتيوب تكه برداري كردم خيلي دير به فكر افتاديد .مردم گوگل و يوتيوب رو نگاه كنيد هر كسي كه فقط يك فيلم ديده باشد متوجه خواهد شد، گول اين شبكه ضد ايرانيو نخوريد دروغهاي آنان يكي يكي فاش خواهد شد و اگر راست ميگوييد به ملت ايران و مرحوم مرتضي پاشايي توهين نكرديد در دادگاه پاسخگو باشيد شما كه دم از ايران مي زنيد اگر واقعا ايراني هستيد بياييد وگرنه از تو يه سوراخ داد زدن مردانه نيست من اگه جاي شما بودم براي حيثيت خودم هم بود ميامدم اميدوارم مثل صدام روزي از تو سوراخ بيرون نكشنتون فارسي وان

 

منبع " باشگاه خبرنگاران جوان

آتیش بازدید : 73 نظرات (0)

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» چهارشنبه (25 شهریور) در گزارشی نوشت: در حالی‌که جهان تمرکزش بر برنامه هسته‌ای ایران بوده است، دیگر بازیگران عرصه منطقه در پی برنامه ریزی برای گسترش انرژی هسته‌ای مورد نیاز برای آینده هستند.

 بر اساس این گزارش، عربستان سعودی در این بین و به عنوان یکی از جاه طلبانه‌ترین کشورها، اعلام کرده است که قصد دارد 16 راکتور هسته‌ای را در دهه‌های آینده ساخته و 15% برق مورد نیاز کشورش را تا سال 2032 تامین کند.

بر اساس اعلام رسمی وبگاه دولت عربستان هزینه برآورد شده در این مسیر بیش از 80 میلیارد دلار است.

«علی احمد » تحلیلگر امور انرژی دانشگاه پرینستون آمریکا در این زمینه گفت که بر اساس محاسباتش هزینه ساخت هر راکتور 5 میلیارد دلار خواهد بود.

به نوشته این روزنامه، مقام‌های عربستانی مطلع  در این زمینه از ارائه اظهار نظر خودداری کردند.

«جیم کرین» محقق امور انرژی دانشگاه رایس آمریکا نیز در این زمینه گفت: «بین ایران و عربستان سعودی رقابت راهبردی وجود دارد. این مسئله برای عربستان سعودی بسیار مهم است.»

وال استریت ژورنال در خاتمه با اشاره به سابقه بررسی کسب نیروی هسته‌ای در بین کشورهای عرب منطقه به سال 2006 و زمانی‌که 6 کشور عضو شورای همکاری‌های خلیج فارس شروع به بررسی برنامه هسته‌ای به هدف تامین برق پرداختند، نوشت: تلاش عربستان سعودی مملو از چالش خواهد بود . علاوه بر هزینه ساخت و ساز و نگرانی‌های زیست محیطی ، این کشور فاقد مهندسان بومی متخصص در امور هسته‌ای است و همانند ایران باید نسبت به جاه طلبی‌های خود در زمینه صلح‌ آمیز بودن کامل تاسیسات هسته‌ای پاسخگو باشد.

منبع: فارس

آتیش بازدید : 70 نظرات (0)

وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد: هیأت بزرگ اقتصادی متشکل از چند وزیر و ۱۰۰ نماینده اقتصادی فرانسه دوشنبه هفته آینده به تهران می‌آیند.

 

به گزارش فارس، به نقل از شین هوا وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرده است که دوشنبه هفته آینده وزیر کشاورزی، وزیر تجارت و توریسم، به همراه یک هیأت بزرگ اقتصادی و بازرگانی به تهران می روند.

این هیأت متشکل از 100 نفر از رهبران اقتصادی خواهد بود که دیدار دو روزه ای را از 21 سپتامبر با مسولان و فعالان اقتصادی ایران درتهران خواهند داشت.این نخستین دیدار هیأت های اقتصادی فرانسه طی 12 سال گذشته است.

دیدار آتی رهبران اقتصادی کشور فرانسه از ایران عمدتاً روی پیوندهای تجاری و همکاری های اقتصادی متمرکز خواهد شد که بعد از توافق هسته ای بین ایران و 6 قدرت جهانی امکان همکاری های جدید بیش تر شده است.

وزارت امور خارجه فرانسه افزود: دیدار هیأت اقتصادی فرانسوی از ایران بعد از دیدار لوران فابیوس وزیر امور خارجه این کشور از ایران در 29 جولای اتفاق می افتد که نخستین دیدار وزیر امور خارجه این کشور پس از 17 سال از ایران بود و احتمالاً عاملی برای سرآغاز مذاکرات سیاسی بیش تری نیز خواهد شد.

براساس آمارهای اعلامی وزیر امور خارجه فرانسه میزان فروش فرانسه به ایران در سال 2013 به رقم 558.22 میلیون دلار کاهش یافت که این رقم در سال 2011 به میزان 1.66 میلیارد یورو بود.

آتیش بازدید : 73 نظرات (0)

روزنامه ترکیه ای حریت نوشت در حالی که بیش از ۹۰ درصد آب دریاچه اورمیه خشک شده است، ایران با یک طرح شش میلیارد دلاری قصد دارد که جانی تازه به دریاچه ارومیه ببخشد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ،حریت نوشت در حالی که بیش از ۹۰ درصد آب دریاچه اورمیه خشک شده است، ایران با یک طرح شش میلیارد دلاری قصد دارد که جانی تازه به دریاچه ارومیه ببخشد.

به نوشته این پایگاه خبری ، عیسی کلانتری رییس کمیسیون نجات دریاچه ارومیه گفت: تحقیقاتی سه الی چهار ماهه در زمینه اینکه آیا آب دریاچه های اورمیه و وان با یکدیگر همخوانی دارد یا خیر اجرا می شود و سپس مذاکرات فنی و کارشناسی بین دو کشور انجام خواهد شد.

حریت نوشت ، به گفته کلانتری انتقال آب از گرجستان به دریاچه اورمیه نیز در بین طرحهای ایران است ولی احتمال اجرای این طرح اندک است.

حریت با اشاره به اینکه دریاچه ارومیه دومین دریاچه بزرگ نمک جهان است افزود: این دریاچه ۱۴۷ کیلومتر تا دریاچه وان فاصله دارد و عمیق ترین نقطه آن ۱۶ متر است و دولت ایران یک طرح ۱۰ ساله با هزینه شش میلیارد دلار برای جان بخشیدن به این دریاچه را در دست اجرا دارد و این طرح بزرگترین طرح محیط زیست ایران است.

 

منبع خبر آنلاین

آتیش بازدید : 75 نظرات (0)

نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ایران را تهدید به حمله نظامی در صورت دستیابی به مقام ریاست جمهوری آمریکا کرده و توافق هسته‌ای با تهران را بزرگترین خطایی که جهان آزاد تا به حال مرتکب شده است دانست.

“لیندسی گراهام” سناتور ایالت کارولینای جنوبی و نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در بخشی از گفتگو با نشریه “دی سایت” مناسبات بین آلمان و آمریکا را روابطی با پایه و اساس قدرتمند که البته در معرض فشار بالایی قرار گرفته است ارزیابی کرد.


gerham

وی در بخش دیگری از این گفتگو درباره جاسوسی‌های آمریکا از آلمان نیز گفت: اگر من هم آلمانی بودم از این مسئله عصبانی و ناراحت می شدم. اما کشورها همواره از یکدیگر جاسوسی کرده اند. شما نباید حساسیت فوق العاده ای به این مسئله نشان دهید.

گراهام در بخش دیگری از این گفتگو به مسئله بحران اوکراین پرداخته و سیاست آلمان در قبال اوکراین را برای آمریکا ناراحت کننده خوانده و گفت: فراکسیون جمهوریخواهان و بسیاری از دموکرات ها در آمریکا بر این عقیده اند که ما باید اوکراینی ها را مسلح کنیم.

وی در ادامه گفت: پوتین البته اخیرا به اهداف خود دست یافته است. وی اوکراین را به عنوان کشوری که ما آمریکایی ها استقلال آن را تضمین کرده ایم از نظر سیاسی و اقتصادی ناپایدار کرده است.

این نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا سیاست آلمان در قبال اوکراین را خطایی بزرگ ارزیابی کرده و تصریح کرد: من در صورتی که رئیس جمهوری آمریکا شوم ارتش آمریکا را شدیدا توسعه می دهم و بودجه دفاعی کشورمان را به شدت افزایش می دهم. من آلمان و دیگر شرکای خود در ناتو را هم مجاب می کنم که اقدامی مشابه را انجام دهند. من اروپا را با گاز آمریکا تامین می کنم تا به روسیه غیر وابسته شود. شما آلمانی ها با رویکرد خود شدیدا در برابر پوتین شکست خواهید خورد.

وی در ادامه درباره مخالفت خود با توافق هسته‌ای اوباما با ایران نیز گفت: بسیاری از توافقات و سازش‌ها را من نمی توانم بفهمم. این توافق بزرگترین خطایی است که جهان آزاد تا به حال انجام داده است. اگر ایران در حالی که من رئیس جمهوری آمریکا هستم برای ساختن بمب اتمی تلاش کند من آن را متوقف خواهم کرد. من این رژیم، تاسیسات هسته‌ای آن، نیروی دریایی و هوایی آن را نابود خواهم کرد. من وارد جنگ می شوم و پیروز خواهم شد.
گراهام در پاسخ به این پرسش که آیا جنگ عراق برای شما یک درس تلخ نیست گفت: این جنگ چیزهای را به ارمغان آورده است. طبیعتا بوش خطا هایی مرتکب شده است اما بزرگترین خطای ما این بود که زود از این کشور عقب نشینی کردیم.

آتیش بازدید : 72 نظرات (0)

ˈسرگئی لاوروف،ˈ وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو تاکنون هرگز با واشنگتن هیچ گونه مذاکره سری با موضوع تغییر احتمالی حکومت سوریه نداشته است.

به گزارش ایرنا، لاوروف روز گذشته با بیان اینکه ما هرگز مذاکره سری با هیچ کسی درباره آینده طرف ثالث برگزار نمی کنیم، گفت: بر این اساس هیچ مذاکره ای نیز با امریکا یا کشور دیگری درباره آینده بشار اسد نداشته ایم.

روسیه بر خلاف غرب و برخی کشورهای عربی منطقه خاورمیانه و همسایه سوریه، با هر گونه مداخله خارجی در امور داخلی این کشور مخالف است و بر ضرورت حل و فصل مسایل به دست خود سوری ها از راه مذاکره و گفت و گوی فراگیر ملی و بدون تحمیل خواسته های اردوگاه غربی - عربی ضد سوری تاکید دارد.

مسکو در چارچوب این دیدگاه تاکنون با پشتیبانی پکن، سه قطعنامه ضدسوری شورای امنیت سازمان ملل را وتو کرده و به رغم گذشت 20 ماه از ناآرامی ها، بر موضع اصولی خود در این زمینه مبنی بر مخالفت با مداخله خارجی غرب و متحدان عربی اش در امور داخلی سوریه پایبند است.

مقام های ارشد روس ضمن محکوم کردن اقدام غرب و متحدان عرب در ارسال کمک های مالی و تسلیحاتی گسترده به گروه های مخالف مسلح دولت سوریه، بارها اعلام کرده اند که جنگجویان مخالف دولت در این کشور، تروریست های حرفه ای اجیر شده وابسته به القاعده و دیگر شبکه های تروریستی افراطی هستند.

اردوگاه غربی - عربی ضدسوری بر خلاف توافق بین المللی در ژنو مبنی بر مذاکره و توقف درگیری ها و همچنین نشست های شورای امنیت، با اعزام عوامل کماندویی خود و افراد مسلح از کشورهای مختلف، گسترش درگیری ها در سوریه را اولویت خود قرار داده است که این اقدامات بارها مورد انتقاد جامعه بین المللی به ویژه روسیه و چین قرار گرفته است.

 

منبع " واحد مرکزی خبر

آتیش بازدید : 60 نظرات (0)

رئیس جمهور سوریه گفت: غرب با یک چشم برای مهاجران اشک می ریزد و با چشم دیگر با سلاح اتوماتیک آنها را هدف قرار می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بشار اسد در گفتگو با تلویزیون روسیه تاکید کرد، ما از شروع بحران در سوریه بر لزوم رویکرد گفتگو برای حل بحران تاکید کرده ایم و گفتگوهای بسیاری میان سوری ها برای حل بحران این کشور انجام شده است، که مهم ترین آنها گفتگوهای سوری ها در مسکو و ژنو بود.

اما تنها در مذاکرات مسکو دو ما به دستاوردهای قابل توجهی دست یافتیم. اکنون هم در انتظار برگزاری دور سوم مذاکرات در مسکو هستیم. ما به  ادامه گفتگوها نیاز داریم.

 

سرنوشت توافق در سوریه
بشار اسد در پاسخ به این سئوال شما که آیا امکان دارد با توجه به سیطره گسترده تروریسم در سوریه و منطقه بتوانیم به توافقی دست بیابیم یا خیر؟ گفت: ما برای دستیابی به توافق به گفتگوها ادامه می دهیم. اگر می خواهیم یک توافق واقعی را اجرایی کنیم و از کشتار مردم و ریخته شدن خون مردم جلوگیری شود و مردم احساس کنند که امنیت دارند؛ باید گروه های سیاسی سوریه با هم کنار یک میز بنشینیم و به توافقی درباره مسائل سیاسی، اقتصادی، آموزش، بهداشت و همه مسائل دست بیابیم.

وی افزود: ما می توانیم به توافق دست بیابیم، اما نمی توانیم آن را اجرایی کنیم مگر آن که تروریسم را در سوریه شکست دهیم.

ما باید تروریسم را شکست دهیم و منظور من از تروریسم تنها داعش نیست، بلکه تروریسم به شکل کلی آن است، زیرا گروه ها و سازمان های تروریستی زیادی علاوه بر داعش و النصره در سوریه هستند که از سوی شورای امنیت سازمان ملل هم به عنوان سازمان های تروریستی معرفی شده اند.

اسد ادامه داد: درباره قدرت هم باید گفت، ما قبلا قدرت را با برخی از گروه های سوریه که تقسیم قدرت را با ما می پذیرفتند، تقسیم کرده ایم. چند سال قبل این گروه ها به حکومت سوریه پیوستند.

اما به علت تداوم بحران، اعلام کرده ایم؛ با وجود آن که همه شرایط مهیا نیست، اما اجازه دهید تقسیم قدرت انجام شود.

 

واکنش بشار به  تبلیغات رسانه ای غرب در بحران مهاجران
بشار اسد در ادامه گفت، در بحران مهاجران، شاهد هستیم که برخورد غربی ها و به ویژه تبلیغات رسانه ای آنها در هفته های اخیر به گونه ای بوده که تلاش کردند چنان القا کنند که این مهاجران از حکومت سوریه، یا آن گونه که خود آنها می گویند از رژیم سوریه می گریزند.

اما واقعیت این است که وضع کنونی مشابه آن است که غرب با یک چشم برای مهاجران اشک می ریزد و با چشم دیگر با سلاح اتوماتیک آنها را هدف قرار می دهد.

رئیس جمهور سوریه با اشاره به موضوع آوارگان گفت: موضوع این نیست که اروپا آوارگان را بپذیرد یا نپذیرد؛ بلکه مسئله این است که علت این مشکل، یعنی تروریسم از بین برود.

اسد گفت: اگر اروپایی ها درباره آوارگان نگرانند، باید حمایت از تروریست ها را متوقف کنند.

 

موضع سوریه  برابر ایران برای حل بحران سوریه
وی در پاسخ به سئوالی درباره موضع دولت سوریه در برابر طرح ایران برای حل بحران سوریه گفت: هم اکنون چیزی به عنوان طرح ایران وجود ندارد.

ایران ایده ها یا اصولی را برای طرح خود مطرح کرده است، که به طور اساسی مبتنی بر مسئله حاکمیت ملی سوریه، خواست ملت سوریه و مسئله مبارزه با تروریسم است. روابط بین ما و ایران تاریخی است و در بیش از 35سال گذشته ائتلاف و اعتماد زیادی در این روابط وجود داشته است.

به همین علت ما معتقدیم ایران نقش مهمی دارد. ایران از ملت و حکومت سوریه از نظر سیاسی، اقتصادی و نظامی حمایت می کند. البته منظور از کمک نظامی ایران کمکی نیست که عده ای تلاش می کنند در رسانه های غربی ترویج کنند که ایران ارتش یا نیرو به سوریه اعزام کرده است.

این مسئله درست نیست. ایران تجهیزات و ادوات نظامی به سوریه ارسال می کند و بین دو کشور تبادل کارشناسان نظامی وجود دارد و طبیعی است در شرایط جنگی این همکاری ها بین دو کشور افزایش یابد.

حمایت ایران برای کمک به سوریه و پایداری آن در این جنگ دشوار اساسی بوده است.

روابط سوریه با کشورهای منطقه
رئیس جمهور سوریه درباره روابط این کشور با مصر و امکان همکاری امنیتی دو کشور در مبارزه با تروریسم گفت: روابط سوریه و مصر حتی در چند سال گذشته و زمانی که محمد مرسی رئیس جمهور مصر بود هم قطع نشد. با وجود آنکه مرسی عضو گروه تروریستی اخوان المسلمین بود.

روابط دمشق و قاهره فقط در سطح امنیتی است. ما فشارهایی را که ممکن است بر مصر و سوریه برای جلوگیری از قوی شدن روابط دو کشور اعمال شود، در نظر می گیریم. ما از بهبود روابط مسکو و قاهره خرسند هستیم. مسکو و دمشق روابط قوی و تاریخی دارند و طبیعی است روسیه از گسترش روابط سوریه و مصر استقبال کند.

 


بشار اسد در پاسخ به سوالی درباره روابط سوریه و ترکیه افزود: این موضع آنکارا که نباید تروریست ها در مرزهای ترکیه، حضور داشته باشند؛ به معنای آن است که تروریست ها می توانند در دیگر مناطق فعالیت کنند.

این سخن قابل قبول نیست. تروریسم باید در همه جا از بین برود. ما بیش از 3 دهه است که خواهان تشکیل ائتلاف بین المللی برای مبارزه با تروریسم هستیم.

ترکیه حامی تمام عیار داعش

غرب با جبهه النصره همکاری می کند. همه ما می دانیم که حامی جبهه النصره و حامی تسلیحاتی، مالی و انسانی داعش ترکیه است. ترکیه هم روابط نزدیک با غرب دارد. رجب طیب اردوغان و احمد داود اوغلو نمی توانند بدون هماهنگی با آمریکا و دیگر کشورهای غربی یک گام هم بردارند.

حضور جبهه النصره و حضور داعش با این قدرت در منطقه، با پوشش کشورهای غربی است. زیرا این کشورها همواره تروریسم را برگ برنده ای می دانند که می توانند در جیب خود بگذارند و هر از گاهی از آن استفاده کنند.

اکنون آنها می خواهند از جبهه النصره علیه داعش استفاده کنند، زیرا شاید به این علت که داعش تا حدودی از کنترل آنها خارج شده است. البته این مسئله به معنای آن نیست که آنها می خواهند داعش را از بین ببرند. اگر غربیها می خواستند می توانستند این کار را انجام دهند.

از نظر ما داعش، جبهه النصره و همه گروه های مشابه تندرو که سلاح در دست می گیرند و غیرنظامیان را می کشند، گروه های تروریستی هستند.

سوریه با چه گروه هایی مذاکره می کند؟
اسد درباره اینکه دولت سوریه با چه گروه هایی حاضر است گفتگو کند؟ افزود: ما از همان ابتدا گفتیم گفتگوها با همه کسانی است که ممکن است گفتگو با آنان به عقب نشستن تروریسم و برقراری ثبات منجر شود.

البته این مسئله به طور طبیعی شامل گروه های سیاسی است، اما افراد مسلحی هم هستند که ما با آنها گفتگو کردیم و با آنها به توافق هایی دست پیدا کردیم و مناطق ناآرام آرام شد.

 

ائتلاف آمریکایی باعث افزایش قدرت داعش شد
وی خاطر نشان کرد: روسیه و ایران در صدر کشورهای دوست سوریه قرار دارند و ما با عراق هم همکاری داریم، زیرا این کشور هم با تهدید تروریسم روبه روست.

ما روابط با هیچ کشوری را وتو نمی کنیم، به شرط آنکه خواهان مبارزه با تروریسم باشد. از زمان تشکیل ائتلافی که ائتلاف بین المللی مبارزه با تروریسم به فرماندهی آمریکا خوانده می شود، شاهد گسترش قدرت داعش بوده ایم. این ائتلاف شکست خورده است و تاثیر واقعی میدانی ندارد.

کشورهایی مانند ترکیه، قطر، عربستان سعودی و نیز کشورهای غربی مانند آمریکا و فرانسه هم که از تروریسم حمایت می کنند، نمی توانند مدعی مبارزه با تروریسم باشند. تروریسم مانند عقرب است و اگر آن را در جیب خود قرار دهند، خودشان را هم نیش خواهد زد.

آتیش بازدید : 64 نظرات (0)

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان ظهر امروز (سه‌شنبه) به وقت محلی بعد از انجام مذاکرات دو ساعته با همتای چینی خود و شرکت در یک نشست مطبوعاتی مشترک در وزارت خارجه چین در ضیافت نهار وان یی حضور پیدا کرد.

 وزیر خارجه کشورمان ظهر امروز به وقت پکن در ضیافت نهاری که همتای چینی اش به مناسبت سفر وی به پکن ترتیب داده بود شرکت کرد.صبح امروز وزرای خارجه دو کشور بیش از دو ساعت با یکدیگر گفت‌وگو کردند.وزیر خارجه قرار است تا ساعاتی دیگر با لی کچیانگ، نخست وزیر این کشور در محل کنگره ملی خلق چین دیدار کند.

منبع: ایسنا

آتیش بازدید : 58 نظرات (0)

هلاکت ده ها نفر از عناصر داعش به دست نیروهای «بسیج مردمی» عراق و دسگیری ۴۵ نفر از افراد ملحق به داعش از اخبار مربوط به عراق است.

نیروهای «بسیج مردمی» عراق پس از ساعت ها درگیری با عناصر تروریستی داعش توانستند ده ها نفر از آن ها را در شهرستان «بیجی» واقع در استان «صلاح الدین» عراق به هلاکت برسانند.

از سوی دیگر، نیروهای امنیتی کرکوک نیز از بازداشت ۴۵ تروریست به اتهام ارتباط با داعش خبر داد.

 در این میان، «سمکو محمود» سخنگوی این نیروها گفت: نیروهای امنیتی این متهمان را بازداشت کرده اند؛ این افراد سعی داشتند با خانواده های مهاجری که از روستاهای «داقوق» می آمدند وارد شهر«کرکوک» شوند.

منبع" الیوم السابع

 

آتیش بازدید : 82 نظرات (0)

شبکه بی‌بی‌سی انگلیس اعلام کرد با هدف مقابله با رسانه‌های روسیه قصد دارد شبکه تلویزیونی روس‌زبان را راه‌اندازی کند

 

    به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه بی‌بی‌سی امروز (دوشنبه) اعلام کرد که می‌خواهد شبکه روس زبان را برای «پیشبرد دموکراسی و آزادی» و مواجهه با سخت‌گیری‌های کرملین بر رسانه‌های داخلی روسیه راه اندازی کند.

    به نوشته «پولتیکو»، بی‌بی‌سی اعلام کرده که قرار است از عرصه‌های اینترنتی چون «یوتیوب» برای نمایش برنامه‌های خود استفاده کند و بولتن‌های خبری را به شبکه‌های کشورهای همسایه روسیه عرضه کند.

    شبکه بی‌بی‌سی که 5 سال قبل برنامه رادیویی خود  به زبان روسی را به دلیل کم بودن شنونده قطع کرده بود، حال گسترش برنامه‌هایش بسته به تلاش‌های این شبکه در برجسته کردن کار‌هایش در برابر دولت این کشور دارد.

    تصمیم بی‌بی‌سی در گسترش برنامه روسی زبان 9 ماه بعد از تصمیم شبکه خبری دویچه‌وله آلمان در پخش برنامه‌های روسی به میان آمد. دویچه وله بابت راه اندازی شبکه روسی زبان خود 3.5 میلیون یورو هزینه کرد.

    «چارلی بکت» پروفسور دانشکده روزنامه نگاری لندن  اقدام بی‌بی‌سی را در پخش برنامه روسی زبان «حرکت آگاهانه سیاسی» ارزیابی کرد و البته هشدار داد که این مسئله نباید موجب کاهش مخاطبان رادیویی و تلویزیونی داخل انگلیس شود.

    از زمان آغاز بحران در اوکراین، روسیه و غرب علاوه بر نبرد میدانی، در عرصه رسانه‌ای نیز وارد نبردی سنگین شده‌اند. کشورهای غربی از آن زمان راه‌اندازی شبکه‌‌های روس‌زبان را با هدف مقابله با پوتین، آغاز کرده‌اند و در مقابل مسکو نیز به تقویت رسانه‌های انگلیسی زبان خود پرداخته است.

    خبر گزاری فارس

     

     

    آتیش بازدید : 79 نظرات (0)

    اوباما اگر به موافقت اسراییل در برابر توافق هسته ای اهمیت می دهد باید با الحاق شهرک اسرائیلی نشین یتهسار و سایر شهرک های دیگر به خاک اسراییل موافقت کند.

    شماری از صاحبنظران و مقامات اسراییلی پیشنهاد کردند موافقت تل آویو با توافق هسته ای ایران منوط به موافقت اوباما با الحاق منطقه کرانه غربی فلسطین، شهرک های اسرائیلی نشین و منطقه جولان سوریه به خاک اسراییل باشد.

    به نقل از خبرگزاری فرانسه، این مقامات و نخبگان اسرائیل تاکید کردند اوباما با چنین کاری در واقع خسارت های وارده به اسراییل در اثر توافق هسته ای ایران را جبران می کند.

    روزنامه راستگرای اسرائیلی "میکور ریشن" در مقاله ای با بیان اهمیت استراتژیک شهرک ها برای اسراییل نوشت: " شهرک ها، عمق استراتژیک اسرائیل هستند. ریاست جمهوری آمریکا باید موضعی روشن و صریح در برابر حق اسراییل در الحاق این شهرک ها به خاک اسرائیل در پیش گیرد."

    اسرائیل در مناطق کرانه باختری (تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین) اقدام به ساخت شهرک هایی می کند که آمریکا، سازمان ملل متحد و اروپا ساخت آنها را غیرقانونی می دانند.

    " اریی کهانا" نویسنده مقالات سیاسی روزنامه در مقاله ای تحت عنوان " یتهسار (نام یک شهرک اسرائیلی نشین) در برابر بوشهر" نوشت : "اوباما اگر به موافقت اسراییل در برابر توافق هسته ای اهمیت می دهد باید با الحاق شهرک اسرائیلی نشین یتهسار و سایر شهرک های دیگر به خاک اسراییل موافقت کند."

    کهانا در ادامه از بنیامین نتنیاهو نخست وزیر اسراییل خواست تا در دیدار خود با اوباما در ماه نوامبر آینده از وی بخواهد تعهد کتبی مبنی بر عدم به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطین ارائه دهد. همچنین تعهد دهد در برابر ادامه ساخت شهرک ها و طرح های یهودی سازی شهر قدس و کرانه غربی چشم پوشی کند.

    به عقیده وی، نتنیاهو می تواند از تغییرات ژئواستراتژیک در منطقه و جدایی های داخلی موجود در فلسطین استفاده و اوباما را متقاعد کند که به رسمیت شناخته شدن دولت مستقل فلسطین ایده ای نادرست است و باعث ایجاد ثبات نخواهد شد.

    نتنیاهو در تبلغاتی انتخاباتی اخیر خود گفته بود: "هر کس خواهان تاسیس دولت مستقل فلسطین در کرانه غربی است در واقع خواهان دادن زمین به اسلام افراطی برای اجرای عملیات ضد اسراییل است."

    "گیلاد اردان" وزیر امنیت داخلی اسراییل نیز در توییتر نوشت: " ایالات متحده آمریکا و غرب همگی باید ملحق شدن منطقه جولان به خاک اسراییل را به رسمیت بشناسند."
    وی تاکید کرد این اقدام دلیلی بر جدیت باراک اوباما در درک نگرانی های اسراییل محسوب می شود.

    منطقه جولان بخشی از خاک سوریه است که هم اکنون در اشغال نظامی ارتش اسرائیل است.

    " نفتالی " وزیر آموزش اسراییل که ریاست حزب تندروی مذهبی " خانه یهودی" را به عهده دارد نیز از کشورهای جهان به ویژه آمریکا خواست تا الحاق منطقه جولان به خاک اسراییل را به رسمیت بشناسند.

     عصر ایران

    آتیش بازدید : 98 نظرات (0)

    گوشه ای از خسارتهای وارد شده به مسجد الاقصی

    نیروهای رژیم اشغالگر با حمله به مسجد الاقصی، به شدت با فلسطینی ها درگیر شده و خسارتهایی را به این مکان مقدس وارد کردند.

    به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "هبه سرحان" یکی از نگهبانان مسجد الاقصی گفت: نظامیان اشغالگر صبح یکشنبه به مسجد الاقصی یورش بردند و به سوی اعتکاف کنندگان گلوله و گاز اشک آور شلیک کردند.
    وی به مرکز اطلاع رسانی فلسطین تأکید کرد: نظامیان پس از یورش به مسجد الاقصی اعتکاف کنندگان را به زور و با شلیک گسترده گلوله و گاز اشک آور بیرون کردند، و آنان را محاصره کرده تا مجبور شوند از دروازه های الاقصی بیرون بروند.
    این نگهبان مسجد الاقصی خاطرنشان کرد: درحالیکه اعتکاف کنندگان در مسجد هیچ سلاحی نداشتند و دستهایشان کاملا خالی بود، نظامیان اشغالگر کاملا مسلح به اینجا یورش بردند و از نوعی سلاح جدید استفاده کردند که تا پیش از این استفاده نشده بود.
    وی افزود: اشغالگران با این سلاح جدید پنجره های مسجد القبلی را که از آثار تاریخی هزار ساله است شکستند و قبور اموی را به آتش کشیدند.
    هبه سرحان گفت: نظامیان اشغالگر 3 نفر از نگهبانان مسجد الاقصی را مورد ضرب و شتم قرار دادند و یکی از آنان را با خود بردند.
    این نگهبان مسجد الاقصی اظهار داشت: پس از بیرون کردن معتکفان توسط اشغالگران و تحت کنترل درآوردن مسجد، نخستین مجموعه 30 نفری از شهرک نشینان صهیونیست از جمله "اوری ارائیل" وزیر کشاورزی این رژیم وارد مسجد الاقصی شدند. پس از آن چند گروه شهرک نشین دیگر به مسجد الاقصی یورش بردند تا اینکه تعداد آنان به 145 نفر رسید. از صحنه شکستن حرمت مسجد الاقصی، اشک در چشمان ما جمع شده بود.
    هبه سرحان خاطرنشان کرد: طی سالها موارد بسیاری از حمله و یورش صهیونیستها به مسجد الاقصی را دیده‌ام، ولی این نخستین بار بود که در زندگی خود دیدم که چنین اتفاقاتی در این مسجد می‌افتد؛ نظامیان اشغالگر در حمله دیروز به مسجد الاقصی حتی به سنگها و درختهای مسجد نیز آسیب رساندند و برای نخستین بار ما را هم که نگهبان مسجد الاقصی هستیم بیرون کردند و به شیخ عمر الکسوانی مدیر مسجد الاقصی حمله کردند.
    "دکتر امین ابو غزاله" مدیر مرکز امداد رسانی و فوریتهای پزشکی اعلام کرد که نیروهای امدادگر در اطراف مسجد الاقصی به حدود 100 فرد مجروح و آسیب دیده کمک کردند. این افراد به دلیل استنشاق گاز اشک آور و یا قرار گرفتن در معرض گاز فلفل دچار حالت خفگی شده، و یا به دلیل برخورد گلوله گاز اشک آور به پاهایشان دچار جراحت شده بودند.
    ابوغزاله خاطرنشان کرد که حدود 20 نفر از مجروحان به بیمارستان "المقاصد" در قدس اشغالی منتقل شدند.


    فیلم حمله به مسجد الاقصی + دانلود

     

    یک فلسطینی در حال خارج کردن فرش سوخته از محوطه مسجد الاقصی

     

    فلسطینی ها در حال تمیز کردن مسجد پس از یورش صهیونیستها

     

     

     

     

    منبع " العالم

    آتیش بازدید : 72 نظرات (0)

    وزیر امور خارجه سابق آمریکا و نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور در کلیپ تبلیغاتی خود، توافق اخیر با ایران را نتیجه تلاش‌های خود قلمداد کرد.

     

    به گزارش گروه بین الملل «خبرگزاری دانشجو»  هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا و نامزد دموکرات ها برای انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور در کلیپ تبلیغاتی خود، توافق اخیر با ایران را نتیجه تلاش های خود قلمداد کرد.

     

    در این کلیپ تبلیغاتی که با ادعای سرعت گرفتن ایران در حرکت به سوی ساخت سلاح اتمی شروع می شود، با انتقادهای رسانه های گروه های راست گرای مانند فاکس نیوز در همراهی نکردن روسیه و چین با تحریم های ایران ادامه می یابد که متعاقب آن، کلینتون اعلام می کند که با دیپلماسی بسیار سخت و فشرده و تلاش هایی که صورت داد، روسیه و چین را نیز در اعمال سخت ترین تحریم های تاریخ علیه ایران همراه کرده است.

    اظهارات مقامات سابق دولت آمریکا از جمله رابرت گیتس و کالین پاول در تایید عملکرد هیلاری کلینتون، بخشی دیگر از این کلیپ تبلیغاتی است که در نهایت، سخنرانی وزیر امور خارجه سابق آمریکا پخش می شود که می گوید با این توافق، ایران هرگز به سلاح اتمی دست نمی یابد.

    توافق ایران و پنج بعلاوه یک از جمله عمده ترین موضوعات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزار و شانزده آمریکاست؛ جمهوری خواهان وعده  ابطال این توافق را داده اند و دمکرات ها در تلاش هستند از آن دفاع کنند و اجرای برجام را به سود منافع ملی آمریکا و متحدانش از جمله اسرائیل جلوه دهند.

     
    آتیش بازدید : 75 نظرات (0)

    رئیس دفتر مقام معظم رهبری از طرف رهبر معظم انقلاب در تماس تلفنی با نماینده ولی فقیه و سرپرست زائران ایرانی، در جریان آخرین وضعیت آسیب‌دیدگان حادثه مکه قرار گرفت و درگذشت تعدادی از زائران ایرانی در این حادثه را تسلیت گفت.

     حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی در تماس تلفنی با حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسگر نماینده ولی فقیه و سرپرست زائران ایرانی، در جریان آخرین وضعیت آسیب دیدگان حادثه مکه قرار گرفت و درگذشت تعدادی از زائران ایرانی در این حادثه را تسلیت گفت.

    در این تماس تلفنی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری جویای حال زائران ایرانی و آخرین وضعیت مداوای آسیب دیدگان شد که حجت‌الاسلام قاضی عسگر با بیان گزارشی از حادثه و آمار جان‌باختگان و مجروحان آن، در خصوص مراحل درمانی آسیب‌دیدگان توضیح داد.

    رئیس دفتر مقام معظم رهبری همچنین از طرف رهبر انقلاب درگذشت تعدادی از هم‌وطنان در این حادثه را تسلیت گفت و علوّ درجات آنان را از خداوند متعال مسألت کرد.

    منبع: دفتر مقام معظم رهبری

    آتیش بازدید : 78 نظرات (0)

    نیروهای امنیتی بحرین بار دیگر یک روحانی عالی‌رتبه شیعه را به اتهام شرکت در یک اجتماع ضد رژیم دستگیر کرده‌اند.

    به گزارش گروه بين الملل «خبرگزاري دانشجو»، شیخ علی الجد حفصی در این گردهمایی که در ستره در جنوب منامه، پایتخت بحرین، برگزار شد، علیه رژیم حاکم آل خلیفه سخنرانی کرد و در مسیر بازگشت از این شهر جزیره‌ای، در یک ایست بازرسی دستگیر شد.

     

    بر اساس گزارش‌های منتشر شده، نیروهای رژیم بحرین با استفاده از گاز اشک آور گردهمایی اخیر در شهر ستره را سرکوب کردند.

     

    این دومین بار است که شیخ حفصی به علت فعالیت‌های خود علیه دولت بحرین دستگیر می‌شود.

     

    نیروهای امنیتی پس از دستگیری وی، او را روانه بازداشتگاه پلیس کردند. شیخ حفصی چند ساعت بعد از دستگیری و به دلیل وخامت اوضاع جسمانی به بیمارستان منتقل شد.

     

    گزارشها حاکی از آن است که دختر و نوه شیخ حفصی نیز بازداشت شده اند.

     

    بحرین از سال 2011 میلادی صحنه تظاهرات و اعتراضات مردم علیه رژیم آل خلیفه بوده است؛ انقلابیون خواستار اصلاحات سیاسی و برقراری عدالت در این کشور هستند.

    منبع : خبرگزاری دانشجو

     

    در جریان اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه تاکنون دهها نفر از معترضان کشته و صدها تن بازداشت شده‌اند. همچنین دهها تن از معترضان نیز به خاطر شرکت در اعتراضات خیابانی به حبس محکوم شده‌اند.

    آتیش بازدید : 81 نظرات (0)

    شبکه تلویزیونی العربیه اعلام کرد که در حادثه سقوط بالابر در مسجد الحرام 25 تبعه ایرانی کشته شده‌اند.

    تلویزیون العربیه در گزارشی با اشاره به مشخص شدن هویت کشته شدگان در حادثه سقوط بالابر ساختمانی خبر داد که 25 ایرانی در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند. 

    بر اساس این گزارش 15 پاکستانی، 23 مصری، 10 هندی، 25 ایرانی، 6 مالزیایی، 25 بنگلادشی و یک افغانستانی و یک الجزایری در این حادثه کشته شده‌اند.

    منابع رسمی عربستان گفته بودند که در حادثه سقوط بالابر ساختمانی در مکه مکرمه ۱۰۷ نفر کشته و ۲۳۸ تن زخمی شده‌اند.

    پیش از این اعلام شده بود که یک ایرانی در حادثه سقوط بالابر ساختمانی در مکه جان خود را از دست داده و 32 نفر نیز زخمی بودند که پس از مداوا از بیمارستان مرخص شدند.

    منبع: فارس


    آتیش بازدید : 109 نظرات (0)

    خبرنگار واشنگتن در المانیتور، در پست اخیر خود پس از گذشته توافق هسته ای از سد سنا بدون رأی گیری و نیاز به وتوی باراک اوباما نوشته است :

    شما می توانید از نحوه تلفظ کردن ایران توسط آنها بگویید پی ببرید که چه رأیی خواهند داد. آنهایی که ایران را آی رَن تلفظ می کنند همان مخالفین هستند.

    این روزنامه نگار آمریکایی عضو شورای آتلانتیک، تلویحا با این مثال کم سوادی و کم طلاعی جمهوریخواهان را که مخالفان توافق هسته ای هستند مسخره کرده است.

    منبع: خبرآنلاین

    آتیش بازدید : 138 نظرات (0)

    باراک اوباما رییس جمهور آمریکا اخیرا در یک سفر سه روزه به آلاسکا با «بیر گریلز» ماجراجو و مجری برنامه تلویزیونی اهل بریتانیا سه روز در این منطقه زندگی کرده است.

    باراک اوباما رییس جمهور آمریکا اخیرا در یک سفر سه روزه به آلاسکا با «بیر گریلز» ماجراجو و مجری برنامه تلویزیونی اهل بریتانیا سه روز در این منطقه زندگی کرده است.به گزارش شبکه تلویزیونی «ان بی سی» آمریکا، اوباما به منظور درک بهتر از شرایط زمین و تاثیرات تغییرات اقلیمی بر آن، سه روز را با بیر گریلز مجری برنامه مشهور «در برابر طبیعت» در مناطق قطبی آلاسکا زندگی کرده است. اوباما در جریان این سفر از ماهی قزل آلایی که خرس های قطبی پوست و بخش های چرب آن را خورده و گوشت آن را باقی گذاشته بودند تغذیه کرده است.

    636680_651.jpg

    در بخشی از این مستند، بیر گریلز بقیای ماهی های قزل آلایی که خرس ها از رودخانه شکار کرده و خورده اند را پیدا می کند و سپس توضیح می دهد که خرس ها بیشتر بافت های چربی و مغز و پوست ماهی را دوست دارند و بخش های گوشتی ماهی را رها می کنند. گریلز سپس پس مانده های گوشتی قزل آلاها را کباب کرده و با اوباما آن را می خورند.

    منبع:روزنامه هفت صبح

    آتیش بازدید : 90 نظرات (0)

    یکی از اسطوره‌های ارتش شوروی در جنگ جهانی دوم، زنی تک‌تیرانداز است؛ «لیودمیلا فرادید پاولچنکو» که در تاریخ جنگ جهانی دوم از او با القابی چون بانوی مرگ یاد می‌شود.

    این زن 309 نفر را کشته است

     لیودمیلا یکی از پنج تک‌تیرانداز تاریخ معاصر و برترین زن تک‌تیرانداز بود. او که در شهر «بیلا تسرکفا» در اوکراین متولد شده بود به خاطر علاقه به تیراندازی از نوجوانی در یک باشگاه تیراندازی ثبت‌نام کرد و در آنجا مشغول به تمرین شد.در سال 1941 پس از حمله آلمان به شوروی او که 24 سال سن داشت و دانشجوی رشته تاریخ در دانشگاه «کیف» بود به طور داوطلبانه به ارتش پیوست و به یکی از دو هزار تک‌تیرانداز زنی تبدیل شد که در ارتش سرخ خدمت می‌کردند.

    لیودمیلا از معدود زنانی هم بود که توانست زنده بماند و پایان جنگ را ببیند. در تاریخ نقل شده است که «بانوی مرگ» در نخستین درگیری خود در جریان نبرد «اودسا» طی دو ماه و نیم، 187 سرباز آلمانی را کشت و خیلی زود نامش در جبهه متفقین پیچید.

    او تا پایان جنگ این رقم را به 309 نفر رساند. بانوی مرگ در آن زمان مانند بیشتر تک‌تیراندازان از یک تفنگ نیمه‌اتوماتیک «اس وی تی 40» استفاده می‌کرد و آنقدر در تیراندازی ماهر بود که 30 تک‌تیرانداز را نیز با گلوله هدف قرار داد.

    پاولچنکو پس از آنکه در سال 1942 به خاطر برخورد ترکش خمپاره زخمی شد، از جنگ بازگشت و دیگر هرگز به جبهه نرفت.او بعدها دستیار فرماندهی کل نیروی دریایی اتحاد شوروی شد و نشان ستاره طلایی را نیز به دست آورد.وی پس از پایان جنگ به ادامه تحصیل در رشته تاریخ پرداخت و مورخ شد. از پاولچنکو شماری عکس در جبهه جنگ و نیز پس از آن وجود دارد که شهرت او در طول جنگ جهانی را نشان می‌دهد؛ تعدادی از همین عکس‌ها اخیراً با فناوری‌های نوین رنگی و منتشر شده است.

    فرادید نیز عکس‌هایی از این زن منتشر کرده است که در زیر می‌بینید:

    این زن 309 نفر را کشته است

    این زن 309 نفر را کشته است

    این زن 309 نفر را کشته است

    عکس زنی که 309 نفر را کشته است

    این زن 309 نفر را کشته است

    بانوی مرگ

    منبع: روزنامه ایران

    آتیش بازدید : 94 نظرات (0)

    نهادهای آمریکایی به تازگی دو کتاب با مضامین ایران‌هراسانه به چاپ رسانده‌اند. یکی از این کتاب‌ها علیه بسیج تدوین شده است که در آن با هدف دامن زدن به تبلیغات منفی در خارج از کشور علیه این نهاد مردمی، ادعاهای دروغی مطرح شده و کتاب دوم هم علیه قدرت‌یابی روزافزون سپاه در جهان است.


    هادهای آمریکایی به تازگی دو کتاب با مضامین ایران‌هراسانه به چاپ رسانده‌اند. یکی از این کتاب‌ها علیه بسیج تدوین است که در آن با هدف دامن زدن به تبلیغات منفی در خارج از کشور علیه این نهاد مردمی، ادعاهای دروغی مطرح شده است.

    این کتاب توسط سعید گلکار نوشته شده که فارغ‌التحصیل دکترای علوم سیاسی از دانشگاه تهران است و از سال 2010 برای گذراندن دوره فوق دکترا به دانشگاه استانفورد آمریکا مسافرت کرده است.

    توهین کتاب‌های جدید آمریکایی به دختران بسیجی و سپاه + عکس
    گاردین در رابطه با این کتاب نوشته است: کتاب جدیدی که به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که تندروهای ایران چگونه کشور را در بند نگاه داشته‌اند

    وی تجربیات، مطالعات نشریات بسیج و مصاحبه‌های خود با اعضای بسیج را جمع‌آوری کرده و در قالب یک کتاب درآورده است که توسط انتشارات دانشگاه کلمبیا و مرکز وودرو ویلسون به چاپ رسیده است.

     

    اغراض نویسنده در توصیف بسیج، در عنوانی که برای کتابش در نظر گرفته، هویدا است: «جامعه‌ی در بند: شبه نظامیان بسیج و کنترل اجتماعی در ایران». Saeid Golkar, Captive Society: The Basij Militia and Social Control in Iran, Woodrow Wilson Center Press/Columbia University  Press, 2015

     

    نویسنده در کتاب به نقش بسیج در سرکوب آنچه که اعتراضات مردمی در سال 1388 خوانده (فتنه سبز) اشاره کرده است. در این کتاب، ادعا شده که یک سوم دانشجویان دانشگاه‌های ایران عضو بسیج هستند زیرا دانشگاه‌ها موظفند 40 درصد ظرفیت پذیرش خود را به اعضای بسیج اختصاص دهند! همچنین عنوان شده که 65 درصد کارمندان دولتی عضو بسیج هستند.

    چاپ کتاب‌های جدید علیه ایران در آمریکا

    در این کتاب، ادعا شده که یک سوم دانشجویان دانشگاه‌های ایران عضو بسیج هستند زیرا دانشگاه‌ها موظفند 40 درصد ظرفیت پذیرش خود را به اعضای بسیج اختصاص دهند!

    نویسنده مدعی شده که زنان و دختران مناطق فقیرنشین ایران با هدف یافتن شغل یا شوهر، به عضویت بسیج درمی‌آیند.

    نویسنده بسیج را با حزب رستاخیز رژیم پهلوی مقایسه کرده و نوشته است: شاه تلاش کرد با تأسیس حزب رستاخیز برای خود پایگاه اجتماعی ایجاد کرده و در جامعه نفوذ کند. اما جمهوری اسلامی این کار را با شیوه هوشمندانه‌تری انجام داد.

    وی با ادعای این که «بسیج نسخه به‌روز شده رستاخیز است»، ادعا کرده است: بسیج همان کارکرد سیاسی حزب رستاخیز را دارد با این تفاوت که بسیج بخشی از سپاه است، یعنی کارکرد نظامی هم دارد.

    گلکار بسیج را به حزب بعث عراق هم تشبیه کرده و استدلال او هم حضور امام خمینی (ره) در دوران تبعید در عراق است.

    وی همچنین عنوان کرده که سران فتنه (موسوی و کروبی) را نیروهای بسیج با هماهنگی مستقیم با دفتر رهبری دستگیر کرده‌اند. وی ترور سعید حجاریان و قتل‌های زنجیره‌ای را نیز به طور احتمالی به بسیج نسبت داده است.

    نویسنده مدعی است اعضای بسیج، شستشوی مغزی داده شده و به همین دلیل ضداصلاح‌طلبان هستند.

     

    کتاب دیگر نیز که علیه ایران به چاپ رسیده، «نیت مرگبار ایران: تقلای جمهوری اسلامی برای قدرت جهانی» نام دارد.

    Iran’s Deadly Ambition: The Islamic Republic’s Quest for Global Power

    این کتاب توسط فردی به نام ایلان برمن Ilan Berman تالیف شده است.

    چاپ کتاب‌های جدید علیه ایران در آمریکا

    نویسنده مدعی شده که ایران بر خلاف رویکرد ظاهرا صلح‌طلبش، به علت ماهیت انقلابی آن، با همزیستی دموکراسی و صلح، در تعارض است

    اغراق درباره نقش سپاه در اقتصاد ایران، دیگر هدف این کتاب است و نتیجه‌ای که از این گزاره نادرست به خواننده القا می‌شود این است که با توجه به تسلط سپاه بر اقتصاد ایران، تخفیف قریب‌الوقوع تحریم‌ها موجب تقویت اهداف نظامی ایران می‌شود.

    نویسنده سه راهبرد اصلی ایران را توسعه جغرافیایی شیعه، رقابت با عربستان و شیخ‌نشین‌های خلیج فارس بر سر رهبری گروه‌های اسلام‌گرا و جلوه دادن خود به عنوان رابین هود منطقه عنوان کرده است.

    منبع " مشرق

    آتیش بازدید : 78 نظرات (0)

    گروهک تروریستی داعش در آخرین شماره مجله "دابق" 70 کشور جهان را به شدت تهدید و آنها را صلیبی و مرتد خواند.


    چه عاملی یک جهادی را از هدف قرار دادن اهدافی در شهرهای دیربورن در ایالت میشیگان، لس آنجلس و نیویورک یا حمله به هیئت دیپلماتیک پاناما در جاکارتا، دوحه یا دبی، یا هیئت دیپلماتیک ژاپن در بوسنی، مالزی و اندونزی یا هدف قرار دیپلماتیک عربستانی در آلبانی، بوسنی هرزگویین یا کوزوو، باز می دارد؟

    در پی انتشار این بیانیه، برخی کشورها به این تهدید واکنش نشان داده اند،. به طوری که ژاپن دستور تشدید تدابیر امنیتی را در سفارتخانه‌های این کشور در سراسر جهان صادر کرده است.

    این اقدام در حالی صورت گرفت که گروه داعش حدود 8 ماه پیش اعلام کرد دو گروگان ژاپنی را در سوریه سر بریده است.

    این گروه در نشریه اینترنتی خود دفاتر دیپلماتیک ژاپن را در بوسنی ، مالزی و اندونزی تهدید کرده است.

    یوشیهیده سوگا سخنگوی دولت ژاپن روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: تدابیر امنیتی در 200 سفارتخانه و دفتر دیپلماتیک این کشور در سراسر جهان تشدید شده است.

    وی بدون اشاره به جزییات بیشتر افزود: ما از این تهدید آگاه هستیم و با همکاری کشورهای میزبان ، تدابیر امنیتی را تشدید کرده ایم.

    اریکا ناکانو سخنگوی سفارت ژاپن در جاکارتا گفت: تدابیر در اطراف این سفارتخانه تشدید شده است و کار به شکل عادی دنبال می شود.

    پارلمان ژاپن هفته آینده قانونی تصویب می کند که به موجب آن نقش نظامی این کشور افزایش خواهد یافت.

    منبع: العالم

    آتیش بازدید : 503 نظرات (0)

    بنیامین بهادری در شب تولد خود در صفحه اینستاگرامش با یک خبر همه را غافلگیر کرد.

    بنیامین بهادری دوباره ازدواج می‌کند؟!

    بهادری در این پست نوشت:

    از مهربونى همه تون ممنونم به قول معروف حس خوبیه که آدم این همه دوست بامعرفت داشته باشه  دارم براى آینده زندگى خودم و بارانا تصمیم مهمى مى گیرم که خودم هم تا کمى قبل حتى فکرش رو نمى کردم  دارم باهاتون در میون مى ذارم که اول دعامون کنید و بعدش هم نمى خواستم خیلى یهویى سورپرایزتون کنم مى دونم که مثل یک دوست براى خیلى هاتون همیشه زندگى ما مهم بوده و هر کدوم نظرهاى خاص و احتمالاً متفاوت و رنگارنگى خواهید داشت ولى خب در آخر هر کسى مسئول و پاسخگوى زندگى خودش و وابسته هاى خودش خواهد بود  پس اگه نظر من براتون مهمه دوست دارم فعلاً و تا وقتى که خودم جزئیات رو اعلام نکردم با همین دعاى خیرتون و انرژى مثبت و اگه دلتون خواست «تبریک»ى که همیشه بهم کمک مى کنه، راه رو براى آینده مون روشن تر کنید و اگر حتى کسى خواست وارد حاشیه و کنجکاوى بى دلیل بشه شما لطفاً به هیچ وجه جواب ندید که کار اداره این صفحه سخت تر نشه  امیدوارم همه تون در زندگى خوشبخت باشید  این هم کیک تولد سى و سه سالگى منه که همراه بارانا و با خاطره بهترین نسیم دنیا فوت شد.

    آتیش بازدید : 84 نظرات (0)

    اما در این میان یک دختر بازیگوش سوری، پلیس را به بازی " گل یا پوچ" دعوت می کند و پلیس دانمارکی نیز با مهربانی با این دختر بچه پناهجو بازی می کند.

    پس از انتشار تصویر یک پلیس دانمارکی که با یک دختر بچه پناهجوی سوریه ای به مهربانی بازی می کند، از سراسر جهان دهها پیشنهاد ازدواج به سوی او روانه شده است.

    به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری "دوغان " ترکیه (DHA) ماجرا از این قرار است که در اتوبانی مرزی بین آلمان و دانمارک یک پلیس دانمارکی با یک اتوبوس حامل پناهجویان سوری برخورد می کنند که به صورت غیر قانونی وارد حریم مرزی دانمارک شده اند.

    پلیس دانمارک دو گزینه برای این پناهجویان که سوار بر اتوبوس عازم سوئد بودند قرار می دهد: به دلیل بسته بودن اتوبان به روی پناهجویان یا از دانمارک درخواست پناهجویی کنند و یا به خاک آلمان بازگردند.

    اما در این میان یک دختر بازیگوش سوری، پلیس را به بازی " گل یا پوچ" دعوت می کند و پلیس دانمارکی نیز با مهربانی با این دختر بچه پناهجو بازی می کند. تصویر این پلیس برای نخستین بار در روزنامه " BT " دانمارک منتشر شد.

    انتشار این تصویر در شبکه های اجتماعی موجی از واکنش های احساسی را از سراسر جهان سبب شده است . بسیاری از زنان و دختران از سرتاسر جهان با گذاشتن نظرات زیر عکس ها و ارسال ای میل به پلیس دانمارک و روزنامه "BT" به این پلیس دانمارکی مهربان تقاضای ازدواج داده اند و بسیاری نیز از رفتار مهربانانه او با پناهجوی سوری تمجید کرده اند.

    هنوز نام این پلیس دانمارکی افشا نشده است.


    پیشنهاد های پرشمار ازدواج به پلیس مهربان دانمارکی (+عکس)

    پیشنهاد های پرشمار ازدواج به پلیس مهربان دانمارکی (+عکس)

    پیشنهاد های پرشمار ازدواج به پلیس مهربان دانمارکی (+عکس)

    منبع " عصر ایران


    آتیش بازدید : 79 نظرات (0)

    "تایمز آو اسرائیل": رهبر ایران می‌گوید که صهیونیست‌ها تا نابودی، رنگ آرامش را نخواهند دید، وی آمریکا را شیطان بزرگ خواند و هر مذاکره با آمریکا فراتر از مسائل هسته‌ای را رد کرد

    به گزارش جهان به نقل از نسیم، بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اقشار مختلف جامعه بازتاب گسترده‌ای در رسانه های بیگانه داشته است:


    * رویترز : ایران فراتر از موضوعات هسته‌ای با آمریکا مذاکره نمی‌کند

    این خبرگزاری نوشت: آیت الله علی خامنه ای، رهبر معظم ایران، اعلام کرد ایران پس از توافق هسته ای درباره هیچ موضوع دیگری با آمریکا مذاکره نخواهد کرد.


    * جروزالم پست: اسرائیل تا ۲۵ سال دیگر وجود نخواهد داشت

    این روزنامه صهیونیستی افزود: آیت الله خامنه‌ای همچنین گفت "در موضوع هسته ای، ما با آمریکا بر سر مسائل خاص مذاکره کردیم. آمریکایی ها در مذاکرات خوب ظاهر شدند، ولی ما، نه الان و نه در آینده با آن‌ها بر سر هیچ موضوعی مذاکره نخواهیم کرد."


    * بلومبرگ:‌ آیت الله خامنه‌ای بازنگری در رویکرد با آمریکا را رد کرد

    رهبر معظم ایران، ایت الله خامنه ای، می‌گوید ایران در موضوع دیگری غیر از برنامه هسته ای با آمریکا مذاکره نمی کند و حملات خود را درباره اسرائیل تجدید کرد و گفت این رژیم تا ۲۵ سال دیگر روی کار نخواهد بود


    * تایمز آو اسرائیل: اسرائیل تا ۲۵ سال دیگر وجود نخواهد داشت

    رهبر ایران می‌گوید که صهیونیست ها تا نابودی، رنگ ارامش را نخواهند دید، وی آمریکا را شیطان بزرگ خواند و هر مذاکره با امریکا فراتر از مسائل هسته ای را رد کرد


    * العربیه: با امریکا فرارت از توافق هسته ای مذاکره نمی‌کنیم


    * اکسپرس تریبیون: خامنه‌ای: فراتر از موضوعات هسته‌ای با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم

     

    منبع: jahannews.com

    آتیش بازدید : 76 نظرات (0)

    آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، از مسئولان خواست که در جهت کاریابی برای پناهجویان و هم‌پیوندی کودکان با جامعه تلاش کنند. او گفت که فراگیری زبان آلمانی، نخستین گام در راه هم‌پیوندی کودکان در آلمان است.

    صدراعظم آلمان، هم‌چنین ضمن قدردانی از مددرسانان داوطلب و مسئولان این مرکز، بر اهمیت فراگیری زبان آلمانی تاکید کرد و گفت: «کودکان می‌توانند در مهد کودک به راحتی زبان یاد بگیرند و این اولین گام در راه هم‌پیوندی با جامعه است.»


    آتیش بازدید : 72 نظرات (0)

    رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به رای سنا به توافق هسته ای و اهمیت آن در جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی گفت: این رای پیروزی برای دموکراسی و امنیت جهان است.

    اقلیت نمایندگان دموکراتی سنای آمریکا در مقابل تلاش جمهوری خواهان برای از بین بردن برجام یا توافق هسته ای با ایران ایستادند و از سیاست های خارجی باراک اوباما حمایت کردند. همانطور که پیش از این نیز انتظار می رفت، سناتورهای جمهوریخواه باید برای مخالفت با توافق هسته ای ۶۰ رای کسب می کردند که دو رای کم آوردند.

    باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا از رای کنگره که به توافق هسته ای با ایران تمجید کرد و گفت این توافق گامی تاریخی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی بود. وی در پیامی توئیتری با بیان این مطلب نوشت: اکنون باید توجه ما بر اجرا و راستی آزمایی این توافق معطوف شود. وی همچنین این رای را پیروزی برای دیپلماسی، امنیت ملی آمریکا و برای امنیت و ثبات جهان دانست.

    در این رابطه «هری رید» رهبر نمایندگان دموکرات در مجلس سنای آمریکا گفت: نمایندگان سنا با رای خود، توافق هسته ای را به یک توافق تاریخی برای جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح هسته ای بدل کردند. بر این اساس نتیجه جلسه نمایندگان بر این قرار شد که برنامه هسته ای ایران طبق توافق هسته ای به صورت محدود ادامه داشته باشد و تمام تحریم های اقتصادی برداشته شود.

    همچنین «جان بینر» رئیس مجلس نمایندگان مخالفت خود را با طرح برجام اعلام کرد و گفت: این طرح هنوز نیاز به بررسی های بیشتر دارد و در اصل ما در شروع کار هستیم. وی افزود: نمایندگان جمهوریخواه از تمام ابزارهای خود برای مخالفت با این توافق استفاده خواهند کرد.

    به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، پیش از این کنگره آمریکا مهلتی ۶۰ روزه برای بررسی قانونی طرح توافق تعیین کرده بود که در تاریخ ۱۷ سپتامبر به پایان می رسد. از سوی دیگر «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید در واکنش به رای سناتورها گفت: این خبر خوبی در عرصه روابط بین الملل محسوب می شود که می توان با این توافق یک گام به جلو حرکت کرد.

    جمهوریخواهان می گویند توافق هسته ای به صراحت درباره بازرسی های بین المللی از تاسیسات هسته ای و حمایت ایران از گروههای مقاومت حرفی به میان نیاورده است. در همین راستا سناتور «میچ مک کانل» رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا گفت سنای آمریکا روز سه شنبه یک رای گیری دیگر درباره قطعنامه عدم تایید موافقتنامه هسته ای ایران برگزار خواهد کرد.

    پس از آنکه دموکرات ها موفق شدند مانع از پیشبرد قطعنامه عدم تایید موافقتنامه هسته ای ایران در سنا شوند مک کانل اعلام کرد سنا پیش از ضرب الاجل پایانی ۱۷ سپتامبر این قطعنامه را بار دیگر بررسی می کند، اقدامی که هری رید رهبر اقلیت سنا آن را «اتلاف وقت» نامید و تاکید کرد این اقدام همان نتیجه ای را درپی خواهد داشت که در رای گیری روز پنجشنبه به دست آمد.

     

     

    آتیش بازدید : 76 نظرات (0)

    افشاگر اسرار هسته ای رژیم صهیونیستی در پی مصاحبه با یک شبکه تلویویونی بازداشت شد.

    به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری (i24news)، پلیس رژیم صهیونیستی امروز(پنجشنبه)، «مردخای وانونو» افشاگر هسته ای این رژیم را بازداشت و از وی بازجویی کرد.
    پلیس رژیم صهیونیستی امروز منزل وانونو را که تل آویو پیش از این وی را به تلاش برای طرف های خارجی و افشای اسرار نیروگاه اتمی «دیمونا» متهم کرده بود، مورد جستجو قرار داد.
    مردخای وانونو 30 سال پیش در نیروگاه اتمی دیمونا کار می کرد اما بعدا به اتهام جاسوسی به نفع یک کشور خارجی دستگیر و محاکمه شد و سال ها در زندان انفرادی بسر برد.
    وی بعدها بر اساس شروطی که دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی (شاباک) برایش وضع کرد، آزاد شد اما تحرکاتش همواره تحت نظر بوده و احتمالا 'شاباک' از پلیس خواسته تا از وی بازجویی بعمل آورد.
    رژیم صهیونیستی در گذشته همواره درخواست های مردخای وانونو را برای خروج از سرزمین های اشغالی به منظور انجام مصاحبه رد کرده بود.
    وی که در سال 2007 متهم به تماس با طرف های خارجی شده بود، در سال 2010 به مدت سه ماه زندانی شد.

    آتیش بازدید : 67 نظرات (0)

    این واکنش ها تنها به افکار عمومی محدود نشد و رهبران جهان هم هر یک نسبت به این موضوع ابراز تاسف کردند.  حتی کار به جایی رسید که اولاند و مرکل در این باره بیانیه ای مشترک صادر کردند.  از سوی دیگر شدت یافتن مهاجرت آوارگان به مرزهای اروپایی هم همزمان با انتشار این عکس شد.

    محمد اکبری: چند سالی است که تحلیلگران مسائل اروپا از جدی بودن بحران مهاجرت در قاره سبز سخن می گویند و جنبش های اجتماعی با نگرش های متفاوتی هم به این مقوله نگریسته اند اما احتمالا انتشار تصویر آیلان سه ساله در کنار سواحل بدروم باعث شد دوباره نگرانی ها حول بحران رو به تزاید مهاجرت در سراسر اروپا و حتی جهان شدت بگیرد.

    این واکنش ها تنها به افکار عمومی محدود نشد و رهبران جهان هم هر یک نسبت به این موضوع ابراز تاسف کردند.  حتی کار به جایی رسید که اولاند و مرکل در این باره بیانیه ای مشترک صادر کردند.  از سوی دیگر شدت یافتن مهاجرت آوارگان به مرزهای اروپایی هم همزمان با انتشار این عکس شد.

    پاپ هم ضمن دفاع از حقوق پناهندگان و آوارگان از کشورهای اروپایی خواست تالمات و دشواری های مهاجرین جنگ زده را در نظر بگیرند.

    با اوج گیری اختلافات میان سران رهبران اروپایی بر سر پذیرش یا عدم پذیرش مهاجران و پناهندگان انتقادات لفظی گروه های مختلف سیاسی در کشورهای گوناگون اروپایی هم نسبت به عملکرد یکدیگر شدت گرفت. این در حالی بود که واکنش های جوامع مختلف اروپایی هم به مهاجرین متفاوت بود. از یکسو آلمان ها با حمایت مرکل به شدت از پناهجویان استقبال کردند. این در حالی بود که ایستگاه های قطار مجارستان درها را به روی پناهجویان بستند و اجازه ندادند مهاجرین به طرف اروپای غربی حرکت کنند.

    تحلیل ها هم پیرامون چرایی شکل گیری این بحران متفاوت بود برخی به موضوع تاثیرات جنگ جهانی دوم و مسائل فرهنگی بر روحیه مردم اروپا برای برخورد با پناهجویان تاثیر گذاشت.

    انتشار تصاویر دلخراش از وضعیت ناگوار پناهجویان در جای جای اروپا و خاورمیانه آن هم در شرایطی که توجه عمومی به این موضوع جلب شده بود بر تامل بیشتر تحلیلگران بر بحران جدی مهاجرت در قاره سبز منجر شد.

    در شرایطی که سیاستمدارانی مانند اردوغان ایران و روسیه را مسئول بحران پیش آمده سوریه و مهاجران می دانند، افکار عمومی حتما به این موضوع توجه خواهند داشت که کدام بازیگران سیاسی کار را در سوریه به درگیری های مسلحانه و قدرت گیری گروه های تکفیری و رادیکال کشاندند. اتفاقی که باعث شد معادله سوریه به باخت - باخت برای همه طرف های مناقشه تبدیل شود.

    امروز اتحادیه اروپا نه دینش از دوران استعمار بلکه هزینه جنگ طلبی آقای سارکوزی در لیبی و بهای سکوتش دربرابر بحران سوریه را می پردازد. ولی آیا این اتحادیه خواهد پذیرفت که نابود کردن دولتهای ملی تنها هرج و مرج را به ارمغان خواهد آورد؟

    منبع:خبرآنلاین

    آتیش بازدید : 69 نظرات (0)

    مرد سوری که هنگام فرار از منطقه روشکه مجارستان با ضربۀ پای فیلمبردار مجاری بر زمین افتاد، اسامه عبد المحسن الغضب نام داشت.

      از رسانه های مجازی، مرد سوری که هنگام فرار از منطقه روشکه مجارستان با ضربۀ پای فیلمبردار مجاری بر زمین افتاد، اسامه عبد المحسن الغضب نام داشت.
     
    او که اهل دیرالزور سوریه است، روز هشتم سپتامبر هنگامیکه زید، پسر کوچک هفت ساله اش را در آغوش داشت و در تلاش بود تا از اردوگاه موقت مهاجران فرار کند با ضربۀ پای فیلمبردار مجار به زمین افتاد.
     
    رسانه های اجتماعی سوری پس از شناسایی این مرد حسابی نیز به نام او در شبکه های اجتماعی باز کردند. اسامه عبد المحسن الغضب در سوریه مربی فوتبال بوده و با تیم الفتوه سوریه در لیگ برتر این کشور همکاری داشته است.
     
    محمد، پسر بزرگتر این مربی فوتبال که پس از انتشار تصاویر مربوط به پدر و برادر کوچکترش با رسانه های مختلف گفتگو کرده است، می گوید هیچ اطلاعی از وضعیت فعلی پدر و برادر کوچکترش ندارد. بسیاری از کاربران رسانه های مجازی در روزهای اخیر در صفحات اجتماعی برای اسامه عبد المحسن که به «حاج اسامه» نیز معروف است، آرزوی موفقیت کرده و گفته اند که نباید ناامید شود.

    مهاجری که با لگد خبرنگار مجاری زمین خورد کیست؟

    مهاجری که با لگد خبرنگار مجاری زمین خورد کیست؟

    مهاجری که با لگد خبرنگار مجاری زمین خورد کیست؟

    مهاجری که با لگد خبرنگار مجاری زمین خورد کیست؟

    مهاجری که با لگد خبرنگار مجاری زمین خورد کیست؟

    منبع: پارسینه

    آتیش بازدید : 69 نظرات (0)

    شرکت اپل مراسم بزرگی را در سانفرانسیسکو برگزار می‌کند و شایعات حاکی از اینست که این غول فن آوری در این مراسم از یک سری محصولات و سرویس‌های جدید رونمایی خواهد کرد.

     به نقل از رویترز، باید منتظر ماند دید که تیم کوک و همکارانش در یک سال گذشته چه کارهایی انجام داده اند و برای مراسم امروز چه برگ برنده ای را رو خواهند کرد.اما در مراسم امروز انتظار رونمایی از چه محصولاتی وجود دارد؟ اگرچه اپل به طور دقیق چیزی درباره برنامه‌های خود در این مراسم اعلام نکرده اما حدسیات حاکی از اینست که این شرکت امروز از آیفون 6S و 6S پلاس، اپل تی وی، آیپد پرو و سیستم عامل جدید خود رونمایی خواهد کرد.

    شرکت اپل سال گذشته آیفون شش و شش پلاس را معرفی کرد. اگرچه انتظار میرود که آیفون شش اس و شش اس پلاس کمابیش شبیه نسخه های سال قبل باشند اما این گوشی‌ها احتمالا شامل یک سری پیشرفت‌های قابل توجه خواهند بود.

    براساس اعلام سایت مک رومرز، آیفونهای جدید در واقع ضخیم تر از نسخه های سال قبل خواهند بود و این باعث میشود ظاهر مستحکم تری داشته باشند.

    وبسایت بیزینس اینسایدر اعلام کرد: آیفون شش اس و شش اس پلاس همچنین دارای دوربین 12 مگاپیکسل خواهد بود و وضوح آن از دوربین هشت مگاپیکسلی مدلهای کنونی بالاتر است.

    شایعات همچنین حاکی از اینست که آیفون شش اس و شش اس پلاس از یک نمایشگر جدید مجهز به فن آوری فورس تاچ بهره خواهند برد. آیفون جدید همانند ساعت هوشمند اپل به کاربر این امکان را می‌دهد که نمایشگر گوشی را همانند یک دکمه بفشارد تا فرامین متفاوتی را نسبت به لمس نمایشگر صادر کند.

    طبیعتا هر دو گوشی از سیستم عامل جدید آی اُ اس 9 بهره خواهند برد.

    تلویزیون اپل

    ظاهرا محصول حاشیه ای اپل این بار قرار است یک به‌روزرسانی بزرگ را تجربه کند. تلویزیون جدید اپل که در مراسم امروز رونمایی می‌شود عملکرد و رابط کاربری ارتقا یافته ای خواهد داشت.

    گزارش بازفید همچنین حاکی از اینست که اپل تی وی همچنین به همراه اپ استور و دستیار صوتی سیری و پشتیبانی از بازیهای ارتقا یافته ارائه خواهد شد. بعلاوه یک قابلیت جست‌وجوی جهانی نیز به کاربر این امکان را میدهد که در چندین شبکه فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را جستجو کند.

    آی‌پد پرو

    شایعات پیرامون آی‌پد پرو سالهاست که مطرح است. این محصول اپل قطعا در مراسم امروز رونمایی میشود و در ماه نوامبر عرضه خواهد شد.

    گفته میشود که آی‌پد پرو دارای یک نمایشگر 12.9 اینچی است و بیشتر برای کاربران تجاری در نظر گرفته شده است.

    آی اُ اس 9

    اپل تاکنون نسخه‌های اولیه ای از سیستم عامل جدید آی اُ اس 9، سیستم عامل جدید مک موسوم به ال کاپیتان و سیستم عامل جدید ساعت هوشمند خود را معرفی کرده است و به نظر می‌رسد که نسخه نهایی آنها امروز رونمایی شود. همچنین این احتمال وجود دارد که آی اُ اس 9 و ال کاپیتان از امروز قابل دانلود شوند.

    منبع: ایسنا

    آتیش بازدید : 61 نظرات (0)

    دولت آمریکا با صدور بیانیه‌ای رسما اعلام کرد که در صورت تصویب قطعنامه «عدم پذیرش برجام» در کنگره، باراک اوباما آن را وتو خواهد کرد.

    خبرگزاری فارس: کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای، رسما اعلام کرد در صورتی که کنگره آمریکا طرح «عدم پذیرش از توافق هسته‌ای» را تصویب کند، باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا آن را وتو می‌کند.

    هرچند مقامات دولت آمریکا پیش از این هم این مسئله را اعلام کرده و برای رسیدن به حد نصاب لازم جهت حفظ حق وتوی رئیس‌جمهور تلاش کرده بودند، اما این اولین بار است که دولت اوباما رسما تصمیم خود را اعلام می‌کند.

    کاخ سفید در این بیانیه با بیان اینکه رد توافق هسته‌ای در کنگره، «جامعه جهانی» را از نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران بازداشته و دست تهران را برای گسترش برنامه هسته‌ای باز می‌گذارد، تأکید کرده است که دولت آمریکا «قویا مخالف» قطعنامه عدم پذیرش توافق است.

    بر اساس قانونی که اردیبهشت ماه امسال در کنگره تصویب شد، قانونگذاران آمریکایی تا روز 26 شهریور برای اعلام نظر در مورد توافق زمان دارند. «اد رویس» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ماه گذشته طرح عدم پذیرش توافق هسته‌ای را به کنگره برد و قرار است به زودی در مورد آن رأی‌گیری شود.

    در صورتی که این طرح تصویب شود، اوباما 12 روز برای وتوی آن زمان خواهد داشت، که در آن صورت مخالفان توافق باید دو سوم نمایندگان کنگره را با خود همراه کنند تا بتوانند بر حق وتو غلبه کنند. این در حالی است که با اعلام حمایت بیش از 34 عضو سنا، که 100 عضو دارد، تلاش مخالفان توافق از حالا شکست‌ خورده است.

    در بخشی از بیانیه اوباما آمده است: «تصویب این قطعنامه، ضربه‌ای مهلک به اعتبار آمریکا به عنوان یک رهبر دیپلماسی زده و نهایتا می‌تواند موجب ناکارامد شدن گزینه‌های اقدام نظامی شود.»

    در این بیانیه دو صفحه‌ای ضمن تشریح برخی مفاد توافق هسته‌ای، کاخ سفید بار دیگر به اتهام‌زنی علیه ایران پرداخته است: «در حالی که نگرانی‌هایمان در مورد برنامه هسته‌ای ایران را با توسل به "برجام" مرتفع می‌کنیم، در عین حال دولت نسبت به حمایت ایران از تروریسم، نقش ثبات‌زدای آن در منطقه و نقض حقوق بشر کاملا هوشیار مانده و نگرانی‌های مشترکی در این رابطه با کنگره و مردم آمریکا دارد. به همین دلیل هم هست که ما به اجرای قدرتمند تحریم‌هایمان علیه این فعالیت‌ها ادامه داده و با به کارگیری ابزارهای یک و چندچانبه، همکاری نزدیکی با شرکای منطقه‌ای‌مان برای مقابله با آن‌ها خواهیم داشت.»

    در پایان بیانیه کاخ سفید آمده است: «رئیس‌جمهور تصریح کرده است که هر مصوبه‌ای را که از اجرای موفق برجام جلوگیری کند، وتو خواهد کرد. اگر قطعنامه شماره 64 (رد برجام)، به رئیس‌جمهور ارائه شود، رئیس‌جمهور قطعنامه را وتو می‌کند.»

    آتیش بازدید : 89 نظرات (1)

    دشمن در میدان نبرد سخت، وقتی حریف نمی‌شود، آن را به جنگ نرم تبدیل می‌کند و با استراتژی ایجاد شبهه و اختلاف در صفوف داخلی حریف، تلاش می‌کند تمرکز آن را بر هم بزند.

    تأثیر جنگ روانی از جنگ سخت میدانی که چند دولت غربی و عربی و در رأس آن آمریکا، انگلیس و عربستان سعودی در خاورمیانه به راه انداخته‌اند، اگر بیشتر نباشد کمتر نیست.

    از زمانی که ایران به همراه محور مقاومت، مقابله با جنگ‌های نیابتی آمریکا و عربستان را در سوریه و عراق آغاز کرد، انتشار شایعه و جنگ روانی علیه مقاومت جزئی از سلاح حریف بوده است.

    نشریه انگلیسی «اکونومیست» در گزارشی که اساس آن مجموعی از ادعاهای بی‌سند است، تلاش کرده که جایگاه فرمانده سپاه قدس را در اذهان عمومی متزلزل و اعتماد به وی را دچار شک و شبهه کند.

    همزمان با این نشریه انگلیسی، روزنامه سعودی الشرق الاوسط چاپ لندن نیز با انتشار گزارشی به نقل از یک منبع سیاسی ناشناس، تلاش کرده است که با کلیدواژه‌های «آیت الله سیستانی»، «رهبر ایران» و «قاسم سلیمانی» و طرح چند ادعا و شایعه، چنین وانمود کند که مرجعیت عراق از افزایش نفوذ سردار قاسم سلیمانی در عراق نگران است.

    نشریه اکونومیست در گزارش خود، سردار سلیمانی و جایگاه او را در داخل ایران و روزنامه الشرق الاوسط جایگاه ایشان را در داخل عراق نشانه گرفته است. اکونومیست در گزارشش با نام «شیری در زمستان» می‌گوید که پس از مطرح شدن نام او در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به دلیل مبارزه با داعش، مجددا تصمیم گرفته شده است که نقش عمومی کمتری به این ژنرال ایرانی داده شود.

     

    «اکونومیست» ادعا می‌کند که سیاست تهاجمیِ سلیمانی باعث شده او حاشیه‌ساز شود یا می‌گوید که دم زدن‌های مغرورانه سلیمانی از قدرت ایران در منطقه باعث شد آیت‌الله سیستانی، مرجع شیعیان در عراق، از او نزد رهبر ایران گلایه کند اما کار وقتی به جای باریک رسید که از قول سلیمانی نقل کردند که «هلال شیعه» ایران در حال بزرگ‌تر شدن است.

    به ادعای این نشریه انگلیسی، حمله عربستان به یمن نیز از دلایل «افول سلیمانی» است... و همین مسأله یمن سبب شده که «محسن رضایی» دوباره لباس نظامی به تن کند. به گفته این گزارش، محسن رضایی آمده تا وزنه‌ای در مقابل سلیمانی باشد و نگذارد از خط خارج شود. نتیجه این است، مردی که روزگاری نماینده حاکمیت ایران در گفت‌وگو با عراق و سایر کشورهای منطقه بوده اکنون جای خودش را به کانال‌های رسمی دیپلماتیک داده است. همزمان که سلیمانی در سایه می‌رود کسی مانند ظریف وارد صحنه شده که به دیپلماسی بیشتر تمایل دارد تا اقدامات نظامی... در همین هفته‌های گذشته او به روسیه و عراق و عمان و قطر و کویت و لبنان و تونس سفر کرده است.

    این ادعاها یعنی چه؟

    اینها مُشتی ادعاست که به نقل از منبعی ناشناس مطرح شده است. این ادعاها بشدت سست است. این نشریه می‌گوید «دم‌زدن‌های مغرورانه»، حال آنکه باید سوال کرد که سردار سلیمانی در طول حداقل 15 ماه بحران عراق و 53 ماه بحران سوریه، چند بار به صورت عمومی در این خصوص صحبت کرده که در آن مغرورانه از قدرت ایران سخن رانده باشد؟

    این نشریه با به کار بردن اسلوب‌های جنگ روانی رسانه‌ای، مفاهیم خود را پیشاپیش و قبل از آنکه متن تمام شود، به خواننده می‌قبولاند. مثلا می‌گوید، حمله عربستان به یمن از جمله دلایل افول سلیمانی است. یعنی نویسنده افول را در ذهن مخاطب مفروض مسلم گرفت و ناخودآگاه آن را امری حقیقی جلوه داد. حال آنکه ابتدا باید این افول را ثابت کند بعد آن را دلیل چیزی قلمداد کند.

    دیگر نمونه این مفهوم‌چپانی در ذهن مخاطب، آمدن «محسن رضایی» است تا سلیمانی از خط خارج نشود؛ معنای این ادعا نیز این است که سردار در حال خروج از خط بوده که محسن آمده؛ این مسئله هم مفروض حتمی گرفته شده حال آنکه ارتباط دادن بازگشت محسن رضایی به سپاه و سردار سلیمانی، صرفا ادعایی است در حد خود برای ایجاد شبهه.

    اینکه «کانالهای رسمی جایگزین سلیمانی شده» یا دیپلماسی ظریف جای اقدامات نظامی سلیمانی را گرفته نیز از همین دست است.

    اما این گزارش اکونومیست به همین جا ختم نمی‌شود و شبهات جدی را به ذهن مخاطب منتقل می‌کند که هدفش صرفا سلب اعتماد است؛ از جمله اینکه «آیت الله سیستانی از سلیمانی نزد رهبر گلایه کرده» یا بعدش کار به جای باریک رسیده یا رضایی آمده تا مقابل سلیمانی وزنه باشد. حال آنکه چنین مطالبی که وجود خارجی ندارد، با انتشار میان افکار عمومی موجب ایجاد شبهه خواهد شد.

     

    همزمان با این گزارش، روزنامه الشرق الاوسط با محور قرار دادن سردار سلیمانی و آیت‌الله سیستانی تلاش کرد وانمود کند که مرجعیت از سردار سلیمانی گلایه دارد. طرح چنین دروغی اعتماد میان مردم، مرجعیت و فرماندهان نظامی را هدف قرار داده است. ایجاد بی‌اعتمادی میان مردم و نیروهای نظامی و فرماندهان آنان که هر دو به وجود و حمایت مرجعیت دلگرم هستند و همین امر یکی از عوامل پیشرفت در وضعیت میدانی عراق بوده است، بهترین حربه برای متوقف کردن پیشروی ارتش و نیروهای بسیج مردمی عراق مقابل گروه تروریستی داعش است.

    الشرق الاوسط روز دوشنبه (دیروز) در گزارشش ادعا کرد: یک منبع سیاسی مطلع در بغداد در گفت‌وگوی تلفنی به الشرق الاوسط گفت که آیت‌الله سیستانی از رهبر ایران خواسته مانع افزایش نفوذ قاسم سلیمانی در عراق شود [!].

     

    این روزنامه سعودی چاپ لندن پا را فراتر نهاد و بافته‌های خود را به ایران و قم هم گره زد و افزود که «مرجعیت در نجف دریافته که این دخالت به ضرر نقشش است و ممکن است این مسئله آغاز اختلاف میان مرجعیت عراق و قم باشد».

    حقیقت این است که پس از اشغال عراق و از هم پاشیدگی ارتش این کشور آمریکا مانع شکل‌گیری نیروی امنیتی و نظامی مستحکمی در عراق شد تا آنجا که داعش در خردادماه سال گذشته این حقیقت را با اشغال موصل آشکار کرد اما بعد از آنکه عراق با ندای مرجعیت سد محکمی از نیروهای آماده را مقابل تروریست‌های تکفیری در قالب «الحشد الشعبی» تدارک دید، مکرر علیه این نیروها تبلیغات و جنگ روانی می‌شود و امروز تبلیغات ضد مقاومت، اصلی‌ترین عامل موفقیت کنونی عراق یعنی اعتماد میان مرجعیت و مردم را هدف قرار داده است.

    منبع: فارس

    آتیش بازدید : 100 نظرات (0)

    «هاینز فیشر» رییس جمهوری اتریش به همراه همسرش در پاسخ به دعوت رسمی رییس جمهوری اسلامی ایران برای انجام دیدار رسمی سه روزه ، با استقبال محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

    تصاویری از حجاب همسر «هاینز فیشر» در مهرآباد

    تصاویری از حجاب همسر «هاینز فیشر» در مهرآباد

    تصاویری از حجاب همسر «هاینز فیشر» در مهرآباد

    تصاویری از حجاب همسر «هاینز فیشر» در مهرآباد

    تصاویری از حجاب همسر «هاینز فیشر» در مهرآباد

    تعداد صفحات : 2

    درباره ما
    بروز ترین اتفاقات ایران و جهان
    اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 639
  • کل نظرات : 38
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 68
  • آی پی دیروز : 56
  • بازدید امروز : 133
  • باردید دیروز : 208
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 1,355
  • بازدید ماه : 6,938
  • بازدید سال : 32,213
  • بازدید کلی : 140,107