loading...
همه چی از همه جا
آتیش بازدید : 2023 نظرات (1)

 
 

 اخبار معاصر: جنایات داعش ابعاد جدیدی به خود گرفته است بطوریکه تروریست‌ها در حکمی جدید اعلام کردند تجاوز

10 مرد داعشی به یک زن ایزدی موجب مسلمان شدن وی می‌شود.

       

تجاوز و شکنجه زنان ایزدی توسط داعش+ عکس

"بوشرا،" زن ایزدی 21 ساله، که سابقه اسارت جنسی در بند داعش را داشته است فاش کرد: تروریست‌ها استدلال جدیدی برای آزار و اذیت جنسی زنان و دختران ایزدی پیدا کرده‌اند، آنها مدعی هستند اگر 10 مرد داعشی به یک زن ایزدی تجاوز کنند، آن زن مسلمان می‌شود. به همین دلیل است که برده‌های جنسی مکرر میان تروریست‌ها خرید و فروش می‌شوند.

تجاوز و شکنجه زنان ایزدی توسط داعش+ عکس

این زن ایزدی در ادامه افشاگری تاثربرانگیز خود افزود: زنانی که باردار می‌شوند مورد شدیدترین آزار و شکنجه‌ها قرار می‌گیرند و به شکلی دردناک جنین آنها سقط می‌شود. مراحل سقط جنین اغلب به اندازه‌ای دردناک و شوک‌آور است که، فرد قربانی قدرت حرکت و تکلم خود را برای مدتها از دست می‌دهد.

 

تجاوز و شکنجه زنان ایزدی توسط داعش+ عکس

وی همچنین گفت: یکی از دوستان من زمانیکه 3 ماهه باردار بود به دست داعش اسیر شد. تروریست‌ها برای آنکه بتوانند از او به عنوان برده جنسی استفاده کنند، مادر جوان ایزدی را مجبور به سقط جنین اجباری کردند.

تجاوز و شکنجه زنان ایزدی توسط داعش+ عکس

تروریست‌های داعش بالغ بر 5 هزار ایزدی را در عراق قتل عام کردند و بیش از 500 زن و کودک را به اسارت خود درآوردند. 400 هزار ایزدی از "سینجار،" واقع در حومه موصل، فرار کرده و در اردوگاه آوارگان کردستان عراق ساکن شده‌اند.

تجاوز و شکنجه زنان ایزدی توسط داعش+ عکس

تجاوز و شکنجه زنان ایزدی توسط داعش+ عکس



تجاوز و شکنجه زنان ایزدی توسط داعش+ عکس

تجاوز و شکنجه زنان ایزدی توسط داعش+ عکس

تجاوز و شکنجه زنان ایزدی توسط داعش+ عکس

 

منبع: اخبار معاصر


آتیش بازدید : 206 نظرات (0)

۴ تبعه کشور افغانستان که به صورت غیرمجاز در ایران حضور داشتند و یک تبعه زن خارجی را مورد آزار و اذیت قرار داده بودند از سوی پلیس شهر تهران دستگیر شدند.

مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اعلام این خبر افزود: روز گذشته در یکی از مسیرهای کوهستانی شهر تهران چهار نفر مرد افغانستانی غیرمجاز یک زن تبعه خارجی را مورد آزار و اذیت قرار دادند.به دنبال این حادثه فرد مذکور با مراجعه به کلانتری محل به طرح شکایت پرداحت که عوامل کلانتری بلافاصله در صدد شناسایی متعرضین برآمدند و موفق شدند یک نفر از متهمان را که در یکی از نقاط کوهستانی مخفی شده بود را دستگیر نمایند.

در ادامه و طی یک سلسله عملیات خاص پلیسی سه نفر دیگر از متجاوزین که به سمت مرز افغانستان متواری شد بودند مورد شناسایی قرار گرفته و در کمتر از 24 ساعت در یکی از شهرستانهای مرزی کشور دستگیر و در نهایت هر چهار نفر متهم به همراه پرونده متشکله به مرجع قضایی معرفی شدند.این در حالی است که مراتب از طریق پلیس بین الملل ناجا به سفارتخانه‌های مربوطه اعلام شد.

منبع:فارس

آتیش بازدید : 153 نظرات (0)

بازیکنان و کادر فنی تیم تاسیسات‌دریایی از پرواز مرگ مسیر اصفهان جان سالم به در بردند.

بازیکنان و کادر فنی تیم تاسیسات‌دریایی از پرواز مرگ مسیر اصفهان جان سالم به در بردند.تیم تاسیسات دریایی که شب‌گذشته برای دیدار با نماینده اصفهان راهی نصف جهان شده بود طی پرواز سختی که به دلیل وضعیت جوی نامناسب اصفهان داشت ابتدا با تاخیر سپس با تکان‌های شدید هواپیما مواجه شد به نحوی که وحشت در هواپیما سایه افکند و برخی از بانوان کهنسال گریه کرده و از ترس فریاد می زدند.

این پرواز در حالت عادی باید 45 دقیقه طول می‌کشید اما مدت این پرواز یک ساعت و نیم به طول انجامید. از همین رو اکثر بازیکنان تاسیسات دچار دلهره و حالت تهوع شده اند.

وضعیت بد پرواز به حالت سقوط تشبیه شده است. این پرواز در حدی وحشتناک بود که‌ داور این دیدار در صفحه شخصی خود در فضای مجازی پس از فرود در اصفهان، این پرواز را پرواز مرگ نامید.این پرواز با مهارت خلبان به زمین نشست و بازیکنان تاسیسات نیز از خطری حتمی جان سالم به در بردند.

منبع: پارسینه

آتیش بازدید : 145 نظرات (0)

معصومه چهارمین فرزند خانواده است و ۲۸ سال دارد. از ۲۰ سالگی این کار را شروع کرده است. وقتی درباره دلیلش می‌پرسم در یک کلام توجیه می‌کند: مشکل مالی پیدا کردم.

آرایش غلیظی ندارد. کف کفشش تخت تخت است و مانتویی هم که به تن دارد به اندازه کافی بلند است. نمی‌توانم نامش را «زن خیابانی» بگذارم. در خانه پدرش زندگی می‌کند؛ پدری که تکنسین یک شرکت بوده و ۱۳ سال پیش از میان آنها رفته است. مادرش به تنهایی ۶ فرزند را به دندان کشیده و حالا تنها ۲ نفر از آنها در خانه مانده‌اند. باقی ازدواج کرده‌اند و به گفته «معصومه» داستان ما، زندگی خوبی هم دارند.

 معصومه چهارمین فرزند خانواده است و ۲۸ سال دارد. از ۲۰ سالگی این کار را شروع کرده است. وقتی درباره دلیلش می‌پرسم در یک کلام توجیه می‌کند: مشکل مالی پیدا کردم».و مدعی می‌شود: حقوق بازنشستگی پدرم ۷۰۰ هزار تومنه که ۴۰۰ تومنش بابت اجاره خونه میره. از خواهر و برادرام هم کمک نمی‌گیریم. «اولین باری که دست به این کار زدم، ۲۰ سالم بود. با دوستام رفته بودیم شیراز. توی یه قهوه‌خونه قلیون می‌کشیدیم و حرف می‌زدیم. خانمی حدودا ۴۵ ساله با چندتا دختر وارد شدن و روی تخت کنار ما نشستن. کم کم با هم گرم گرفتیم. خانمی که سنش از بقیه بالاتر بود پیشنهادش رو مطرح کرد. گفت اگه پول کم آوردید من می‌تونم براتون مشتری جور کنم».

از معصومه می‌خواهم احساسی را که اولین بار داشته برایم توصیف کند. این‌که آیا ترسیده بود یا پشیمان نبود؟
با لبخندی که در کل مدت گفت‌وگو از لبانش پاک نشد، جواب داد: نه، نترسیده بودم. اون زمان از لحاظ روحی اون‌قدر داغون بودم که دیگه چیزی برام مهم نبود.
حتی اولین مشتری‌اش را هم به خاطر دارد. یک پیرمرد بالای ۵۰ سال.

– از اون کار ۳۰ هزار تومن گیرمون اومد. فکر کن، سال ۸۵ بود، ۳۰ هزارتومن واسه ما خیلی پول بود.
منوی کافی‌شاپ را به دستش می‌دهم. می‌گوید رژیم است. از رژیمش هم برایم تعریف می‌کند که پیش دکتر فلانی رفته است و قول داده در فلان مدت، فلان کیلو وزن کم کند. چقدر شبیه سایر آدم‌های دور و برم هست.
می‌پرسم: می‌ارزد؟
فکر می‌کند جنبه مالی‌اش را می‌گویم. جواب می‌دهد: من همه کاری کردم. از منشی‌گری مطب بگیر تا فروشندگی. اول و آخرش برگشتم سر این کار. هرجا که کار کنی بعد از یه مدت پیشنهادهای صاحبکارا شروع میشه. ماهی ۳۰۰ تومن حقوق میدن، هر انتظاری هم دارن. توی بازار هم که نمیشه از این کارا کرد؛ تابلو میشی و دیگه نمی‌تونی جایی کار کنی.
و ادامه می‌دهد: الان ماهی ۳ تومن درمیارم.
دوباره می‌پرسم: نه، منظورم سختیاشه. به تحقیرش، خطرش، آبروریزیش می‌ارزه؟
جواب می‌دهد: بستگی به خانوم رئیست داره.
جمله‌اش را درست متوجه نمی‌شوم. با اصطلاحاتش آشنا نیستم. توضیح می‌دهد: خانوم رئیس، خاله، مامان … همه چی بهشون می‌گن. همون کسی که واسطه ما با مشتریاست. اگه پیش آدم مطمئنی کار کنی خیالت راحته.
بعد شروع می‌کند به یادآوری خاطراتش؛ از سفر شیراز که برگشتم، به «فریبا» معرفی شدم. اونم واسطه بود.از فریبا که حرف می‌زند لبخندش کشدارتر می‌شود. فریبا کسی بوده که معصومه را مجاب کرده تحصیلاتش را که در پایه دوم دبیرستان رها کرده بود، ادامه دهد. معصومه حالا دیپلم حسابداری دارد. از فریبا به خوبی یاد می‌کند. کسی که اجازه نمی‌داد با امثال معصومه بدرفتای شود. به خاطر آنها با دیگران درگیر می‌شد. حتی دخترها را مجبور می‌کرد تحت نظر دکتر باشند.می‌گوید: فریبا بود که چم و خم کارو بهمون یاد میداد…

دلم می‌خواهد فریبا را ببینم. این را به معصومه می‌گویم و قبول می‌کند. راهی خانه فریبا می‌شویم. نه این‌که به این راحتی دیدارمان را قبول کند، به خاطر اعتمادش به معصومه است که ما را می‌پذیرد. ظاهرا دوستی عمیقی دارند. احتمالا از باب درد مشترک!از معصومه می‌پرسم «تا حالا کسی از مشتریا بوده که بهش علاقه‌مند بشی؟»جواب می‌دهد: واسه من پیش نیومده اما یکی از دخترا بود که یکی از مشتریاش عاشقش شد. آب توبه ریخت رو سرش و ازدواج کردن. الان سه تا بچه دارن، یکی از یکی خوشگل‌تر …لبخند می‌زنم. حداقل یک نفر نجات پیدا کرده است.

معصومه می‌گوید: فکر نکن همه برای مشکل مالی این کارو می‌کنن. یه دختره بود به اسم نگار. خونه داشت توی بالاشهر تهرون به چه بزرگی. وقتی بهش گفتیم چرا این کارو می‌کنی، یه کلمه می‌گفت و دهن همه رو می‌بست؛ کمبود محبت.آهی می‌کشد و می‌گوید: بالاخره هر کسی توجیهات خودشو داره.به خانه فریبا رسیده‌ایم؛ یک واحد سرایداری در یک آپارتمان‌. خانه ۹۰ متری فریبا زیباست و در کمال تعجب، تمیز و مرتب. دو اتاق خواب دارد؛ یکی نزدیک در ورودی و یکی هم آخر راهرو.به اطراف خانه نگاهی می‌اندازم. باورم نمی‌شود در جایی ایستاده‌ام که تنها راجع به آن شنیده بودم.

فریبا از اتاقش بیرون می‌آید. معصومه گفته بود ۴۰ سال دارد اما حداقل ۵۰ ساله به نظر می‌رسد. قد بلند است و به طرز باورنکردنی لاغر … فقط ردیف جلوی دندان‌هایش باقی مانده است. معصومه گفته بود تریاک می‌کشد. رفتارش چندان دوستانه نیست. بی‌حوصله و خشک سلام می‌کند. تعارف می‌کند که چیزی می‌خوریم یا نه؟ نمی‌خوریم. معصومه سر حرف را باز می‌کند و از فریبا می‌خواهد داستان زندگی‌ش را تعریف کند. باز هم بی‌حوصله پاسخ می‌دهد: چی بگم آخه؟ معصومه کمکش می‌کند: تعریف کن چی شد اومدی اینجا.

به قول خودش از عشق پسرعموی خدا خیر نداده‌اش بوده که کارش به اینجا کشیده است. عاشق پسر عمویش بوده اما او زیر قول و قرارها زده و با کس دیگری ازدواج کرده است. بعد از ازدواج او، فریبا که حالا ۲۳ سال داشته دیگر دلیلی برای ماندن در شهر خودشان نداشته است. شبانه به سمت شهری دیگر راهی می‌شود. در این شهر با مرد متاهلی به نام «حمید» آشنا می‌شود و بعد از ادواج موقت با او باردار می‌شود. حمید به سقط جنین اصرار دارد اما فریبا زیر بار نمی‌رود و از دست حمید فرار می‌کند. خانه‌ای برای خودش اجاره می‌کند و تا به دنیا آمدن کودک همان‌جا می‌ماند. از قضا یکی از همسایه‌ها از همان واسطه‌ها بوده است. زیر پایش می‌نشیند که با یک بچه سر چه کاری می‌خواهی بروی؟ خرجت را از کجا در می‌آوری؟ و این آغاز ورود فریبا به این کار می‌شود. سه ماه بعد از تولد نوزاد است که حمید، فریبا را پیدا می‌کند. وقتی از کار جدیدش مطلع می‌شود بچه را با زور و دعوا می‌گیرد و به دست زنش می‌دهد اما فریبا را ترک نمی‌کند. عوض آن، بساط قمارش را این بار در خانه او علم می‌کند. پسر فریبا حالا ۱۷ ساله است و نزد نامادری و برادرهای ناتنی‌اش بزرگ می‌شود. هیچ اطلاعی هم از وجود فریبا ندارد. اینجای داستان، فریبا گریه‌اش می‌گیرد …


دیگر وقت رفتن است. این را از اشاره‌های معصومه می‌فهمم. دیدار کوتاهی بود اما برای من همین دیدار نیم ساعته کفایت می‌کرد. در راه برگشت، معصومه با نفرت از حمید حرف می‌زند. می‌گوید: فریبا کمبود محبت داره. روحیه‌ش خیلی حساس و زودرنجه. بارها وقتی توی زندان بوده حمید دار و ندارشو پای قمار فروخته اما هربار بعد از آزاد شدن بازم اونو به زندگیش راه داده.سوال تکراری‌ام هنوز به قوت خود باقی است: ارزششو داره؟
– ببین، توی این کار پشیمون می‌شی، گریه می‌کنی، اذیت می‌شی اما نمیتونی رهاش کنی.

«زنان بسیاری هستند که برخلاف معصومه نه جایی برای خواب دارند و نه پولی برای گذران زندگی روزانه».این توصیف مدیرعامل موسسه حمایت از زندگی سالم است از وضع معصومه در مقایسه با دیگر مواردی که در مراکز حمایت از زنان آسیب‌دیده پناه داده شده‌اند.«چوب‌بند»، با اشاره به وضعیت زنان خیابانی اظهار می‌کند: بسیاری از این زنان ادعا می‌کنند که از بی‌خانمانی بوده است که دست به این کار زده‌اند و اگر تنها جای خوابی برای آنها وجود داشت هیچ‌گاه تهدید جانی این کار را به جان نمی‌خریدند.

او که داور دادگاه خانواده نیز هست، ادامه می‌دهد: در مورد افرادی مانند معصومه یا فریبا بیشتر از هر چیز احتمال می‌رود که این افراد در بازه‌ای از زندگی، ضربه روحی شدیدی را متحمل شده‌اند و از آن پس، رفتاری تلافی‌جویانه را پیشه کرده‌اند.وی درباره راهکارهای نجات چنین افرادی توضیح می‌دهد: از جایی به بعد، هدف، وسیله را برای این افراد توجیه می‌کند و به جایی می‌رسند که حتی با وجود باورهای درونی هم، هنوز دست از این کار نمی‌کشند. بنابراین می‌توان گفت که بهترین راه نجات برای این افراد «پیشگیری» است چرا که بازگرداندن ارزش‌ها به چنین افرادی مستلزم درمان تخصصی و ایجاد شرایط اجتماعی مناسب برای آنهاست.
از بیرون که به داستان معصومه نگاه می‌کنم دختری را می‌بینم که ۸ سال پیش در سفری به شیراز، یک وجب آب از سرش گذشته است و حالا صد وجب دیگر هم ظاهرا برایش اهمیتی ندارد. دختری را می‌بینم که راحتی پول درآوردن را در ساعات کاری کمتر می‌بیند و نه در ارزش‌هایی که زیر پا نابود می‌شوند. دختری را می‌بینم که به حال زندگی فریبا تاسف می‌خورد اما حداقل در مقابل من شکایتی از راه زندگی خودش نداشته است.نمی‌دانم، شاید باید دعا کنم روزی کسی پیدا شود و روی سر معصومه آب توبه بریزد و دوباره ارزش‌های زندگی را یادآور شود.

بی‌تردید بخش زیادی از اظهارات معصومه‌ها و فریباها، ادعاها و توجیهاتی است که خودشان هم می‌دانند مبنای محکمی ندارد؛ چنان‌که معصومه یک بار از مشکل مالی می‌گوید، یک بار از شدت داغان بودن روحیه‌اش و نهایتا هم از اعتیاد به این کار. اما به هر حال، فارغ از آنچه این قربانیان مدعی هستند، باید بپذیریم که این قشر در جامعه ما وجود دارند و متاسفانه واقعیاتی غیر قابل انکارند. مدتی قبل هم وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بر این مهم تاکید کرد که نباید این طیف را انکار کنیم بلکه باید برای حل این معضل گام برداریم. باید باور کنیم که امروز لاپوشانی و انکار این بیماری، هیچ کمکی به درمانش نمی‌کند.گزارش از: مهرنوش پورآقاجان


منبع: ایسنا

آتیش بازدید : 64 نظرات (0)

حجت الاسلام دکتر رفیعی: بر اساس روایات کسی که در طریق مکه از دنیا برود مغفور از دنیا رفته است. فارغ از اینکه به هر دلیلی این اتفاق رخ داده باشد.

برنامه سمت خدا یکی از برنامه های معارفی است که از سالهای گذشته میهمان علاقمندان کسب معارف دینی است. روز گذشته حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی،  ضمن یاد کردن درگذشتگان حادثه مکه و اشاره به اینکه این حادثه از بی توجهی و بی مدیریتی مسئولین سعودی رخ داده است عنوان کرد:

بنده جمله ای را به خانواده قربانیان عرض کنم و آن اینکه بر اساس روایات کسی که در طریق مکه از دنیا برود مغفور از دنیا رفته است. فارغ از اینکه به هر دلیلی این اتفاق رخ داده باشد. این متن حدیث است.

لازم به ذکر است در روزهای گذشته خبر درگذشت و همچنین مجروح شدن تعداد زیادی از زائران خانه خدا در صحن مسجدالحرام و تصاویر و فیلم های مرتبط با آن (به دلیل سقوط مشکوک جرثقیل)  در فضای مجازی منتشر می شود که تعدادی از این زائران نیز ایرانی می باشند.

آتیش بازدید : 117 نظرات (1)

این پرونده که دیروز در شعبه ٧۴ دادگاه کیفری‌ استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفت، یک سال قبل با اعلام شکایت خانواده‌ای افغان تشکیل شد.

این خانواده در گزارشی که به پلیس دادند عنوان کردند جسد فرزندشان به نام عظیم را از میان سنگ‌های کوهی در منطقه بی‌بی‌‌شهربانو پیدا کرده‌اند و مرگ او را برادر قاتل به آنها گزارش داده‌ است. برادر مقتول گفت: «چند روز پیش، از ایران با من تماسی گرفته ‌شد و پسرعمویم گفت برادرم عظیم را در جریان انتقام‌گیری عشقی به قتل رسانده ‌است.

من اصلا باور نمی‌کردم رحیم چنین کاری کرده‌ باشد چون آنها رابطه خوبی با هم داشتند و مرتب با هم رفت‌وآمد داشتند.

برای پیداکردن جسد برادرم به ایران آمدم و بعد از چند روز جست‌وجو توانستم جنازه‌اش را از میان سنگ‌های کوهی در بی‌بی‌شهربانو درحالی‌که بدنش به‌شدت خونی بود، پیدا کنم». با اعلام این شکایت رحیم بازداشت شد. او از رابطه همسر ایرانی‌اش با پسرعمویش پرده برداشت و گفت: «یک شب متوجه‌ شدم زنم تلفن همراه خودش را به رختخواب آورده ‌است. از صدای پیامکی که آمد متوجه این موضوع شدم.
وقتی پیگیری کردم متوجه ‌شدم پسرعمویم با او رابطه دارد و به‌همین‌خاطر هم نقشه قتل را طراحی کردم». وقتی رعنا – زن ایرانی- موردبازجویی قرار گرفت، جزئیات بیشتری از این رابطه‌ را توضیح داد. او گفت: « یک شب که عظیم -پسرعموی شوهرم -به خانه ما آمده ‌بود، تلفن همراهش را جا گذاشت. فردای آن روز متوجه شدم تلفن زنگ می‌خورد چون من تلفن همراه نداشتم و شوهرم هم در خانه نبود، متوجه شدم عظیم تلفن را در خانه ما جا گذاشته ‌است.
برای اینکه خیالش راحت شود تلفنش گم نشده، تماس را جواب دادم. عظیم پشت خط بود گفت تلفن را مخصوصا در خانه ما جا گذاشته تا واقعیت‌هایی را در مورد شوهرم به من بگوید و با من قرار گذاشت به خانه بیاید. او گفت شوهرت به تو خیانت می‌کند و با زنان دیگر رابطه دارد. عظیم وقتی دید من خیلی ناراحت شدم، به من تعرض کرد و گفت تو هم با این کار تلافی می‌کنی. بعد از آن تهدیدم کرد موضوع را به شوهرم نگویم و بعد هم کم‌کم رابطه بین ما بیشتر شد و عاشق هم شدیم. عظیم برای من پیامک‌های عاشقانه می‌فرستاد تا اینکه یک شب وقتی تلفن همراه را با خودم به رختخواب برده‌ و در لباسم مخفی کرده‌ بودم، صدای پیامک باعث شد شوهرم متوجه تلفن شود و وقتی آن را چک کرد پیامک‌های عاشقانه ما را خواند. فردای آن روز با خانواده‌ام در شهرستان تماس گرفت و موضوع را اطلاع داد و بعد از آنها خواست به تهران بیایند. وقتی پدر و برادرم آمدند او نقشه قتل را با برادرم طراحی کرد؛ آنها میوه‌ خریدند و عظیم را برای تفریح به بیرون دعوت کردند؛ درحالی‌که او از چیزی خبر نداشت و وقتی برگشتند به من گفتند عظیم را کشته‌اند. بعد شوهرم موضوع را به برادر عظیم خبر داد و برادرش هم خانواده عمویش را مطلع کرد».
این زن در ادامه گفت: «وقتی از برادرم پرسیدم چه اتفاقی افتاد، او گفت رحیم آنها را به کوه‌های بی‌بی‌شهربانو برد و در آنجا اول پیامک‌ها را به عظیم نشان داد و بعد با او درگیر شد و شاهرگش را زد که همین کار باعث پرت‌شدن عظیم از بالای کوه و افتادن وسط سنگ‌ها شد». پرونده با اعترافات رحیم و برادر همسرش برای رسیدگی به شعبه ٧۴ دادگاه کیفری ‌استان تهران فرستاده ‌شد. روز گذشته در جلسه محاکمه متهمان، بعد از اینکه نماینده دادستان و اولیای‌دم درخواست مجازات کردند، رحیم در جایگاه حاضر و مدعی ‌شد هرچه قبلا گفته دروغ است و او قتل را انجام نداده است اما برادر همسرش که متهم به معاونت در قتل بود، اتهام را قبول کرد و گفت اعترافاتشان در اداره آگاهی درست بوده و رحیم دست به این قتل زده ‌است. هیأت قضات با پایان جلسه رسیدگی، برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.

منبع:حوادث ایران

آتیش بازدید : 69 نظرات (0)

به گزارش رسانه‌های ترکیه، دست‌کم چهار افسر پلیس بر اثر انفجار بمب در جنوب شرق این کشور کشته شده‌اند.

براساس این گزارش، روز پنج شنبه بر اثر انفجار بمب کنار جاده‌ای در مسیر حرکت یک خودروی نظامی در منطقه دارگِجیت در استان ماردین، رئیس پلیس محلی و سه نیروی نظامی دیگر کشته شدند. 

گفته می‌شود، این تیم پلیس در پاسخ به یک گزارش آتش سوزی در یک مدرسه‌، عازم محل حادثه بود که مورد حمله قرار گرفت.

منابع امنیتی ترکیه ادعا کرده‌اند که حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) عامل این بمبگذاری بوده است.

نیروهای امنیتی ترکیه مدعی هستند که پ‌ک‌ک در واکنش به حملات گسترده علیه شبه نظامیان کرد که از ماه جولای آغاز شده است، این حملات تلافی جویانه را انجام می‌دهد.

گفتنی است ارتش ترکیه از چندی پیش مواضع پ‌‌ک‌ک را در جنوب شرق این کشور و شمال عراق هدف حملات هوایی قرار داده است.

به دنبال آغاز حملات هوایی ترکیه علیه مواضع پ‌ک‌ک، آتش‌بس شکننده دو جانبه که از سال 2013 برقرار شده بود، لغو شد.

 

منبع" presstv.com

آتیش بازدید : 65 نظرات (0)

درگیری میان نیروهای ارتش مصر و عناصر مسلح در صحرای سینا منجر به کشته شدن ۲۰ فرد مسلح و ۵ نفر از نیروهای ارتش مصر و زخمی شدن ۷ نفر دیگر شد.

 

یک منبع نظامی مصری اعلام کرد ۲۰ فرد مسلح در درگیری با نیروهای ارتش مصر در منطقه «جبل العلیقه» واقع در شمال سینا کشته شدند.

همچنین نیروهای ارتش مصر توانستند یک خودروی حامل عناصر مسلح را که در مسیر حمله به مرکز نظامی در منطقه «شیخ زوید» بود منهدم کردند. پیش از این نیروهای ارتش مصر ۲۵ فرد مسلح را در شرق الطابور کشته و ۴ نفر دیگر را دستگیر کرده بودند. طبق اعلام منبع نظامی، نیروهای مصر عملیات پاکسازی و تعقیب عناصر مسلح را در شمال سینا ادامه می دهند.

این در حالی است که گروه موسوم به ولایت سینا که اخیرا با گروهک تروریستی - تکفیری داعش بیعت کرده است مسئول حملات خونین به نیروهای ارتش مصر در سینا شناخته می شود. طی ماه های اخیر علاوه بر غیرنظامیان، صدها پلیس و سرباز ارتش مصر در حملات تروریستی و عمدتا در سینای شمالی کشته شده اند.

مصر اواخر ماه اکتبر سال ۲۰۱۴ در برخی بخش های استان سینای شمالی از شهر رفح در مرز با نوار غزه تا غرب العریش بزرگترین شهر این استان، وضع فوق العاده و مقررات منع آمد و شد برای مدت سه ماه اعلام و ماه ژانویه نیز آن را تمدید کرد.

گفتنی است از زمان برکناری محمد مرسی از سوی ارتش مصر در جولای ۲۰۱۳، این کشور با چالش های امنیتی و بی ثباتی سیاسی در بخش های داخلی و مناطق مرزی روبروست

 

منبع : مهر

 

آتیش بازدید : 68 نظرات (0)

در پی وقوع انفجار تروریستی در محله المعیشیه واقع در شهر حسکه در سوریه، ۷ نفر کشته و ۲۱ نفر دیگر زخمی شدند.

 

شبکه الاخباریه سوریه با اعلام وقوع این انفجار تروریستی اعلام کرد که بر اثر این انفجار ۷ نفر کشته و ۲۱ نفر نیز زخمی شده‌اند.

این انفجار با استفاده از یک کامیون بمب‌گذاری شده در مقابل ساختمان منابع آب در محله «المعیشه» در شهر حسکه روی داده است.

خبرنگار شبکه الاخباریه اعلام کرد که این انفجار ناشی از حمله عامل انتحاری با یک کامیون بمب‌گذاری شده است که علاوه بر تلفات جانی، خسارت‌هایی به منازل و زیر ساخت محل وقوع انفجار وارد شد.

یک منبع در فرماندهی پلیس استان الحسکه نیز با تأیید این انفجار گفت: یک عامل انتحاری که خودرو بمب‌گذاری شده‌ای را هدایت می‌کرد، آن را در مقابل تاسیسات آب شهر الحسکه در محله المعیشیه منفجر کرد که بر اثر آن ۷ نفر کشته و ۲۱ نفر دیگر زخمی شدند.

وی افزود: این انفجار همچنین سبب وارد شدن خساراتی به منازل و زیر ساخت‌ها شد.

منبع" افکار خبر
آتیش بازدید : 78 نظرات (0)

شاید آن روز که در دولت احمدی ن‍ژاد صحبت از جن و جن گیری شد و برخی مدعی بودندکه دولت این‌گونه کارش را دنبال می کند، خیلی ها موضوع را به سخره گرفته و از کنارش به راحتی گذشتند اما گذر زمان نشان داد که چندان هم موضوع جن گیری بی ربط نبوده و از همان موقع نیز بحث های مربوط به این موضوع داغ و داغ تر شد.

 جن و جن گیری اما ریشه های عقیدتی و مذهبی در فرهنگ ایرانیان دارد و از این رو، برخی نیز به استفاده یا بهتر بگوییم سوء استفاده از نگاه‌های عقیدتی به موضوع جن می کنند و کاسبی حسابی از این موضوع برای خود راه انداخته اند. گروه جامعه «قانون» به همین بهانه گزارشی از آنچه در محافل جن گیری رخ می دهد، تهیه کرده و گفت وگویی با یکی از افرادی که تبحر در جن‌گیری دارد، داشته است که در ادامه می خوانید:
 امرار معاش با جن گیری!
 پری،  زنی ۵۲ ساله و اهل صحنه است که با جن‌گیری گذران زندگی می‌کند، او مدعی است که با جهان ماورا ارتباط دارد و می‌تواند اجنه را در اختیار گیرد.  از میان صحبت‌های آشنایان خرافی ردش را پیدا کردم و بالاخره پس از چندین جلسه چت کردن با او از طریق نرم افرازهای موبایل توانستم به دیدارش بروم. در یکی از محله‌های متوسط شهرستان صحنه خانه‌ای حدودا ۲۰۰ متری داشت که فضای داخلی آن را با گل‌های تزیینی و لوازم لوکس پر کرده بود. در زمان ورودم به خانه، پری در اتاقی نشسته بود و دو مرد و چهار زن در سالن، منتظر دیدن او بودند. فال قهوه، فال تاروت، دعانویسی و طلسم نویسی از جمله خدماتی هستند که پری علاوه بر جن گیری به مشتری‌های خود ارائه می‌کند و برای هر کدام از این خدمات ۴۰ هزار تومان می‌گیرد. فرمان ۳۷ ساله یکی از کسانی است که برای دیدار با پری به خانه‌اش آمده است و به دنبال ارتباط با اجنه می‌گردد. وی که دارای مدرک دیپلم ریاضی است و در یکی از روستاهای شهرستان هرسین زندگی می‌کند، می‌گوید:  دفینه‌ای تاریخی اطراف گور دخمه‌های اسحاق وند می‌شناسم، پیش پری آمدم تا محل دقیق آن را با کمک موکلش (جنی که در اختیار دارد) پیدا کند؛ اگر گنج را پیدا کنم زندگی‌ام زیرو رو می‌شود. سپیده و سحر نیز دو دختر ۲۶ ساله و مجرد هستند که برای فالگیری و دعا نویسی به خانه پری آمده‌اند. سپیده که دانشجوی ترم هفتم کامپیو‌تر در دانشگاه کرمانشاه است می‌گوید: برای سومین بار است که به اینجا می‌آیم، به کار پری ایمان دارم چون هر سه بار باعث شد که وام‌های خانگی در اولین نوبت به اسم من بیفتند. الان  هم برای یک وام ۱۰ میلیون تومانی به اینجا آمده‌ام. حدود یک ساعتی در سالن منتظر ماندم تا پری سرش خلوت شد و توانستم گفت‌و‌گویم را با او آغاز کنم. حجابی نیمه کامل و صورتی بدون آرایش داشت که به راحتی می‌شد تعداد چروک‌های درشت صورتش را شمرد. استکانی چای برایم آورد که از ترس اینکه طلسمی در آن کرده باشد، نخوردم. از او پرسیدم «چه شد جن‌گیر شدی و توانستی با عالم غیب ارتباط برقرار کنی؟» در جواب گفت: مرحوم پدرشوهرم خیلی من را دوست داشت به همین دلیل قبل از اینکه دستش از دنیا کوتاه شود، کتاب دعا و موکل خود را به من داد و من هم رفته رفته با اجنه آشنا شدم. از او پرسیدم که «موکل چیست و چطور آن را به تو داد؟» پری توضیح داد: جن‌ها هم مثل ما آدم‌ها خوب و بد دارند. جن‌های خوب به اسم موکل در اختیار انسان قرار می‌گیرند و به او کمک می‌کنند. پدرشوهرم قبل از فوت ارتباطش با اجنه را به من گفت و پس از اینکه دوره‌های ریاضتی ۳۱ روزه را گذراندم موکل خود را به من داد.
 جن گیری با قرآن؟
پری مدعی است که جن‌گیری و ارتباط با اجنه را با استفاده از آیات قرآن انجام می‌دهد. او می‌گفت: کتاب دعای پدر شوهرم را به خوبی خواندم و الان خودم موکل می‌گیرم. کنجکاو شدم و پرسیدم «یعنی می‌توانی برای من هم موکل بگیری؟» خنده‌ای کرد و در حالی که اولین جرعه از چایش را می‌نوشید گفت: بله، اما حدود چهار میلیونی برایت خرج می‌تراشد. پری در جواب به این سوالم که «موکل چه کارهایی می‌کند؟» توضیح داد: موکل را به صورت کامل نمی‌بینید اما هر وقت از او بخواهید کارهای تقریبا غیرممکن را برای شما انجام می‌دهد. از او پرسیدم «جنی که خودت به عنوان موکل در اختیار داری چه شکلی است؟» که در جواب گفت: موکل من یک جن مرد و خوش قیافه‌است که اکثر اوقات به شکل هاله‌ای در اطرافم حرکت می‌کند اما زمانی که تنها هستم اورا می‌بینم؛ خیلی وقت‌ها در تنهایی حتی نوازشم می‌کند، نسبت به من مهربان است اما از روی حسادت کسانی که نزدیکم می‌شوند را آزار می‌دهد. نا‌خودآگاه به یاد داستان‌های دوران کودکی افتادم و سراسیمه از او پرسیدم «سم هم دارد؟» که خنده‌ای کرد و گفت: کاملا شبیه ماست. باور حرف‌های پری سخت بود، شبیه کودکان خیال‌پرداز صحبت می‌کرد، به همین دلیل از او خواستم تا حرف‌هایش را ثابت و یک جن در اتاق احضار کند. از زیر مبل چرمی که روی آن نشسته بودیم کاغذ بزرگی حدودا اندازه A۳، پر از حروف الفبا و اعداد درآورد و روی میز شیشه‌ای جلوی مبل پهن کرد؛ می‌گفت که اجنه با نشان دادن کلمات روی این صفحه با ما حرف می‌زنند. نعلبکی استکان چای خود را وارونه روی کاغذ گذاشت و فلشی با خودکار روی آن طراحی کرد؛ به خواست او انگشت اشاره دست راستم را روی نعلبکی گذاشتم و پری شروع به خواندن وردهایی زیر لب کرد. پس از حدود یک دقیقه که ورد خواندنش تمام شد، او نیز انگشتش را روی نعلبکی گذاشت و آرام گفت: اینجاست، ازش سوال بپرس. من هم به تبع پری صدایم را آهسته کردم و پرسیدم «کسی اینجا هست؟» در عین ناباوری نعلبکی به حرکت در آمد و روی کلمه بله رفت. از حرکت نعلبکی به شدت شوکه شدم اما کمی که گذشت به خودم قبولاندم که شاید پری با انگشت به حرکت آن کمک می‌کند. از جن حاضر که حرکت نعلبکی آن را مرد و سنش را ۱۵۶ سال نشان می‌داد پرسیدم «چرا‌فقط‌پری تورا می‌بیند و من فقط حرکت نعلبکی را؟» که نعلبکی به سمت حروفی رفت که جمع آن‌ها این جمله می‌شد، «تو ضعیفی.» پس از کمی بازی کردن با نعلبکی پری صفحه کاغذ را جمع کرد و پرسید: حالا باورت شد؟ پری که مدعی می‌شود گاهی در روز ۲۰مراجعه کننده دارد، در پاسخ به این سوال که مشتریانش غالبا چه چیزی می‌خواهند گفت: کمتر از ۲۰ درصد آدم‌هایی که اینجا می‌آیند به دنبال جن هستند و بقیه فال و دعا می‌خواهند. از او پرسیدم «چهل هزار تومان برای یک کاغذ دعا زیاد نیست؟» پری با نگاهی حق به جانب و ابروهایی کمی در هم رفته گفت: مهم‌ترین کاری که برای مردم می‌کنم انرژی مثبتی است که به آن‌ها می‌دهم، من می‌دانم چه چیزی مردم را خوشحال می‌کند؛ اگر بخواهند این انرژی مثبت را از یک روانپزشک بگیرند باید خیلی بیشتر از این‌ها بدهند  درضمن دعا‌ها و طلسم‌های من بدون رد خور عمل می‌کنند.
 روایتی دیگر از جن گیری
کمی که از صحبت‌هایمان گذشت یک مرد و ۲ زن به همراه دختری بیمار وارد خانه پری شدند. پیش از اینکه نزد مخاطبانش برود به من گفت که دختر جنی است و امروز قصد دارد جن را از بدن او خارج کند. دختر ۱۷ ساله لباس کردی آبی رنگ بلندی برتن داشت، موهای مشکی پریشانش چشمان سبز او را پوشانده بودند و به سختی با کمک همراهانش راه می‌رفت. دختر که رنگ پوستش کاملا زرد شده بود به پایین نگاه می‌کرد و هرازچندگاهی نیم نگاهی به مسیر می‌انداخت. همراهان دختر پس از اینکه او را روی مبل تک نفره گوشه اتاق نشاندند، گفتند که پدرش ۳۶ ساعت او را در انباری تاریک زندانی کرده و پس از آن زبانش بند آمده است. پری کتاب دعایش را باز و شروع به ورد خوانی کرد اما دختر هیچ عکس العملی از خود نشان نداد سپس در‌‌ همان حالی که ورد می‌خواند صورت دختر را در میان دستانش گرفت و تکان داد؛ در پی تکان‌های پری دختر به آرامی شروع به نالیدن کرد. پری دعایی که از پیش برای آن‌ها آماده کرده بود را در میان پارچه‌ای سفید رنگ گذاشت و به لباس دختر وصل کرد، سپس آن‌ها دستمزد پری را حساب و بدون اینکه حال دختر تغییری کند، خانه را ترک کردند. از پری پرسیدم «برای دختر چه کاری کردی؟» او پاسخ داد: من با جن او صحبت کردم و خواستم تا بدن دختر را ترک کند  با دعای من دختر بعد از ۲۱ روز زبان باز می‌کند. به او گفتم «به نظرم ضعف جسمانی داشت و باید به پزشک مراجعه می‌کرد، آیا‌یک‌تکه کاغذ می‌تواند او را درمان کند؟» پری با چهره‌ای که انگار به او برخورده باشد، گفت: جن‌ها او را به این حال انداخته بودند  من مسئول ضعف جسمانی نیستم، فقط از شر جن خلاصش کردم.
از او پرسیدم «از جن گیری و دعا نوشتن هر روزه خسته نشده‌ای؟» پری آهی کشید و گفت: راستش خسته‌ام اما راه برگشتی ندارم؛ هر وقت می‌خواهم توبه کنم اجنه آزارم می‌دهند، حتی چند بار به فکر خودکشی افتادم آرزو دارم مثل مردم زندگی کنم. پری کتابخانه‌ای کوچک در کنار پنجره داشت که حدود 40کتاب را در خود جای می‌داد.  از او پرسیدم که «مطالعه هم داری؟» بی‌هیچ تاملی گفت: کتاب‌های روانپزشکی می‌خوانم،  در دبیرستان رشته انسانی می‌خواندم و دوست داشتم روانپزشک شوم  اما شوهر کردم. پری که شوهری کشاورز دارد، مدعی بود که بیشتر در آمد زندگی را او تامین می‌کند و با جن‌گیری یک دخترش را به خانه بخت فرستاده و دیگری را نیز پزشک کرده است. صحبت‌هایم با پری تا حدود نماز مغرب به درازا کشید و کم کم قصد ترک خانه او را داشتم که پیش از خداحافظی به من گفت «می‌خواهی برای توهم دعای گره‌گشایی کنم تا مشکلاتت برطرف شود؟» پیشنهادش را پذیرفتم و با دعایی برای خرید ماشین، خانه‌اش را ترک کردم.
 جن یک واقعیت است
حجت الاسلام محمد پیکری، استاد حوزه و دانشگاه با استناد به آیات قرآن جن را یک واقعیت می‌داند. وی در گفت‌و‌گو با ایرنا، ضمن تاکید بر اینکه جن گیری حرام است، می‌گوید: بیش از ۹۰ درصد جن‌گیر‌ها دروغگو هستند. پیکری ادامه می‌دهد: آنهایی که واقعا با این کار آشنایی دارند از راه‌های مختلف با اجنه ارتباط برقرار می‌کنند که قرآن یکی از این راه‌هاست. برخی از جن‌گیر‌ها جن‌های خوب را به‌قرآن قسم می‌دهند اما بسیاری دیگر از طریق توهین‌کردن به قرآن وارد ارتباط با جن‌ها می‌شوند. او با اشاره به آیات سوره جن می‌گوید: بخشی از شیاطین انسان و بخشی دیگر اجنه هستند که خداوند در سوره ناس خطاب به بنده‌اش می‌فرماید که «بگوید مرا از شر جن و انسان رهایی ده». حجت الاسلام علی مولوی، استاد حوزه و رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه نیز در گفت‌و‌گو با ایرنا غالب افراد جن‌گیر و فالگیر را فریبکار می‌داند و می‌گوید: بر اساس آیات قرآن هیچکس به‌جز پروردگار از عالم غیب با خبر نیست و تنها پیامبران و معصومین به خواست خداوند در مواردی توانسته‌اند از غیب با خبر شوند. به گفته وی تنها منبع آگاهی ما از عالم غیب وحی خداوند و فرمایشات ائمه است. مولوی نیز با استناد به آیات صریح قرآن تاکید می‌کند که وجود جن واقعیت دارد. جن‌ها نیز همچون انسان دو گروه مومن و بی‌دین دارند اما بر اساس شرع و فتوای مراجع تقلید نباید به دنیای آن‌ها نزدیک شد. هفت روز از دیدارم با پری می‌گذرد و هنوز نمی‌دانم حرف‌هایش را باور کنم یا نه، اما دعای پری همچنان در جیبم است و من موفق به خرید ماشین نشده‌ام.

منبع:  روزنامه شهروند

آتیش بازدید : 61 نظرات (0)

آیت‌الله ابولقاسم خزعلی یاردیرین حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)،خطیب مشهور و مجاهد خستگی ناپذیر انقلاب اسلامی دار فانی را وداع گفت و به دیدار معبود شتافت.

 

رئیس دفتر آیت الله خزعلی در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم این خبر را تائید کرد و گفت که درباره مراسم تشییع اطلاع رسانی خواهد شد.

وی گفت: بعد از آنکه به دستور پزشکان آیت الله خزعلی به منزل منتقل شد، ایشان دقایقی پیش در منزل شخصی خود دعوت حق را لبیک گفتند؛ هم اکنون پزشکان معالج آیت الله خزعلی بالای سرشان حضور دارند و فوت ایشان را تائید کردند.

زندگینامه آیت الله خزعلی

تولد و دوران کودکی

آیة الله ابوالقاسم خزعلی ، در سال 1304 هجری شمسی در بروجرد، از توابع استان لرستان چشم به جهان گشود. پدرش مرحوم غلامرضا، به شغل ندافی روزگار می گذراند و بسیار شیفته خاندان پیامبر (ص ) بود؛ به گونه ای که شبها فرزند خود را به روضه های مخفی و منبرهای استادان با سواد آن روزگار می برد تا بذر عشق و محبت به قرآن و اهل بیت : در دل و جان فرزندش شکوفه بزند.

اوضاع اقتصادی خانوادة آیة الله خزعلی نابسامان بود تا آنجا که مادرش ، مرحوم ربابه ، مجبور بود محصولات غذایی خانگی ، از قبیل ترشی تهیه کند و آن را بفروشد تا کمکی برای مخارج خانواده باشد. آقای خزعلی ده ساله بود که به همراه خانواده و برخی از بستگان به مشهد مقدس مهاجرت کرد و در آنجا روزگار گذرانید.

دوران تحصیل

آیة الله خزعلی ، در 6 یا 7 سالگی به مکتب خانة محلة «سرسوزنی » در بروجرد رفت . معلّم او فردی بود به نام «سید جعفر شیرازی » که در مسجد محلّه درس می گفت . با هجرت به مشهد به دبستان رفت و پس از قبولی در امتحان ، در کلاس چهارم ابتدایی مشغول به تحصیل شد و همواره از شاگردان نمونة کلاس بود. پس از پایان رساندن کلاس ششم ابتدایی ، به دبیرستان رفت . در آن زمان در مدارس ، زبان فرانسوی تدریس می شد؛ وی نیز به فراگیری زبان فرانسه مشغول بود که بعدها آن را رها کرد.

در سن 17 سالگی ـ هم زمان با سقوط حکومت رضاشاه و اشغال ایران از سوی متفقین ـ به کار نوشتن دخل و خرج مغازه ای و توزیع جنسها بین کسبه سرگرم بود تا از این راه ، به امرار معاش خانواده کمک کند که ناگهان ، بارقه های اشتیاق به علوم حوزوی و تحصیل حوزة علمیة مشهد دل و جانش را شعله ور ساخت ؛ به گونه ای که کار و کسب را وانهاد، به تحصیل علوم دینی روی آورد.

مقدمات را در حوزه مشهد فرا گرفت و برای تحصیل سطوح به سراغ استادان ممتاز آن دیار رفت . دو سال قبل از ازدواج راهی قم شد تا از محضر بزرگان آن شهر مقدس نیز بهره گیرد و برای نخستین بار در درس خارج فقه آیة الله بروجردی (ره ) و خارج اصول امام خمینی (ره ) حاضر شد که این مسأله تا سالها ادامه داشت . همچنین وی در زمینة فلسفه و تفسیر نیز از استادان بسیاری در حوزه علمیه قم بهره برد.

استادان و دوستان

آیة الله خزعلی در طول دوران تحصیل خود از محضر استادان ممتاز و وارستة بسیاری بهره برده است . نخستین استاد وی ، مرحوم سید جعفر شیرازی بود که در مکتب خانه به ایشان قرآن و مسائل مذهبی را آموخت . وی از اینکه نخستین استادش یکی از فرزندان پاک حضرت زهرا 3 بوده اظهار خرسندی می کند و آن را به فال نیک می گیرد.

با شروع به تحصیل در حوزة مشهد، صرف و نحو را نزد شیخ علی اکبر دامغانی فرا گرفت و کتاب مغنی اللبیب را نزد محقق قوچانی خواند. معالم و لمعه و قوانین را نزد سید احمد یزدی آموخت . رسائل ، مکاسب و کفایه را نزد مرحوم شیخ هاشم قزوینی و بخشی از کفایه را نزد شیخ مجتبی قزوینی فراگرفت . این دو، از استادان ممتاز حوزه علمیه مشهد در علم و عمل بودند که آثار علمی و معنوی ایشان ، هنوز در میان شاگردانشان و در رشد و تعالی حوزه علمیه مشهد باقی است .

آیة الله خزعلی در قم ، در درس خارج فقه آیة الله بروجردی (ره ) و درس خارج فقه حضرت امام خمینی (ره ) شرکت کرد. وی همچنین مدتی در درس آیة الله بهجت حاضر شد و از محضر این مرد بزرگ نیز کسب فیض کرد. در بخش فلسفه ، اشارات را نزد مرحوم حاج شیخ جواد خندق آبادی تهرانی خواند و در درس منظومه و اسفار علامه طباطبایی حاضر شد.

آیة الله خزعلی در دوران تحصیل و مبارزه با طلاب و فضلای بسیاری همراه بود که از میان آنان می توان به شهید آیة الله مطهری ، شهید آیة الله بهشتی و آیة الله ربانی شیرازی اشاره کرد.

فعالیتهای علمی و فرهنگی

آیة الله خزعلی در سالهای تحصیل و مبارزه خدمات فرهنگی و علمی شایانی به جامعه اسلامی ارزانی داشته است . مهم ترین خدمت فرهنگی ایشان در دورة طاغوت ، تنویر افکار عمومی و آگاه کردن جوانان مستعدّ و انقلابی از خطرهای موجود، همچون جریانهای التقاطی و تز اسلام منهای روحانیت و مبارزه با جریان روشنفکری غیر متعهّد بود. وی در سخنرانیهای خود همواره بر اسلام ناب و اصیل پای می فشرد و جوانان را به اُنس با علما روحانیّت شیعه و پرهیز از فراگیری اسلام از دست دیگران دعوت می کرد.

در زمینة فعالیتهای علمی ، تنها اثری که از وی به چاپ رسیده ، تفسیر سورة فاتحة الکتاب است . همچنین او بر شعرهای عینیّه ابن ابی الحدید دربارة امیرمؤمنان 7 شرحی نگاشته است و در زمینه های قرآنی نیز تلاشهایی انجام داده است . بیشتر مطالعات و فعالیتهای ایشان دربارة قرآن و نهج البلاغه است .

فعالیتهای سیاسی

بخش زیادی از زندگی آیة الله خزعلی به مبارزه با رژیم طاغوت مصروف شده است . او در فاجعه مسجد گوهرشاد در مشهد، نوجوانی ده ساله بود که فردای حادثه ، با پدرش در محل حاضر شده بود و خود می گوید فجایع رژیم پهلوی چنان بود که بر من تأثیر گذاشت و آن شب ، تب کردم ! از آغازین حرکتهای ایشان در مبارزه بر ضد رژیم شاه ، تبلیغ در رفسنجان و افشای ماهیت شاه بر سر منبر بود که به دست گیری ایشان و تبعید به گناباد انجامید.

در ماجرای انجمنهای ایالتی و ولایتی ، آیة الله خزعلی همواره در کنار امام (ره ) بود و از جمله ، حامل پیام ایشان برای علمای نجف آباد شد. همچنین وی در هیجدهم فروردین ماه 1343 به دیدار امام رفت . امام (ره ) به تازگی آزاد شده بود و روزنامه اطلاعات در آن زمان مطلبی نوشته بود مبنی بر اینکه امام با دستگاه شاه کنار آمده و آزاد شد.

این مطلب باعث تأثر امام شده بود در جلسه ای که چند روز بعد در فیضیه تشکیل شده بود، آیة الله خزعلی به دستور امام بر سر منبر رفت و ماهیّت کذب مطلب روزنامه اطلاعات را افشا کرد. این سخنرانی ، در آن روزگار، به دلیل حماسی و مستحکم بودن ، مشهور شد.

آیة الله خزعلی در طول دوران رژیم شاه ، یک بار در زندان قزل قلعه زندانی شد و سه بار تبعید شد. تبعید نخست ایشان به گناوه و دامغان بود که سه سال به طول انجامید. تبعید دوم به زابل بود و در تبعید سوم پنهان شد و روی نشان نداد. در این زمان بود که حضرت آیت الله خامنه ای در مخفیگاه به دیدار ایشان رفته و با هم از نزدیک آشنا شدند.

آیة الله خزعلی در گزارشهای ساواک ، روحانی افراطی ، اخلال گر طرفدار خمینی نامیده شده بود. در تبعید سوم وی پنهان شده بود تا ساواک نتواند او را دستگیر کند. در این هنگام خبر شهادت فرزندش در قم به دست او می رسد. آیة الله خزعلی در تشییع جنازة فرزندش شرکت می کند. او هرگز در تشییع فرزندش ، اشک نریخت و خدا را در آن مصیبت سپاس می گفت .

امضای آیة الله خزعلی در بسیاری از بیانیه ها در مرجعیت امام (ره ) و لزوم مبارزه با رژیم شاه به چشم می خورد. همچنین وی در دوره طاغوت ، همکاری نزدیکی با جامعة مدرسین حوزة علمیه قم و اعضای آن داشته است و در مبارزات آن مرکز با رژیم شاه به طور جدی شرکت می کرده است .

از دیگر فعالیتهای او در پیش از انقلاب اسلامی ، حمل پیامهای امام (ره ) به آیة الله سید کاظم شریعتمداری و همچنین دریافت پاسخ آیة الله شریعتمداری به امام (ره ) بوده است .

حضرت آیة الله خزعلی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز فعالیتهای گسترده ای برای پیشبرد انقلاب انجام داده است . وی در این سالها، همواره یار صدیق امام خمینی (ره ) و رهبر معظم انقلاب اسلامی ، حضرت آیة الله خامنه ای بوده و همواره مردم را به پیروی از ولایت مطلقة فقیه ، و شناخت هوشمندانة توطئه های دشمن و نیز مبارزه با خط نفاق تشویق می کرده است .

آیة الله در طول دوران جنگ تحمیلی بارها در جبهه ها حضور یافت و همواره مایة دلگرمی رزمندگان اسلام بوده است .

برخی از مسؤولیتهای ایشان پس از انقلاب اسلامی به شرح زیر است :
ـ عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی ؛
ـ عضویت در مجلس خبرگان رهبری در سه دوره متوالی به نمایندگی از مردم استان خراسان ؛
ـ عضویت در شورای نگهبان قانون اساسی

منبع : ایسنا

آتیش بازدید : 93 نظرات (0)

بررسی گزارش های ثبت شده آب و هوایی مکه مکرمه در ساعت وقوع حادثه نشان می دهد که سرعت باد در این شهر در ۱۱ سپتامبر هیچگاه به بیش از ۲۲ کیلومتر بر ساعت نرسیده است.جهت وزش هم با جهت واژگونی یکی نبود.

بررسی گزارش های ثبت شده آب و هوایی مکه مکرمه در ساعت وقوع حادثه نشان می دهد که سرعت باد در این شهر در ۱۱ سپتامبر هیچگاه به بیش از ۲۲ کیلومتر بر ساعت نرسیده است.جهت وزش هم با جهت واژگونی یکی نبود.حادثه سقوط جرثقیل در مکه مکرمه در ساعت ۵:۱۰ عصر ۱۱ سپتامبر اتفاق افتاد و منجر به کشته و زخمی شدن بیش از ۳۰۰ نفر شد. بلافاصله رسانه های سعودی در صدد توجیه علل و عوامل آن برامده و عامل جوی را مسبب وقوع این حادثه نامیدند. به طوری که شبکه العربیه مدعی شد ، سرعت باد در لحظه وقوع حادثه ۶۵ کیلومتر بر ساعت بوده است.

640013_956.jpg

به نوشته ایران الیوم، شبکه خبری cnn عربی پا را فراتر از این گذاشت و با رکورد شکنی خبری، سرعت باد را در لحظه حادثه ۹۵ کیلومتر بر ساعت گزارش داد و اعلام کرد که این سرعت باد ۳۷ سال گذشته خاورمیانه بی سابقه است.

در همین راستا دکتر منصور المزروعی مدیر مرکز علمی تحقیقات تغییر آب و هوای دانشگاه ملک عبدالعزیز با اشاره به این نکته که سرعت باد بین ۴۰ تا ۵۵ کیلومتر بوده است ، تغییر ناگهانی وضعیت جوی را عامل سقوط جرثقیل و قطع درختان دانست.

اما واقعیت چیست و آیا واقعاً توفان باعث این حادثه شده است؟ بررسی ها نشان می دهد که اساساً در زمان حادثه، هیچ توفانی در کار نبوده است به طوری که زائران بدون مشکل خاصی در تردد بوده اند و در صحن مسجدالحرام عبادت می کردند.

 

640014_996.jpg

نکته جالب تر این که به گزارش پایگاه های خبری فعال در زمینه ثبت تغییرات آب و هوایی جهت وزش باد در مکه به سمت شمال غرب بوده که در جهتی غیر از مسیر سقوط جرثقیل (جنوب غرب) می باشد.نکته ای که در این زمینه توجه به آن خالی از فایده نیست این است که جرثقیل در پشت مقام ابراهیم سقوط نموده که بیشترین تراکم حجاج در آن مکان قرار دارد.

همچنین با بررسی وضعیت استاندارد قراگیری جرثقیل و مقایسه آن با حالت پس از وقوع حادثه مشاهده می شود که پایه ی کنترل کننده آن در هنگام وقوع حادثه از بدنه اصلی منفک بوده است که جای شگفتی دارد.

640015_518.jpg

حال که مشخص شد اوضاع جوی در این حادثه اثرگذار نبوده اند و با توجه به دستکاری صورت گرفته در جرثقیل، باید به دنبال علل اصلی این فاجعه پرداخت، فاجعه ای که دقیقاً در سالروز ۱۱ سپتامبر و در شلوغ ترین نقطه مسجدالحرام رخ داد!

منبع:عصر ایران

آتیش بازدید : 155 نظرات (0)

پسری که به خاطر عشقش مترو را به هم ریخت ، پسر مقیم آمریکا به خاطر دختر مورد علاقه‌اش ایستگاه مترو را به هم زد. صدای فریاد‌های پسر جوان در ایستگاه مترو پیچیده بود. آن‌قدر عصبانی بود که حتی ماموران مترو نیز حریف نمی‌شدند. تنها یک راه وجود داشت تا جلوی عربده‌کشی‌های پسر جوان گرفته شود آن هم دست به کار شدن پلیس بود.

 

ساعت ۱۹:۴۰، چهارم تیرماه ماموران کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران بزرگ از یک مورد درگیری روی سکوی شمالی ایستگاه متروی شمالی تهرانپارس مطلع شدند.

 

 پسری که به خاطر عشقش مترو را به هم ریخت + عکس

ماموران جهت همکاری با عوامل حراست متروی تهرانپارس بلافاصله به محل رفتند. با حضور ماموران در ایستگاه مترو و آغاز بررسی‌های پلیسی و تحقیق از عوامل حراست ایستگاه مشخص شد، پسر جوانی ناگهان وارد حریم ریلی مترو شده و شروع به عربده‌کشی، ایجاد رعب و وحشت و بر هم زدن نظم عمومی کرده است.

   

 مسئولان مترو هم با دیدن این صحنه بلافاصله برق را قطع کرده و ماجرا را به نیروهای حراست اطلاع داده‌اند. این درحالی بود که این کار پسر جوان باعث ازدحام جمعیت و تأخیر در حرکت قطارها شده بود.

   

در ادامه ماموران در اقدامی ضربتی متهم را بازداشت کردند و از داخل تونل بیرون آوردند و او را به اتاق حراست منتقل کردند. متهم وقتی در اتاق حراست در مقابل ماموران قرار گرفت، خود را آرمان ۲۶ساله معرفی کرد و گفت:

 

من ۱۶‌سال است که در آمریکا زندگی می‌کنم و به خاطر ازدواج با دختر مورد علاقه‌ام به ایران آمده‌ام. امروز او را در ایستگاه مترو پیدا کردم ولی او به درخواست من جواب رد داد و من نیز دست به چنین اقداماتی زدم. سپس دختر مورد علاقه آرمان که نازنین نام داشت به اتاق حراست دعوت شد.

 

دختر جوان نیز با تأیید گفته‌های آرمان به‌عنوان شاهد به همراه پسر تبهکار به کلانتری منتقل شد. سرهنگ علیرضا ناصری‌نژاد رئیس کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس با تأیید این خبر، گفت: پس از تشکیل پرونده متهم جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا فرستاده شد.

 

منبع: شهروند

آتیش بازدید : 75 نظرات (0)

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم غرب استان تهران از دستگیری خواهری که حساب برادرش را خالی کرده بود،خبر داد.


سرهنگ روح الله رشیدی گفت: بر اساس شکایتی فردی مبنی بر اینکه پس مراجعه به عابر بانک متوجه شده از حساب بانک اش مبلغی کسر شده در حالی که عابر بانکش نزد خودش بوده، تحقیقات پلیس در این زمینه آغاز شد و پس از استعلام از بانک مشخص شد که از حساب وی مبلغ 30 میلیون ریال برداشت غیرمجاز و خرید شارژ انجام شده است.

وی افزود:بلافاصله پس از وصول پرونده، ماموران پلیس فتای شهرستان رباط کریم با بررسی پرینت حساب شاکی و بررسی های تخصصی و فنی و استعلام از شرکت های پشتیبانی کننده خدمات بانکی و پشتیبانی دستگاه های POS و ATM مشخص شد که با خرید چند فقره شارژ، مبلغ 20 میلیون ریال از خودپرداز یکی از بانک ها برداشت شده است.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم غرب استان تهران گفت: با مکاتبه با بانک مذکور و بهره برداری از تصاویر ضبط شده دوربین های مداربسته دستگاه خودپرداز بانک در تاریخ و ساعت سرقت و بازبینی آن مشخص شد برداشت کننده از حساب خانمی جوان بوده که به محض رویت توسط شاکی مورد شناسایی قرار گرفت و مشخص شد سارق خواهر شاکی بوده که از اعتمادش سوء استفاده کرده است.

گفتنی است؛ برای متهم پرونده تشکیل و جهت کسب تکلیف به مقام قضایی معرفی شد.

منبع " ایسنا

آتیش بازدید : 116 نظرات (0)

فردی که خود را رئیس مخابرات منطقه معرفی و از کسبه مناطق مختلف پایتخت به بهانه فروش خطوط رند تلفن همراه کلاهبرداری می کرد، دستگیر شد.


پلیس آگاهی تهران بزرگ، مدتی پیش یکی از کسبه منطقه عباس آباد پایتخت با مراجعه به کلانتری 104 عباس آباد به ماموران اعلام کرد که شخصی تحت عنوان رئیس مخابرات منطقه و با وعده تحویل شماره های رند مربوط به خطوط تلفن همراه به قیمتی ارزانتر از قیمت بازار از وی کلاهبرداری کرده است.
برهمین اساس پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری تشکیل شد و به دستور شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه هفت تهران پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
مالباخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: مشغول کار در مغازه بودم که شخصی بابت خرید کابینت وارد مغازه من شد و از آنجایی که این شخص با یکی از کسبه محل به من مراجعه کرده بود، به وی اعتماد کردم.
این شخص در زمان انتخاب نوع کابینت مورد نظرش، خود را به عنوان مجید لواسانی رئیس مخابرات منطقه معرفی کرد و مدعی شد که به تازگی در یک کوچه بالاتر از مغازه من سکونت پیدا کرده است.
در ادامه موضوع ثبت نام جهت خرید سیم کارت از سوی او مطرح و وی مدعی شد که در صورت ثبت نام برای تحویل خطوط تلفن همراه، می تواند به واسطه موقعیت کاری اش، خطوط تلفن همراه رند را برای من در نظر بگیرد؛ خطوطی که در بازار آزاد می توان آنها را به قیمت چندین برابر فروخت.
به این شیوه، من به خرید تعداد هشت عدد سیم کارت تلفن همراه تشویق شدم و به این منظور برای هر سیم کارت مبلغ 550 هزار تومان پول به وی تحویل دادم؛ این شخص زمانی که در مغازه من حضور داشت، شماره تلفن همراه رندی به شماره 2021***0912 را به عنوان شماره تماس خود اعلام کرد و مدعی ارزش چند ده میلیون تومانی این خط شد.
کارآگاهان با بررسی شماره تلفن ارائه شده به مالباخته (2021***0912) و شناسایی مالک اصلی این خط اطلاع پیدا کردند که این شماره متعلق به شخص دیگری است که از چندی پیش افراد زیادی به بهانه پیگیری تحویل خطوط تلفن همراه با وی تماس گرفته اند و این درحالی است که این فرد به هیچ وجه در این زمینه هیچگونه فعالیتی ندارد؛ در ادامه شکات و مالباختگان دیگری شناسایی شدند که همگی آنها به همین شیوه و شگرد توسط رئیس قلابی مناطق مختلف شرکت مخابرات مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند.
پس از بررسی شیوه و شگرد کلاهبرداری ها مشخص شد که متهم پرونده، ابتدا با مراجعه به کسبه محل و طرح این موضوع که به تازگی در آن منطقه سکونت پیدا کرده است، خود را به عنوان رئیس مخابرات منطقه معرفی و پس از جلب اعتماد این افراد، اقدام به طرح پیشنهاد خرید سیم کارت های رند تلفن همراه را به کسبه می داده است.
با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری، بررسی پرونده های مشابه در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و مشخص شد که فردی به همین شیوه و شگرد، در محدوده پایگاه دوم پلیس آگاهی، اقدام به کلاهبرداری از کسبه مناطق غرب تهران کرده که در زمان رسیدگی به آن پرونده، متهم در مرداد ماه سال 91 دستگیر و روانه زندان شده است.
پس از بررسی پرونده پایگاه آگاهی و تطبیق تصویر متهم پایگاه دوم با تصاویر به دست آمده از چهره نگاری های به عمل آمده و نهایتا تایید تصویر متهم سابقه دار پلیس آگاهی از سوی مالباختگان، کارآگاهان پایگاه سوم ضمن شناسایی متهم سابقه دار به نام حمـید.ق (45 ساله) اطلاع پیدا کردند که وی اواخر سال گذشته از زندان آزاد شده و بلافاصله اقدامات مجرمانه خود را مجددا از سر گرفته است.
با شناسایی هویت واقعی متهم (حمید . ق) و بهره گیری از اطلاعات موجود در پرونده سوابق وی، متهم در مخفیگاهش دستگیر شد و به ده ها فقره کلاهبرداری در مناطق غرب، مرکز، جنوب شرق و شرق تهران اعتراف کرد.
سرهنگ کارآگاه صفدر جان پرور، رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: از کلیه مالباختگانی که با این شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می شود تا برای شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان سهروردی شمالی؛ خیابان خرمشهر ؛ میدان نیلوفر مراجعه کنند.

 

منبع " ایرنا

آتیش بازدید : 78 نظرات (0)

معاون حج و زیارت با اعلام اینکه تعداد کشته‌شدگان ایرانی در حادثه مکه به 11 نفر افزایش یافت، گفت: پس از سه روز تلاش شبانه‌روزی گروه تجسس برای یافتن سه زائر ایرانی مفقود شده در حادثه مکه، نسبت به مرگ آن‌ها به «یقین» رسیدیم.

 

  پس از تحقیقات بسیار در بیمارستان‌های محل نگهداری مصدومان و سردخانه مکه و همچنین اطلاعات به دست آمده از همراهان آن سه زائر زن که ثابت شد در کانون حادثه حضور داشتند، به این جمع‌بندی رسیدیم آن‌ها یقینا جزو جان‌باختگان حادثه مکه هستند. بنابراین آمار کشته‌شدگان ایرانی به 11 نفر رسید.

 

او درباره یافتن اجساد این زائران زن گفت: با توجه به آسیب‌دیدگی فراوان برخی اجساد، کار شناسایی جسد سه زائر زن ایرانی همچنان ادامه دارد. هویت یکی از آن‌ها به طور کامل تطبیق داده شده و امیدواریم تا پایان امروز اجساد به طور کامل یافته شوند.

 

به گزارش ایسنا، مریم آل طاها بناب به شماره کاروان 11266 از استان آذربایجان شرقی، فاطمه دامغانی به شماره کاروان 22124 از استان سمنان و کبری بیگم میرغفوری به شماره کاروان 22124 از استان سمنان سه زائر مفقود شده بودند که سازمان حج و زیارت اکنون پس از سه روز جست‌وجو آن‌ها را جزو کشته‌شدگان حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام اعلام کرد.

 

تحویل اجساد زائران به ایران

 

معاون حج و زیارت با اعلام اینکه اجساد شناسایی شده زائران ایرانی امروز به مسئولان سازمان حج و زیارت در عربستان تحویل داده می‌شوند، افزود: از میان 11 زائر ایرانی جان باخته در حادثه مرگبار مکه، جسد هشت تن به طور کامل شناسایی شده که مراحل قانونی برای تحویل گرفتن آن‌ها در حال انجام است و امروز این اجساد به ایران تحویل داده می‌شود.

 

محمدی ادامه داد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که حداکثر تا روز پنج‌شنبه - 26 شهریورماه - همزمان با برقراری آخرین پرواز ایرانی، این اجساد به کشور بازگردانده شوند و شرایط برای همراهی بازماندگان‌شان در صورت لزوم نیز فراهم شده است.

 

پرداخت دیه جداگانه از طرف بیمه‌گذار ایرانی

 

او درباره پرداخت دیه به مصدومان و بازماندگان حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام توضیح داد: براساس قرارداد سازمان حج و زیارت با شرکت عامل بیمه به بازماندگان هر یک از فوت شدگان 15 میلیون تومان و برای حادثه 40 میلیون تومان پرداخت می‌شود. این مبلغ دیه از طرف ایران است و ارتباطی با عربستان ندارد.

 

وی اضافه کرد: چون حادثه در عربستان اتفاق افتاده، کنسول‌گری ایران موظف است پیگیری‌های حقوقی را انجام دهد تا مصدومان و بازماندگان جان‌باختگان به حقوق خود دست یابند. بنابراین پرونده تمام آن زائران مستندسازی شده، اما هنوز درباره مبلغ دیه‌ای که از طرف عربستان تعلق می‌گیرد نمی‌توان با قطعیت صحبت کرد؛ چرا که آن‌ها رسما این عدد را اعلام نکرده‌اند. مبالغ اعلام شده نیز تخمین‌هایی بوده که در رسانه‌ها منتشر شده است. در هر حال ما پیگیر این حق هستیم.

 

از دیه پرداختی، مبلغی کسر نمی‌شود

 

او سپس تأکید کرد: دیه‌ای که از دولت عربستان برای زائران ایرانی گرفته می‌شود کاملا بدون هیچ کسری به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

 

حج عمره برای بازماندگان متوفیان

 

محمدی درباره جایگزین شدن زائران دیگر پس از جان باختن 11 زائر ایرانی اظهار کرد: با توجه به اینکه تمام زائران عمره تمتع خود را انجام داده‌اند و مرحله نخست حج آغاز شده، تا این لحظه هیچ درخواستی برای بازگشت به کشور نداشته‌ایم؛ اما سازمان حج و زیارت مقدمات و شرایطی را فراهم می‌کند که بازماندگان جان‌باختگان در موسم عمره برای دیدار با عزیزان‌شان به عربستان عزیمت کنند.

 

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت درباره تعداد اجساد ایرانی که قرار است در عربستان دفن شوند با توجه به آغاز خاکسپاری جان‌باختگان حادثه مکه گفت:‌ تا این لحظه فقط خانواده یکی از آن 11 زائر جان باخته درخواست داده تا خاکسپاری در مکه انجام شود، اما اجساد دیگر طبق نظر خانواده‌هایشان به کشور بازگردانده خواهند شد.

منبع " ایسنا

آتیش بازدید : 66 نظرات (0)

پسر ۱۴ ساله اي كه بالغ بر ۶۵ ميليون ريال به صورت اينترنتي از حساب بانكي يكي از شهروندان سرقت كرده بود توسط كارآگاهان پليس فتاي استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.

 سرهنگ" سيد مصطفي مرتضوي" رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان گفت: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه فردي مبلغ ۶۵ ميليون ريال بصورت اينترنتي از حساب وي سرقت نموده است بررسي موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت.

وي افزود: با انجام اقدامات تخصصي در فضاي مجازي هويت فرد سارق كه پسر نوجواني ۱۴ ساله است شناسايي و دستگير شد.

اين مقام مسئول با بيان اينكه در تحقيقات صورت گرفته مشخص شد كه اين فرد برادر شاكي است عنوان داشت: متهم با بدست آوردن رمز دوم و مشخصات كارت بانكي برادرش، در يک فرصت مناسب از حسابش سرقت كرده است.

رييس پليس فتا استان اصفهان تصريح كرد: برداشت از حساب از جمله جرائمي است كه به وفور شاهد آن هستيم و دليل اصلي آن هم عدم رعايت كاربران در حفظ و نگهداري اطلاعات بانكي مي باشد و عده اي از اين اعتماد كاربران سوءاستفاده كرده اقدام به سرقت مي كنند كه در اين زمينه توصيه مي كنيم به هيچ عنوان اطلاعات بانكي خود را در اختيار ديگران قرار ندهيد و در صورت واگذاري كارت بانكي به ديگران سريعاً نسبت به تغيير رمز آن اقدام نماييد.  

 

منبع" باشگاه خبرنگاران

آتیش بازدید : 78 نظرات (0)

خودرو پوش‌بک هندلینگ سامان در فرودگاه مهرآباد دچار آتش‌سوزی شد. خوشبختانه این حادثه مهار شده است.

خودرو پوش‌بک هندلینگ سامان در فرودگاه مهرآباد دچار آتش‌سوزی شد. خوشبختانه این حادثه مهار شده است.حدود ساعت 20:30 یکشنبه شب یک دستگاه خودروی پوش‌بک (حمل‌کننده هواپیما) دچار آتش‌سوزی شد.یک منبع آگاه در فرودگاه مهرآباد درباره جزئیات این حادثه گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده، یک دستگاه خودرو پوش‌بک در مقابل ترمینال یک و دو دچار آتش‌سوزی شد. آتش‌سوزی به هیچ وجه جدی نبوده و هیچ مشکلی برای پروازها و باند پروازی ایجاد نشده است.

وی با بیان اینکه «این خودرو برای شرکت هندلینگ سامان بوده است»، ادامه داد: بلافاصله بعد از این آتش‌سوزی، بخش ایمنی زمینی فرودگاه مهرآباد در صحنه حاضر شد و در مدت کوتاهی آتش‌سوزی را مهار کرد.گفتنی است، وضعیت در فرودگاه مهرآباد عادی است و پروازها به روال عادی جریان دارد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

آتیش بازدید : 89 نظرات (0)

یک زن هندوراسی یک روز پس از تشییع جنازه‌اش در قبر زنده شد.

نیسی پرز هنگام شنیدن صدای شلیک گلوله در نزدیکی خانه اش هوشیاری خود را از دست داده بود. والدین نیسی پس از مشاهده وضعیت فرزندشان تصور می کنند او جن زده شده است، بنا بر این از کشیش یک کلیسا می خواهند برای دور کردن ارواح خبیثه از وی، مناسک مربوط را انجام دهد.پس از انجام مناسک مزبور نشانه های حیاتی در نیسی رنگ می بازد. اطرافیان به گمان این که نیسی فوت کرده است او را به بیمارستان منتقل و پزشکان نیز مرگ او را تایید می کنند.

همسر نیسی یک روز پس از دفن وی بر سر مزارش حاضر می شود و صداهایی از داخل قبر می شنود. او موضوع را به نزدیکانش خبر می دهد و نیسی را در حالی زنده از قبر خارج می کنند که دستانش به خاطر تلاش برای بیرون آمدن از تابوت زخمی شده بود.این زن دوباره به بیمارستان منتقل شد، اما با وجود تلاش هایی که برای نجات جانش صورت گرفت، جان باخت.

منبع: العالم

آتیش بازدید : 98 نظرات (0)

گوشه ای از خسارتهای وارد شده به مسجد الاقصی

نیروهای رژیم اشغالگر با حمله به مسجد الاقصی، به شدت با فلسطینی ها درگیر شده و خسارتهایی را به این مکان مقدس وارد کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "هبه سرحان" یکی از نگهبانان مسجد الاقصی گفت: نظامیان اشغالگر صبح یکشنبه به مسجد الاقصی یورش بردند و به سوی اعتکاف کنندگان گلوله و گاز اشک آور شلیک کردند.
وی به مرکز اطلاع رسانی فلسطین تأکید کرد: نظامیان پس از یورش به مسجد الاقصی اعتکاف کنندگان را به زور و با شلیک گسترده گلوله و گاز اشک آور بیرون کردند، و آنان را محاصره کرده تا مجبور شوند از دروازه های الاقصی بیرون بروند.
این نگهبان مسجد الاقصی خاطرنشان کرد: درحالیکه اعتکاف کنندگان در مسجد هیچ سلاحی نداشتند و دستهایشان کاملا خالی بود، نظامیان اشغالگر کاملا مسلح به اینجا یورش بردند و از نوعی سلاح جدید استفاده کردند که تا پیش از این استفاده نشده بود.
وی افزود: اشغالگران با این سلاح جدید پنجره های مسجد القبلی را که از آثار تاریخی هزار ساله است شکستند و قبور اموی را به آتش کشیدند.
هبه سرحان گفت: نظامیان اشغالگر 3 نفر از نگهبانان مسجد الاقصی را مورد ضرب و شتم قرار دادند و یکی از آنان را با خود بردند.
این نگهبان مسجد الاقصی اظهار داشت: پس از بیرون کردن معتکفان توسط اشغالگران و تحت کنترل درآوردن مسجد، نخستین مجموعه 30 نفری از شهرک نشینان صهیونیست از جمله "اوری ارائیل" وزیر کشاورزی این رژیم وارد مسجد الاقصی شدند. پس از آن چند گروه شهرک نشین دیگر به مسجد الاقصی یورش بردند تا اینکه تعداد آنان به 145 نفر رسید. از صحنه شکستن حرمت مسجد الاقصی، اشک در چشمان ما جمع شده بود.
هبه سرحان خاطرنشان کرد: طی سالها موارد بسیاری از حمله و یورش صهیونیستها به مسجد الاقصی را دیده‌ام، ولی این نخستین بار بود که در زندگی خود دیدم که چنین اتفاقاتی در این مسجد می‌افتد؛ نظامیان اشغالگر در حمله دیروز به مسجد الاقصی حتی به سنگها و درختهای مسجد نیز آسیب رساندند و برای نخستین بار ما را هم که نگهبان مسجد الاقصی هستیم بیرون کردند و به شیخ عمر الکسوانی مدیر مسجد الاقصی حمله کردند.
"دکتر امین ابو غزاله" مدیر مرکز امداد رسانی و فوریتهای پزشکی اعلام کرد که نیروهای امدادگر در اطراف مسجد الاقصی به حدود 100 فرد مجروح و آسیب دیده کمک کردند. این افراد به دلیل استنشاق گاز اشک آور و یا قرار گرفتن در معرض گاز فلفل دچار حالت خفگی شده، و یا به دلیل برخورد گلوله گاز اشک آور به پاهایشان دچار جراحت شده بودند.
ابوغزاله خاطرنشان کرد که حدود 20 نفر از مجروحان به بیمارستان "المقاصد" در قدس اشغالی منتقل شدند.


فیلم حمله به مسجد الاقصی + دانلود

 

یک فلسطینی در حال خارج کردن فرش سوخته از محوطه مسجد الاقصی

 

فلسطینی ها در حال تمیز کردن مسجد پس از یورش صهیونیستها

 

 

 

 

منبع " العالم

آتیش بازدید : 109 نظرات (0)

حدود ساعت یازده صبح پنجشنبه (10 سپتامبر) سیاستمدار محبوب ما دار فانی را وداع گفت. باراک اوبامام متولد چهار آگوست 1961 در هنلولو بود. او از میان رفت اما هرگز از خاطر ما نخواهد رفت. لطفاً همدردی خود را با لایک کردن این صفحه و نظر دادن در این صفحه ابراز کنید.

باراک اوبامام متولد چهار آگوست 1961 در هنلولو بود. او از میان رفت اما هرگز از خاطر ما نخواهد رفت. لطفاً همدردی خود را با لایک کردن این صفحه و نظر دادن در این صفحه ابراز کنید.

637581_697.jpg

اخبار مربوط به مرگ باراک اوباما در اوایل هفته به سرعت منتشر شد و سبب نگرانی هواداران وی در سرتاسر جهان شد. اما گزارش ماه سپتامبر اثبات کرده است که این خبر یک شایعه بوده و جدیدترین مورد از موارد شایعه سازی در مورد مرگ افراد مشهور است. اما رئیس جمهور آمریکا زنده است و در سلامت کامل به سر می برد.

انتشار شایعه مرگ باراک اوباما در فیسبوک

روز پنجشنبه بعد از اینکه شایعه مرگ باراک اوباما منتشر شد، صفحه ای در فیسبوک منسوب به او یک میلیون لایک خورد. در بخش "درباره" این صفحه فیسبوک این مطلب نوشته شده بود:

"حدود ساعت یازده صبح پنجشنبه (10 سپتامبر) سیاستمدار محبوب ما دار فانی را وداع گفت. باراک اوبامام متولد چهار آگوست 1961 در هنلولو بود. او از میان رفت اما هرگز از خاطر ما نخواهد رفت. لطفاً همدردی خود را با لایک کردن این صفحه و نظر دادن در این صفحه ابراز کنید."

صدها نفر از هواداران اوباما شروع به نوشتن پیام همدردی و تسلیت در این صفحه فیسبوک کرده و اندوه خود را از فوت این سیاستمدار اعلام کردند. و طبق معمول، این شایعه مرگ به سرعت کل فضای مجازی را در بر گرفت.

درحالیکه بعضی از هواداران این خبر را باور کرده بودند، برخی دیگر نسبت به این خبر تردید داشتند که شاید حاصل تجربه ای بود که آنها از شایعات ماه های اخیر در مورد مرگ افراد مشهور به دست آورده بودند.بعضی ها گفتند این اخبار در هیچ کدام از شبکه های آمریکایی اعلام نشده است. بنابراین، این خبر جعلی است، چرا که مرگ سیاستمدار بزرگی مانند باراک اوباما، باید موضوع اصلی خبرگزاری ها باشد.

نظرسنجی که اخیراً انجام شده نشان می دهد که اکثر پاسخ دهنده ها (84%) فکر می کنند که شایعات مرگ باراک اوباما دیگر جذابیت خود را از دست داده است.

شایعه مرگ اوباما رد شد، زیرا وی زنده است

روز جمعه (11 سپتامبر) نمایندگان این سیاستمدار به طور رسمی اعلام کردند که اوباما در قید حیات است. آنها گفتند: "نام اوباما نیز به لیست طویلی از افراد مشهور وارد شد که قربانی شایعات مرگ شده اند. او هنوز زنده است و در سلامت کامل به سر می برد. دیگر آنچه را که در اینترنت می بینید باور نکنید."برخی هواداران خشم خود را از این خبر جعلی اعلام کرده و گفتند که خبر مرگ سیاستمدار محبوبشان برای آنها بسیار ناراحت کننده بوده است. برخی نیز اظهار داشتند که این خبر نشان دهنده شهرت و محبوبیت فوق العاده او در جهان است.

منبع:شفاف

آتیش بازدید : 218 نظرات (0)

ر اثر ازدحام مردم مقابل نمایندگی ایران خودرو شعبه خیابان دماوند  برای پس گرفتن مبلغ پیش پرداخت پلیس مجبور به مداخله شد .

ماجرای ازدحام مردم در مقابل نمایندگی ایران خودرو خیابان دماوند

ماجرای ازدحام مردم در مقابل نمایندگی ایران خودرو خیابان دماوند

ماجرای ازدحام مردم در مقابل نمایندگی ایران خودرو خیابان دماوند

ماجرای ازدحام مردم در مقابل نمایندگی ایران خودرو خیابان دماوند

ماجرای ازدحام مردم در مقابل نمایندگی ایران خودرو خیابان دماوند

ماجرای ازدحام مردم در مقابل نمایندگی ایران خودرو خیابان دماوند

آتیش بازدید : 81 نظرات (0)

شبکه تلویزیونی العربیه اعلام کرد که در حادثه سقوط بالابر در مسجد الحرام 25 تبعه ایرانی کشته شده‌اند.

تلویزیون العربیه در گزارشی با اشاره به مشخص شدن هویت کشته شدگان در حادثه سقوط بالابر ساختمانی خبر داد که 25 ایرانی در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند. 

بر اساس این گزارش 15 پاکستانی، 23 مصری، 10 هندی، 25 ایرانی، 6 مالزیایی، 25 بنگلادشی و یک افغانستانی و یک الجزایری در این حادثه کشته شده‌اند.

منابع رسمی عربستان گفته بودند که در حادثه سقوط بالابر ساختمانی در مکه مکرمه ۱۰۷ نفر کشته و ۲۳۸ تن زخمی شده‌اند.

پیش از این اعلام شده بود که یک ایرانی در حادثه سقوط بالابر ساختمانی در مکه جان خود را از دست داده و 32 نفر نیز زخمی بودند که پس از مداوا از بیمارستان مرخص شدند.

منبع: فارس


آتیش بازدید : 97 نظرات (0)

تصاویر دیدارهای امروز جواد ظریف و جواد لاریجانی حاکی از شکستگی پای این دو سیاستمدار ایرانی است.

  در تصاویر دیدار رئیس مجلس عراق باوزیر امورخارجه کشورمان، ظریف با پای شکسته دیده می شود. سلیم الجبوری ،رییس مجلس عراق ظهر امروز شنبه بامحمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران دیدار و گفتگوکرد .

پای لاریجانی و ظریف شکست +عکس


نکته جالب اینکه جواد لاریجانی نیز صبح امروز عصا بدست در دومین نشست تخصصی صیانت از حقوق بشر حاضر شد.

پای لاریجانی و ظریف شکست +عکس


گفتنی است دومین نشست تخصصی صیانت از حقوق بشر در نظام های عدالت کیفری ایران و ایتالیا صبح امروز شنبه با حضور محمد جوادلاریجانی معاون بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه و هیات ایتالیایی برگزار شد.

پای لاریجانی و ظریف شکست +عکس


همزمانی مصدومیت پای این دو سیاستمدار ایرانی در نوع خود جالب است.

آتیش بازدید : 69 نظرات (0)

رییس سازمان حج و زیارت مرگ یک زائر ایرانی در طوفان مکه و سقوط جرثقیل در مسجدالحرام را تا این لحظه تأیید نکرد و گفت: هویت زایران مجروح و احتمالا کشته شده درحال شناسایی است.

رییس سازمان حج و زیارت مرگ یک زائر ایرانی در طوفان مکه و سقوط جرثقیل در مسجدالحرام را تا این لحظه تأیید نکرد و گفت: هویت زایران مجروح و احتمالا کشته شده درحال شناسایی است.سعید اوحدی در گفت و گویی اظهار کرد: در طوفانی که ٥ عصر به وقت محلی در مکه اتفاق افتاد یک جرثقیل سقوط کرد که تاکنون بیش از ٧٠ زائر جان باختند و بیش از ١٦٠ نَفَر دیگر مجروح شدند.

او با بیان اینکه زائران ایرانی معمولا در آن ساعت از روز به دلیل گرامی هوا کمتر به مسجدالحرام می روند و به همین دلیل با آسیب کمتری مواجه شدند،افزود:تا این لحظه تعداد مجروحان ایرانی در این حادثه حدود ٢٠ نَفَر بوده که هویت آنها نیز درحال شناسایی است.

وی افزود: ١٢ نَفَر از این مجروحان به بیمارستان سازمان حج منقل شده اند که حال عمومی بهتری دارند و در سلامت به سر می برند و باقی مجروحان ایرانی این حادثه نیز به بیمارستان نور مکه انتقال داده شده اند که ٤ نَفَر آنها به درمان بیشتری نیاز دارند. اوحدی درباره اعلام خبر درگذشت یک زائر ایرانی در این حادثه گفت: هویت زائران درحال شناسایی است و هنوز این موضوع با قاطعیت تأیید نمی شود.

او همچنین به قطع برق سه هتل محل اسکان زائران ایرانی در مکه بر اثر این طوفان اشاره کرد و افزود: برق دو هتل هم اکنون وصل شده و زائران هتل سوم در محل دیگران اسکان داده شده اند تا شرایط در آن هتل نیز عادی شود.

اوحدی در عین حال گفت: شرایط هم اکنون در مکه عادی است و جای نگرانی وجود ندارد و پزشکان ایرانی نیز در بیمارستان های محل بستری زائران حضور دارند تا به امور رسیدگی کنند.درپی وقوع طوفان در مکه مکرمه و سقوط یک دستگاه بالابر در مسجدالحرام، وزیر بهداشت کشورمان نیز طی تماسی با هیات پزشکی حج امسال، جویای احوال زائران ایرانی شد.

دکتر عباس زارع نژاد، رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت در این باره گفت: با توجه به زخمی شدن تعدادی از زائران ایرانی در پی وقوع سیل امروز در مکه، وزیر بهداشت همچنان در تماس با مسوولان هیات پزشکی ایران در عربستان، پیگیر احوال زائران ایرانی است.وی گفت: بر اساس پیگیرهای انجام شده، حال عمومی مصدومان ایرانی خوب است و همچنین وزارت بهداشت جهت اعزام پزشک و ارسال اقلام دارویی و پزشکی جهت ارایه خدمات لازم به مصدومان اعلام آمادگی کرده است.

زارع نژاد افزود: همچنین بنابر اعلام مسوولان هیات پزشکی ایرانی مستقر در مکه مکرمه، زمان بروز طوفان و سیل، تیمهای درمانی ایران به بیمارستانهای مکه اعزام شدند تا در صورت مراجعه مجروحان و مصدومان، آمادگی خدمت رسانی از سوی تیم پزشکی ایران وجود داشته باشد. در حال حاضر نیز وضعیت تحت کنترل است.

وی گفت:در مجموع بنابر اعلام مسوولان هیات پزشکی ایران در مکه، اقدامات درمانی لازم مربوط به زخمی های ایرانی انجام شده است و حال مابقی زائران خوب است.

منبع: ایسنا

 
آتیش بازدید : 74 نظرات (0)

دختر 18 ساله ای که با ویروس ایدز متولد شد، حالا دیگر اثری از ویروس در بدنش وجود ندارد. او پژوهشگران را در رسیدن به درمانی جدید برای ایدز امیدوار کرده است.

دختر ۱۸ ساله ای که با ویروس ایدز متولد شد، حالا دیگر اثری از ویروس در بدنش وجود ندارد. او پژوهشگران را در رسیدن به درمانی جدید برای ایدز امیدوار کرده است.

این دانشجوی ۱۸ ساله از مادری مبتلا به ایدز متولد شد و در ۶ سال نخست زندگی درمانی آنتی ویروس دریافت کرد اما بنا به خواسته والدینش، درمان های او قطع شد و یک سال بعد، وقتی برای آزمایش مراجعه کرد، متخصصان با تعجب متوجه شدند که ویروس در بدن او کاملا غیرفعال است و تکثیر نشده است.

پس از گذشت ۱۲ سال از این موضوع، حالا به نظر می رسد هیچ ویروسی در بدن این دختر وجود ندارد و گویا سیستم ایمنی او توانسته تمام ویروس ها را به طور کامل از بین ببرد.

محققان می گویند دلیل این موضوع احتمالا دریافت زودهنگام داروی ضدایدز بوده که از دوران بارداری مادر آغاز شده و عامل کاهش میزان انتقال ویروس به کودک بوده است و درنتیجه سیستم ایمنی توانسته ویروس را از بین ببرد. این نتیجه در ۱۴ بیمار بزرگسال دیگر که درمان ها را از سن پایین آغاز کرده بودند و ۸ سال به آن ادامه داده بودند نیز دیده شده است.

محققان می گویند این مساله می تواند امیدی تازه برای کشف درمان های موثر بیماری ایدز باشد.


آتیش بازدید : 72 نظرات (0)

پس از آخرین آمارگیری، تعداد کشته‌های حادثه سقوط جرثقیل در مکه به 107 نفر افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه خبری BBC به نقل از مقامات عربستانی اعلام کرد، تعداد قربانیان حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام دست کم به 107 نفر رسیده است.

همچنین تعداد مصدومین تا ساعات اولیه صبح امروز (شنبه 21 شهریور) 238 نفر گزارش شده است.

عکس‌ها و ویدیوهای این حادثه تکان‌دهنده و صحنه فرار و جیغ زدن زائران طی ساعات اخیر در رسانه‌های بین‌المللی منتشر شده و همه را شوکه کرده است. سقوط این جرثقیل عظیم بعد از رعد و برق، بارندگی و طوفان کم‌سابقه‌ای رخ داد و جان یک زائر ایرانی را هم علاوه‌بر تعداد زیادی از زوار کشورهای دیگر گرفت.

بنابر اعلام یکی از خبرگزاری‌های دولتی عربستان،‌ بخشی از این جرثقیل ساعت 5:10 صبح بر اثر باد و باران شدید سقوط کرد. گفته می‌شود اگر پل طواف وجود نداشت، ‌تعداد قربانیان از این هم بیشتر می‌شد.

«خالد الفیصل»، امیر مکه دستور بررسی علت دقیق این حادثه را صادر کرده و قرار بوده امروز به مسجدالحرام سرکشی کند.

یکی از بنیان‌گذاران بنیاد پژوهش میراث اسلامی مکه در مصاحبه با آسوشیتدپرس از وضعیت ساخت و سازها در بیت‌الله‌الحرام شکایت کرد و گفت: مسوولین نسبت به بالا رفتن جرثقیل‌ها بر فراز مسجدالحرام غفلت می‌کنند. آن‌ها اهمیتی به میراث فرهنگی، سلامتی و امنیت زائرین نمی‌دهند.

منبع : ایسنا

 

 

آتیش بازدید : 173 نظرات (0)


آخرین تصاویر و جزئیات حادثه سقوط بالابر در مکه،آمار تلفات: 107 کشته و 238 زخمی،مرگ یک زائر ایرانی و جراحت 25 نفر،تأیید شد...

بر اثر شدت باد و طوفان در مکه مکرمه یک بالابر به داخل مسجد الحرام در نزدیکی مقام ابراهیم سقوط کرد. عصر دیروز جمعه 20 شهریورماه یک بالابر بزرگ بر اثر شدت باد و طوفان در مکه مکرمه به داخل مسجد الحرام در نزدیکی مقام ابراهیم سقوط کرد که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از حجاج حاضر در محل شد.

برق در مکه مکرمه قطع شده است و 39 آمبولانس برای انتقال مصدومین به مسجد الحرام اعزام شده است و تمام بیمارستان‌ها در حالت آماده باش قرار دارند.رسانه‌های عربستان اعلام کرده‌اند که این جرثقیل که در طرح توسعه مسجد الحرام مشغول به کار بود و به دلیل بدی آب و هوا سقوط کرده است، اما مقامات سعودی اعلام دلیل اصلی سقوط بالابر را به آینده موکول کرده‌اند.

بر اثر این حادثه 87 نفر کشته و 184 نفر مجروح شدند.

در همین راستا، سعید اوحدی گفت: براثر شدت باد و طوفان یك بالابر به داخل مسجدالحرام در مكه مكرمه سقوط كرد كه متأسفانه در این حادثه یکی از زائران ایرانی به نام سیف‌الله اسدی اهل همدان که حدود 53 سال سن داشت جان خود را از دست داد و 20 زائر ایرانی مجروح شدند.

وی با بیان اینکه شرایط در حال حاضر آرام است، تاکید کرد: اسامی مصدومان ایرانی در حال جمع‌آوری است و پس از تکمیل لیست، اعلام می‌شود.اوحدی در ادامه افزود: بیشتر مصدومان دچار شكستگی و آسیب‌های سرپایی شدند كه بیماران به بیمارستان نور مكه و ایرانی منتقل شدند.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: اكثر زائران ساعت یك بامداد به بعد برای اعمال حج وارد مسجدالحرام می‌شدند كه این امر سبب شد تا كمتر شاهد مصدوم شویم.اوحدی در خاتمه به قطع برق در برخی از هتل‌های مكه اشاره كرد و گفت: برق سه هتل ایرانی در مكه نیز دچار قعطی شد كه مسئولان در حال پیگیری و رفع آن هستند و در حال حاضر برق 2 هتل وصل شده و ساکنان هتل سوم به هتلی دیگر منتقل شده‌اند.

حادثه خونین برای حجاج

حادثه خونین در مکه

حادثه خونین برای حجاج

طوفان در مکه

حادثه خونین برای حجاج

حادثه خونین برای حجاج

حادثه خونین برای حجاج

عکس حادثه خونین برای حجاج

حادثه خونین برای حجاج

سقوط جرثقیل در مکه

زخمی های حادثه مکه

زخمی های حادثه مکه

منبع: میزان

آتیش بازدید : 88 نظرات (0)

سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام که ساعتی پیش به وقوع پیوست 12 تن از زائران ایرانی دچار مجروحیت سطحی شدند.

 

وی در ادامه افزود: چند تن از زائران کشورهای دیگر در این حادثه شهید شدند اما زائران کشورمان در سلامت هستند.

 

رییس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: در حال حاضر در های مسجد الحرام به دلیل این حادثه به روی زائران خانه خدا بسته است.

 

 

 منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

آتیش بازدید : 84 نظرات (0)

ساعت 24-انتشار تصاویری در فضای سایبری حکایت از احتمال جابه‌جا شدن کودک خردسال سوری، قبل از عکاسی دارد

پیدا شدن آیلان در سواحل ترکیه در محافل خبری و رسانه‌ای سر و صدای بسیاری به‌پا کرد. همین اتفاق مرزهای اروپا را به سمت مهاجرانی که از ناملایمات و نا‌امنی‌ها، برای ساختن آینده خود ترک وطن را انتخاب کردند، باز کرد.

به تازگی تصاویری در فضای سایبری منتشر شده است که حکایت از واقعه‌ای دردناکتر دارد؛ چراکه کودک خردسال سوری در سواحل صخره‌ای ترکیه به ساحل رسید اما تصویربرداران، آیلان را به نقطه‌ای دیگر منتقل کردند تا به زعم خود تصویری دردناکتر بگیرند.

در ادامه این خبر آمده است: اینکه در پس این انتقال و پس از آن بازگشایی مرزهای اروپا بدون کنترل‌های معمول به روی مهاجران چه بوده، بعدها مشخص خواهد شد اما این عمل زننده از غرق شدن این کودک تلخ‌تر است.

 

 منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

آتیش بازدید : 85 نظرات (0)

“ایوب فالح آل ربیع “معروف به ““ابوعزرائیل”” از مدافعان حرم در عراق برای بار سوم مجروح شد. این مجروحیت در طی درگیری با دژخیمان داعش اتفاق افتاد.

 

تصویر زیر وی را نشان می دهد که در کنار مادرش دوران نقاهت را سپری می کند تا دوباره برای نبرد با دواعش خونخوار راهی جبهه ها گردد.

http://www.shadkaam.uploadday.com/do.php?img=376

عکس ابوعزرائیل و مادرش بعد از مجروح شدن ابوعزرائیل

 

آتیش بازدید : 66 نظرات (0)

درگیری مسلحانه شرور معروف و پلیس در نزدیکی تهران به زخمی شدن شرور مسلح انجامید.

 درگیری سه ساعته ظهر امروز میان نیروهای پلیس و شرور سابقه دار در شهر بومهن، در نهایت با زخمی شدن شرور معروف شرق استان تهران از ناحیه پا و دستگیری وی پایان یافت.

پلیس پردیس از این شرور، دو قبضه سلاح وینچستر، یک قبضه کلت کمری به همراه فشنگ های مربوط به سلاح ها، یک قبضه سلاح سرد (قمه)، یک شمشیر سامورایی و یک تبر کشف و ضبط کرد و وی برای درمان به مرکز درمانی منتقل شد.

منبع: فرهنگ نیوز

آتیش بازدید : 92 نظرات (0)

به گزارش پایگاه اینترنتی عربی پرس، «ابوانس» یکی از سرکردگان داعش در موصل در محله تل الرمان واقع در غرب این شهر توسط زن عراقی به قتل رسید.

 

به نوشته رسانه های گروهی عراق، این زن از سرکرده داعشی به دلیل اینکه در 3 ماه گذشته او را وادار به جهاد نکاح می کرد، انتقام گرفت. در مورد نحوه کشته شدن این سرکرده داعشی و سرنوشت زن یادشده اطلاعی در دست نیست. برخی گزارش ها حاکی است که این زن جزو اقلیت ایزدی ساکن شمال عراق است.
گروهک تروریستی داعش در ماه اوت گذشته 15 زن را در پایگاه نظامی الغزلانی در نزدیکی موصل پس از اعلام مخالفت آنها با جهاد نکاح اعدام کرد.

همچنین در ماه ژوئیه گذشته به همین دلیل در موصل 19 زن دیگر اعدام شدند. گروهک تروریستی داعش از ماه ژوئن گذشته بر شهر موصل دومین شهر بزرگ عراق تسلط یافت.تکفیری ها از هنگام ورود به عراق و تاکنون جنایات بسیاری را مرتکب شده اند.

منبع:ایرنا

آتیش بازدید : 112 نظرات (0)

حمید محمدی در تشریح آخرین وضعیت زائران بیت‌الله‌الحرام گفت: هم‌اکنون ۲۵ هزار و ۵۰۰ زائر وارد مکه مکرمه شدند و ۱۱ هزار و ۵۰۰ زائر در مدینه منوره هستند که به تدریج به مکه می‌آیند.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت افزود: آخرین پرواز مدینه قبل زائران ۲۰ شهریور انجام می‌شود و آخرین پرواز زائران مدینه بعد هم ۲۶ شهریور در فرودگاه جده می‌نشیند.

وی در ادامه تصریح کرد: اوضاع کلی حمل‌و نقل، مسکن، تغذیه، بهداشتی و پزشکی زائران خوب است و تاکنون مشکل خاصی نداشتیم.

محمدی در خصوص تعداد فوتی‌های امسال گفت: تاکنون ۲ پیرمرد که بر اثر مشکلات قلبی از ناراحتی رنج می‌برند، دار فانی را وداع گفتند و بقیه زائران در سلامت کامل به سر می‌برند.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت درباره اجرای طرح ویلچر گفت: به دلیل ساخت و ساز در حرم امن الهی هتل‌های زائران دور از کعبه است و حتی ایستگاه اتوبوس تا خود حرم الهی حدود ۲ کیلومتر فاصله دارد. از این رو طرحی که از سال گذشته آغاز شد و به نام طرح ویلچر امسال نیز ادامه دارد و گروه امداد سالخوردگان یا کسانی که برای پیاده روی از توان لازم برخوردار نیستند را از ایستگاه اتوبوس تا حرم الهی با ویلچر منتقل می کنند.

وی ادامه داد: در غروب ۲۶ شهریورماه آخرین گروه زائران مدینه همزمان با آخرین گروه زائران اعزامی از ایران وارد مکه می‌شوند و در روز ۲۷ شهریور تمام ۶۴ هزار زائر ایرانی در مکه مکرمه حاضر هستند.

محمدی درباره شروع مناسک حج گفت: از غروب ۸ ذی‌الحجه حاجیان به صحرای عرفات منتقل می‌شوند و امسال برخلاف سالهای گذشته که در ظهر روز ۸ ذی‌الحجه اعزام می‌شدند به دلیل گرمای کشور عربستان با برنامه‌ریزی صورت گرفته در ساعات غروب به عرفات منتقل می‌شوند.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت در پایان از تعامل خوب مسئولین ایرانی با مسئولین سعودی خبر داد و گفت: تاکنون محدودیت خاص و مشکلی را از سوی مسئولین سعودی مشاهده نکردیم.

منبع : شادکام

 

آتیش بازدید : 60 نظرات (0)

اخبار ورزشی - کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در فوتبال چیزی قابل پیش‌بینی نیست، اما شاید روزی بتوانیم نتیجه دربی سال ۵۲ را تکرار کنیم و ۶ گل به استقلال بزنیم.

هادی نوروزی در گفت‌وگو  درخصوص شرایط تیم فوتبال پرسپولیس و همچنین فرا رسیدن 16 شهریور، سالگرد دربی تاریخی سال 52، صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید:

از شرایط تمرینی تیم فوتبال پرسپولیس در این روزها صحبت کن.
واقعاً روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم. در این روزها تمرینات پرفشار بدنسازی انجام دادیم، به‌طوری‌که بدن بازیکنان درد می‌گرفت. با این همه صبح و بعدازظهر تمرینات خوب و فشرده‌ای انجام دادیم و از فردا هم تمرینات‌مان را ادامه می‌دهیم و آماده بازی با پیکان در جام حذفی می‌شویم.

به نظر می‌رسد قرعه پرسپولیس در جام حذفی نسبت به سایر حریفان سخت‌تر است و باید در اولین بازی به مصاف پیکان بروید.
ما به قرعه‌های سخت عادت کردیم. پرسپولیس در قرعه‌کشی‌ها شانس ندارد، اما ما واقعاً شرایط خوبی داریم و خارج از شوخی قرعه خوب و بد برای ما معنی نمی‌دهد. در جام حذفی فقط باید پیروز شد و ما به بردن فکر می‌کنیم.

خودت تجربه قهرمانی در جام حذفی را همراه با پرسپولیس داری. فکر می‌کنی پرسپولیس جام حذفی را باید جدی بگیرد یا لیگ برتر یا هر دو؟
به هر حال رسیدن به آسیا و کسب سهمیه در جام حذفی راحت‌تر است؛ چراکه با 6-5 بازی می‌توان قهرمان شد. ما جام حذفی را جدی می‌گیریم، اما از طرف دیگر لیگ برتر هم برای ما و هواداران‌مان بسیار مهم است.

 

پرسپولیس 7 سال است که قهرمان لیگ برتر نشده و کاسه صبر هواداران‌مان لبریز شده است. مسلماً ما در حذف جام با همه توان به میدان می‌رویم.

با توجه به اینکه پرسپولیس از 15 امتیاز 5 هفته ابتدایی لیگ 11 امتیاز را از دست داده و تنها 4 امتیاز کسب کرده، فکر می‌کنی آیا هنوز می‌توان پرسپولیس را مدعی قهرمانی در لیگ برتر دانست؟
قهرمان شدن به حرف نیست و به عمل است. ما برای موفقیت همه تلاش‌مان را می‌کنیم، از طرف دیگر 25 بازی تا پایان لیگ باقی مانده و با توجه به اینکه تیم جوانی داریم این انتظار می‌رفت که در ابتدای لیگ کم‌تجربه باشیم، اما خوشبختانه روز به روز بهتر می‌شویم و قطعاً تا پایان لیگ زمان زیادی باقی مانده است.

چند روز است که با سرماخوردگی دست و پنجه نرم می‌کنی. فکر می‌کنی چه زمانی شرایطت ایده‌آل شود؟
ویروس قوی به بدنم وارد شده، به‌طوری‌که حتی نای راه رفتن هم نداشتم. بدن‌درد وحشتناک، تب و سرگیجه داشتم که فکر نمی‌کنم سرماخوردگی این طور باشد، البته هنوز هم با این ویروس درگیرم و امیدوارم که امروز که تمرین تعطیل است به شرایط خوبی برسم و از فردا با آمادگی کامل کنار سایر بازیکنان تمرین کنم.

در بازی پرسپولیس و بهمن جوان درحالی که تو در زمین بودی، اما محسن بنگر به‌عنوان کاپیتان برای مراسم ابتدای بازی پیش داور رفت. چه شد که تصمیم گرفتی بنگر کاپیتان باشد؟
خوشبختانه در پرسپولیس همه با هم دوست و رفیق هستند. بازیکنان بزرگی در پرسپولیس بازی می‌کنند و فرق نمی‌کند چه کسی کاپیتان باشد. در زمان شروع بازی با بهمن جوان کار پزشکی داشتم و از طرف دیگر هم داور عجله داشت که بازی آغاز شود و به همین دلیل به محسن بنگر گفتم که او به‌عنوان کاپیتان پیش داور برود، البته بنگر هم بازیکن بزرگ تیم و باتجربه است و خوشبختانه در تیم ما رفاقت حرف اول را می‌زند.

امروز 16 شهریور سالگرد برد تاریخی و 6 گله پرسپولیس مقابل استقلال است. این روز چه چیزی را به تو یادآوری می‌کند؟
به هر حال این برد 6 گل، جزو خاطرات خوب پرسپولیسی‌هاست و هنوز هم همه از آن صحبت می‌کنند و حتی هواداران در عکس‌های یادگاری عدد 6 را نشان می‌دهند.

 

به هر حال آن بازی، یک بازی بزرگ و فراموش‌نشدنی است که همیشه در تاریخ ماندگار است.

 

من هم به نوبه خودم این روز را به هواداران پرسپولیس تبریک می‌گویم و به‌عنوان یک پرسپولیسی از خوشحالی هواداران شاد هستم.

فکر می‌کنی باز هم پرسپولیس می‌تواند آن برد 6 بر صفر را تکرار کند؟
در فوتبال چیزی قابل پیش‌بینی نیست و پیش‌بینی چنین موضوعی سخت است. چیزی که مهم است، این است که بازی 6 تایی‌ها در تاریخ ماندگار است و شاید هم روزی ما این نتیجه را تکرار کردیم و دوباره 6 گل به استقلال زدیم.

زمانی که به‌عنوان هوادار فوتبال می‌دیدی، کدام دربی برایت خاطره‌انگیزتر بوده است؟
زمانی که فوتبالیست حرفه‌ای نبودم، کری می‌خواندم و حتی چند بازی را به استادیوم هم رفتم. یکی از دربی‌هایی که همیشه در یاد من می‌ماند همان بازی بود که مصطفی دنیزلی سرمربی پرسپولیس بود و پرسپولیس با 2 گل مهرزاد معدنچی و مهرداد اولادی استقلال را شکست داد. من از بچگی پرسپولیسی بودم و تا آخر عمرم هم پرسپولیسی می‌مانم.

منبع - فارس

آتیش بازدید : 67 نظرات (0)

یک مربی فوتبال به خاطر ارتکاب مسائل غیر اخلاقی و بعد از پیگیری‌های به عمل آمده، به زندان افتاده و ممنوع الفعالیت شده است.

پس از شکایت‌های صورت گرفته از یک مربی تیم‌های پایه به خاطر سوء استفاده جنسی از یک بازیکن و ارتکاب مسائل غیر اخلاقی، این مربی تحت پیگیری قرار گرفت و سپس بعد از اثبات اتهامش، روانه زندان شد.

حبیب الله شیرازی رئیس هیات فوتبال استان تهران با تایید این خبر گفت: گزارش‌هایی از این دست محرمانه به حساب می‌آید ولی موردی داشتیم که یک مربی در یک مدرسه فوتبال مرتکب مسائل غیر اخلاقی شده بود که به سرعت به این اقدام زننده او رسیدگی شد.

شیرازی ادامه داد: این اتفاق در مدرسه فوتبالی رخ داد که از طرف هیات فوتبال مجوز نداشت. چنین اتفاقاتی در مدارسی که مجوز دارند رخ نمی‌دهد. بعد از زندانی شدن این مربی، به ما اعلام شد که وی ممنوع الفعالیت شده و دیگر حق فعالیت در فوتبال را ندارد.

منبع:jamnews.ir

آتیش بازدید : 107 نظرات (0)

مادر سپهر کوچولو که هنوز در شوک مرگ داغ پسر نمکینش است در حالی که بشدت گریه می‌کرد با قامتی خمیده به اتاق بازپرس منافی آذر در شعبه سوم دادسرای امور جنایی وارد شد.

این مادر که هنوز صحنه جان دادن کودکش کابوس‌وار جلوی چشمانش بود با دیدن قاتل بی‌رحم پسرش ناله‌کنان به سمت او خیز برداشت تا قاتل را کتک بزند و وقتی نتوانست و در حالی که ضجه می‌زد رو به بازپرس گفت قصاص می‌خواهم.

مادر سپهر کوچولو در حالی که گاهی نگاهی به قاتل می‌انداخت به بازپرس گفت: سپهر مرد خانه‌ام بود او را مظلومانه کشتند. می‌خواهم قاتل او جلوی خانه‌ام قصاص شود.این زن که چند سالی است به خاطر مشکلاتی که شوهرش داشته به تنهایی سرپرستی دو کودکش را برعهده داشت در میان گریه‌ها و ناله‌هایش، لالایی‌های سوزناکی برای پسرش می‌خواند اشکان عامل جنایت شروع به گریه کرد و مدعی شد نمی‌داند چرا این کار را کرده است.اشکان که به زور خود را سرپا نگه داشته بود و از زور خماری توان ایستادن و راه رفتن نداشت در برابر مادر سپهر گریه کرد و بخشش خواست.

منبع:روزنامه ایران

آتیش بازدید : 213 نظرات (0)

تصویر زیر در حال دست به دست شدن در شبکه‌های اجتماعی است و نشان می‌دهد که این عقرب بخت‌برگشته وارد دستگاه‌های صنعتی و احتمالاً استاندارد در یک کارخانه شده و بعد از طی کردن مراحل پخت و بسته‌بندی به دست مشتری رسیده است.

111144152896.jpg

کیک با طعم عقرب

منبع: ایسنا

آتیش بازدید : 92 نظرات (0)

بعد از اشغال «جسر الشغور»، این شهر بیش از آنکه به دمشق شباهت داشته باشد، به چین تبدیل شده است.

به گزارش ابنا، منابع غربی از انتقال خانواده‌های نیروهای تروریستی که تعداد زیادی از آن‌ها از "ایالت سین کیانگ" و "مناطق ترک‌نشین" چین هستند، به سوریه خبر می‌دهند.

براساس این گزارش، 3500 نفر از جنگجویان چینی و خانواده‌هایشان به روستای "الزنبقی" در حومه شهر "جسر الشغور" انتقال داده شده‌اند؛ روستایی که ساکنان اصلی‌اش از آن طرد شده‌اند.

برخی منابع مطلع اعلام کرده‌اند که اسکان خانواده این تروریست‌های چینی با اشراف سرویس اطلاعاتی ترکیه، جبهه النصره و داعش صورت گرفته است.

«ابو رضا» امیر حزب اسلامی ترکستان چین کشته شد، پیش از آنکه ببیند که پرچم این حزب در میدان اصلی شهر جسر الشغور برافراشته می‌شود، شهری که چینی‌ها در اشغال آن نقش اصلی را ایفا کردند.

شهر چینی‌ها در سوریه

بعد از اشغال شهر جسر الشغور بیش از آنکه به دمشق شباهت داشته باشد، به چین شباهت پیدا کرده است، به خصوص بعد از آنکه صدها خانواده چینی در حومه این شهر و به ویژه روستای «الزنبقی» اسکان داده شده‌اند.

بیرون کردن سوری‌ها از روستاهایشان و اسکان دادن چینی‌ها در آن منحصر به جبهه النصره و سرویس اطلاعاتی ترکیه نیست، داعش هم دو سال پیش هزاران چینی را با خانواده‌هایشان از ترکیه به روستاهای شهر «تل ابیض» در استان «رقه» و نیز اطراف چاه‌های نفت در استان «دیرالزور» انتقال داده بود.

داعش از جمع این چینی‌ها هزار جنگجو برای خود جذب کرد و برای صدها تن از کودکان چینی هم مدارسی را تاسیس کرد که در آن جنایت و قتل را آموزش می‌دهد.

صدها چینی در اردوگاه‌های نظامی در مناطق مختلف سوریه در حال اموزش نظامی هستند و سرویس اطلاعاتی ترکیه هم 20 هزار چینی دیگر را در استانبول پناه داده تا از آن‌ها برای جنگ در سوریه استفاده کند.

شهر چینی‌ها در سوریه

چینی‌ها در شهر جسر الشغور برای دفاع از روستاهای محل سکونت‌شان می‌جنگند و حزب اسلامی ترکستان چین در سوریه در حال تاسیس ارتشی است که این ارتش ابتدا در سوریه می‌جنگد و سپس اگر از مهلکه جنگ در سوریه جان سالم به در ببرد برای جنگ به چین می‌رود.

آتیش بازدید : 87 نظرات (0)

 

جوانی که مدعی است فارغ‌التحصیل مهندسی شیمی از دانشگاه شریف است، به اتهام سرقت لوازم داخل خودرو دستگیر شد.

دستگیری یک نخبه علمی به اتهام سرقت!

چهارشنبه هفته گذشته دو مرد جوان با دستبند وارد شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت شدند. بازپرس با ورق زدن پرونده آنها متوجه شد هر دو سارق حرفه‌ای لوازم داخل خودرو در شرق تهران هستند.محمد 38 ساله در مورد سرقت‌هایش به بازپرس پرونده گفت: چند سابقه سرقت خودرو و لوازم داخل آن را دارم. تاکنون پنج سال از عمرم را در زندان گذراندم و سه ماه قبل وقتی از زندان آزاد شدم، با پسر جوانی که خودش را مهندس معرفی می‌کرد، آشنا شدم. قرار شد او در سرقت‌ها کمکم کند و من هم به او جای خواب بدهم. پسر جوان خیلی مودب بود و ادعا می‌کرد از نخبه‌های کشور است اما چون معتاد به شیشه بود، فکر می‌کردم توهم زده است و دروغ می‌گوید. در شرق تهران لوازم داخل خودرو سرقت می‌کردیم که دو روز قبل هنگام سرقت، ماموران ما را دستگیر کردند.

در ادامه، پسر 36 ساله به نام ایمان در بازجویی ادعا کرد: من لیسانس شیمی خود را از دانشگاهی در کانادا گرفتم و در کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی با رتبه 19 در دانشگاه شریف قبول شدم. من علاوه بر تحصیل در دانشگاه، زبان انگلیسی نیز تدریس می‌کردم. پنج سال قبل عاشق یکی از شاگردانم شدم و قصد داشتم با او ازدواج کنم اما خانواده‌ام مخالفت کردند که این موضوع لطمه بزرگی به من در زندگی زد.

مرد جوان ادامه داد: بعد از منتفی شدن ازدواج، از سر کنجکاوی و به دلیل رشته تحصیلی‌ام که شیمی بود، دست به تولید ماده مخدر شیشه در خانه‌مان زدم تا ببینم این مخدر چیست و در ادامه خودم هم شیشه مصرف کردم و وقتی به خودم آمدم که دیگر معتاد شده بودم. به همین دلیل درس را رها کردم. از آن پس خانواده‌ام با من درگیر شدند و پنج سال است در کوچه و خیابان و سطل‌های زباله می‌خوابم؛ البته چند ماه اول در خانه دوستانم بودم اما آنها هم دیگر مرا راه ندادند و همین باعث شد کارتن‌خواب شوم.

وی گفت: آقای قاضی من دزد نیستم و برای جای خواب مجبور شدم با محمد همکاری کنم. در سرقت‌ها به عنوان راننده داخل خودرو بودم و او خودش دست به سرقت می‌زد. من چهار ماه است ترک کرده‌ام و می‌خواهم همان ایمان سابق شوم و نزد خانواده‌ام برگردم. من نخبه علمی کشور بودم و تعدادی کشفیات دارم اما لجبازی با خانواده، مرا به اینجا کشاند. باور کنید کانادا از من می‌خواست درسم را آنجا ادامه بدهم اما من به کشورم آمدم و در دانشگاه شریف مشغول تحصیل شدم.

با اعترافات هر دو متهم، آنها با دستور علی وسیله ایزد موسی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت برای تحقیقات در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند. قاضی همچنین از ماموران خواست در خصوص ادعاهای ایمان تحقیق کنند.

منبع: جام جم آنلاین

آتیش بازدید : 61 نظرات (0)

دادستان عمومي و انقلاب كرمان از كشف 16 باند بزرگ پول شويي خبر داد و گفت: با تلاش شبانه روزي ماموران اداره كل اطلاعات استان كرمان، اعضاي اين باند در تور اطلاعاتي به دام افتادند.

دادخدا سالاري افزود: اعضاي اين باند در زمينه‌هاي قاچاق مواد مخدر و روان‌گردان‌ها، تجارت سلاح‌هاي غيرمجاز و قاچاق انسان در سراسر كشور و خارج از كشور فعاليت پنهان داشته و وجوه حاصله از اين فعاليت‌ها را به حساب نفرات سوم و چهارم واريز مي‌كردند كه در استان كرمان كشف و از فعاليت آنها جلوگيري شد.

 

وي گفت: قاچاقچيان پس از تحصيل وجوه حاصله از معاملات نامشروع و خلاف قانون، آنها را به حساب اشخاص عادي و بعضا موجه واريز و پس از برداشت وجوه، بخشي را تبديل به دلار كرده و به خارج از كشور منتقل مي‌كردند. وي ادامه داد: برخي از اين وجوهات را نيز در معاملات املاك و خودرو و ساختمان‌سازي هزينه مي‌كردند تا اقدامات مجرمانه خود را در پوشش‌هاي قانوني و مشروع جلوه داده و ردپاي خود را در تجارت‌هاي كثيف و آلوده پنهان سازند.

 

دادستان عمومي و انقلاب كرمان گفت: خوشبختانه با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) و به حول و قوه الهي به اقدامات مجرمانه مجرمين خاتمه داده شد. وي تصريح كرد: تاكنون بيش از 125 ميليارد ريال از وجوه نقد و چندين باب املاك از قاچاقچيان كشف و توقيف شده، متهمان احضار شده‌اند و تحقيقات لازم به‌عمل آمده است. سالاري افزود: پرونده‌هاي متشكله توسط ماموران به دستگاه قضايي استان كرمان تحويل داده شده و تحقيقات بيشتر پيرامون شناسايي شركا و معاونان مجرمين در دادسراي كرمان در دست انجام است. وي گفت: عمده فعاليت اين باندها در خارج از استان و استان‌هاي مختلف و در خارج از كشور بوده است.  

 

منبع- آرمان

تعداد صفحات : 2

درباره ما
بروز ترین اتفاقات ایران و جهان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 639
  • کل نظرات : 38
  • افراد آنلاین : 13
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 55
  • آی پی دیروز : 56
  • بازدید امروز : 116
  • باردید دیروز : 208
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 1,338
  • بازدید ماه : 6,921
  • بازدید سال : 32,196
  • بازدید کلی : 140,090