loading...
همه چی از همه جا
آتیش بازدید : 311 نظرات (0)
alizadeh-bahman94-9

آوای ایرانیان: مدیر دفتر موسیقی صداوسیما با بیان اینکه رپ مرکبی است که صداوسیما از آن به درستی بهره گرفت، از تولید موسیقی رپ برای اولین بار در تلویزیون خبر داد.

به گزارش آوای ایرانیان، دفتر موسیقی سازمان صداوسیما سه قطعه موسیقی رپ، پاپ و تلفیقی با مضامین انتخاباتی و انقلابی به مناسبت فرارسیدن دهه فجر و دو انتخابات پیش‌رو در اسفند ماه سال جاری تولید کرده است؛ این قطعات موسیقی در ایام فجر و انتخابات از آنتن‌های صداوسیما پخش می‌شوند.

محمد باقر معلم درباره تولید آثار جدید در سبک‌های رپ، پاپ و تلفیقی در دفتر موسیقی سازمان صداوسیما اظهار کرد: همیشه تولید سازمان صداوسیما با تولید بیرون تفاوت داشت و فاصله زیادی بین آن چیزی که سازمان تولید می‌کرد با نیاز روز مردم احساس می‌شد و به همین علت هم بسیاری از کارهای تولیدی صداوسیما در گذشته دیده نمی‌شدند.

او با بیان اینکه در گذشته در سازمان صداوسیما بیشتر تولید کارخانه‌ای اتفاق می‌افتاد، سخنانش را اینگونه ادامه داد: این کار از لحاظ فنی ایرادی نداشت، ولی شرایط موسیقی برخلاف جریان روز ایستا بود؛ دیگر موسیقی‌های صداوسیما مثل گذشته در میان مردم زمزمه نمی‌شدند. روزگار عوض شده و مردم دیگر مثل گذشته سه ماه را با یک قطعه موسیقی سپری نمی‌کنند.

مدیر دفتر موسیقی صداوسیما با اشاره به افزایش رسانه‌ها و افزایش تنوع‌طلبی مخاطبان اظهار کرد: صداوسیما تلاش دارد تا از مرکبی که در جامعه وجود دارد بهره بگیرد؛ چراکه اگر بتوانی از هر امکانی نهایت بهره‌ی درست را ببری، انگار جهان را بر نظم اولیه چیده‌ای؛ ما هم در دفتر موسیقی سازمان صداوسیما محتوای خودمان را در ظرف مورد استقبال مردم ریختیم. اگر آن چیزی که درست است عرضه شود دیگر چه فرقی می‌کند رپ، پاپ یا تلفیقی باشد؟

مدیر دفتر موسیقی صداوسیما

معلم با اشاره به سبک‌های جدید آثار تولیدی صداوسیما گفت: می‌توان امکانات جدید جامعه را حذف کرد یا می‌توان از آن بهره گرفت و درست استفاده کرد؛ اگر گزینه حذف را انتخاب کنیم در واقع هیچ چیزی دستمان را نمی‌گیرد و فقط صورت مساله را پاک کرده‌ایم ولی از طرفی هم می‌توان از آن امکانات به درستی بهره گرفت و پیشرفت کرد.

او تاکید کرد: محتوای آثار تولید شده توسط دفتر موسیقی سازمان صداوسما اگرچه در قالبی جدیی ارائه می‌شوند، اما محتوای آنها قابل دفاع است. این سه قطعه‌ای که این روزها قرار است از سازمان پخش شوند، هر کدام مضمون خودباوری دارند؛ اینکه باید خودمان را باورکنیم، چراکه اگر منتظر باشیم تا دستی از غرب یا شرق به کمکمان بیاید، همیشه ثابت می‌مانیم و هیچ‌گاه پیشرفت نخواهیم کرد.

منبع: ایسنا

آتیش بازدید : 275 نظرات (0)

شب گذشته سالار عقیلی خواننده موسیقی سنتی کشور در اقدامی قابل تامل در شبکه بهایی من و تو حضور پیدا کرد.

 

خبرگزاری میزان: چند سالی با سیاست تساهل و تسامح و به کار گرفته شده توسط مسئولین ذیربط سیر حضور هنرمندان و همینطور برخی افراد مشهور در رسانه های معاند خارج از کشور و همینطور مصاحبه و همکاری با این شبکه های ضد انقلاب رو به افزایش است در همین راستا يكى از هنرمندان موسيقى سنتی كشور شب گذشته در شبکه بهایی فارسى زبان ظاهر شد. هنرمندی که با توجه به پیشینه کاری و اخلاقی مناسبش تصور نمی شود از پشت پرده شبکه ضد ایرانی من و تو با خبر باشد و البته این وظیفه مسوولین هم  هست که در مورد اهداف و کارکردهای اصلی این شبکه های ضد ایرانی به هنرمندان و چهره های سرشناس روشنگری کنند.

شب گذشته سالار عقيلى خواننده موسيقى سنتى که این روزها برای اجرای کنسرت خود در لندن به سر می‌برد در برنامه زنده تلويزيونى شبكه ضد انقلاب من و تو شرکت کرد که واکنش های گسترده ای در فضای مجازی داشته و باعث شگفتی و تعجب علاقه مندان این هنرمند کشورمان شده است.

گرچه یکی از نزدیکان عقیلی عنوان کرده است وی تنها بدلیل کنسرت های خارج از کشور خود در شبکه بهایی من و تو حضور داشته است، هنوز مشخص نيست سالار عقيلى با چه هدفى در اين شبكه حضور پيدا كرده و هنوز توضيحى در اين خصوص توسط اين هنرمند ارائه داده نشده است.

 


برخی منابع خبری به نقل از دفتر موسیقی وزارت ارشاد اعلام کرده اند درباره حضور این خواننده موسیقی سنتی ایرانی پس از بازگشت او به ایران؛ توضیحات لازم ارایه خواهد شد.

 تا این لحظه وزارت ارشاد موضع گیری رسمی ای در این مورد نداشته است.

این اولین باری نیست که هنرمندان موسیقی کشور در زمان حضور خود در انگلیس به بهانه توضیحات درباره کنسرت خود، به نوعی در دام شبکه های فارسی زبان لندن می افتند و مورد سوء استفاده این شبکه ها قرار می گیرند.

خبرنگار فرهنگى ميزان در حال پيگيرى اين اتفاق و دلايل آن است.

آتیش بازدید : 425 نظرات (0)

آوای ایرانیان:  سید محمد رضوی سرمایه گذار سریال شبکه نمایش خانگی «شهرزاد» نامه‌ای خطاب به محسن چاوشی نوشت و طی آن از هنر خواننده تیتراژهای سریال تقدیر و تشکر کرد. در نامه وی آمده است:با صدای تو نازنین برادر، مردم عاشقی را با وجودشان حس می‌کنند… با صدای تو نازنین برادر، مردم عشق را باز تعریف می‌کنند… و زیباتر بگویم با صدایت حس مشمئز‌کننده خیانت و هوس را از عفت و حیا جدا نمودی…

دیشب با عزیزی از ایرانیان خارج از کشور مقیم آمریکا در حال صحبت بودم ناخودآگاه بدونن اینکه بداند من یکی از سرمایه‌گذاران سریال فاخر «شهرزاد» هستم شروع به تمجید از آن مجموعه نمود، جای دارد از استاد عزیزم حسن فتحی و سهم بی‌نظیر برادران گلم سیدمحمد امامی شریک نازنین و تهیه‌کننده متعهد و سعید ملکان مجری طرح و هنرمندان عزیزمان سید شهاب‌الدین حسینی، مصطفی زمانی و استاد گرانقدر علی نصیریان، خانم علیدوستی، خانم ایزدیار و همه هنرمندان مجموعه که هر کدام ستارگان عرصه هنر هفتم هستند و این حقیر را یاری کردند سپاسگزاری نمایم، ولی نکته‌ای که برایم جالب بود و بارها و بارها به این حقیر می‌گویند هنر فاخر موسیقی و سبک خاص شما برادر عزیزیم به اتفاق سینا سرلک بزرگوار می‌باشد.

فیلم‌های متعددی ساخته می‌شوند ولی در شهرزاد برای اولین بار می‌توان گفت موسیقی دوبال پرواز یک سریال شد.

با صدای تو نازنین برادر، مردم عاشقی را با وجودشان حس می‌کنند… با صدای تو نازنین برادر، مردم عشق را باز تعریف می‌کنند… و زیباتر بگویم با صدایت حس مشمئز‌کننده خیانت و هوس را از عفت و حیا جدا نمودی… با صدایت گفتار حسن فتحی و نغمه ثمینی بزرگوار را به گوش همه عاشقان رساندی…

کجایی عزیزم؟ کجایی؟

این شد ضرب‌المثل سیاسیون، اقتصادیون، هنرمندان و همه مردم و این یعنی سبک زیبایت محسن عزیز…

چقدر زیباست که وقتی کلیپ «افسار» را می‌بینی اشک شوق و عشق با هم جاری می‌شود و تو معجزه‌گر این همنوایی هستی…

با تمام وجودم می‌گویم…

                              از طرف همه ایرانیان….

                                                         علی برکهالله ….

آتیش بازدید : 147 نظرات (0)

امیر تتلو با انتشار پستی نسبت به اجرای امیر مهدی ژوله در برنامه‌ خندوانه که با نام او شوخی کرده بود, واکنش نشان داده است.

شوخی با امیر تتلو

در برنامه شب گذشته خندوانه امیرمهدی ژوله در بخشی که با خوانندگان شوخی می کرد, گفت که برای معروف شدن باید نامش را بذارد امیر ژوژولو که این موضوع با واکنش امیر تتلو همراه شده است.

امیر تتلو متن زیر را در صفحه شخصی اش منتشر کرد:

***

ميگن تو برنامه ى خندوانه به ما مثكه بى احترامى شده توسط يه آقايى به اسم ژوژولو !!

والا من اون برنامرو تا حالا نديدم و اين آقارم نميشناسم اما چيزايى كه الان راجبش فهميدم اينجوريه كه ميخوان يه كارى كنن كه مردم بخندن !!

خوب اگه با بى احترامى به ما مردم ميخندن بذار بخندن دمشونم گرم شكايتى ندارم

حساس نشين ، بذارين زندگيشونو بكنن به نظرم خوشحال كردن و خندوندن مردم كار مقدسيه البته اگه به خاطر نفع شخصى نباشه

برای اطلاع از آخرین اخبار و عکس های امیر تتلو کلیک کنید.

منبع: صفحه شخصی امیر تتلو

آتیش بازدید : 94 نظرات (0)

حبیب محبیان شش سالی است که به ایران بازگشته است در این مدت بارها مجلات ایرانی خواسته اند با او مصاحبه کنند اما تمام تلاش ها به شکست انجامیده و هیچ کس موفق نشده این خواننده سابقا لس آنجلسی را به حرف بیاورد.

اینکه چه شد حبیب محبیان برگشت و در این سال ها چه کرده است . یک مجله در شماره جدید خود به سراغ حبیب رفته است که می توانید در ادامه بخش هایی از این مصاحبه جذاب و افشاگرانه را بخوانید.

اولین گفتگو با حبیب پس از بازگشت به ایران

همین که می دانم همسرم کنارم هست و فرزندم ادامه تحصیل می دهد برایم کافی است. همین که همسرم از حضور در اینجا راضی است خوشحالم .

البته من هم تحت فشار هستم ولی نمی توانم همسرم را به خاطر خودم فدا کنم. تا هر زمانی که او بخواهد ایران می مانم. با اینکه از نظر کاری به مشکل برخوردم اما مسائل خانوادگی برایم در اولویت است. البته فکر می کنم برخی از دوستان از حضور من به عنوان یک پیشکسوت وحشت زده شده اند.

در ابتدای ورودم به ایران دیدار کوتاهی با آقای احمدی نژاد در دفترشان داشتم. دوستی که به دولت وقت نزدیک بود نامه ای از طرف من تنظیم کرد و پیش آقای احمدی نژاد برد .

بلافاصله آقای احمدی نژاد نامه را امضا کردند و به ارشاد رسید و سه روزه مجوز گرفتم بعد از آن یک شخصی که مایل به سرمایه گذاری بود من را برد پیش آقای مشایی. به چه دلیلی نمی دانم؟

ایشان هم گفتند اینجا وطن شما است اگر برگردید خوشحال می شویم. برخوردشان خیلی خوب بود. وقتی فهمیدند تا سال 62 ایران بودم برایشان جالب بود. منتها ......


منبع : مجله زندگی ایده آل

آتیش بازدید : 56 نظرات (0)

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی درپی انتشار خبر لغو کنسرت شهرام ناظری در تبریز، اعلام کرد: تا کنون برای برگزاری این کنسرت، مجوزی صادر نشده است که حالا لغو شود.

به گزارش ایسنا منطقه‌ی آذربایجان شرقی، علی‌اکبر صفی‌پور گفت: در چند روز اخیر، درخواستی از طرف یکی از شرکت‌های هنری مبنی بر برگزاری کنسرت شهرام ناظری گرفته شده که در مرحله بررسی و صدور مجوز است، البته تا کنون مجوزی صادر نشده است.

او اضافه کرد: در آینده نزدیک، کنسرت شهرام ناظری در تبریز برگزار خواهد شد.

منبع : ایسنا

آتیش بازدید : 94 نظرات (0)

اوایل سال 1389 بود که رضا رشیدپور مجری با سابقه صداوسیما از بازگشت «حبیب محبیان» خواننده مشهور ترانه «من مرد تنهای شبم» خبر داد. وی که قبل از تحویل سال به ایران بازگشته بود، پس از مدتی دوباره به آمریکا برگشت.

سرانجام آلبوم حبیب محبیان چه شد؟

شاید در آن زمان هیچکس فکر نمی‌کرد که وی دوباره به ایران بازگردد اما رضا رشیدپور از بازگشت «حبیب» خبر داد و اینکه اولاً وی تنها نیست و خانواده خود را به همراه آورده است و ثانیاً «محمد» پسر حبیب - که وی نیز خواننده است - به همراه پدر بازگشته و ثالثاً اینکه حبیب اولین آلبوم خود را بعد از انقلاب در تهران ضبط می‌کند و اکنون نیز در استودیو برای کارهای ضبط به سر می‌برد.

این خبر در میان اهالی طرفدار موسیقی موجی به همراه داشت. این موج از آنان از این جهت بود که بازگشت حبیب به ایران می‌توانست این نوید را به هوادارانش بدهد که او علاوه بر تهیه آلبوم می‌تواند در تهران یا یکی از شهرهای دیگر ایران کنسرت نیز برگزار کند. حبیب نیز از همان موقع که به ایران آمد عزم خود را جزم کرد که به فعالیت‌های موسیقایی خود ادامه دهد؛ به همین دلیل هنوز مدت کوتاهی از ورودش به ایران نگذشته بود که درخواست خود برای دریافت مجوز انتشار آلبوم را ارائه کرد و حتی اعلام کرد که می‌خواهد در ورزشگاه آزادی تهران کنسرت برگزار کند و ادعا کرد که این کنسرت اگر 10 شب هم برگزار شود، ورزشگاه 100 هزار نفری آزادی خالی نمی‌شود.

همان زمان اسفندیار رحیم مشایی (رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد) در واکنش به حضور حبیب در ایران گفت: «اینکه یک ایرانی بخواهد فعالیتی در داخل و خارج از کشور داشته باشد، مطابق چارچوب و قوانین آزاد است و مشکلی ندارد. فعالیت هنری در همه بخش‌ها از جمله موسیقی برای همه هنرمندان در داخل و خارج از کشور آزاد است و برگشت به ایران برای کسی مشکلی ندارد.»

مدت‌ها گذشت اما انگار قرار نبود فعالیت‌های موسیقی حبیب محبیان در ایران قانونی شود، چراکه با وجود خواست و اعلام قبلی حبیب، «محمد میرزمانی» مدیرکل وقت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هرگونه اعطای مجوز به این خواننده را رد کرد.

وی در بهمن 1391 در این‌باره گفت: «ما به آلبوم حبیب محبیان نه مجوز داده‌ایم و نه کارهای ایشان مجوز گرفته است، با مجوز ما هم، کاری از ایشان منتشر نشده است.»

اما پیش‌تر در سال 89 یعنی زمانی که میرزمانی به سمت مدیرکلی دفتر موسیقی منصوب نشده بود، علی ترابی، سرپرست وقت این دفتر در مورد اعطای مجوز به آلبوم این خواننده گفته بود: «حبیب محبیان درخواست انتشار آلبوم دارد، نه برگزاری کنسرت. حبیب محبیان درخواست خود برای دریافت مجوز انتشار آلبوم را ارائه کرده است. مدتی قبل ایشان برای انتشار یک آلبوم موسیقی در داخل کشور؛ درخواستی برای دفتر موسیقی ارشاد نوشته‌اند، اما صحبتی از برگزاری کنسرت در داخل کشور نبوده است. برای اعطای مجوز به این آلبوم نیز همچون آلبوم‌های دیگر و براساس برنامه اداری؛ مطابق ضوابط عمل خواهیم کرد و درخواست ایشان در حال بررسی است.»

وی در پاسخ به این پرسش که "علاوه بر ضوابط معمول اعطای مجوز، در این بررسی چه موارد دیگری مورد توجه دفتر موسیقی برای اعطای مجوز است؟" عنوان کرده بود: «دفتر موسیقی در زمان اعطای مجوزبه آلبوم‌ها مشخصاً موسیقی و شعر آثار را بررسی می‌کند؛ البته درخصوص صلاحیت‌ افراد نیز از مراجع ذی‌صلاح استعلام خواهد کرد. بررسی این آلبوم نیز در چارچوب‌های قانونی دفتر موسیقی انجام می‌شود و روال متفاوتی نخواهد داشت. حال باید دید آیا مراجع ذی‌صلاح صلاحیت این خواننده را تایید خواهند کرد یا نه.»

شاه‌آبادی: خواننده لس‌آنجلسی مجوز ندارد

بهمن سال 91، ماه پرخبری برای حبیب بود، چراکه همان زمان معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز درباره صدور مجوز برای آلبوم خواننده لس‌آنجلسی اظهارنظر کرد. حمید شاه‌آبادی در این زمینه گفت: هیچ مجوزی برای خواننده‌ای که مدتی است به ایران بازگشته ندادیم و بنایی هم برای صدور چنین مجوزی نداریم.

وی ادامه داد: راهبرد و سبک معاونت هنری و پیرو آن دفتر موسیقی همواره برای حمایت از موسیقی اصیل ایرانی مشخص بوده است و هر فعالیت موسیقی که از این فضا خارج باشد و بخواهد فضای دیگری در موسیقی کشور تداعی کند، هیچگاه مجوزی از وزارت ارشاد اخذ نمی‌کند. بنابراین آنچه گفته و شنیده شده، شایعه است. برای خود من هم توجه برخی از سایت‌ها به این موضوع جای تعجب دارد.

وی افزود: شایعات برخی سایت‌ها برای رسیدن به اهداف دیگری است وگرنه وزارت ارشاد از مدت‌ها پیش با چنین درخواستی روبه رو بوده و تا کنون با آن موافقت نکرده است.

حبیب: انتشار آلبومم در ایران کاملا جدی است

سه هفته پیش ازآنکه مدیرکل وقت دفتر موسیقی وزارت ارشاد نسبت به اعطای مجوز به حبیب واکنش نشان دهد یک قطعه دوصدایی با صدای حبیب و «سمیر زند» (خواننده جوان داخلی) منتشر شد که موجب شد گمانه‌زنی‌ها برای انتشار رسمی آلبوم حبیب در ایران بیشتر و بیشتر شود؛ موضوعی که درفاصله کمتر از یک ماه موجبات واکنش میرزمانی را فراهم آورد.

همان زمان یکی از خبرگزاری‌ها برای روشن شدن وضعیت آلبوم و همچنین کنسرت حبیب در ایران به سراغ این خواننده رفت و این اولین گفت‌وگوی رسمی این خواننده با یک رسانه معتبر در ایران بود. در آن گفت‌وگو این پرسش مطرح شد که «موضوع انتشار آلبوم شما در داخل کشور چقدر صحت دارد؟ صحبت‌ها و حرف و حدیث‌های فراوانی در این یکی - دو ساله مطرح شده است. خودتان خیلی واضح در این‌باره صحبت می‌کنید؟ واقعا مذاکره‌ای با مقامات مسئول در این راستا صورت گرفته است؟» که حبیب پاسخ داد: «انتشار آلبومم در ایران کاملاً جدی است. شاید کمی زمانش طولانی شده باشد اما مذاکرات صورت گرفته و جلسات فراوانی برگزار شده است. مقامات ارشد، موافقت خود را حتی به صورت مکتوب به من اعلام کرده‌اند و از آن لحاظ هیچ مشکلی وجود ندارد. این مدارک همه مستند و موجود است و مشکلی نیست.»

وی در ادامه سخنانش در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه «پس این همه تاخیر در انتشار اثر، چه دلیل خاصی می‌تواند داشته باشد؟» اظهار کرد: «به خاطر وجود برخی افراد شخصی و غیر دولتی که انگیزه‌های مالی عجیب و غریبی را سعی داشتند با من محقق کنند، کار کمی عقب افتاده؛ انتشار آلبوم منظورم است. در حال حاضر هم نسخه نهایی آلبوم در حال میکس و مسترینگ است و منتظر یک اتفاق یا موقعیت خوب هستیم که بعد از انجام مراحل مجوز، آلبوم را در داخل کشور منتشر کنیم.»

حبیب در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این پرسش که «عده‌ای در اوایل حضور شما سعی کردند بازگشتتان را به نام خودشان ثبت کنند. آیا شما با میل خودتان به ایران برگشتید یا در این بین پای فرد خاصی از مقامات دولتی یا غیر دولتی در میان بوده است؟» نیز گفت: «من فقط به خاطر عشقم به ایران و مردم ایران به کشورم برگشته‌ام و هیچ مقام و فرد خاصی در این تصمیم دخیل نبوده است. من زندگی کردن در کنار هموطنانم را انتخاب کردم و فعالیت هنری برای هموطنانم حس خوبی را به سمت من متصاعد می‌کرد که همین باعث شد، تصمیم به بازگشت بگیرم. علاقه و خواست خانواده‌ام هم برای بازگشت به ایران در این تصمیم من بی‌تأثیر نبوده است.»

صدور مجوز ترانه‌های «حبیب»

اواخر فروردین سال 93 بود که اولین مجوز برای حبیب صادر شد؛ اما نه برای آلبوم و برگزاری کنسرت، بلکه این مجوز برای انتشار مجموعه ترانه‌های «حبیب محبیان» در قالب یک کتاب در ایران صادر شد؛ کتابی که برگزیده‌ای از آثار و ترانه‌های «حبیب» در همه سال‌های فعالیتش را تشکیل داده بود و با عنوان «مرد تنهای شب» همه مجوزهای لازم برای انتشار را اخذ کرد و اردیبهشت آن سال در نمایشگاه کتاب ارائه شد.

ماجرای دستگیری و آزادی حبیب

پس از گفت‌وگو و اظهارنظر حبیب درباره مصر بودن وی برای ادامه فعالیت‌های هنری و موسیقایی، تنها اتفاق خوبی که افتاد، صدور مجوز کتاب وی بود. در طول این مدت موضوع صدور مجوز آلبوم و کنسرت حبیب به سکوت کامل خبری رفت و به جز فعالیت‌ها و نوشته‌های فیسبوکی کسی از حبیب خبری نداشت. این سکوت خبری تا تیرماه سال 93 به طول انجامید. در آن روزها ناگهان خبر رسید که در حین ضبط یک ویدئو کلیپ در جاده ماسوله دستگیر شده است. ماجرا از این قرار بود که این خواننده در جاده ماسوله و شهرک تاریخی ماسوله در حال تولید یک ویدئو کلیپ بوده که بازداشت شده و به واسطه همراه نداشتن مجوزهای مربوطه برای ضبط فیلم، در نهایت این خواننده با تودیع قرار وثیقه متناسب آزاد شد.

توضیح سخنگوی وزارت ارشاد درباره مجوز آلبوم حبیب

چهار ماه پس از تیر سال 93 حبیب محبیان یکبار دیگر آفتابی شد و آن زمانی بود مرتضی پاشایی درگذشت. هنگامی که خواننده جوان و پرطرفدار موسیقی پاپ از دنیا رفت در تاریخ 27 آبان ماه حبیب محبیان خواننده مشهور ایرانی به منزل او رفت و با دیدار از پدر و مادر وی به آنها تسلیت گفته و آنها را دلداری داده و این اتفاق تلخ را به جامعه هنر و ملت ایران تسلیت گفت. گرچه مرگ مرتضی پاشایی حادثه‌ای غم‌انگیز بود اما موجب شد که موضوع حبیب دوباره بر سر زبان‌ها بیفتد؛ چراکه چند ماه بعد یعنی در بهمن 93 موضوع مجوز آلبوم موسیقی حبیب در نشست خبری سخنگوی وزارت ارشاد مطرح شد و حسین نوش‌آبادی درمورد این موضوع توضیحاتی ارائه کرد.

نوش‌آبادی در آن نشست در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره‌ دلایل مجوز ندادن به آلبوم حبیب محبیان (خواننده) و اینکه آیا علت این مسأله را می‌توان در دوره رئیس‌جمهور سابق جستجو کرد؟ گفت: ارائه‌ آثار و آلبوم‌های هنری ربطی به اینکه در چه دولتی اثر تصویب شده باشد ندارد، بلکه آنچه که ملاک است ارائه اثر در شرایط حاضر و قوانین جاری است. طبیعی است که رسیدگی و صدور مجوز به آلبوم‌های موسیقی، در چارچوبی که قوانین به ما اجازه می‌دهد، خواهد بود؛ بنابراین آلبومی که بدون اشکال و در راستای فرهنگ بومی و هنری کشور و قابل عرضه است، حتما درخصوص صدور مجوز آن اقدام خواهد شد.

«حبیب» در مراسم ختم بازیگر جوان

در این تشدد آرا درباره صدور مجوز و عدم صدور مجوز برای انتشار آلبوم حبیب به قول ترانه اش در«مرد تنهای شب» واقعا تنها مانده بود وتکلیفش را نمی دانست، بنابراین باز هم سکوت اختیار کرد. آخرین باری که حبیب محبیان دوباره آفتابی شد بعدازظهر روز جمعه گذشته 13 شهریور در مراسم ختم مرحوم علی طباطبایی بازیگر سینما بود. او این‌بار نیز برای حضور در یک مراسم غم‌انگیز به عرصه آمد و با حضور خود نشان داد که چقدر مشتاق به هنر و اهالی هنر و هنرمندان است.

حبیب در طول چند سالی که به ایران آمد نشان داد که مردی هنردوست است؛ مردی که حتی حاضر است چند سال برای صدور یک مجوز صبر کند و منتطر بماند. انگار پس از چند سال ما هم باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا بالاخره مرد تنهای شب می‌تواند پس از سال‌ها حضور در ایران مجوز تهیه آلبوم و برقراری کنسرت را بدست آورد؟ موضوعی که تحققش با اتفاقات اخیری که در زمینه لغو کنسرت‌ها رخ داده است نه بعید بلکه بسیار سخت به نظر می‌رسد.

منبع : روزنامه آفتاب یزد

آتیش بازدید : 71 نظرات (0)

 

«محمدرضا خانزاده» مدیر موسسه ی فرهنگی هنری «اکسیر نوین» دقایقی قبل، از کنسرت جدید بهنام صفوی خبر داد.

کنسرت بهنام صفوی در برج میلاد

در حدود سه ماه پیش خواننده ی «عشق من باش» موضوعی را فاش کرد که دو سال از افشای آن امتناع کرده بود؛ «بهنام صفوی» با تومور مغزی ای دست و پنجه نرم می کرد که حالا بعد از گذراندن یک پروسه ی درمانی موفق، از حال جسمانی خوبی برخوردار است.

«محمدرضا خانزاده» مدیر موسسه ی فرهنگی هنری «اکسیر نوین» دقایقی قبل، از کنسرت جدید بهنام صفوی خبر داد.

وی گفت: “خدا رو شکر حال بهنام صفوی بهتر شده و دوره ی درمان را آغاز کرده است. دکتر های او بالاخره به ما اجازه ی برگزاری یک کنسرت برای بهنام را دادند، با آرزوی سلامتی برای بهنام صفوی عزیز.”


عکس بهنام صفویعکس بهنام صفوی

 

همچنین «بهنام صفوی» در این باره روی صفحه ی اینستاگرام خود نوشت: ” خیلی خوشحالم که بعد از این مدت پزشک معالجم برای یک سانس اجازه دادند تا بتوانم کنسرت برگزار کنم و در کنار شما باشم. مطمئن هستم که در کنار شما با انرژی خوبتان این کنسرت را با قدرت اجرا خواهم کرد. تشکر می کنم از مسئولین وزارت ارشاد و شهرداری تهران که برای این کنسرت سالن برج میلاد را در اختیارم قرار دادند. ”

۱۷ مهر ماه، پس از مدت ها هواداران «بهنام صفوی» او را روی صحنه خواهند دید و فروش بلیت این برنامه از ساعت 22 در تاریخ ۲۲ شهریور ماه آغاز خواهد شد.

گفتنی است اجرای این کنسرت پس از مدت ها از جشنواره ی موسیقی فجر، در برج میلاد تهران انجام خواهد گرفت و از نکات جالبی است که نشان از یک اجرای پاپ در این سالن دارد.

باید دید که این موضوع می تواند سبب بازگشت کنسرت های پاپ به سالن برج میلاد تهران باشد یا خیر؟

آتیش بازدید : 67 نظرات (0)

حسین علیزاده با تحلیل وضعیت فعالیت جوانان عرصه موسیقی تاکید کرد مقامات مسئول به ویژه آنهایی که جایگاه سیاسی دارند حق توهین به هنرمندان را ندارند.

حسین علیزاده نوازنده صاحب‌نام تار و آهنگساز پیشکسوت موسیقی ایرانی  در پاسخ به اینکه چرا وجود بخش «استعدادهای درخشان» جشنواره موسیقی فجر و رویدادهای نظیر آن تاثیری در روند استعدادیابی، پرورش و معرفی هنرمندان نوپای موسیقی ایران برای ورود به عرصه های حرفه ای نداشته است، توضیح داد: اصولا وقتی جشنواره ای برگزار می شود این سیاستگذاری های درست و اصولی است که می تواند راه درست را برای ما هنرمندان و فضای موسیقی به وجود آورد. اینکه می گویم «ما» یعنی همه افرادی که در حوزه موسیقی فعالیت می کنند و به طور کلی با دولتی ها فرق زیادی داریم.

وی افزود: متاسفانه فضا به گونه‌ای است که وقتی می‌خواهیم درباره یک موضوع مهمی چون جشنواره ها و معایب آن صحبت کنیم، برخی اوقات برداشت های سیاسی از این صحبت‌ها و نقدها می شود. وقتی خود موسیقی تکلیف روشنی در ایران ندارد بنابراین درباره اینکه چرا استعدادهای درخشان موسیقی کشور فقط در جشنواره‌ها عرض اندام می کنند و بعد از آن به فراموشی سپرده می شوند نیز موضوعی نیست که بتوانیم به صورت دقیق آن را آسیب‌شناسی کنیم.

استاد علیزاده تاکید کرد: اگر ما به هویت ملی‌مان در دنیا اهمیت بدهیم و با ابتکار زیاد و در نظرگرفتن حضور همین استعدادهای درخشان موسیقی نسبت به برگزاری فستیوال ها و جشنواره های بین المللی با کیفیت در حوزه موسیقی همت کنیم قطعا اتفاقات خوبی برای کلیت جامعه موسیقی کشور می افتد. همین فستیوال موسیقی «موغام» کشور آذربایجان گوشه ای از یک فعالیت موسیقایی موثر است که مسئولان آذربایجانی برای معرفی فرهنگ خود آن را برگزار کرده اند و قطعا هنرمندان جوان و مستعد این کشور در آن حضور دارند و به جهانیان معرفی می شوند.

عضو شورای عالی خانه موسیقی توضیح داد: به طور حتم چهره های جوان بسیار زیادی در حوزه موسیقی سنتی ایران وجود دارند که می توانیم هنر تک تک آنها را به دنیا عرضه کنیم، اما متاسفانه روند فعالیت ها به گونه ای است که هر زمان این استعدادهای درخشان موسیقی بروز پیدا می‌کنند به مرور توجه به آنها کمتر می شود و آنها فقط با تکیه بر تلاش های فردی است که وارد عرصه های جدی تر حوزه موسیقی می شوند؛ موضوعی که سیاستگذاران هر جشنواره ای باید به آن توجه ویژه کنند. سوال مهم این است که چرا این جوانان بعد از برگزاری جشنواره ها دیگر فضایی برای عرض اندام ندارند؟

علیزاده با اشاره به اینکه یک هنرمند جوان وقتی وارد فضایی مانند جشنواره موسیقی جوان و یا جشنواره موسیقی فجر می شود باید احساس کند کاری که کرده برای مسئولان هم اهمیت دارد، بیان ککرد: جوانان مستعد عرصه موسیقی باید احساس کنند که مسئولان فرهنگی می خواهند راه ورود آنها را به عرصه های حرفه ای باز کنند. اما این هنرمندان جوان با هزاران امید در اختتامیه و یا حین برگزاری جشنواره ها مرتب از جانب مسئولان تشویق می شوند و این امید می رود که آنها موسیقیدان ها و نوازنده های خوبی شوند ولی در نهایت می‌بینیم راه برای آنها بسته می شود. این را کسی می گوید که ۳۷ سال است در حوزه موسیقی خون دل خورده و این نکته بسیار عجیبی است که باید روی آن بحث جدی شود.

این نوازنده پیشکسوت تار در بخش پایانی صحبت های خود گفت: ما در جامعه ای زندگی می کنیم که نباید به هنرمندان آن توهین شود. هر مسئولی که امکانات سیاسی دارد نباید به فضای کاری هنرمندان به ویژه اهالی موسیقی توهین کند. هیچ کس در هیچ مقامی حق توهین به هنرمندان را ندارد. بار دیگر تاکید می‌کنم که ما ابتدا جوانان را تشویق می کنیم اما بعد راه را بر آنها می‌بندیم و این مساله مهمی است که بعد از ۳۷ سال فعالیت در موسیقی درباره چرایی آن به پاسخ مشخصی نرسیده‌ام.

منبع " خبر آنلاین

آتیش بازدید : 90 نظرات (0)

نهمین جشنواره موسیقی جوان با اعلام برگزیدگانش در بخش های مختلف به کار خود پایان داد.

نهمین جشنواره موسیقی جوان با اعلام برگزیدگانش در بخش های مختلف به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار بخش موسیقی ایسنا، در مراسمی که شامگاه ٢٠ شهریورماه در تالار وحدت برگزار شده بود، برگزیدگان هر بخش در سه رده سنی الف، ب و ج معرفی شدند.

 

پیانو

 

هیات داوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش ساز پیانو در گروه سنی «الف» تندیس، لوح تقدیر و جایزه این بخش را به ترتیب به کامیار حاجی زاده از بوشهر به عنوان رتبه اول، هستی آریان نیا از کرج به عنوان رتبه دوم و آوین سلطانی دانا از کرج به عنوان رتبه سوم اهدا کردند.

 

در رده سنی «ب» آناهیتا جمشیدی از شیراز و هلیا سرایداریان از اصفهان مشترکا رتبه اول و اشکان لایق از تهران رتبه دوم را کسب کردند و تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی را دریافت کردند.

 

هیات داوران در این بخش نوازنده ای را شایسته رتبه سوم ندانستند.

 

در رده سنی «ج» نیز به ترتیب سید طهمورث طباطبایی شکر آبی از تهران رتبه اول، پویا جهان آرای از تبریز رتبه دوم و سپهر دولو خونگر از تهران رتبه سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه کسب کردند.

 

فلوت

 

هیات داوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش ساز فلوت در رده سنی «الف» هیچ یک از شرکت کنندگان را شایسته رتبه اول و دوم ندانستند و تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را مشترکا به کیمیا شیدایی از تهران و غزل فتوره چی از تهران به عنوان رتبه سوم اهدا کردند.

 

در رده سنی «ب»، هیات داوران ساز فلوت هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه اول ندانستند و تندیس، لوح تقدیر و جایزه خود را به ترتیب به نازنین سلطانی راد از تهران به عنوان رتبه دوم و آرین فیروزیان از تهران و نگار نراقی از تهران به عنوان رتبه سوم اهدا کردند.

 

در رده سنی «ج» ساز فلوت نیز تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش مشترکا به بهاره مدبری از شیراز و محمد شجاعی علی آبادی از هشتگرد به عنوان رتبه اول و سبا کوه بُر از شیراز به عنوان رتبه سوم تعلق گرفت.

 

هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه دوم تشخیص نداده است.

 

گیتار

 

در بخش ساز گیتار رده سنی «الف»، هیات داوران تندیس، لوح تقدیر و جایزه خود را به مبینا یوسفی قرایی از گرگان به عنوان رتبه اول و سارا شارعی حدادزاده از کرمان به عنوان رتبه سوم اهدا کردند.

 

هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه دوم ندانستند.

 

در رده سنی «ب» امیرحسین شیبانی از گنبد رتبه اول و سیاوش کشاورزی از تهران رتبه سوم را کسب و تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی را دریافت کردند.

 

هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه دوم ندانستند.

 

در رده سنی «ج» نیز هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه اول و دوم ندانستند و تندیس، لوح تقدیر و جایزه خود را مشترکا به ماهر پورعبیات از اهواز و فرشاد فتایی از تهران به عنوان رتبه سوم تقدیم کردند.

 

ویولن

 

هیات داوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش ساز ویلن در رده سنی «الف» تندیس، لوح تقدیر و جایزه خود را به ترتیب به رز سان احمدی از تهران به عنوان رتبه اول، سید دانیال خلیفه از کرج به عنوان رتبه دوم و آرمان نیک پور طهرانی از تهران و علیرضا آذربو از تهران مشترکا به عنوان رتبه سوم اهدا کردند.

 

در رده سنی «ب» نیز تندیس، لوح تقدیر و جایزه هیات داوران به ترگل کریمی مقدم از کرج به عنوان رتبه اول و احمدی از تهران به عنوان رتبه دوم اهدا شد.

 

هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه سوم ندانستند.

 

در رده سنی «ج» نیز تندیس، لوح تقدیر و جایزه هیات داوران به ترتیب به امیرحسین نوروزناصری از تهران و محمدامین عطایی از تهران به عنوان رتبه اول رسید و مهران دبستانی از تهران به عنوان رتبه دوم انتخاب شد. هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه سوم ندانستند.

 

هیات داوران ساز ویولن از وفا حمیدی وادقانی نیز تقدیر کردند.

 

ویلنسل

 

هیات داوران بخش ساز ویولنسل جشنواره نهم موسیقی جوان در رده سنی «الف»، تندیس، لوح تقدیر و جایزه خود را به ثنا شهمیری از تهران به عنوان رتبه اول اهدا کردند.

 

هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه دوم و سوم ندانستند.

 

در رده سنی «ب» داوران این بخش صبا فردوسی از تهران را به عنوان رتبه اول برگزیدند و تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را به وی اهدا کردند.

 

هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه دوم و سوم ندانستند.

 

در رده سنی ج نیز هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه تشخیص نداده اند.

 

کلارینت

 

هیات داوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش ساز کلارینت رده سنی «ب» تندیس، لوح تقدیر و جایزه خود را به ترتیب به کیمیا سید روهینا از تهران به عنوان رتبه اول و آنیتا یعقوبی از تهران به عنوان رتبه سوم اهدا کردند.

 

هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه دوم ندانستند.

 

در گروه های سنی «الف» و «ج» تکنوازی کلارینت به دلیل عدم شرکت نوازندگان در جشنواره، مسابقه برگزار نشد.

 

ساز ترومپت و ابوا

 

در بخش ساز ترومپت هیات داوران از امیررضا صالحی و در بخش ساز ابوا هیات داوران از حسام صدفی نژاد تقدیر کردند.

 

برگزیدگان نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش موسیقی نواحی

 

قوپوز

 

هیات داوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش قوپوز در گروه سنی «الف»تنها اسماء میکائیلی از مشکین شهر را شایسته تقدیر دانستند.

 

در رده سنی «ب» نیز تنها شاهین هاشم نژاد فرشبافی از تبریز به عنوان نفر برگزیده تندیس، لوح تقدیر و جایزه این بخش را دریافت کرد.

 

تار آذری

 

هیات داوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش تار آذری در گروه سنی الف تندیس، لوح تقدیر و جایزه این بخش را به فواد مصلحت جو از تبریز به عنوان نفر برگزیده اهدا کرد.

 

در رده سنی «ب» نیز حسین صبری خیاوی از مشکین شهر عنوان برگزیده این بخش را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه کسب کرد.

 

کمانچه آذری

 

هیات داوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش کمانچه آذری در گروه سنی«الف» تنها چیچک شاطرزاده تبریزی از تبریز را شایسته تشویق دانستند. در رده سنی ب نیز تنها آرمین زینال زاده از تبریز شایسته تشویق شناخته شد.

 

دوتار مازندران

 

هیات داوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش دوتار مازندران تنها گروه سنی «ب» مهرشاد ابراهیمی تیرکلایی از ساری را شایسته تقدیر دانستند.

 

دوتار شمال خراسان

 

هیات داوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش دوتار شمال خراسان تنها در گروه سنی «ب» آریا صادقی قهرمانلو از تهران را شایسته تقدیر دانستند.

 

دوتار تربت جام

 

هیات داوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش دوتار تربت جام در گروه سنی «الف» از سهیل جامی قادرآبادی از تربت جام به عنوان کم سن ترین و جوانترین شرکت کننده در جشنواره تقدیر کرد. در این رده سنی همچنین از کیان واحدی از تربت جام تقدیر شد.

 

در رده سنی «ب» نیز تنها مصطفی تیموری از تربت جام شایسته تقدیر شناخته شد.

 

آواز تربت جام

 

هیات داوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش آواز تربت جام در گروه سنی «الف »مبین درپور از تربت جام را شایسته تقدیر دانستند.

 

تنبور

 

هیات داوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش تنبور در گروه سنی«الف» تندیس، لوح تقدیر و جایزه این بخش را به ترتیب به حافظ کریمی از کرند غرب رتبه اول، پویا عباسی از کرمانشاه رتبه دوم و وریا کریمی از کرند غرب رتبه سوم اهدا کرد. در این بخش پونه پرنیا از کرمانشاه نیز شایسته تقدیر شناخته شد.

 

در رده سنی «ب» نیز به ترتیب علی کمالی از دالاهو رتبه اول و نگین قبادی از کرمانشاه رتبه دوم و جلال جهانی قوشخانه از تهران رتبه سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه کسب کردند. در این بخش نیز شهریار قبادی از کرمانشاه شایسته تقدیر شناخته شد.

 

لله‌وا

 

هیات داوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش لله‌وا در گروه سنی «الف» محراب قیاسی از آمل را به عنوان نفر برگزیده معرفی کرد.

 

نرمه نای و ضرب کردی

 

هیات داوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش نرمه نای و ضرب کردی در گروه سنی «ب»پارسا احمدزاده(نرمه نای) از سقز، آلان فاروقی(ضرب کردی) از سقز، آروین دباغی(نرمه نای) از بوکان و متین دادرس(ضرب کردی) از بوکان را شایسته تشویق ویژه معرفی کرد.

 

سرنا

 

هیات داوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش سرنا علی کمالی از دالاهو را شایسته تشویق ویژه معرفی کرد.

 

ضرب کردی

 

هیات داوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش ضرب کردی امید دباغی از بوکان را به عنوان نفر برگزیده معرفی کرد.

 

دوسرکوتن

 

هیات داوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش دوسرکوتن سید محمدرضا محمدی سیدکلایی از قائم شهر را به عنوان نفر برگزیده معرفی کرد.

 

دف

 

هیات داوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش دف در گروه سنی «الف» تندیس، لوح تقدیر و جایزه این بخش را به ترتیب به علی کاربین از مشهد رتبه اول، علی هاشمی و عسل شاکری از تهران مشترکا رتبه دوم اهدا کرد. هیات داوران در این بخش هیچ یک از شرکت کنندگان را شایسته رتبه سوم تشخیص نداد.

 

در رده سنی «ب» نیز به ترتیب سهند سلیمی از صحنه رتبه اول، کاوه سلیمانی از صحنه و فریا فرامرزی از بوکان مشترکا رتبه سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه کسب کردند. هیئت داوران در این بخش هیچ یک از شرکت کنندگان را شایسته رتبه دوم تشخیص نداد. همچنین تقدیر هیئت داوران از مجتبی محربی از شهرضا تقدیر کردند.

 

برگزیدگان نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش موسیقی دستگاهی

 

آواز

 

هیات داوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش آواز هیچ یک از شرکت کنندگان رده سنی «الف» را شایسته کسب رتبه تشخیص نداد.

 

در رده سنی «ب» نیز هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته کسب رتبه اول ندانست. در این بخش سروش فیروزیان از سمنان حائز رتبه دوم شناخته شد. عنوان سوم این بخش نیز مشترکا به بهادر صحت نائینی از اصفهان و پوریا عابدینی از ابهر اختصاص پیدا کرد.

 

در گروه سنی «ج» نیز هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته کسب رتبه اول ندانست. رتبه دوم این بخش مشترکا به سیدعلی(پارسا) حسن دخت از اصفهان و رضا شریعت منش از اصفهان تعلق گرفت. رتبه سوم این بخش نیز به امید آزاک از ملایر رسید.

 

کمانچه

 

هیات دوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش کمانچه تندیس، لوح تقدیر و جایزه این بخش را در گروه سنی «الف» به ترتیب به علی کهن کن از تهران رتبه اول، سامیار مطلبی کاشان از تهران رتبه دوم و فاطمه ابروفراخ از سرایان اهدا کرد.

 

در رده سنی «ب» ساز کمانچه نیز به ترتیب آریا طبیب زاده قمصری از همدان رتبه اول، مشکات نصیری از زنجان رتبه دوم و عسل شاکری از تهران رتبه سوم را کسب کردند و تندیس، لوح تقدیر و جایزه این بخش را دریافت کردند.

 

در رده سنی «ج» ساز کمانچه نیز تندیس، لوح تقدیر و جایزه ویژه این بخش به ترتیب پریسا کریمی از اراک رتبه اول، متین آهنگری از تهران رتبه دوم و فرزان پورعارف از بیرجند رتبه سوم اهدا شد.

 

سنتور

 

هیات داوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش سنتور در گروه سنی «الف» تندیس، لوح تقدیر و جایزه این بخش را به ترتیب به سید نیما جمال از کاشان و عارف شاهدی نواز خلجان از تبریز مشترکا رتبه اول و نیایش طالبی دادوکلایی از ساری رتبه سوم اهدا کردند. هیات داوران در این بخش هیچ یک از شرکت کنندگان را شایسته کسب رتبه دوم تشخیص ندادند.

 

در رده سنی «ب» نیز به ترتیب امیرعلی خلیلی طهرانی از تهران رتبه اول، آرمان مهدیه نجف آبادی از نجف آباد رتبه دوم و سهیل دیاری بیدگلی از تهران رتبه سوم را کسب کردند.

 

در دره سنی ج بخش سنتور هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته رتبه تشخیص نداد.

 

قانون

 

هیات داوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش قانون در گروه سنی«الف» تندیس، لوح تقدیر و جایزه این بخش را به ترتیب به ستایش حامدی از تهران رتبه اول، نگار سوهانی از تهران رتبه دوم و مایسا نادری از تهران رتبه سوم اهدا کرد.

 

در رده سنی «ب» نیز به ترتیب آیناز راثی از تهران رتبه اول و غزل بهشت نژاد از بهارستان رتبه سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه کسب کردند. در این بخش هیئت داوران هیچ یک از شرکت کنندگان را شایسته کسب رتبه دوم تشخیص نداد.

 

در رده سنی «ج» نیز به ترتیب مژگان محمدحسینی از تهران رتبه دوم و آیدا بختیاری از همدان رتبه سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه کسب کردند. در این بخش هیئت داوران هیچ یک از شرکت کنندگان را شایسته کسب رتبه اول تشخیص نداد.

 

تنبک

 

هیات داوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش تنبک در گروه سنی «الف» تندیس، لوح تقدیر و جایزه این بخش را به ترتیب به آرش مهدیه نجف آبادی از نجف آباد رتبه اول، پارسا نظری از قزوین و منصور صادق نژاد نائینی از اصفهان مشترکا رتبه سوم اهدا کرد. در این بخش هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان را شایسته کسب رتبه دوم تشخیص نداد.

 

در رده سنی «ب» نیز به ترتیب علی مظفری گودرزی از اهواز رتبه اول و بهنام میرزا هاشمی از شیراز رتبه دوم و حسن ایزدی از شیراز رتبه سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه کسب کردند.

 

در رده سنی «ج» نیز به ترتیب همایون جهانشاهی از شهرضا رتبه اول و مهسا نساج پور اصفهانی از اصفهان رتبه دوم و نیلوفر محسنی از تهران رتبه سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه کسب کردند.

 

تار

 

هیات داوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش تار در گروه سنی «الف» تندیس، لوح تقدیر و جایزه این بخش را به ترتیب به علی قنبری ایلخچی از ایلخچی رتبه اول، آرشام عباس پور مکوند از اهواز رتبه دوم و الهه میرزایی ارجنگی از ایلخچی رتبه سوم اهدا کرد.

 

در رده سنی «ب» نیز به ترتیب آرین طوفانی از مشهد رتبه اول و مازیار یکتایار از سنندج رتبه دوم و کسرا منصور از تهران رتبه سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه کسب کردند.

 

در رده سنی «ج» نیز به ترتیب میثم ثقفی از یزد رتبه اول و امیرعلی لطفی فروشانی از خمینی شهر رتبه دوم و هومن قنبری ایلخچی از تهران رتبه سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه کسب کردند. بر اساس نظر هیات داوران همه شرکت کنندگان گروه ج ساز تار بسیار خوب بودند.

 

عود

 

هیات داوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش عود در گروه سنی «الف» تندیس، لوح تقدیر و جایزه این بخش را به ترتیب به محیا قلی بیکیان از تهران رتبه اول، آرمین صفاتی از مراغه و دیبا حکیم الهی از تهران مشترکا رتبه سوم اهدا کرد. در این بخش هیئت داوران هیچ یک از شرکت کنندگان را شایسته کسب رتبه دوم تشخیص نداد.

 

در رده سنی «ب» نیز به ترتیب بهار بدیعی تبار از تهران رتبه اول و سروش کمال پور از تهران رتبه دوم و یاسمین آقامحمدی از تهران رتبه سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه کسب کردند.

 

در رده سنی «ج» نیز به ترتیب آریا لطیف پور از تهران رتبه اول و حجت فرجیان از تهران رتبه دوم و ندا چراغیان مهماندوست از تهران رتبه سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه کسب کردند.

 

سه تار

 

هیات داوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش سه تار در گروه سنی «الف» تندیس، لوح تقدیر و جایزه این بخش را به ترتیب به ریحانه بهروز از یزد رتبه اول، نصرت اله اکبری از ساری رتبه دوم و محمدجواد بشیری یزدی از یزد رتبه سوم اهدا کرد.

 

در رده سنی «ب» نیز به ترتیب بهراد بنایی از تهران رتبه دوم و امیرمحمد عسگری نژاد از قزوین رتبه سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه کسب کردند. هیات داوران در این بخش هیچ یک از شرکت کنندگان را شایسته کسب رتبه اول تشخیص نداد.

 

در رده سنی «ج» به ترتیب رضا اسدی از بندرعباس رتبه دوم و محمدجواد احمدزاده از تهران و میثم ثقفی از یزد مشترکا رتبه سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه کسب کردند. هیات داوران در این بخش هیچ یک از شرکت کنندگان را شایسته کسب رتبه اول تشخیص نداد.

 

نی

 

هیات داوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش نی در گروه سنی «الف» تندیس، لوح تقدیر و جایزه این بخش را به ترتیب به محمدصادق غلام الدین از شهرضا رتبه اول، علیرضا محمدی از قم رتبه دوم و ستایش ابوالحسنی از زرین شهر رتبه سوم اهدا کرد.

 

در رده سنی «ب» نیز به ترتیب کیارش بکتاشیان اصفهانی از تهران رتبه اول و عباس کرمی هرستانی از خمینی شهر رتبه دوم و آرمان خوشبویی از اصفهان رتبه سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه کسب کردند.

 

در رده سنی «ج» نیز به ترتیب فراز میرزایی دوآبی از صحنه رتبه دوم، حسام رایگان از قزوین و علی عرب از خمین مشترکا رتبه سوم را به همراه تندیس، لوح تقدیر و جایزه کسب کردند. هیات داوران در این بخش هیچ یک از شرکت کنندگان را شایسته رتبه اول تشخیص نداد.

 

 

انتهای پیام

 

منبع : خبرگزاری ایسنا

 

آتیش بازدید : 75 نظرات (0)

دانلود آهنگ جدید امیر تتلو به نام تو نمیفهمی

متن آهنگ جدید امیر تتلو به نام تو نمیفهمی

تا دسته گل آب میدی تهمته بیجا میزنی
تا میفهمی جدیه وسطش جا میزنی
بعد میگی دیوونمی چه حرفا میزنی
تو نمیفهمی نمیفهمی
تو نمیفهمی نمیفهمی
راه میندازی همه جا حرفارو پشتم بیخودی
تا دعوا میشه میری خطها رو روشن میکنی
ولی من خوب میدونم فردا تو پشتم میدوی
تو نمیفهمی نمیفهمی
تو نمیفهمی نمیفهمی
دیگه با من حرف نزن برو بم زنگم نزن
بذار فکر تو بپره از سرم
چه راحت از من دوری چرا پس من از اونی
که میخواد از من بگذره نگذرم
دیگه با من حرف نزن برو بم زنگم نزن بذار فکر تو بپره از سرم
چه راحت از من دوری چرا پس من از اونی که میخواد از من بگذره نگذرم
تکست آهنگ تو نمیفهمی امیر تتلو
وای چیا گفتی چیا شنفتی
چه چیایه زشتی که برات ننوشتم
آبیو که ریخته زمینو نمیشه جمعش کرد
هر کی نامرده دمش گرم
اصا هر چی که نامرده دمش گرم
باز حرکاتت همه خوبیاتو کمرنگش کرد
کاری کردی بترسه از عالمو آدم چشمم
هر کی نامرده دمش گرم
اصا هر چی که نامرده دمش گرم
شل میگیری همه جا از کپنا خرج میکنی
میبینی اعصاب ندارم خوب چرا لج میکنی
واسه ی لجبازیه با من راهتو کج میکنی
چون نمیفهمی نمیفهمی
تو نمیفهمی نمیفهمی
دیگه با من حرف نزن برو بم زنگم نزن بذار فکر تو بپره از سرم
چه راحت از من دوری چرا پس من از اونی که میخواد از من بگذره نگذرم
دیگه با من حرف نزن برو بم زنگم نزن
بذار فکر تو بپره از سرم
چه راحت از من دوری چرا پس من از اونی
که میخواد از من بگذره نگذرم

download 128

آتیش بازدید : 633 نظرات (0)

حافظ ناظری فرزند ۳۶ ساله شهرام ناظری یکی از خوانندگان پیشکسوت موسیقی سنتی ایران است.

گفتگو با حافظ ناظری درباره حواشی اخیر

حافظ درست شبیه به همایون شجریان بخش عمده ای از اشتهار خود را مرهون پدرش است با این حال او نیز مانند همایون سعی می کند ابداعات خود را داشته باشد.

آلبوم «ناگفته» یا «بُعد یازدهم» با آهنگسازی حافظ ناظری و آواز شهرام ناظری و حافظ ناظری، زمستان ۱۳۹۲ در آمریكا انتشار یافت. این آلبوم، بخش نخست پروژه «سمفونی رومی» بود و البته به اندازه کافی منتقد هم داشت.

ناظری که اخیرا به همراه پدرش برگزاری کنسرت هایی موسوم به “ناگفته” را در دستور کار قرار داده در تازه ترین گفتگوی تفصیلی خود ه نکات عجیبی را درباره نقد آثار و افعالش بیان کرده است.

اگر کسی می خواست آلبوم “ناگفته” مرا نقد کند باید می آمد تمام قطعاتی که من اجرا کرده ام را اجرا می کرد

وی با اشاره به اینکه منتقد یک آلبوم باید بتواند قطعات آلبوم را بنوازد ییان می کند: اگر كسی می‌خواست «ناگفته» را نقد كند باید می‌آمد مثلا تمام قطعاتی را كه من اجرا كرده‌ام، اجرا می‌كرد نه به این دلیل كه نشان دهد می‌تواند بلكه به این خاطر كه نشان بدهد می‌فهمد این چیست، بعد می‌گفت ناظری اینجا را چرا این طوری زدی؟ این خوب نیست و باید این طور می‌زدی.

نقد آلبوم موسیقی مانند نقد جراحی قلب باز فلان پزشک نامی!!!

وی ادامه می دهد: ولی یك موقعی من خودم نمی‌توانم كاری را انجام دهم و می‌آیم آن را نقد می‌كنم! متوجه حرفم می‌شوید؟ من نمی‌توانم عمل جراحی قلب فلان پزشك نامی را نقد كنم، وقتی چیزی از آناتومی قلب نمی‌دانم. نقدهایی كه نسبت به من و ناگفته شد كاملا احساسی بود.

شما خیلی در مورد من نمی دانید اما یواش یواش متوجه می شوید

ناظری که به توانایی های بالای خود اشراف فراوان دارد در جایی دیگر از گفتگو بیان می دارد: من از آن آدم‌ها هستم كه هیچ‌وقت برای كارهایی كه می‌كنم تاسف نمی‌خورم چون خیلی با منطق تصمیم می‌گیرم و انجامش می‌دهم. شما خیلی در مورد من نمی‌دانید اما یواش یواش متوجه می‌شوید.

چطور ممکن بود موجودی در ایران پیدا شود که این نوعی که من سه‌تار زدم، بنوازد؟!

حافظ خاطرنشان می سازد: تا یكی، دوسال دیگر صبر كنید و این اتفاقات یادتان باشد، ببینید كه چطور ممكن بود موجودی در ایران پیدا بشود و این نوعی كه من سه تار زدم بنوازد یا آن طور كه من آهنگ ساخته‌ام آهنگسازی كند یا به آن شیوه‌ای كه من خوانده‌ام آواز بخواند. هر سه اینها در یك مجموعه چیزی است كه به نظرم خیلی ویژه است…

یک عکس ساده در اینستاگرام با دوستم می گذارم میشود بزرگترین بحران موسیقی کشور

حافظ ناظری که در سالهای اخیر حرف و حدیثهای فراوانی هم درباره تصاویر صفحه اجتماعیش وجود داشته بیان می دارد: من یك عكس ساده در اینستاگرام با دوستم می‌گذارم می‌شود بزرگ‌ترین بحران موسیقی كشور! نمی‌دانم من باید عكس درخت بگذارم؟ هر كارم می‌شود تبلیغات، فتوشاپ… تازگی‌ها باید بیایم اندازه قدم را هم ثابت كنم و بگم قدم چقدر است! شما به همین‌ها فكر كنید ببینید چه فضایی درست شده!

منبع : روزنامه شرق

آتیش بازدید : 95 نظرات (0)
آتیش بازدید : 55 نظرات (0)

اخبار فرهنگی و هنری - آیت‌الله «سیدحسن خمینی» در دیداری صمیمی با اهالی موسیقی و هنر، به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات‌شان پرداختند.

یادگار امام خمینی (ره) جمعه شب در حالی که تعدادی از چهره‌های موسیقی، اهالی هنر و «فرزاد طالبی» (سرپرست دفتر موسیقی وزارت ارشاد) در حسینیه جماران حضور داشتند با اشاره به قابل جبران بودن تمام اشتباهاتی که برخی از چهره‌ها در دوره‌های مختلف دچارشان شده‌اند توضیح داد: «اگر از ده نفر، نُه نفر راه را اشتباه رفتند و تنها یک نفر مسیر را صحیح رفت، باز هم راه بازگشت برای همه آن نه نفر وجود دارد.

 

همه اشتباهات قابل جبران‌اند و امیدوارم فضای فرهنگی کشور همواره مسیری رو به جلو داشته باشد تا اهالی این حوزه با خیالی آسوده، بتوانند به خلق آثاری با بهترین کیفیت بپردازند.»

 در ادامه این مراسم که با حضور چهره‌هایی چون علی عبدالمالکی، احسان حق‌شناس، محمد زارع، یاحا کاشانی، مهدی کاشی، سیاوش خیرابی، مهدی ماهانی، محسن افشار، سامی آهنگری و... برگزار می‌شد، سرپرست دفتر موسیقی وزارت ارشاد نیز به ایراد سخنرانی پرداخت.

 

فرزاد طالبی در بخشی از صحبت‌هایش گفت: «موسیقی همواره در دوره‌های مختلف کمک‌های شایانی به انقلاب کرده ولی هرگز نتوانسته آن‌طور که حق‌اش است، در جامعه خودی نشان دهد و در حق‌‌اش اجحاف شده است.»

در ادامه این برنامه نیز «یاحا کاشانی» پشت تریبون قرار گرفت و به ترانه‌خوانی پرداخت. گفتنی است مشابه این دیدار در هفته‌های گذشته با اهالی موسیقی سنتی برگزار شده بود که به دلیل عدم دعوت از رسانه‌ها، گزارش آن دیدار رسانه‌ای نشد. البته در دیدار جمعه شب نیز اهالی رسانه و عکاسان خبری دعوت نشده بودند.

مننبع - موسیقی ما

آتیش بازدید : 111 نظرات (0)

همسر احسان خواجه امیری عکس جالبی از احسان و پسرشان گرفته و توسط احسان خواجه امیری منتشر شده است.

عکس احسان خواجه امیری و پسرش

احسان خواجه امیری بخاطر برگزاری کنسرت در شهرهای مختلف, چند روزی از همسر و پسرش دور بود.

او پس از بازگشت از سفر عکس و متن زیر را منتشر کرده است :

***

وقتی بعد از چند روز خونه نبودن و دلتنگی

پدر و پسر جلو تلویزیون خوابشون میبره

و توسط دوربین همسرم شکار میشن


عکس احسان خواجه امیری و پسرش

عکس احسان خواجه امیری و پسرش

 


منبع: صفحه شخصی احسان خواجه امیری

آتیش بازدید : 70 نظرات (0)

هفته گذشته خبر بستری شدن استاد آواز ایران، محمدرضا شجریان به سرعت و دست به دست در فضای رسانه‌ها چرخید و باعث ایجاد نگرانی برای قشر وسیعی از علاقه‌مندان به مرد شماره یک آواز ایرانی شد.

به گزارش تیک ، از همان ابتدا عبارت «ممنوع‌الملاقات» بودن حدس و گمانه‌های فراوانی درباره وضعیت سلامت استاد به وجود آورد و شاید همین حساسیت‌ها سبب شد صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که تا چند روز قبل همچنان با استاد به نوعی قهر بود، در برنامه بیست‌وسی ضمن ارائه گزارشی تصویری، جویای حال «استاد» شود. البته ممنوع‌الملاقات بودن نه به خاطر حال وخیم شجریان، بلکه به دلیل جلوگیری از حضور مردم و کند شدن روند درمان احتمالی استاد و دیگر بیماران بستری شده در بیمارستان بود که توسط برخی به شایعه‌ای پرحاشیه بدل شد تا باعث جاری شدن جوی منفی در سطح کشور و رسانه‌های خبری و اجتماعی باشد.

هنوز پای محمدرضا شجریان به بیمارستان نرسیده بود که برخی رسانه‌های افراطی مدعی شدند بیمارستان رفتن شجریان به این دلیل است که بلیت کنسرت‌هایش در ترکیه فروش نرفته و خود را به مریضی زده تا از این طریق ماجرا را به نحوی زیرسایه خبر بستری شدن لاپوشانی کند.

شاید هیچ عقل سلیمی نیست که به این موضوع اذعان نداشته باشد که تا امروز نه‌تنها کنسرت‌های شجریان (چه در ایران، چه در خارج از ایران) بی‌مخاطب نمانده، بلکه بلیت‌ها همیشه همان ساعات اولیه کم و نایاب شده و شایعاتی از این دست حکایت از کمبود خلاقیت برخی، حتی در حوزه فضاسازی و شایعه‌سازی دارد. از طرفی اگر به خاطر داشته باشیم این اولین‌بار نیست که خواننده آلبوم «بیداد» برای مداوا به بیمارستان می‌رود.

بهمن سال 1386روابط‌عمومی سایت دل‌آواز، فیلم کوتاهی از بستری شدن شجریان در بیمارستان کسری منتشر کرد و دلیل آن را مشکلات ریوی ایشان دانست. پس از چند روز و یک عمل جراحی، استاد آواز و به‌نوعی اسطوره هنری مردم ایران از بیمارستان مرخص شد و به تور اروپایی – آمریکایی‌اش رفت و به استناد اخبار و فیلم‌های منتشرشده از این کنسرت‌ها، هرجا که استاد رفت مردم هم فوج‌فوج او را همراهی کردند و مثل همیشه مست صدای او شدند. اما اینکه چرا این‌بار تا این حد حاشیه‌سازی شد و این حرف‌های نادرست به چه نیتی در فضاهای رسمی و غیررسمی منتشر شد، نکته‌ای است که جای تامل بسیار دارد. با همه این تفاسیر آنچه جدی به نظر می‌رسد، مشکل سرماخوردگی نیست، بلکه مشکلی ریوی است که به کوچک‌ترین بهانه‌ای همچون سرماخوردگی، وضع را کمی نامساعد می‌کند و حال عمومی استاد را به درمان وابسته می‌کند.

بیماری‌ای که امیدواریم آنچنان جدی نباشد و همان‌طور که ایشان با خنده‌هایشان از آن می‌گویند مهم و اساسی نباشد تا سایه این درخت تناور همچنان بر سر موسیقی و هنر این سرزمین برقرار باشد و این دعایی است مشترک در دل بسیاری.

شجریان را باید از معدود چهره‌های شناخته‌شده موسیقی ایران در سطح بین‌المللی دانست. تا پیش از او، اگر از هر کارشناس و موسیقی‌دانی در جهان درباره موسیقی شرق سوالی پرسیده می‌شد، آنها از «ام‌کلثوم» خواننده مصری یاد می‌کردند، اما سال‌هاست که آمدن نام موسیقی خاورمیانه با نام محمدرضا شجریان، برنده نشان پیکاسو یونسکو یکی شده و وظیفه ماست که اگر حتی مجسمه گرانسنگی از او نمی‌سازیم یا نام یکی از خیابان‌های مهم شهر را به اسمش نمی‌کنیم، لااقل حرمت بگذاریم مردی را که چند دهه است حنجره‌اش صدا و تاریخ مردم است و نامش مرزهای شرقی را درنوردیده و جهانی کرده.

در طول مدت بستری‌شدن‌ شجریان در بیمارستان میزبان تعدادی از چهره‌های سرشانس سیاسی هم بودند که برای احوالپرسی راهی بیمارستان شده بودند. «حسن فریدون» برادر و دستیار ویژه رئیس‌جمهوری سلام و احوالپرسی حسن روحانی را به استاد رساند و برایشان آرزوی بهبودی کرد و به‌دور از تمام حواشی نابخردانه، «سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی»، وزیر بهداشت و «سیدحسین هاشمی»، استاندار تهران ضمن عیادت از استاد، پیگیر روند درمانی ایشان شدند.

عصر دیروز، خبر امیدبخشی برای دوستداران این هنرمند ایرانی بر خروجی خبرگزاری‌های معتبر کشور قرار گرفت که حاکی از مرخص شدن او از بیمارستان بود.

هفته‌ای پرتنش، پرخبر، پر‌استرس و درنهایت پر از بداخلاقی به این ترتیب به خیر گذشت و ما ماندیم و چند نکته که تامل بیشتری می‌طلبد.

چهره‌های فرهنگی و هنری این مملکت را که معدود چهره‌های جهانی ما در عرصه هنر هستند به تیغ سیاست و خصم نرانیم که هیچ گزندی به این اسطوره‌های ملی نخواهد رسید و حدیث می‌ماند به ذغال و زمستان.
 
 اخبار فرهنگی  - تیک 

آتیش بازدید : 130 نظرات (0)
روز جمعه مراسم ختم مرحوم علی طباطبایی برگزار شد که در این مراسم حضور حبیب و آرمین زارعی جزء نکات جالب مراسم بود.

مراسم ختم مرحوم علی طباطبایی

مراسم ختم مرحوم علی طباطبایی بازیگر سینما بعد از ظهر روز جمعه 13 شهریور ماه با حضور جمعیت مردمی و هنرمندان و ورزشکاران برگزار شد.

از حاشیه های این مراسم می‌توان به حضور حبیب محبیان خواننده لس آنجلسی و آرمین زارعی ( آرمین 2afm ) خواننده زیر زمینی اشاره کرد.


ورود حبیب به مراسم ختم علی طباطبایی

ورود حبیب به مراسم ختم علی طباطبایی


حبیب در مراسم ختم علی طباطبایی

حبیب در مراسم ختم علی طباطبایی


آرمین زارعی در مراسم ختم علی طباطبایی

آرمین زارعی در مراسم ختم علی طباطبایی

  منبع: yjc.ir

درباره ما
بروز ترین اتفاقات ایران و جهان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 639
  • کل نظرات : 38
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 76
  • آی پی دیروز : 56
  • بازدید امروز : 145
  • باردید دیروز : 208
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 1,367
  • بازدید ماه : 6,950
  • بازدید سال : 32,225
  • بازدید کلی : 140,119