loading...
همه چی از همه جا
آتیش بازدید : 136 نظرات (1)

متاسفانه امروزه به دلایل مختلف و برخی ناهنجاری فرهنگی شنیده می‌شود که در مواردی جزئی شاهد روابط بین زنان متاهل با پسران و یا مردان متاهل هستیم که این روابط بسیار آسیب زا و مخرب است. خیانت‌های زنانه عوامل مختلفی دارد که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد:

خیانت

۱- عدم یک رابطه گرم و صمیمانه با همسر

یکی از عوامل اصلی خیانت زنانه روابط زن و شوهر است؛ زمانی‌که بین زوجین، روابط زناشویی خوبی حاکم نباشد، این احتمال وجود دارد که زن به همسر خود خیانت کند. اختلالات جنسی که به مرور زمان برای برخی مردان به وجود می‌آید و مشکلات شخصیتی باعث می‌شود که مرد نتواند به همسر خود محبت کند و فقدان محبت، عاطفه و روابط گرم و صمیمی باعث این خیانت‌ها می‌شود. زنانی که محبت خوب و لازم را از همسرخود دریافت کرده و یا روابط زناشویی خوبی بین آن‌ها برقرار باشد، احتمال خیانت در آن‌ها بسیار کم است.

خیانت

۲- گذشته بی‌بندوبار زن

 یکی دیگر از عوامل خیانت زن، گذشته اوست که در یک خانواده بی‌بندوبار و خیلی آزاد پرورش یافته و تربیت شده‌ است و تربیت غلط گذشته باعث می‌شود همچنان حتی بعد از ازدواج هم این روابط را حفظ کند. برخی از زنان که روابط زیادی داشته‌اند، به دلیل اینکه روابط صمیمانه و یا دوستی‌های دوران مجردی خود را نمی‌توانند به اتمام برسانند و برایشان بسیار سخت است تا خود را در زمان تاهل کنترل کنند در‌‌ همان چارچوب به روابط خود ادامه می‌دهند.

۳- احساس تنهایی کردن

مسایل شخصیتی وجود دارد که امکان دارد یک زن تحمل تنهایی و بیکاری را نداشته و به سختی می‌تواند دقایق و یا ساعتی را تنها و بیکار بگذراند. این زنان زمانی‌که می‌خواهند تنهایی خود را پر کنند وقتی می‌بینند همسرشان به دلیل مشغله کاری نمی‌تواند برای آن‌ها وقت بگذارد گرایش پیدا می‌کنند که وقت خود را با دیگران و یا جنس مخالف خود پر کنند.

۴- عوامل فردی و اختلالات شخصیتی زنان

عوامل فردی و اختلالات شخصیت و یا ویژگی‌های طرفین می‌تواند بستری برای خیانت باشد. وقتی در جامعه این روابط ناشایست، رواج پیدا کند امکان دارد وسوسه در زن ایجاد شود که این رابطه‌ها را تجربه کند. مسایلی مانند ماهواره، تهاجم فرهنگی، الگوهای فرهنگی ناهنجار و غلط در خانه، همه این عوامل می‌توانند در خیانتهای زنانه دخیل باشد؛ در نتیجه حرمت و حریم‌های خانواده شکسته می‌شود و افراد پایبند چارچوب‌های اخلاقی نیستند.

۵- دوران مجردی محدود

برخی از زنان به دلیل اینکه گذشته خوبی نداشته‌اند و یا زمان مجردی خیلی محدود بودند وقتی شرایطی را می‌بینند که زنان و مردان، رابطه آزادانه‌ای با هم دارند. این افراد چون می‌خواهند گذشته خود را جبران کنند، به خیانت رو می‌اورند. شرکت درپارتی، ارتباط با دوست ناباب و مسائلی دیگر می‌توانند انگیزه خیانت را زیاد کند.

۶- مشکلات اقتصادی

مسئله دیگر مشکلات اقتصادی که در جامعه است، البته مسئله اقتصادی به تنهایی عامل خیانت زنانه نیست. فرد ممکن است نیازهای مالی بیشتری را در خود احساس کند؛ ولی اگر پایبند چارچوب‌های اخلاقی باشد؛ امکان ندارد با هر تحریک، وضعیت معیشتی کنار بیایند؛ اما فردی که به خاطر پول با جنس مخالف خود ارتباط برقرار می‌کند، بیشتر به دلیل میل به تجمل گرایی، مصرف بیشتر، مدگرایی و خرید کردن، به جنس مخالفی فرا‌تر از چارچوب خانواده رو می‌آورد تا مورد حمایت او قرار گیرد.

در این زمینه تعداد زنانی که به دلیل فقر مادی به ارتباط با جنس مخالف رو می‌آورند بسیار کم است. اما وقتی زن به دلیل اینکه همسرش معتاد بوده و یا بیکار و مریض است خیانت می‌کند در واقع «فحشا» است؛ یعنی زن خودفروشی می‌کند تا نیازهای مالی خود را تامین کند.

۷- تنوع طلبی

علت دیگر خیانت زنانه، تنوع طلبی است. در برخی اوقات مشخص شده است فرد نتوانسته است با همسرخود زندگی کند و شاید بار‌ها و بار‌ها ازدواج کرده است.

 بهترین راهکار این است که باید علت این رابطه‌ها را در سطح فردی مشخص شود و باید فرد به روان‌شناس مراجعه کند. باید مشخص شود که فرد اختلالات شخصیتی داردو یا خیر. ممکن است درگیر روابط چندگانه شوند و زیاد وفادار نباشد، برخی از افراد شخصیت ناهنجار و ضد اجتماعی داشته و در سطح خانوادگی باید مداخلات اجتماعی و فرهنگی صورت بگیرد.

برای اینکه در جامعه زنان آسیب نبینند و برای حفظ حریم خانواده بیشتر خانواده‌ها باید آموزش ببینند. آموزش‌هایی از طریق رسانه‌های گروهی، تلویزیون، رادیو و… باید صورت گیرد و این افراد باید متوجه شوند که چنین مسائلی چقدر می‌تواند هم در آینده خود و هم آینده فرزندان، آسیب جدی وارد کند.

منبع: بیتوته

آتیش بازدید : 71 نظرات (0)

ازدواج سفید یکی از پدیده های نوظهور در جامعه امروزی است که جوانان بسیاری را درگیر خود کرده است. در این مقاله با دكتر مهران‌ خوش‌ سلوك،حقوقدان و استاد دانشگاه در مورد ازدواج سفید صحبت کرده ایم.

ازدواج سفید و همه آنچه در موردش لازم است بدانید

این روزها در كشور، نوع دیگری از زندگی مشترك در حال شكل‌گیری است كه نه تنها مطابق شرع و قانون نیست بلكه عرف جامعه هم تمایلی به پذیرش آن ندارد. این نوع زندگی مشترك میان جوانان كشور به ازدواج سفید تعبیر می‌شود و این روزها شاهد افزایش آن در جامعه هستیم.

این در حالی است كه خداوند متعال در کتاب وحی، ازدواج را یکی از آیات کمال و عظمت و قدرت الهی دانسته است و می‌فرماید: از نشانه‌های قدرت الهی این است کـــــه برای شما از جنس خودتان، جفتی بیافرید تا در برابر او آرامش یابید و با هم انس گیرید و میان شما رافت و مهربانی برقرار فرمود همانا در این امر برای مردم با خرد، علم و حکمت حق آشکاراست(سوره روم آیه 21).

نزد اسلام پیوند زن و مرد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اسلام فقط ازدواج را مشروع قرار داده و از هر نوع پیمان دیگر خارج از چارچوب شرع ممانعت کرده است. به‌طوركلی اسلام ازدواج را پیوند طبیعی و سنتی از سنت‌های اجتماعی می‌داند. قرآن می‌فرماید:‌ای پیامبر ما قبل از شما پیامبرانی فرستاده‌ایم که دارای همسران و زنانی بوده‌اند (سوره رعد آیه 38). اسلام تا جایی به سنت ازدواج اهمیت داده كه آن را مصادف باكامل شدن دین زن و مرد می‌داند.

حال این سوالات مطرح می‌شود كه در حال حاضر در كشور اسلامی ما جایگاه ازدواج سفید چیست؟ آغاز این نوع زندگی مشترك با چه مقدماتی همراه است؟و چرا با توجه به قدمت و پیشینه تمدن ایران و ممنوعیت شرعی و قانونی ازدواج سفید، این نوع زندگی مشترك در حال افزایش است؟ دكتر مهران‌خوش‌سلوك،حقوقدان و استاد دانشگاه با سعه صدر پاسخگوی سوالات قانون بودند.

آقای دكتر در حال حاضر ازدواج سفید در كشور با چه مقدماتی انجام می‌شود؟و اینكه وقتی عقد و صیغه‌ای میان زن و مرد جاری نمی‌شود چگونه می‌توان نام ازدواج را بر این گونه زندگی مشترك گذاشت؟

ازدواج سفید را باید پدید‌ه‌ای غیرشرعی و غیرقانونی دانست که افزایش آن در سال‌های اخیر دامنگیر جامعه ایرانی شده که به نوعی فرار از ازدواج رسمی شرعی و شانه خالی کردن از بار مسئولیت تشکیل خانواده نیز محسوب می‌شود.در این پدیده مجرمانه، زن و مرد بدون وجود علقه زوجیت و بدون جاری شدن صیغه عقد دائم یا موقت و همچنین بدون ثبت رسمی ازدواج، شروع به زندگی مشترک و زناشویی كرده که کاملا غیرشرعی و غیرقانونی است. این پدیده نوعا از کشورهای غربی الگوبرداری شده که در نهایت افراط و کورکورانه صورت گرفته و با ازدواج‌های سفید آن کشورها، تفاوت های بنیادین و اساسی دارد.

 

آیا این نوع ازدواج عینا از كشورهای غربی الگوبرداری و در كشور انجام می‌شود؟

در ازدواج سفید کشورهای غربی و برخی کشورهای دیگر، شرکای این زندگی، آدرس محل زندگی و مشخصات خود را به طور کامل به پلیس محلی اعلام كرده و مراتب در اداره پلیس ثبت می‌شود تا در صورت بروز اختلاف، فرزنددار شدن، جدا شدن و موارد مشابه، رفع تنازع شود. از نظر توافقات شیوه زندگی، همه چیز روشن بوده و هریک ازآنان با درصد توافق شده، در این روش زندگی ایفای نقش می‌کنند.

اگر توافق بر انشقاق و جدایی از یکدیگر کنند، اموال حاصله در مدت زندگی مشترک بین آنها تقسیم شده و هریک سهم خود را دریافت کرده و جدا می شوند، محاکم قضایی در صورت اطلاع پلیس محلی از این موضوع دعاوی این افراد را پذیرفته و استماع می‌کند و زن به همان اندازه حق دارد که مرد دارای حق است.

 

آقای دكتر خوش سلوك علل افزایش این نوع ازدواج را چگونه بررسی می‌كنید؟

دلایل و علل ازدواج سفید در این گونه کشورها را می‌توان در موارد ذیل جست‌وجو كرد:

_ عدم وجود تعریف صحیح از ازدواج رسمی و کارکردهای خانواده پس از آن.

_ مذموم بودن طلاق در برخی از این کشورها تا جایی که به ظاهر طلاق در چنین کشورهایی شدیدا مورد نکوهش واقع شده و ظاهرا از لحاظ مسائل مذهبی و فرقه‌ای ممنوع است.

_ ایجاد مسئولیت‌های سنگین حقوقی پس از ازدواج برای زوجین.

_ شرایط بسیار سخت طلاق و جدایی زوجین.

_ شرایط دشوار مالی در این‌گونه کشورها و بالا بودن هزینه‌های تشکیل زندگی مشترک.

البته بسیاری از اساتید و کارشناسان جامعه‌شناسی و علوم مربوطه، وجود بی‌بند و باری در جوامع غربی را مهم‌ترین عامل ازدواج‌های سفید می‌دانند در صورتی‌که این عامل به نوبه خود مهم محسوب شده ولی سایر عواملی كه ذكر شد نیز نقش مهمی در گرایش زنان و مردان و دختران و پسران این‌گونه جوامع به این شیوه زندگی دارند.

 

ازدواج سفید در ایران هم دقیقا مطابق الگوی غربی اجرا می‌شود یا در آن نوآوری‌ها و بدعت‌هایی ایجاد شده است؟

همان طور كه قبلا هم گفتم این‌ گونه از زندگی مشترک كه در كشور اسلامی ما رواج یافته، الگوبرداری بسیار غلط و ناصحیح از کشورهای غربی است، متأسفانه در سال‌های اخیر بیش از سال‌های گذشته شاهد الگوبرداری‌های کورکورانه از غرب هستیم. این پدیده در کشور‌های غربی غیرقانونی نبوده و با وصف اعلام به ادارات پلیس یا مراجع ذیربط مورد حمایت قانون نیز قرار می‌گیرد.

در کشورهایی مانند آلمان، حتی بدون اعلام، با احراز شرایط این نوع زندگی، طرفین ازدواج سفید مورد حمایت قانون هستند.در حقیقت این شیوه زندگی در این جوامع، به عرف تبدیل شده و عناصر عرف را نیز شامل است اما در کشورمان، هیچگاه این پدیده عرف نخواهد شد زیرا:

اولا : یکی از عناصر عرف آن است که توسط همه یا اکثریت گروه معین انجام شود که هنوز این پدیده مجرمانه همه گیر نشده است.
ثانیا:یکی دیگر از عناصر عرف آن است که این عمل منع قانونی و شرعی نداشته باشد و از طریق شرع مبین اسلام و قوانین موضوعه کشورمان منع نشده باشد، درحالی که ازدواج سفید به چند دلیل ممنوعیت قانونی دارد.

 

ممنوعیت قانونی ازدواج سفید را به‌طور كامل بفرمایید

- عدم ایجاد محرمیت از طریق عقد اعم از دائم یا موقت.

- عدم ثبت واقعه ازدواج

- وجود داشتن رابطه زنا یا روابط غیرشرعی مادون زنا که بسته به نوع آن مجازات خاص خود را دارد.

 

عوامل و دلایل این پدیده مجرمانه در ایران چیست؟

برخی عوامل و دلایل ایجاد ازدواج سفید در ایران و غرب همسان بوده ولی به جرأت می‌توان مهم‌ترین عامل افزایش این جرم در ایران را ترویج فساد و بی‌بندوباری دانست. در حقیقت آنچه که برخی کارشناسان و محققان در این خصوص گفته‌اند را باید مهم‌ترین عامل ازدواج سفید در ایران دانست نه در کشورهای غربی.

با این اوصاف دلایل این پدیده مجرمانه را می‌توان در بندهای ذیل جست‌وجو کرد :

1 - ترویج روز افزون بی بندوباری و فساد و فحشا در جامعه

2 - افزایش فرار زنان و دختران از خانه و ناگزیری این افراد برای زندگی مشترک غیرشرعی با افراد معتاد، مجرمان باسابقه، افراد شرور یا افراد بی‌بندوبار و لاابالی

3 - بالا بودن آمار طلاق زوجین جوان و تمایل دختران و زنان جوان برای زندگی مستقل پس از جدایی و طلاق.

4 - عدم تمایل زنان و دختران مطلقه پس از طلاق برای شروع یک زندگی و رابطه رسمی دیگر و ترس از سختی جدایی قانونی در آینده و گرایش آنان به سمت ازدواج سفید و رهایی از مشکلات ازدواج و طلاق رسمی و قانونی و شروع زندگی مشترک بی قید و بند با سایر مردان.

5 - بالا رفتن سن ازدواج در جامعه و بی‌انگیزگی جوانان نسبت به ازدواج و افزایش سطح انتظارات جوانان برای ازدواج رسمی

6 - سنگین بودن هزینه‌های ازدواج در کشور و پایین بودن سطح درآمد جوانان

7 - عدم حمایت برخی خانواده‌ها از فرزندان خود پس از جدایی به خصوص عدم حمایت از دختران مطلقه خانواده

8 - سختگیری خانواده‌ها نسبت به دختران مطلقه خانواده و ایجاد فضای نامناسب و خفقان برای زندگی آنها

9 - بالا بودن قیمت سکه در مهریه زنان و ایجاد وسوسه کسب سرمایه اولیه برای آغاز زندگی مستقل پس از طلاق که اغلب پس از فریب خوردن از سوی مردان دیگر و آغاز ازدواج سفید با آنان، سرمایه اولیه خود را از دست داده ناگزیر به انجام هرکاری ولو جرائم و پدیده های غیرشرعی می‌شوند.

10 - نیاز به حامی و پشتیبان یا حتی هم‌خرج برای زنانی که مطلقه شده یا دختران و زنانی که از خانه فرار کرده و قصد زندگی مستقل دارند.

برخی علل ازدواج سفید در غرب و ایران مشترک بوده و به همین علت از ذکر آن دلایل صرف نظر شد.

 

ازدواج سفید ممكن است با چه جرائمی همراه شود؟

هرچند این نوع از زندگی در برخی کشورهای غربی جرم نبوده و مجازاتی برای آن در نظر گرفته نمی‌شود اما ازدواج سفید در ایران به عنوان پدیده‌ای مجرمانه محسوب می‌شود که دو جرم عمده را در خود جای داده است و می‌تواند بنای سایر جرائم باشد:

الف) عدم ایجاد علقه زوجیت فی مابین زن و مرد (طرفین) ازدواج سفید

ب) ایجاد رابطه نامشروع و زنا و جرائمی در زمره آن

اگر صرفا ایجاد روابط نامشروع و زنا را در نظر بگیریم در موارد مختلفی از قانون مجازات اسلامی، مجازات‌های آ‌‌ن‌را مشاهده می‌كنیم.

در فصل هجدهم از قانون مجازات اسلامی (کتاب تعزیرات مصوب سال 1375) در مبحث جرائم ضد عفت و اخلاق عمومی، در ماده 637 آمده است:
«هرگاه زن و مردی که بین آنها علقه زوجیت نباشد، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل یا مضاجعه شوند، به شلاق تا 99ضربه محکوم خواهند شد و اگر عمل با عنف و اکراه باشد فقط اکراه کننده تعزیر می شود.»

در حقیقت مشاهده می كنید که وجود روابط نامشروع و حتی ارتباط جنسی مادون زنا نیز در قوانین جزایی کشورمان، دارای مجازات است حال اگر مرتکبان روابط نامشروع محصن یا غیرمحصن بوده و مرتکب جرم زنا یا مادون آن شوند با استناد به مواد 225 و 230 قانون،مجازات آنان تشریع شده است. همچنین در ماده 225 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1/2/1392 آمده است:
«حد زنا برای زانی محصن و زانیه محصنه رجم است.

در صورت عدم امکان اجرای رجم با پیشنهاد دادگاه صادرکننده حکم قطعی و موافقت رئیس قوه قضاییه چنانچه جرم با بینه ثابت شده باشد، موجب اعدام زانی محصن و زانیه محصنه است و در غیر این صورت موجب صد ضربه شلاق برای هریک می باشند».و اما در ماده 230 از همان قانون آمده است: «حد زنا در مواردی که مرتکب غیر محصن می باشد، صد ضربه شلاق است».

 

برخی افراد این نوع زندگی مشترك را این‌گونه توجیه می‌كنند كه وقتی علاقه میان زن و مرد ایجاد شد به نوعی زن و مرد محرم می‌شوند یا گاهی هم ادعا می‌كنند صیغه را شفاهی جاری كرده‌اند. به نظر شما این توجیهات دلیل موجهی برای این نوع ازدواج است؟

برخی زنان و مردان مرتکب این پدیده مجرمانه نیز با ادعای جاری كردن شفاهی صیغه عقد دائم یا موقت، قصد سرپوش گذاشتن بر این جرم را دارند اما باید بدانیم که از نظر قانون موضوعه کشورمان، ثبت عقد دائم در دفاتر ازدواج و طلاق و سامانه ثبت اداره ثبت احوال و اسناد الزامی است.در این راستا ماده 20 قانون حمایت خانواده مصوب سال 1392 در این خصوص آورده است: «ثبت نکاح دائم، فسخ و انفساخ آن، طلاق، رجوع و اعلام بطلان نکاح یا طلاق الزامی است.»

همچنین ماده 21 از همان قانون عنوان می‌كند : « نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران در جهت محوریت و استواری روابط خانوادگی، نکاح دائم را که مبنای تشکیل خانواده است مورد حمایت قرار می دهد.

نکاح موقت نیز تابع موازین شرعی و مقررات قانون مدنی است... » و در فصل هفتم از این قانون به مقررات کیفری مربوط به عدم ثبت واقعه نکاح اشاره شده است که در ماده 49 از آن می‌خوانیم: «چنانچه مردی بدون ثبت در دفاتر رسمی به ازدواج دائم، طلاق یا فسخ نکاح اقدام یا پس از رجوع تا یک ماه از ثبت آن خودداری یا در مواردی که ثبت نکاح موقت الزامی است از ثبت آن امتناع کند، ضمن الزام به ثبت واقعه به پرداخت جزای نقدی درجه پنج و یا حبس تعزیری درجه هفت محکوم می شود. این مجازات در مورد مردی که از ثبت انفساخ نکاح و اعلام بطلان نکاح یا طلاق استنکاف کند نیز مقرر است».

در بخشی از تبصره ماده 29 از آیین نامه اجرایی قانون حمایت خانواده مصوب 23/11/1393 نیز در این خصوص آمده است: «در مورد ماده 49 قانون، دادگاه ضمن صدور رأی به الزام به ثبت واقعه نکاح، طلاق، فسخ یا انفساخ نکاح یا اعلان بطلان نکاح یا طلاق، حکم به مجازات مقرر نیز خواهد داد...».

لذا علاوه بر اینکه ادعای نکاح طرفین کافی نیست، لازم است تا ثبت نکاح دائم یا در موارد مقرر در قانون، ثبت نکاح موقت در دفاتر ازدواج صورت پذیرد در نتیجه ادعای نکاح دائم در این گونه از افراد بدون ثبت رسمی پذیرفته نیست، زیرا پس از پایان دوره زندگی مشترک این افراد، در نکاح دائم، طلاق یا فسخ و انفساخ و بطلان نکاح الزامی و ثبت آن نیز الزامی است.

در عقد موقت نیز همانند عقد دائم پس از انقضای مدت عقد یا بذل مدت، نگه داشتن عده برای زوجه الزامی است به عبارت دیگر دربحث طلاق عقد دائم، بذل یا انقضای مدت نکاح موقت، هریک به میزان مقرر خود دارای عده بوده و زوجه موظف به رعایت عده مربوطه است.

 

آیا در قوانین برای این نوع ازدواج مجازاتی تعبیه شده است؟

با این وصف در ازدواج‌های سفید، چه ادعای نکاح اعم از دائم یا موقت وجود داشته باشد چه بدون هرگونه علقه زوجیت، طرفین این پدیده مجرمانه به زندگی باهم بپردازند عمل، حادثه غیرقانونی و جرم بوده و برای هر مصداق از آن مجازات خاصی تعیین شده است. چه نکاح بدون ثبت باشد، چه رابطه نامشروع اعم از زنا یا مادون آن.همان‌طور كه در بالا هم ذكر كردم، قانون مجازات اسلامی نیز، با استناد به شرع مبین اسلام، هرگونه رابطه غیرشرعی فی مابین زن و مرد، اعم از زنا و مادون زنا را ممنوع و برای آن مجازات تعیین کرده است.

این مجازات‌هادر کشورهای غربی موضوعیتی نداشته و این پدیده نیز جرم نیست؛ اما در کشورمان ایران نه تنها این پدیده، پدیده‌ای مجرمانه است، بلکه برای آن مجازات از انواع حد و تعزیر در نظر گرفته شده است لذا دختران و پسران ایرانی الگو برداری کاملا غلطی از این سبک زندگی غربی داشته و دارند.

 

به نظر شما برای جلوگیری از این نوع ازدواج چه اقداماتی باید صورت گیرد؟و چگونه می‌توان به این نوع ازدواج‌ها پی‌برد؟

شاید مبحث ازدواج سفید و بیان آن هشداری باشد برای خانواده‌هایی که توجه خاصی به فرزندان خود به خصوص دختران، پس از واقعه طلاق ندارند اما علاوه بر خانواده‌ها، لازم است تا با تدابیر حکومتی، شرایط ازدواج آسان برای جوانان نیز مهیا شود. ضمن آنکه طلاق‌های آسان و دلسردی جوانان نسبت به زندگی مشترک قانونی به نوبه خود آفت جامعه کنونی محسوب می شود.

از دیدگاه برخورد دستگاه قضایی با این پدیده مجرمانه، جرم انگاری جدیدی امکان‌پذیر نبوده و بدون علت نمی‌توان در حریم خصوصی افراد ورود كرد اما در زمانی که جرم این افراد جنبه علنی پیدا کند، مجازات مندرج در قانون حاکمیت دارد ولیکن نمی‌توان با این گروه از مجرمان برخورد قضایی كرد مگر آنکه شاکی و مدعی خصوصی شکایت كرده یا تحت شرایط خاص، مدعی‌العموم علیه این مجرمان اعلام جرم كند.

   

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : روزنامه قانون

 
آتیش بازدید : 102 نظرات (0)

شخصیت شناسی از روی حرف اول اسم

این مطلب ترجمه یک مقاله عربی بوده و متاُسفانه حروف {پ} {ژ} {گ} و {چ} رو نداره…

 

 

       

الف)خوش رفتار و در باطن میانه رو و ملاحظه کار و خونگرم است و با همه کس زود دوست می شود . پیراهن سیاه برای او نامبارک است .هر چه را طلب کند زود بیابد و بیماری او همیشه در باد قولنج گردن و پهلو است .

ب ) زیبا و با محبت و رفیق باز و مغرور و جیب او خالی و قدر مال دنیا را نداند

ت ) خوش چهره و خوش اخلاق ، کم خواب و هرگاه مرتکب گناه می شود سریع توبه می کند و اگر دل کسی را به درد آورد در پی آن است که دلجویی کند و همیشه احساس تنهایی می کند .

ث ) ثابت قدم و پراراده و در هر کاری ولی گیرا است خوش اخلاق و پر عقل است و پیشانی او بلند است و هرگز محتاج نخواهد شد .

ح ) خوش اخلاق و با محبت ، او همیشه از دردشکم رنج می برد و این بیماری هرچند وقت یکبار به سراغ او می آید چهره او یا سیاه چهره و قوی استخوان یاسفید پوست و بزرگ اندام .

ج ) خوش اخلاق و حق گو و کینه ای و حرف را در دل نگه می دارد و اغلب در بحث و جدل و جنگ به پیروزی می رسد.

خ ) زیبا با چشمانی درشت با محبت و مقرراتی و مدام سعی می کند که رزقش زیاد شود فردی است تنبل و در کارها و باید این کاررا ترک کند تا در زندگی موفق و پیروز شود .

د ) پرفکر و بشاش و زیبا چهره و جنگجو است وقدر مال دنیا رانمی داند و همیشه در حال ولخرجی است .

ز ) با محبت و خونگرم و در هر کاری مقرراتی است گاه از بیماری در ناحیه سر وزانو در عذاب می افتد و نسبت به زندگی دلسرد می شود .

س ) پر استعداد و با سلیقه و همیشه بهترین اجناس را انتخاب می کند و بسیار مغرور است هر کاری که میل داشت انجام می دهد و با اطرافیان خود در نزاع و لجبازی بسر می برد . در نظر دیگران پر هیبت است .

ش ) مشفق و مهربان ، جنگجو و عصبانی ، خونگرم ، زبان او تلخ است . اگر زبان خود را نگه دارد از بلا محفوظ می ماند و بسیار لجباز است .

ص ) حرف شنو و دهن بین و هرکس هر حرفی را از او در میان بگذارد سریع باور می کند . نترس و با محبت و همیشه در حال ترقی و تفکر است .

ض ) خوش اخلاق ، زیرک و دانا ، کینه توز ، نگرانی خود را در ظاهر بروز نمی دهد ، کمان ابرو دارد و در کارها بسیار دقیق است و هرگز یاد خدا را فراموش نمی کند او فردی زرنگ است

ط ) پاک و خوش اخلاق و خوش گذران و خونگرم و پیراهن سیاه براو خوش یمن است .

ظ ) ظاهر و باطنش یکی است و خشک و مقرراتی است و اطرافیان پشت سراو بدگویی می کنند در اعضای بدن خالی دارد که نشان اقبال است .

ع ) بلند مرتبه و پرگذشت ، خوش اخلاق ، بخشنده ، مقرراتی ، خشک ، او هرگز قدر مال دنیا را نمی داند متعصب و در اول زندگی رنج بسیاری می کشد زیرا قدر مال دنیا را نمی داند .

غ ) با گذشت و خشک و مقرراتی و احساس ناامیدی می کند گاه در فکر فرو می رود و به گذشته و آینده خود می اندیشد ، زندگی را با صلح و صداقت دوست دارد .

ف ) آتش مزاج و تند خو ، زیبا چهره ، جنگ جو ، خون گرم ، نترس ، هرچند وقت یکبار مریض می شود در زندگی چند بار شکست می خورد ولی در آینده به مقام و منزلت خوبی می رسد .

ق ) توانا ، زیرک ، دانا ، و درهرکاری نقشه بسیار می کشد و موفق می شود هم زییابست وهم خوش گذران و قدر مال دنیا را نداند و گاه گاهی با ملایمت و یا خصومت برخورد می کند .

ک ) خوش اخلاق ، زیرک ، دانا ، خشک و مقرراتی ، زبان او تلخ است قادر است با یک کلمه حرف ، دیگران را برنجاند و همیشه در حال ترقی و فعالیت است.

ل ) زیبا چهره ، خوش اخلاق ، یکدانه ، همیشه جدایی اختیار می کند و غرور خاصی دارد قدر مال دنیا را نمی داند .

م ) با محبت ، خون گرم ، و نترس ، همیشه اطرافیان پشت سرش بدگویی می کنند و در روبرو از او تعریف می کنند . فردی است خوش چهره و چشمان درشتی دارد و در کارهای خود در تمام کارها تقاضای کمک می کند . گاه تنبلی می کند.

ن ) خوش اخلاق ، کینه توز ، دم دمی مزاج است ، گاهی اوقات بسیار خوب و گاهی اوقات مقرراتی وخشک می شود همچون قاضی است و در حقوق خود و دیگران به میزان برخورد می کند.

و ) به دیگران کمک می کند و گاهی مغرور می شود و پشت سربدگویی می کنند.

هـ ) همیشه اطرافیان را امرونهی کند و زیبا چهره و تند خو و آتشی مزاج وطبع او گرم است.

ی ) پرفکر و زیبا و با هرکس درافتد بر او غالب می گردد . دم دمی مزاج است و گاهی بسیار خوب و گاه خشک و مقرراتی است . او فردی است چهارشانه و از مریضی شکم گاه گاهی رنج می برد

آتیش بازدید : 70 نظرات (1)

همه بار زندگي مشترك‌تان به دوش شما افتاده و احساس مي‌كنيد همسرتان تنها مصرف‌كننده عشقي است كه خودش براي پر و بال دادن به آن تلاش نمي‌كند؟ این مطلب برای شماست.

تنها شما نيستيد كه تصور مي‌كنيد شوهرتان به اندازه‌اي كه براي زندگي مشترك‌تان قدم برمي‌داريد، براي ساختن زندگي‌تان تلاش نمي‌كند؛ بسياري از آقايان هم بر اين عقيده هستند كه مثل همسرشان نمي‌توانند همه وجودشان را براي رابطه‌اي که دوستش دارند، خرج كنند.

زناني كه همه عشق‌شان را خرج به دست آوردن دل و توجه همسرشان مي‌كنند، اغلب از اينكه تنها براي مستحكم كردن رابطه‌شان انرژي مي‌گذارند، مي‌رنجند و از اينكه همسرشان نمي‌داند در برابر بحران‌هايي كه به زندگي‌شان حمله مي‌كند چطور بايد بايستد، شكايت مي‌كنند. ترس يك زن از اينكه همانقدر كه عاشق است، دوست‌داشته نشود، مي‌تواند او را از برداشتن قدم‌هاي بيشتر براي دوام زندگي مشتركش دلزده كند؛ اما واقعيت اين است كه هميشه تفاوت در ميزان عشق زن و مردي كه در كنار هم زندگي مي‌كنند نيست كه سد راه احساسات يكي از آنها مي‌شود، بلكه تفاوت در شيوه عشق ورزيدن، بيشتر از هر چيزي مي‌تواند ادامه زندگي شيرين آنها را تهديد كند.

او واقعا مرد ايده‌آل است؟
همه ما در ذهن‌مان تصويري از يك رابطه ايده‌آل داريم. مردي را پيدا مي‌كنيم و براي خلق رابطه‌اي كه در ذهن‌مان داريم، بدون مشاركت و همكاري او تلاش مي‌كنيم. انگار به اين مرد مي‌گوييم: تو فقط در اين رابطه شركت داشته باش و من زحمت برآورده كردن همه نيازهاي رواني و عاطفي را در اين رابطه مي‌كشم. همين قرارداد ناگفته و نانوشته شما را مصمم مي‌كند براي ايجاد صميميت در رابطه به آب و آتش بزنيد، بحران‌هاي عاطفي كه رابطه شما را نشانه مي‌گيرد را يك‌تنه حل كنيد، حتي براي برنامه‌هاي دونفره‌تان تصميم بگيريد و برنامه‌ريزي كنيد و تنها از مرد مقابل‌تان بخواهيد كه همسرتان باشد.

شايد حضور در چنين رابطه‌اي، مرد زندگي شما را در ظاهر راضي كند اما به مرور از اينكه تنها با خودتان رابطه داريد و اين خودتان هستيد كه مي‌بريد، مي‌دوزيد و به تن مي‌كنيد، خسته مي‌شويد. رابطه شما در ظاهر خوب و بي‌مشكل به نظر مي‌رسد و حتي اگر به همسرتان بگوييد از اين زندگي خسته شده‌ايد و مي‌خواهيد تركش كنيد، او را شوكه و بهت‌زده خواهيد ديد. رابطه به ظاهر دو نفره‌اي كه مي‌تواند در نظر اطرافيان و حتي همسر شما ايده‌آل به نظر برسد، درواقع تك‌نوازي‌ است كه خودتان ترتيب داده‌ايد و صدايش به گوش هر كسي جز خودتان خوش مي‌آيد.

در اين رابطه:
1.اين شما هستيد كه از برنامه سينما، تئاتر و كنسرت باخبر مي‌شويد، بليت مي‌خريد و او را متقاعد مي‌كنيد كه بايد در كنار شما در آنها شركت كند.

2.اين شما هستيد كه به او پيشنهاد مي‌دهيد آخر هفته را چطور بگذراند.

3.اين شما هستيد كه براي تعطيلات و مناسبت‌هاي ويژه برنامه‌ريزي مي‌كنيد.

4.اين شما هستيد كه بيشتر تلفن‌ها را به دوستان، فاميل و حتي فاميل‌هاي او مي‌زنيد و دورهمي با آنها را برنامه‌ريزي مي‌كنيد.

5.براي پركردن خلأهاي جنسي، اين شما هستيد كه تماس را شروع مي‌كنيد.

6.اين شما هستيد كه هنگام پياده‌روي، دست‌تان را به سمتش دراز مي‌كنيد و دست او را مي‌گيريد.

7.اين شما هستيد كه در مناسبت‌ها براي تهيه هديه‌اي كه بايد به او بدهيد، وقت و هزينه زيادي صرف مي‌كنيد.

8.اين شما هستيد كه بعد از دعوا، براي آشتي پيش‌قدم مي‌شويد.

9.اين شما هستيد كه وقتي با هم هستيد، بيشتر حرف مي‌زنيد.

10.وقتي در حال صحبت با او هستيد و پاسخي نمي‌شنويد، اين شما هستيد كه حالش را حدس مي‌زنيد و حتي به جاي او در مورد احساساتش صحبت مي‌كنيد.

11.اين شما هستيد كه به او پيشنهاد مي‌دهيد با رئيس، همكار، صاحب‌خانه و حتي خانواده خودش چطور برخورد كند.

12.اين شما هستيد كه براي خريد وسايل تازه و حتي تغيير دكوراسيون خانه پيشنهاد مي‌دهيد.

با خودتان چند چنديد؟
اگر پاسخ شما به حداقل 7 سوال از 12 سوال گفته‌شده مثبت باشد، احتمالا بعد از گذشت مدتي اين احساسات را تجربه خواهيد كرد:

1- وجود‌تان پر از خشم مي‌شود و تصور مي‌كنيد در تلاش براي ترميم رابطه‌تان يا بهتر كردن آن تنها هستيد و اين تنهايي بار كشيدن، شانه‌هاي‌تان را خم كرده است.

2- جاي خالي را هميشه به جاي همسرتان پر مي‌كنيد و به او مجالي براي پر كردن اين نقطه‌چين‌ها نمي‌دهيد و با همين كار بدون اينكه خودتان بدانيد، فرصت انجام كارها و فكر كردن براي بهبود رابطه را از او مي‌گيريد.

3- خودتان را گول مي‌زنيد كه رابطه خوب و آرامي داريد اما واقعيت اين است كه اينطور نيست. شما تنها، وزن آرام نگه داشتن اين رابطه را روي دوش خود‌تان انداخته‌ايد و به محض اينكه جاخالي بدهيد، اين آرامش هم از بين مي‌رود.

 

چرا همسرتان جاخالي مي‌دهد؟
زن‌ها به سه دليل عادت دارند جاي خالي را خودشان پر كنند و به همين دلايل به همسرشان فرصت يا حتي انگيزه قدم برداشتن براي ساختن رابطه‌اي خوب و آرام را نمي‌دهند:

1- احساس مي‌كنند عشق چيزي است که بايد بسازندش و به دستش بياورند و به همين دليل درست مثل وقتي كه مي‌خواهند يك خانه خوب بخرند، بايد براي ساختن يك عشق خوب هم كار كنند و زحمت بكشند. زن‌هايي كه تصور مي‌كنند لياقت دوست داشته شدن ندارند، بيشتر براي ساختن اين عشق بيل مي‌زنند و خودشان را خسته مي‌كنند.

2- زن‌هايي كه احساس مي‌كنند اگر خودشان جاي خالي را پر نكنند، رابطه‌شان به هم مي‌خورد و زن‌هايي كه قبلا هم تجربه تشكيل رابطه با مردهاي تنبلي كه بار را روي دوش آنها انداخته بود داشته‌اند، اغلب چنين رابطه‌اي را شكل مي‌دهند.

3- زن‌ها از خلأ متنفر هستند و به همين دليل به محض ديدن يك جاي خالي، آن را پر مي‌كنند. شايد اغراق نباشد اگر بگوييم زن‌ها با اين ميل شديد به پر كردن جاي خالي‌ها به دنيا مي‌آيند و به همين دليل اغلب زن‌ها عامل ساختن همسري تنبل كه براي رابطه‌اش قدم از قدم برنمي‌دارد، هستند.

زندگي را از نو بسازيد
اگر نمي‌خواهيد دست‌تنهايي شما براي ساختن زندگي مشترك‌تان و جلب كردن علاقه و توجه همسرتان كار دست شما دهد، با اين راه‌حل‌هاي ساده شروع كنيد و آرام‌آرام او را به گردونه پر كردن جاهاي خالي وارد كنيد.

تنها براي جلو بردن رابطه‌تان پارو نزنيد، براي تعطيلات برنامه نريزيد، براي صميمي‌تر شدن خودتان را جلو نيندازيد و خلاصه اينكه تنها، بار رابطه‌تان را به دوش نكشيد. اگر به محض جاخالي دادن‌تان ديديد همه چيزهايي كه فكر مي‌كرديد در زندگي داريد از دست رفته‌، معنايش اين است كه شما پيش از اين مشغول پر كردن جاهاي خالي بوده‌ايد و اگر به آن روش ادامه ندهيد و با كمك مشاور خانواده براي ايجاد تغييرات بزرگ در زندگي‌تان تلاش نكنيد، همه خوشبختي خيالي‌ كه به آن دل خوش كرده بوديد را از دست مي‌دهيد.

قرار نيست يك‌دفعه جاخالي دهيد، آرام‌آرام و هر روز در يكي از زمينه‌ها، به همسرتان فرصت پر كردن جاي خالي را بدهيد. اگر وقتي خريد نمي‌رويد، يخچال‌تان خالي مي‌ماند، اين ماه سختي خالي بودن يخچال را به جان بخريد و اجازه دهيد همسرتان اين جاي خالي را پر كند. در چنين شرايطي يا همسرتان پاروها را برمي‌دارد و پارو مي‌زند، يااينكه بي‌ميلي‌اش به پركردن جاهاي خالي آشكار مي‌شود و شما تكليف‌تان را با رابطه‌تان مي‌فهميد.

اعتمادبه‌نفس‌تان را بالا ببريد و شرايطي را فراهم كنيد كه به شما شادي و انرژي مي‌دهد. وقتي تنها منبع انرژي گرفتن شما همسرتان است، با كمي فاصله گرفتن از او زمينه را براي از هم پاشيدن خود و ويران‌تر كردن رابطه‌تان فراهم مي‌كنيد. شما بايد به خود احساس دوست‌داشتني بودن، مهم بودن و باارزش بودن بدهيد تا از اين تلاش مخرب براي دوست داشته شدن دست ‌برداريد.

خودتان كار را خراب مي‌كنيد
اگر به جاي اينكه عشق‌تان را به شيوه خودتان نثار شريك زندگي‌تان كنيد، مي‌خواهيد براي ثابت كردن احساس‌تان همه چيزهايي كه او مي‌خواهد را در اختيارش بگذاريد و به شيوه مردي كه دوستش داريد زندگي كنيد، عاقبت رابطه‌تان يكي از شكل‌هاي زير خواهد بود:

به فکر دل‌تان باشید
تنها به اين فكر مي‌كنيد كه چطور مي‌توانم دل اين مرد را به دست بياورم و هميشه ذهن‌تان مشغول اين است كه دوستم دارد يا نه؟ هيچ‌وقت از خود نمي‌پرسيد آيا من او را دوست دارم يا خير! همين باعث مي‌شود مدتي بعد خود را در رابطه‌اي ببينيد كه ميلي به ماندن در آن نداريد.

کمال گرا  نباشید
هميشه نگران اين هستيد كه آيا از نظر مردها بهترين زن دنيا هستيد يا نه؟ در يك رابطه فكر نمي‌كنيد مردي كه روبه‌روي‌تان ايستاده، به درد شما مي‌خورد يا نه! بلكه تنها مي‌خواهيد زني كامل و ايده‌آل به نظر برسيد و آنقدر براي جلب رضايت او خود را قرباني مي‌كنيد كه تواني براي ادامه دادن باقي نمي‌ماند.

با دلیل عاشق شوید
همه آنچه گفتيم باعث مي‌شود سراغ مردهايي برويد كه خود را موظف كرده‌ايد عاشق‌شان باشيد اما اگر دقيق‌تر نگاه كنيد، مي‌بينيد حتي دليلي براي دوست داشتن آنها نداريد. همين دوست نداشتني كه از آن بي‌خبريد، باعث مي‌شود رابطه‌اي خالي از تفاهم را ادامه دهيد.

مجبور نباشید
آنقدر طرف مقابل‌تان را غرق در عشق افراطي مي‌كنيد كه همسرتان براي نشان دادن احساس واقعي‌اش نسبت به شما فرصتي پيدا نمي‌كند و نمي‌تواند از خود بپرسد كه واقعا دوست‌تان دارد يا نه. شما تنها مي‌خواهيد با ارائه خدمات بي‌شمار، به او القا كنيد بيش از اندازه به شما احتياج دارد و دور از شما نمي‌تواند زندگي كند.

منبع:مجله سیب سبز

آتیش بازدید : 61 نظرات (0)

محققان آلمانی می‌گویند ازدواج کردن باعث افزایش وزن بدن می شود. آنها معتقدند که ازدواج می‌تواند اضافه وزن ۲ کیلویی به همراه داشته باشد.

اضافه وزن پس از ازدواج

بر اساس تحقیقی که روی ۱۰۲۲۶ فرد در ۹ کشور اروپایی انجام شده است، ازدواج کردن سبب افزایش سایز دور کمر شده و حداقل ۲ کیلو به وزن افراد اضافه می‌کند.

بر اساس آمار به طور نسبی اندیس توده بدنی مردان مجرد ۲۵.۷ است که بعد از ازدواج به ۲۶.۳ می‌رسد. این عدد در خانم‌های مجرد ۲۵.۱ است که به ۲۵.۶ بعد از ازدواج تغییر می‌کند. پیش از این در سال ۲۰۱۴ نیز تحقیقی انگلیسی همین موضوع را به اثبات رسانده بود.

در این تحقیق که روی هزار نفر انجام شد به اثبات رسید، افراد در سال اول بعد از زندگی مشترک ۲ کیلو و در ۴ سال نخست ۶ کیلو به وزنشان اضافه می‌شود. در حالی که ۵۴ درصد زوجها با هم چاق می‌شوند, تنها ۱۸ درصد می‌گویند که به وزنشان اضافه نشده است.

فرای این مسئله متخصصان می‌گویند ازدواج کردن در کل برای سلامت خوب است زیرا افراد متاهل رفتارهای جنسی سالم‌تری دارند، به تغذیه خود اهمیت می‌دهند و برای مشکلاتشان بیشتر به پزشک مراجعه دارند.

بر اساس تحقیقی که در مجله پزشکی Alcoholism: Clinical and Experimental Research منتشر شده است افراد متاهل در مصرف الکل زیاده روی نمی‌کنند و اکثرا به الکل آب می‌افزایند.

بررسی محققان دانشگاه Harvard Medical school روی ۴۵ هزار نفر به مدت ۴ سال نشان داد افراد مجرد بیش از افراد متاهل دچار سکته‌های مغزی و قلبی می‌شوند.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: fararu.com

آتیش بازدید : 55 نظرات (0)

محققان با بررسی افرادی که خودکشی کرده اند, نشانه هایی یافته اند که می توان افرادی که قصد خودکشی دارند را شناسایی کرد!

نشانه های افرادی که میخواهند خودکشی کنند!

محققان با مطالعه رفتاری افراد مبتلا به افسردگی الگویی را کشف کرده‌اند که در میان افراد در معرض خودکشی مشابه است.

در این تحقیق ۲ هزار و ۸۱۱ فرد مبتلا به افسردگی مورد بررسی قرار گرفته‌اند که ۶۲۸ نفر از آنها حداقل یک بار دست به خودکشی ناموفق زده‌اند.

محققان ویژگی‌ها و رفتارهای غالب افرادی را که دست به خودکشی زده‌اند را بررسی کرده‌‌اند و اکنون به مجموعه‌ای از رفتارها رسیده‌اند که در بسیاری از کسانی که اقدام به خودکشی می‌کنند دیده شده است.

آمارها نشان می‌دهد که سالانه به صورت میانگین ۸۰۰ هزار نفر با خودکشی در جهان به زندگی خود پایان می‌دهند و ۲۰ برابر این رقم در هر سال اقدام به خودکشی ناموفق دارند. این رقم با گسترش افسردگی میان مردم جهان و تنهایی آنها رو به افزایش است. شناسایی علایم افراد در معرض خودکشی اما باعث کمک بستگان و دوستان این افراد می‌شود که حیاتی است و می‌تواند جان آنها را نجات دهد.

 

اگر در فرد افسرده‌ای این رفتارها را مشاهده کنید خطر اقدام او به خودکشی ۵۰ درصد بیشتر از دیگران است:

- رفتارهای پرخطر مانند رانندگی خطرناک یا بی‌بند و باری

- آژیتاسیون یا بی‌قراری روانی: یک سری حرکت‌های ناخواسته و بی‌هدف است که از تنش روانی و اضطراب فرد ریشه می‌گیرد. این موضوع شامل قدم زدن در اطراف اتاق، فشردن دستها، کشیدن لباس و پیچاندن آن و دیگر اقدامات مشابه و همچنین بی‌قراری شدید می‌شود.

- بروز رفتارهای ناگهانی بدون توجه به پیامدها و عواقب آن. این مسئله در روانشناسی به تکانه‌ای بودن (Impulsivity) مشهور است.

دانشمندان امیدوارند با شناسایی چنین رفتارهایی پیشرفت‌هایی در زمنیه درمان بالینی افراد مبتلا به افسردگی و کم کردن احتمال خودکشی در این افراد به دست آورند.


منبع: vista.ir

 

آتیش بازدید : 83 نظرات (0)

این روزها گرفتن عکس سلفی در همه دنیا رواج پیدا کرده است. گروهی از محققان به شخصیت شناسی افرادی که سلفی می گیرند پرداخته اند.

شخصیت شناسی افرادی که عکس سلفی می گیرند

تیمی از محققان دانشگاه فناوری نانیانگ سنگاپور در پژوهش جدید خود نشان دادند، شکل ثبت تصویر از خود ( عکس سلفی ) می‌تواند شخصیت فرد را آشکار کند.

به گفته محققان، آنچه یک فرد در مورد شخصیت خود توصیف می‌کند، تا حد زیادی هماهنگ با حالتی است که از خود سلفی می‌گیرد.

محققان سنگاپوری، 123 کاربر مشهور در امر ثبت سلفی را در سایت Sina Weibo که یک پلت‌فرم محبوب میکرو وبلاگ‌نویسی چینی است، بررسی کردند.

شرکت‌کنندگان یک آزمون شخصیت‌شناسی را انجام دادند و سپس گروهی جداگانه از 107 دانشجو آن‌ها را ارزیابی کردند.

به گفته محققان، سلفی شرکت‌کنندگان کاملا با خود-ارزیابی آن‌ها در مورد شخصیت‌شان مرتبط بود.

دانشمندان از 13 جنبه ثبت سلفی برای تولید یک روش‌شناسی شخصیتی استفاده کردند.

به گفته آن‌ها، افرادی که از چهره اردکی در سلفی استفاده می‌کنند، از بی‌ثباتی عاطفی بالایی برخوردار بوده و احتمالا عصبی هستند.

به گفته محققان، افرادی که محل ثبت سلفی خود را پنهان می‌کنند، بسیار نگران حریم خصوصی‌شان هستند.

یافته‌ها همچنین نشان داد، اگر دوربین در زاویه پائین گرفته شود، فرد سازگارتر بوده و اجتماعی‌تر محسوب می‌شود.

در صورتی که در تصاویر سلفی خود لبخند زده یا می‌خندید، برای مواجهه با تجربیات جدید کاملا آماده بوده و همچنین عاشق خندیدن هستید.

بر اساس این پژوهش، افرادی که مستقیما به دوربین نگاه می‌کنند، از اعتماد بنفس بسیار بالایی برخوردارند.


منبع: isna.ir

آتیش بازدید : 85 نظرات (0)

دانشمندان روش جدیدی برای تشخیص سن واقعی افراد یعنی سن بیولوژیک آنها پیدا کرده اند. در این روش ممکن است شخصی جوان باشد اما سن واقعی و بیولوژیکی او پیر باشد!

تشخیص سن واقعی و بیولوژیک

حتماً شنیده‌اید که سن شناسنامه‌ای فقط یک عدد است. حالا محققان روشی را ابداع کرده‌اند که به وسیله آن می‌توانند سن واقعی(بیولوژیک) هر کسی را تشخیص دهند.

در روشی ابداعی که در نشریه زیست‌شناسی ژنوم genomebiology اعلام شده دانشمندان ۱۵۰ ژن را در بدن انسان تعیین کرده‌اند که بررسی آنها می‌تواند سن واقعی را به جای سن تقویمی نشان دهد.

این ۱۵۰ ژن در‌واقع به عنوان نشانگرهای اصلی سن بیولوژیک شناخته شده‌اند. با بررسی این ژن‌ها دانشمندان می‌توانند سرعت پیر شدن افراد را تعیین کنند.


بر این اساس ممکن است فردی که سن تقویمی کمی دارد بر اساس بررسی‌ ژن‌هایش پیر به حساب آید. تحقیقات نشان می‌دهد که سرعت پیر شدن افراد با یکدیگر تفاوت بسیار زیادی دارد و روند پیری در سنین متفاوت و با سرعت متفاوت آغاز می‌شود.

محققان می‌گویند به همین خاطر دو مفهوم سلامت و پیری را نباید با هم اشتباه گرفت و روند پیری می‌تواند روند سالمی باشد و جوانی را هم نباید مترادف با سلامتی کامل دانست. ابداع این روش کمک می‌کند تا به افرادی که در سالهای آینده در معرض خطرات جدی هستند هشدارهای لازم داده شود.

محققان به همین خاطر توصیه می‌کنند که هیچ‌کس به سن شناسنامه‌ای خود تکیه نکند و به فکر سن واقعی خود باشد. یافتن روش‌هایی برای کاستن از سرعت پیری می تواند به درمان بیماری‌ها کمک کند.

با شناسایی سن بالای بیولوژیک در افراد جوان، پیشگیری زودهنگام از بیماری‌های مزمن ناشی از افزایش سن، مثل بیماری‌های قلبی یا دمانس امکان‌پذیر خواهد شد.


منبع: khabaronline.ir

آتیش بازدید : 246 نظرات (0)

 

1- یاد بگیرید که احساساتتان را تخلیه کنید.

هرگز احساساتتان را سرکوب نکنید و به درون نریزید. اندوه های خود را با آدمی قابل اطمینان مطرح کنید. به خاطر داشته باشید که احساساتی که بیان شده اند دیگر به همان اندازه گذشته ناخوشایند نیستند.

2- از مقایسه خود با دیگران و تحسین ارزش های آنها و تحقیر آنچه خود دارید بپرهیزید.

3- با چند نفر که بتوانید روی حمایت عاطفی آنها حساب کنید، گروه کوچکی تشکیل دهیدو میان خود هم فکری و توافق ایجاد کنید. هر گاه از شما خواسته شد، کمک های مشورتی خود را به دیگران ارایه کنید نخستین گام برای این کار آن است که بدون قطع صحبت دیگران، به دقت به آنها گوش دهید.

4- زمانی را برای بازی در نظر بگیرید

به خاطر داشته باشید که بازی فعالیتی است  که صرفاً به خاطر حس خوبی  که به شما می دهد به آن می پردازید.به خودتان یادآوری کنید که استحقاق صرف وقت برای بازی و تفریح را دارید.

5- لبخند را فراموش نکنید به خصوص به خودتان

به نکات مثبت دنیای اطرافتان نگاه کنید. راحت باشید و گاهی کارهای "غیر عاقلانه" و کاملاً غیر منتظره انجام دهید.

6- آرام باشید

 شما می توانید به وسیله کتاب های مختلف، نوار، برنامه ها و کلاس ها و ابزار دیگر آرامش یافتن را بیاموزید. آرامش توان ذهنیتان را بهبود می بخشد. به سلامت جسمیتان کمک می کند و احساسات خوشایند را جایگزین اضطراب و تنش های درونی تان می کند.

7- از حق انسانی خود دفاع کنید

اجازه ندهید دیگران تحقیرتان کنند وقتی آدم ها چنین می کنند معنی اش این است که از شما انتظار بی نقص بودن دارند و اگر شما آنها را سرجایشان بنشانید ممکن است دلخور هم شوند ولی مدنظر داشته باشید که با احترام همواره از حق خود دفاع کنید و هرگز آن را نادیده نگیرید.

8- نه گفتن را بیاموزید

هرچه پاسخ منفی شما به انتظارها و درخواست های نامعقول دیگران برایتان آسان تر شود، احساس عزت نفستان افزایش خواهد یافت. زمانی هم که تقاضای معقول پاسخ مثبت می دهید هم در مورد خودتان و هم در مورد طرف مقابل احساس بهتری خواهید داشت.

9- اگر در محیط کار، جای شایسته ای ندارید، شغلتان را تغییر دهید.

 اما ابتدا خوب بیندیشید که آیا واقعاً این کار شماست که آزارنده است یا نگاه مردم نسبت به آن، باعث ایجاد حس حقارت در شما شده است. به جای جنبه های آزاردهنده به چیزهای خوبی که در شغلتان هست هم فکر کنید. به خاطر داشته باشید هر شغلی ممکن است دارای جنبه های نه چندان مطلوب باشد و شما باید در این رابطه کاملاً منطقی عمل کنید.

10- به عضلاتتان ورزش دهید.

 به پیاده روی بروید. دوچرخه سواری کنید، اتو مبیلتان را به جای جلوی در خانه، کمی دورتر متوقف کنید. برای تمرین و ورزش حتماً لازم نیست لباس های رنگارنگ تنتان کنید یا عضو یک باشگاه ورزشی شوید. بلکه پیاده روی و ورزش های کم هزینه و بدون هزینه هم وجود دارد که با کمی پیگیری می توانید آنها را کشف کنید.

11- تمرین کنید که مثبت و امید دهنده باشید.

هرگاه واژه ای امیدوارکننده به دیگران اهدا کنید نه تنها احساس بهتری خواهید داشت بلکه شخصیت مثبت خود را نیز قوام بیشتری خواهید بخشید.

12- به جنبه معنوی زندگیتان توجه کنید. آرام باشید.

 ساکت نشستن را تمرین کنید. به ندای درونتان گوش کنید. به چیزهایی بیندیشید که صلح، زیبایی و آرامش را به زندگیتان به ارمغان بیاورند. برای یافتن مسیر معنوی خاص خودتان تلاش کنید.

مهارتهای زندگی - تبیان

آتیش بازدید : 63 نظرات (0)

همه آدم‌ها موي دماغ شما هستند؟ كافي است حرفي كه نمي‌خواهيد بشنويد را به شما بزنند يا جوري كه نمي‌خواهيد نگاه‌تان كنند تا خوراك يك روز عصباني بودن‌تان جور شود؟ پاسخ‌هايي كه شما به اين تست مي‌دهيد، مشخص مي‌كند كه تا چه اندازه عصباني كردن‌تان آسان است و نيازتان به شركت در جلسات مشاوره چقدر جدي است.

در صورتي كه نمره‌اي كه در اين تست گرفتيد مشخص كرد كه شما به راحتي آب خوردن از كوره در مي‌رويد، مي‌توانيد با كمك يك مشاور يا روانشناس راهي براي كنترل خشم پيدا كنيد اما براي آرام شدن، هرگز نبايد راه‌هايي كه در پايان متن آنها را با شما درميان گذاشته‌ايم، انتخاب كنيد.

1. وسيله تازه‌اي را كه با ذوق و شوق خريده‌ايد، باز مي‌كنيد و راه مي‌اندازيد اما مي‌بينيد هنوز استفاده نشده، خراب است.

  1.   اصلا عصباني نمي‌شوم

  2.   كمي عصباني مي‌شوم

  3.   عصباني مي‌شوم، خودم را كنترل مي‌كنم

  4.   خيلي عصباني مي‌شوم

  5.   از كوره در مي‌روم


2. تعميركار دو برابر چيزي كه انتظار داشتيد، از شما طلب كرده است.

  1.   اصلا عصباني نمي‌شوم

  2.   كمي عصباني مي‌شوم

  3.   عصباني مي‌شوم، خودم را كنترل مي‌كنم

  4.   خيلي عصباني مي‌شوم

  5.   از كوره در مي‌روم


3. اتومبيل‌تان در گل مانده و حركت نمي‌كند.

  1.   اصلا عصباني نمي‌شوم

  2.   كمي عصباني مي‌شوم

  3.   عصباني مي‌شوم، خودم را كنترل مي‌كنم

  4.   خيلي عصباني مي‌شوم

  5.   از كوره در مي‌روم


4. با كسي صحبت مي‌كنيد كه به سوال‌تان جواب نمي‌دهد.

  1.   اصلا عصباني نمي‌شوم

  2.   كمي عصباني مي‌شوم

  3.   عصباني مي‌شوم، خودم را كنترل مي‌كنم

  4.   خيلي عصباني مي‌شوم

  5.   از كوره در مي‌روم


5. كسي كه مي‌دانيد جيبش خالي است به شما در مورد دارايي‌هايش پز مي‌دهد.

  1.   اصلا عصباني نمي‌شوم

  2.   كمي عصباني مي‌شوم

  3.   عصباني مي‌شوم، خودم را كنترل مي‌كنم

  4.   خيلي عصباني مي‌شوم

  5.   از كوره در مي‌روم


6. وقتي داريد سيني چاي را مي‌بريد، كسي به شما مي‌خورد و چاي‌ها مي‌ريزند.

  1.   اصلا عصباني نمي‌شوم

  2.   كمي عصباني مي‌شوم

  3.   عصباني مي‌شوم، خودم را كنترل مي‌كنم

  4.   خيلي عصباني مي‌شوم

  5.   از كوره در مي‌روم


7. كـت‌تان را روي چـوب‌لـباسي گذاشته‌ايد اما كسي آن را پايين انداخته و دوباره سرجايش نگذاشته است.

  1.   اصلا عصباني نمي‌شوم

  2.   كمي عصباني مي‌شوم

  3.   عصباني مي‌شوم، خودم را كنترل مي‌كنم

  4.   خيلي عصباني مي‌شوم

  5.   از كوره در مي‌روم


8. درست به محض وارد شدن به فروشگاه، يك فروشنده شما را دوره مي‌كند و قدم به قدم همراه‌تان مي‌آيد تا بتواند به خريد راضي‌تان كند.

  1.   اصلا عصباني نمي‌شوم

  2.   كمي عصباني مي‌شوم

  3.   عصباني مي‌شوم، خودم را كنترل مي‌كنم

  4.   خيلي عصباني مي‌شوم

  5.   از كوره در مي‌روم


9. ديگران به شما مي‌خندند.

  1.   اصلا عصباني نمي‌شوم

  2.   كمي عصباني مي‌شوم

  3.   عصباني مي‌شوم، خودم را كنترل مي‌كنم

  4.   خيلي عصباني مي‌شوم

  5.   از كوره در مي‌روم


10. يك ساعت است كه پشت چراغ قرمز در ترافيك مانده‌ايد.

  1.   اصلا عصباني نمي‌شوم

  2.   كمي عصباني مي‌شوم

  3.   عصباني مي‌شوم، خودم را كنترل مي‌كنم

  4.   خيلي عصباني مي‌شوم

  5.   از كوره در مي‌روم


11. كسي اشتباهي كرده اما گردن شما انداخته است.

  1.   اصلا عصباني نمي‌شوم

  2.   كمي عصباني مي‌شوم

  3.   عصباني مي‌شوم ، خودم را كنترل مي‌كنم

  4.   خيلي عصباني مي‌شوم

  5.   از كوره در مي‌روم


12. با كسي قرار داشته‌ايد و بيشتر از 40 دقيقه از قرارتان گذشته اما نيامده است.

  1.   اصلا عصباني نمي‌شوم

  2.   كمي عصباني مي‌شوم

  3.   عصباني مي‌شوم، خودم را كنترل مي‌كنم

  4.   خيلي عصباني مي‌شوم

  5.   از كوره در مي‌روم


13. چراغ سبز شده اما حواس‌تان نبوده حركت كنيد و پشت سري‌تان بعد از بوق‌زدن‌هاي فراوان داد مي‌زند «آهاي! كي به تو گواهينامه داده؟»

  1.   اصلا عصباني نمي‌شوم

  2.   كمي عصباني مي‌شوم

  3.   عصباني مي‌شوم، خودم را كنترل مي‌كنم

  4.   خيلي عصباني مي‌شوم

  5.   از كوره در مي‌روم


14. سعي مي‌كنيد تمركز كنيد اما بغل‌دستي‌تان با دستش روي ميز مي‌كوبد و حواس‌تان را پرت مي‌كند.

  1.   اصلا عصباني نمي‌شوم

  2.   كمي عصباني مي‌شوم

  3.   عصباني مي‌شوم، خودم را كنترل مي‌كنم

  4.   خيلي عصباني مي‌شوم

  5.   از كوره در مي‌روم


15. به كسي كتاب دوست داشتني‌تان را قرض داده‌ايد اما گمش كرده است.

  1.   اصلا عصباني نمي‌شوم

  2.   كمي عصباني مي‌شوم

  3.   عصباني مي‌شوم، خودم را كنترل مي‌كنم

  4.   خيلي عصباني مي‌شوم

  5.   از كوره در مي‌روم


16. مي‌خواهيد به فرودگاه برويد اما راننده آژانس مسير را اشتباه رفته است.

  1.   اصلا عصباني نمي‌شوم

  2.   كمي عصباني مي‌شوم

  3.   عصباني مي‌شوم، خودم را كنترل مي‌كنم

  4.   خيلي عصباني مي‌شوم

  5.   از كوره در مي‌روم


17. روز سخت و خسته كننده‌اي داشته‌ايد اما به محض رسيدن به خانه همسرتان از اينكه يادتان رفته شير بخريد، شكايت مي‌كند.

  1.   اصلا عصباني نمي‌شوم

  2.   كمي عصباني مي‌شوم

  3.   عصباني مي‌شوم، خودم را كنترل مي‌كنم

  4.   خيلي عصباني مي‌شوم

  5.   از كوره در مي‌روم


18. پول توي كيف‌تان تمام شده، مي‌خواهيد از عابربانك پول بگيريد، كارت‌تان را مي‌خورد.

  1.   اصلا عصباني نمي‌شوم

  2.   كمي عصباني مي‌شوم

  3.   عصباني مي‌شوم، خودم را كنترل مي‌كنم

  4.   خيلي عصباني مي‌شوم

  5.   از كوره در مي‌روم


19. عجله داريد اما اتومبيل جلویي شما با سرعت 60 كيلومتر در بزرگراه مي‌رود و ماشين‌هاي ديگر به شما براي عوض كردن لاين راه نمي‌دهند.

  1.   اصلا عصباني نمي‌شوم

  2.   كمي عصباني مي‌شوم

  3.   عصباني مي‌شوم، خودم را كنترل مي‌كنم

  4.   خيلي عصباني مي‌شوم

  5.   از كوره در مي‌روم


20. مي‌خواهيد احساس آزار‌دهنده‌اي را كه مدت‌هاست تجربه مي‌كنيد، با همسرتان در ميان بگذاريد اما مدام وسط حرف‌تان مي‌پرد و چيزهايی بي‌ربط مي‌گويد.

  1.   اصلا عصباني نمي‌شوم

  2.   كمي عصباني مي‌شوم

  3.   عصباني مي‌شوم، خودم را كنترل مي‌كنم

  4.   خيلي عصباني مي‌شوم

  5.   از كوره در مي‌روم


چه نمره‌اي مي‌گيريد؟

به سوال‌هايي كه به آنها پاسخ اصلا عصباني نمي‌شوم داده‌ايد، امتياز ندهيد اما براي پاسخ‌هاي كمي عصباني مي‌شوم، عصباني مي‌شوم، خودم را كنترل مي‌كنم، خيلي عصباني مي‌شوم و از كوره در مي‌روم، به ترتيب 1، 2، 3 و 4 امتياز در نظر بگيريد. هرچه مجموع اين امتيازها به 80 نزديك‌تر شود، معنايش اين است كه شما در كنترل عصبانيت‌تان ناتوان‌تر هستيد و بيشتر به كمك يك روانشناس نياز داريد.


عصباني‌ها سراغ اين كارها نروند!

اگر نمره‌تان در اين تست از 50 بالاتر رفته، اين كارها را تا كم شدن خشم‌تان امتحان نكنيد. محققان مي‌گويند انجام اين پنج كار در زمان عصبانيت نه تنها حال‌تان را بهتر نمي‌كند، بلكه شما را از چاله به چاه مي‌اندازد.

رانندگي نكنيد

عصباني‌ها خوب از پس پيش‌بيني اتفاق‌ها برنمي‌آيند. وقتي پشت فرمان نشسته‌اند، نمي‌توانند در پيش‌بيني تصميمي كه رانندگان ديگر مي‌گيرند، موفق عمل كنند. راننده‌هاي عصباني، ميدان ديد وسيعي هم ندارند و ممکن است عابري را كه قصد عبور از عرض خيابان دارد نبینند. شايد رانندگي با سرعت زياد، آدرنالين بيشتري در خون‌تان آزاد كند اما اين كار باعث مي‌شود عصباني‌تر شويد.


رستوران نرويد

وقتي كه عصباني هستيد، به احتمال بيشتري سراغ غذاهاي ناسالم مي‌رويد. آدم‌هاي عصباني ترجيح مي‌دهند غذاهاي پركالري و خوشمزه‌اي بخورند كه مثل آب روي آتش مي‌تواند حال‌شان را بهتر كند اما متخصصان مي‌گويند خوردن غذاهاي چرب و پركالري حال عصباني‌ها را بهتر نمي‌كند كه هيچ، با به هم ريختن معده و روده‌شان دليل ديگري براي بدحالي را ايجاد مي‌كند.


فيس‌بوك را باز نكنيد

وقتی عصبانی هستید سراغ پيامك زدن، نوشتن در فيس‌بوك يا اي‌ميل زدن نرويد. درست است كه ميل زدن مي‌تواند وسوسه‌تان كند اما از آنجا كه بعد از كليك كردن روي دكمه ارسال ديگر راه برگشتي براي‌تان نمي‌ماند، با چنين واكنشي مي‌توانيد دلايل ديگري را هم براي عصبانيت در روزهاي بعد جور كنيد.


بحث نكنيد

وقتي عصباني هستيد از فشار خون گرفته تا هورمون‌هايي كه در بدن‌تان ترشح مي‌شوند، همه براي بي‌منطق كردن‌تان در بحث دست به دست هم مي‌دهند. اگر شما هم از آن دسته آدم‌هايي هستيد كه مي‌خواهند درست در لحظه بروز اختلاف با ديگران آن را حل كنند، بايد انتظار از دست دادن روابط‌تان را هم داشته باشيد.


نخوابيد

خوابيدن در لحظات عصبانيت، انتخاب بسياري از ماست اما محققان مي‌گويند اين انتخاب حال عصباني‌ها را بدتر مي‌كند. خواب بعد از عصبانيت نه تنها حال را بهتر نمي‌كند، بلكه باعث ماندگار شدن عصبانيت شما مي‌شود. وقتي براي مهار كردن عصبانيت‌تان خود را در اتاق خواب حبس مي‌كنيد، خشم شما تثبيت مي‌شود و حتي بعد از 8 ساعت خواب گريبان شما و آدم‌هاي اطراف‌تان را می‌گیرد.

آتیش بازدید : 74 نظرات (0)

می‌توانید با آموختن و اجرای اقدامات لازم میزان محبوبیت خود را بیشتر کنید.

 

حتما در مصاحبه‌های تلویزیونی افرادی را دیده‌اید که سعی می‌کنند هرطور که می‌توانند درکنار فرد مصاحبه‌شونده قرار بگیرند تا در دوربین دیده شوند و مخاطبان آن‌ها را ببینند؛ درحالی‌که نقطه مقابلشان افرادی هستند که از دیده‌شدن فرار می‌کنند و حتی دوست ندارند در مصاحبه‌های رادیویی شرکت کنند. بسیاری از این افراد، بسیار باهوش و بااستعدادند؛ اما به دلیل ترسی که از مشهور‌شدن دارند، استعدادهایشان را دنبال نمی‎کنند.

یکی از دلایل بسیار مهم بالا‌بودن اعتمادبه‌نفس، میزان پذیرفته‌شدن فرد در اجتماع است؛ یعنی فرد ازسوی اجتماع رای اعتماد گرفته و ارزشمند شده باشد. همین‌طور دیگران نیز حس ارزشمندی را که ما نسبت به وجودمان داریم، درک می‌کنند.

بسیارند افرادی که دوست دارند به فردی محبوب و مشهور تبدیل شوند؛ درحالی‌که نمی‌دانند برای رسیدن به این خواسته چه باید کنند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، در اولین قدم باید از میزان محبوبیت خود نزد دیگران آگاه شوید تا بهتر بتوانید گام‌های بعدی را بردارید. اگر فرد محبوبی هستید، باید راهی بیابید تا بتوانید محبوبیت خود را حفظ کرده و به گونه‌ای رفتار کنید که به آن خدشه‌ای وارد نشود. اگر هم چندان محبوب نیستید، می‌توانید با آموختن و اجرای اقدامات لازم میزان محبوبیت خود را بیشتر کنید.

نتیجه این آزمون به شما کمک می‌کند تا بتوانید از میزان محبوبیت خود در اجتماع آگاه شوید و در صورت لزوم مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی خود را بالاتر برده و ارتباطات بهتری برقرار کنید، به علاوه در اجتماعی که در آن حضور دارید از شهرت خوبی برخوردار شوید.

1-در ماه گذشته، بیش از دو دعوت‌نامه برای حضور در مراسم مختلف اجتماعی دریافت کردم.
 صحیح          غلط
   
2-دوستانم از نظرات من درمورد مسائل و مشکلاتشان می‌پرسند.
 صحیح          غلط

3-زمانی‌که کسی در جمع مطلب خنده‌داری درمورد من بگوید، من هم همراه با دیگران می‌خندم و ناراحت نمی‌شوم.
صحیح          غلط

4-بسیاری از دوستانم درمورد رازهای زندگی‌شان با من صحبت می‌کنند.
صحیح          غلط

5-اگر مسئله‌ای مرا ناراحت کند، فورا با یکی از دوستانم درمورد آن صحبت می‌کنم.
 صحیح          غلط

6-طی دو سال گذشته، حداقل در دوگروه اجتماعی فعالانه عضو بوده‌ایم.
 صحیح          غلط

7-سعی می‌کنم ازطریق دوستانی که دارم، با فرد جدیدی دوست شوم تا اینکه فردی کاملا غریبه را به‌عنوان دوستم انتخاب کنم.
صحیح          غلط

8-گروه دوستانم را با توجه با منافع و علایق مشترک انتخاب می‌کنم.
صحیح          غلط

9-حدودا از هر سه محفل اجتماعی که باید در آن حاضر باشم، به یک مورد دیر می‌رسم.
صحیح          غلط

10-دوست ندارم به دیگران وابسته باشم و درضمن کسی را هم تشویق نمی‌کنم که به من وابسته باشد.
صحیح          غلط

اکنون پاسخ‌هایتان را با کلید زیر مطابقت دهید، برای هر پاسخی که مطابق با کلید زیر است، یک امتیاز برای خودتان درنظر بگیرید.
صحیح  2- صحیح  3- صحیح  4- صحیح  5- صحیح  6- صحیح  7- غلط  8- غلط  9- غلط  10- غلط

امتیاز 8 تا 10: شما فرد محبوبی هستید، اما اگر حس می‌کنید هنوز به میزان محبوبیتی که همیشه آرزوی آن را داشته‌اید، نرسیده‌اید خبر خوب این است که شما توانایی رسیدن به میزان بالایی از محبوبیت را دارید. میزان محبوبیت شما از حد متوسط محبوبیت در اجتماع بالاتر است؛ بنابراین شما مهارت ضروری برای این مسئله را به‌خوبی دارید و آن‌ها را در تعاملات خود با دیگران به کار می‌گیرید.

امتیاز 5 تا 7: مانند بیشتر افراد میزان محبوبیت شما در حد میانه است. در تعدادی از جمع‌ها محبوب هستید، اما در جاهای دیگر چندان محبوبیتی ندارید.

امتیاز 0 تا 4: شما خیلی در اجتماع حضور ندارید. به همین دلیل محبوبیت و شهرت بالایی ندارید. تعداد دیگر از افرادی که در این گروه جای می‌گیرند، شاید زمان زیادی را در اجتماع سپری کنند، اما به دلیل اینکه مهارت‌های ارتباطی بالایی ندارند، نمی‌توانند ارتباطات موفقی برقرار کنند. به همین دلیل چندان محبوب دیگران نیستید.

 

درزمینه محبوبیت و شهرت تحقیقات چندان زیادی صورت نگرفته است، اما با همین تعداد نیز محققان به حقایق قابل‌توجهی دست یافته‌اند. افراد محبوب دوست دارند دیگران را جذب کنند و برای بسیاری از اطرافیان و افراد جامعه الگو هستند. بسیاری از این افراد توانایی مدیریت دارند؛ برای مثال بسیاری از هنرمندان و ورزشکاران در این رده جای دارند. در محل کار نیز مدیران از جمله افرادی هستند که حتی در جمع‌های نه‌چندان بزرگ شرکت از باقی افراد مشهورتر و قابل‌توجه‌ترند. حال اگر چنین مدیری توانایی لازم برای کسب محبوبیت را نیز داشته باشد، به‌خوبی می‌تواند کارمندانش را به بهترین شکل ممکن برای خود حفظ کند. کارمندان چنین مدیری سعی می‌کنند انرژی و توانشان را دربالاترین حد ممکن به کار بگیرند، کمتر غیبت کنند و جز در شرایط ضروری از مرخصی‌های خود استفاده نکنند. این کارمندان اصول اخلاقی را رعایت می‌کنند و کارایی بیشتر و بهتری دارند. در چنین شرکتی کمترین میزان تنش و برخوردهای ناراحت‌کننده پیش می‌آید.

مهارت‌های اجتماعی افراد محبوب نسبت به دیگران بالاتر است. آن‌ها حتی در مقایسه با خواهر و برادرهایشان ارتباط بهتری با اعضای خانواده و اقوام دارند.

پسرهای جوان و نوجوان برای اینکه خود را محبوب و قدرتمند نشان دهند و یا برای دیگران جذاب‌تر شوند، در اجتماع سعی می‌کنند قدرت خود را به رخ دیگران بکشند و برای این کار نیز گاهی دعوا می‌کنند و حتی از زدوخورد نیز ابایی ندارند؛ درحالی‌که دختران در نقطه مقابل قرار دارند و  سعی می‌کنند ملایم و مودب باشند تا از این طریق محبوبیتشان را دوچندان کنند. درواقع محبوبیت در نظر دیگران،  در اجتماع به فرد احساس امنیت، آرامش و موفقیت می‌دهد و به همین دلیل است که هرکس در هر سن و سال و مقام اجتماعی که باشد، برای کسب محبوبیت تلاش می‌کند.

محققان دریافته‌اند کودکان نیز برای کسب محبوبیت تلاش می‌کنند و این امر برای آن‌ها بسیار مهم است. بسیاری اوقات برخی از رفتارهای ظاهرا ناپسندی که کودکان از خود نشان می‌دهند، به‌نوعی تلاش برای کسب محبوبیت در جمع خانواده و مهد کودک است. کودکی که حس می‌کند خواهر یا برادرش برای والدین دوست‌داشتنی‌تر از او هستند، گاهی پرخاشگری می‌کند و یا با خواهر و برادرش درگیر می‌شود تا بدین وسیله هم خشم خود را کند و هم به‌نوعی اعتراض خود را به والدینش نشان دهد تا او نیز نزد والدین محبوب شود. بعد از ورود به دبستان، مهارت‌های بسیاری به دانش‌آموزان آموخته می‌شود که رعایت این مهارت‌ها می‌تواند به محبوب‌شدن فرد در اجتماع کمک کند؛ مثلا مهارت زیبا سخن‌گفتن، خوب‌شنیدن و دیگر مهارت‌های ارتباط موثر. دانش‌آموزانی که این مهارت‌ها را به‌خوبی در مدرسه و خانه می‌آموزند، ارتباط بهتری با دیگر همکلاسی‌ها، دوستان و حتی اقوام برقرار می‌کنند.

برای بزرگ‌سالان داشتن مهارت‌های ارتباطی به همان میزان لازم است که داشتن سواد خواندن و نوشتن و حتی کار با کامپیوتر اهمیت دارد. این مهارت‌ها موجب می‌شوند فرد در هر جمعی به شیوه‌ای صحیح رفتار کند، به‌خوبی دیده شود و مورد احترام قرار گیرد. چنین وضعی به او کمک می‌کند تا بتواند به‌خوبی توانایی و استعدادهایش را نشان داده و آن‌ها را هرچه بیشتر پرورش دهد.
منبع:مجله موفقیت

آتیش بازدید : 71 نظرات (0)

پسری که به شما علاقه مند است در رفتارهایش تغییراتی به وجود می آید که شما با دیدن آنها به راحتی متوجه علاقه او به خودتان می شود. اما باید بدانید این نشانه ها چه علائمی هستند.

نشانه های علاقه یک پسر به دختر مورد علاقه اش چیست؟

شاید برای خیلی از خانم‌های مجرد پیش آمده باشد كه احساس كنند یكی از همكاران در سر كار یا یكی از همكلاسی‌ها در دانشگاه به‌ زودی از آن‌ها خواستگاری می‌كند اما همین سوال كه احتمالا كی او به خواستگاری می‌آید می‌تواند دوران پرتنشی را بسازد، اگر می‌خواهید بدانید آیا همكار یا همكلاسی‌تان به‌ زودی از شما خواستگاری می‌كند یا نه به نشانه‌های رفتاری او دقت كنید. می‌توانید از حركات او بفهمید كی زمان خواستگاری است. علاوه‌ بر این‌ ها بعد از خواستگاری و در دوران آشنایی نیز می‌توانید با خواندن رفتارهای خواستگارتان بفهمید كه آیا شما را پسندیده است یا نه؟ پس معطل نكنید تمام نشانه‌های رفتاری یك مرد عاشق اینجاست.

 

پسری که به شما علاقه مند است، وقتی چشم در چشم شما می شود او كمی سرش را به سمت راست یا چپ كج می‌كند

كج‌كردن سر یك حركت كاملا ناخودآگاه در مردان است كه وقتی نسبت به زنی احساس نزدیكی می‌كنند از خود نشان می‌دهند. این حركت و ژست را زمانی مردها نشان می‌دهند كه به زنی علاقه‌مند شده‌اند ولی خودشان این شجاعت را ندارند كه جلو بروند و علاقه‌شان را ابراز كنند و از او خواستگاری كنند. در واقع او با كج كردن سر، خود را آسیب‌پذیر نشان می‌دهد تا خود را در دسترس نشان دهد شاید جالب‌تر به نظر برسد. اگر همكار یا همكلاسی‌تان هنگام صحبت و درحالی‌كه ارتباط چشمی برقرار كرده گردنش را كج كند، احتمالا به‌زودی از شما خواستگاری خواهدكرد.

 

پسری که پنجه پاهایش را به سمت داخل می گذارد، می خواهد از شما خواستگاری کند

به احتمال زیاد شما طرف مقابل را عصبی و دستپاچه كرده‌اید، این رفتار نشان‌دهنده اعتماد به نفس نداشتن اوست، به همین دلیل اگر همكار یا همكلاسی‌تان هنگام صحبت چنین ژستی گرفت، یعنی نسبت به شما احساس تمایل دارد ولی هنوز آنقدر اعتماد به نفس ندارد كه از شما خواستگاری كند، او احتیاج دارد تا از علاقه شما نسبت به‌ خودش مطمئن شود. اگر هنگام صحبت وقتی او دستپاچه است چند دقیقه با او دوستانه رفتار كنید و به‌ طور غیر مستقیم اشتباهاتش را به او بفهمانید، بعد از مدتی او راحت‌تر خواهد شد و حتی ممكن است درخواست ازدواجش را نیز مطرح كند. در واقع وقتی مردی انگشتان پنجه پاهایش را به سمت هم متمایل می‌كند، یعنی می‌خواهد درباره موضوع مهمی مثل ازدواج صحبت كند، در این مواقع بهتر است بیشتر ساكت باشید تا او فرصت كند درخواست ازدواجش را مطرح كند.

 

پسری که تمایل به ازدواج با شما دارد زمانی که به شما نگاه می‌كند خیلی سریع شانه‌هایش را به سمت بالا جمع می‌كند و به سمت جلو می‌دهد

در این حالت احتمالا شما حركتی انجام داده‌اید كه توجه او به سمت شما جلب شده‌ است. وقتی پسری رفتارهای یك خانم را تحسین می‌كند در واقع او را مورد مناسبی برای ازدواج می‌داند و به همین دلیل در این مواقع كاملا ناخودآگاه شانه‌هایش را به سمت جلو می‌آورد و جمع می‌كند، این حركت در مردان نشان‌دهنده محبت عمیقی است كه در دل دارند و دوست دارند به نوعی آن را ابراز كنند. ‌حتی در زندگی زناشویی نیز وقتی مردی از همسرش حركتی تحسین آمیز می‌بیند ولی غرورش اجازه نمی‌دهد آن را ابراز كند شانه‌هایش را به سمت جلو جمع می‌كند، در این مواقع می‌توانید برای خوشحال كردن همسرتان، شما نیز به‌طور كلامی علاقه خود را به او نشان دهید.

 

پسری که به شما علاقه مند است شخصیت خود را در مقابل شما بزرگتر از آنچه هست نشان می دهد

این حركت نشانه‌ای روشن از این است كه طرف مقابل شما تمام حقیقت را به شما نمی‌گوید، در واقع با این حركت او می‌خواهد به‌خود زمان بدهد تا پاسخ یا حرفی مناسب پیدا كند. به همین دلیل حرفی كه بعد از این حركت از او می‌شنوید، نمی‌تواند كاملا دقیق و درست باشد و حتی ممكن است كاملا اغراق شده هم باشد. در این حالت احتمالا او می‌خواهد شخصیت خود را در مقابل شما بزرگ‌تر از آنچه هست نشان دهد و شما را آماده كند تا به درخواست ازدواجش جواب مثبت دهید. به‌ خصوص اگر او در حال صحبت درباره خودش است و می‌خواهد خود را توصیف كند تا شما را تحت‌تاثیر قرار دهد، به حس‌های زنانه‌تان اعتماد كنید؛ آن‌ها به شما می‌گویند طرف مقابل در كجاها دروغ می‌گوید اما اگر این حركت را زمانی انجام داد كه می‌خواست شما را درباره موضوعی بزرگ مثل درخواست ازدواجش قانع كند، حواس‌تان را كاملا جمع كنید تا مبادا تصمیمی غیرعقلانی بگیرید. البته اشتباه نكنید این حركت نشانه حقه‌بازی طرف مقابل نیست او فقط فكر می‌كند كه اگر صادق باشد شما حرفش را باور نمی‌كنید.

 

پسرانی که کف دستشان را از شما قایم می کنند و پشت دست شان رو به شماست می خواهند مرزها را حفظ کنند

وقتی كف دست به سمت پایین است به‌طوری كه دیده نشود نشان‌ دهنده آن است كه فرد موضوعی را پنهان می‌كند، وقتی خواستگار شما تنها پشت دست‌هایش را به شما نشان می‌دهد یعنی كمی حالت دفاعی به‌ خود گرفته است و می‌خواهد نشان دهد كه شخصیتی قوی دارد و قصد دارد به‌طور موقت توازن را به رابطه بازگرداند. به همین دلیل بهتر است در این حالت به حرف‌های او بیشتر گوش دهید مثلا انتخاب محل صحبت یا غذا یا. . . را به او بسپارید. وقتی برای نخستین بار با خواستگارتان بیرون می‌روید و او مرتب كف دست‌هایش را از شما پنهان می‌كند به این معناست كه می‌خواهد مرزها را كاملا حفظ كند تا به شناخت كافی از شما برسد به همین دلیل كاملا رسمی و همانند قرارهای كاری رفتار می‌كند و تا وقتی كه از جواب مثبت شما مطمئن نشود، همین رفتار رسمی را حفظ می‌كند.


وقتی دست‌هایش را بین موهایش می‌برد

وقتی پسری چنین رفتاری می‌كند در واقع می‌خواهد برای فرد مقابل زیبا‌تر به‌نظر برسد. معمولا زن‌ها برای این‌كه زیبا‌تر به‌نظر برسند راه‌های زیادی دارند ولی مردها نه، تنها راه آن‌ها برای زیباتر به‌نظر رسیدن، موهای‌شان است. چون موها بیشتر از همه در چهره به چشم می‌آیند و به راحتی می‌توانند حالت بگیرند. اگر در مرحله آشنایی برای ازدواج هستید و برای نخستین بار است كه با خواستگارتان بیرون می‌روید، اگر خیلی به موهایش نرسیده و كاملا مدلی معمولی دارد و كلاهی بر سر گذاشته است یعنی می‌خواهد خود را باهوش و زیرك نشان دهد. البته اگر هم با نامزد یا شوهرتان بیرون رفته‌اید و او برای قرار با شما حسابی موهایش را مرتب كرده‌است، به او بفهمانید كه از مدل موهایش لذت می‌برید چون این كار در رابطه شما تاثیر بسیاری دارد.

 

اگر بیشتر اوقات سعی می‌كند به نوعی كنار شما بایستد نشان دهنده علاقه او به شماست

بسیار پیش می‌آید كه در دانشگاه یا سركار، دانشجویان یا همكاران به خاطر موضوعی دورهم جمع می‌شوند، اگر در این مواقع همیشه یكی از همكلاسی‌ها یا همكاران‌تان سعی می‌كند خود را به شما نزدیك كند و در كنار شما بایستد این می‌تواند نشان‌دهنده توجه او به شما باشد. مردها قدرت خارق‌العاده‌ای برای رصد كردن رفتارهای زن مورد علاقه‌شان دارند به‌خصوص اگر مردی هنوز از احساسش نسبت به زنی مطمئن نباشد، سعی می‌كند همه جا او را تحت نظر بگیرد و رفتارهای او را كنترل كند بدون این‌كه كسی متوجه شود ولی اگر كاملا از احساسش مطمئن باشد هر طور شده خود را سر راه زن قرار می‌دهد و حتی سعی می‌كند جلب توجه كند و با نگاهش موضوع را به او نشان دهد.

 

منبع : زندگی ایده آل

درباره ما
بروز ترین اتفاقات ایران و جهان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 639
  • کل نظرات : 38
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 58
  • آی پی دیروز : 56
  • بازدید امروز : 121
  • باردید دیروز : 208
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 1,343
  • بازدید ماه : 6,926
  • بازدید سال : 32,201
  • بازدید کلی : 140,095