loading...
همه چی از همه جا
آتیش بازدید : 70 نظرات (0)

ولید المعلم گفت : بازی سیاسی و رسانه ای آمریکا در جنگ دروغین علیه داعش مشخص شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکخ خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ولید المعلم گفت : آمریکا حتی نتوانست در عراق علیه داعش موفق شود، در سوریه نیز داعش با وجود عملیات آمریکا همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد .

وی در ادامه گفت: ورود روسیه به ائتلاف ضد داعش موجب جدی تر شدن آمریکا در نبرد علیه تروریسم می شود . آمریکا در آن صورت مجبور می شود در نبرد روسیه علیه داعش حمایت کند که در چنین موقعیتی بازی سیاسی و رسانه ای آمریکا در جنگ دروغین علیه داعش مشخص می شود و همه متوجه می شوند که ائتلاف ضد داعش با شکست مواجه شده است .

وزیر امورخارجه سوریه در ادامه گفت: روسیه خواستار همکاری ائتلاف با دمشق در جنگ علیه تروریسم است. آمریکا سیاست مستقلی را در منطقه دنبال نمی کند اما مجری سیاست های اسرائیل در منطقه است .

ولید معلم افزود: ائتلاف ضد داعش فقط آماری دروغین در جنگ علیه داعش ارائه می دهد . ما هیچگاه خسارات یا تلفات گسترده ای از داعش را در بمباران نیروهای ائتلاف شاهد نبوده ایم .

وی با اشاره به فرآیند بین المللی شدن تروریسم گفت: تروریسم به فرایندی بین المللی تبدیل شده و فقط به سوریه و عراق تعلق ندارد، تمام دنیا باید از تروریسم در وحشت باشند . تروریسم دارای اندیشه تکفیری افراطی است که این اندیشه از تفکر وهابی سرچشمه گرفته است .  
وی افزود : ایران و روسیه دوکشور دوست ما هستند . نه این دوکشور و نه هیچ کشور دیگری در امور داخلی ما دخالت نمی کنند . این که گفته می شود روسیه در سیاست ما مداخله می کند ، غیرصحیح است .

وزیر امورخارجه سوریه گفت: سوریه سیادت و کرامت خود را با دخالت دیگر کشورها زیرپا نمی گذارد .  تمامی اقدامات روسیه با هماهنگی کامل دولت سوریه است . ایران نیز در امور ما دخالتی ندارد . ما به غرب نیز اجازه دخالت نمی دهیم . مردم سوریه اختیار تعیین سرنوشت خود را دارند .

وی گفت: دشمنان نمی خواهند قدرت رهبری سوریه را در تحقق اهداف مردم شاهد باشند . ما با تهران و مسکو در نیل به اهداف خود کاملا هماهنگ هستیم . تمامی سفرهای شخصیت های ایرانی و روسی به دمشق و سفرهای ما به مسکو تهران برای تحقق این هماهنگی انجام می پذیرد . ما حتی حاضریم با برزیل ، هند و چین در بحران پیش روی خود همکاری داشته باشیم . ما از هرگونه همکاری در مسیر نبرد با تروریسم استقبال می کنیم .


وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد : شما در منطقه هیچ کشور عربی مستقلی را نمی توانید پیدا کنید . بیشتر این کشورها وابسته به آمریکا هستند . احترام روسیه به دمشق به دلیل استقلال سوریه در سیاست های خود است . احترام دمشق به مسکو به دلیل حمایت روسیه از مواضع سوریه است .

وی گفت: آمریکا نگهبان امین منافع اسرائیل در منطقه و جهان است . آمریکا به همین دلیل هیچگاه پای خود را از منطقه بیرون نمی گذارد . ما خواستار پایان شرارت های آمریکا هستیم . آمریکا اجازه ورود روسیه به منطقه را نمی دهد ، چون ورود مسکو به منطقه بر خلاف منافع اسرائیل است .

وزیر امورخارجه سوریه افزود: اسرائیل امروز یکی از طرف های درگیر با سوریه است . اسرائیل در جنوب سوریه با جبهه النصره و احرار الشام و دیگر گروه های تروریستی همکاری دارد .  اسرائیل امکانات پزشکی ، سلاح و طرح های عملیاتی در اختیار تروریست ها می گذارد .

ولید معلم گفت: اسرائیل اطلاعات امنیتی حساس ما را به تروریست ها می دهد . همکاری مسکو و دمشق بر اساس قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد است . همکاری آمریکا و عربستان سعودی به دوره روزولت و ملک عبدالعزیز باز می گردد .

وی گفت: آمریکایی ها از آن زمان بوی نفت را در عربستان استشمام کرده بودند . بر این اساس آمریکا هیچ کاری به اقدامات عربستان ندارد . دموکراسی در عربستان ، نوعی دموکراسی رنگ باخته است . چه کسی جز عربستان و داعش اقدام به قطع سر و دستان انسان ها می کند .

وزیر امورخارجه سوریه گفت: عربستان و داعش زائیده اندیشه وهابی هستند . عربستان در چنین شرایطی شریک و هم پیمان آمریکا شده است .  در سوریه خبری از نفت نیست . مردم سوریه عزت و کرامت خود را می خواهند و با روسیه هم پیمان شده اند . پوتین بارها بر مشروعیت و قانونی بودن بشار اسد صحه گذاشته است .

ولید معلم گفت: ما می گوئیم ابتدا باید تروریست ها را شکست داد سپس به دنبال اتخاذ راهکاری برای حل و فصل سیاسی بحران کنونی بود . اظهارات پوتین و بشار اسد در این زمینه کاملا با یکدیگر هماهنگ است .

وی گفت: مقاومت ما موجب یاس و ناامیدی کشورهای غربی شده است . غربی ها بعد از شکست به سمت تغییر روی می آورند . ولی اعراب پس از شکست دست به توطئه و نیرنگ می زنند . عربستان و قطر هزینه این توطئه و نیرنگ را پرداخته اند . غرب نمی خواهد از مسیر همکاری با سوریه خارج شود ، چون ما به سمت پیروزی ، نوسازی و بازسازی در حال حرکت هستیم .

وزیر امورخارجه سوریه گفت: هر کسی که می خواهد در فرآیند نوسازی و بازسازی سوریه شریک باشد باید دست از توطئه علیه ما بردارد . جمهوری چک اهمیت سوریه را درک کرده و رئیس جمهور این کشور گفته است در نیویورک با وزیر امور خارجه سوریه دیدار خواهد داشت .

وی افزود: چک می خواهد در سیاست و اقتصاد سوریه نقش داشته باشد .  این کشور می خواهد در حل و فصل سیاسی بحران سوریه و فرآیند بازسازی مشارکت داشته باشد و ما از این موضوع استقبال می کنیم . مقاومت نظامی و مردمی در تعیین لحظه پیروزی ما تاثیرگذار است .

ولید معلم گفت: کنفرانس ژنو 3 زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که به واقعیت ها در سوریه توجه داشته باشد وگرنه همانند کنفرانس ژنو 2 با شکست مواجه خواهد شد .  دشمنان در توطئه های خود علیه سوریه شکست خورده اند . آنها باید بحران مهاجران را حل و فصل کرده ، توطئه و فریب را کنار بگذارند و به همکاری با سوریه روی بیاورند .

وی گفت: ترس از تروریسم و فقدان امنیت باعث خروج مهاجران از کشور می شود، غرب باید در سیاست های خود تجدیدنظر بکند . بیشتر مهاجران از مناطق جنگ و درگیری خارج شده اند . آنها از مناطقی مهاجرت کرده اند که تروریست ها در آنجا فعالیت داشته اند .

وزیر امورخارجه سوریه افزود: بسیاری از مهاجران از اردوگاه های پناهندگان در ترکیه خارج شده اند . غرب باید برای تامین امنیت مهاجران و فراهم کردن فرصت های کاری برای آنها با دولت سوریه همکاری داشته باشد . وقتی تحریم های اروپا علیه سوریه در حال اعمال باشد ، چنین خواسته هایی قابل فراهم شدن نیست .

وی گفت: این تحریم ها باید لغو شود . آنها  هموطنان ما را از حیث اقتصادی تحت فشار گذاشته اند . بحرانی که سوریه از چهار سال و نیم پیش با آن دست و پنجه نرم کرده ، چالشی است که در جهان نظیر آن یافت نمی شود . ما مدت ها است با آمریکا ، غرب ، اسرائیل و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در نبرد بوده ، مقاومت کرده و سربلند بیرون آمده ایم . این مقاومت ما را نسبت به آینده امیدوار ساخته است . ما باید زمینه رفع مشکلات هموطنانمان را فراهم سازیم .

وزیر امورخارجه سوریه در ادامه گفت: ترکیه هیچگاه در عمل وارد نبرد با داعش (گروه تکفیری صهیونیستی) نشده است. ما همواره خواسته ایم اقدامات برخی کشورها در آموزش تروریست ها و کمک تسلیحاتی به آنها متوقف شود. ما دقیقا از آینده اطلاع نداریم ولی می توانیم به قدرت ارتش سوریه در انجام عملیات در نقاط مختلف کشور اذعان کنیم .

ولید معلم افزود: هیچگاه شما در تاریخ ندیده اید ارتشی مانند ارتش سوریه در چنین مساحت گسترده ای علیه تروریست ها دست به عملیات زده و با آنها در نبرد باشد. البته هرگاه نیاز باشد ما با نیروهای نظامی خارجی در نبرد با تروریست ها همکاری می کنیم . به عنوان مثال ما با مقاومت لبنان در مناطق زبدانی و قلمون ، عملیات مشترک علیه تروریست ها داشتیم .

وزیر امورخارجه سوریه گفت: با این وجود ما اعتقاد داریم که ارتش سوریه قدرت دفاع از وطن در برابر تروریست ها را دارد . ما فقط برای مسلط شدن بر گروه های تروریستی نیاز به تسلیحات و مهمات داریم .


وی افزود : ما تاکنون هیچ عملیات نظامی زمینی مشترکی با روسیه در خاک خود نداشته ایم ، ولی اگر نیاز به چنین اقدامی احساس شود از روسیه می خواهیم به ما در انجام عملیات کمک کند .

ولید معلم گفت: تاکنون کمک روسیه به ما در حد کمک تسلیحاتی و مشاوره دادن کارشناسان نظامی آنها بوده است . من اخبار نقل شده درباره حضور نیروهای نظامی ، جنگنده ها و پهپادهای روسی در فرودگاه نظامی لاذقیه را تایید و یا نفی نمی کنم .

وی گفت: فقط می گویم همکاری میان نیروهای نظامی ما و روسیه بسیار راهبردی عمیق است . پوتین و لاوروف و مقامات روسی قبل از دیگران متوجه شده اند که جنگ علیه ترورریسم نیاز به اقدامات پیشگیرانه دارد . آنها بر اساس همین موضوع به کمک ارتش سوریه آمدند .

وزیر امورخارجه سوریه افزود: روسیه به همراه رئیس جمهور خود ، پوتین ، در کنار دولت قانونی سوریه ایستاده است . مسکو حاضر است در صورت لزوم به هرگونه نیاز و درخواست ما در زمینه مبارزه با تروریسم پاسخ دهد . غرب در کنار آمریکا در مقابل ما ایستاده و هم اکنون بهای این همراهی را می پردازد .

وی گفت: آنها در برابر ما شکست خورده اند . موضع روسیه در حمایت از ما در مقابل تروریسم مشخص است و ما از این موضعگیری استقبال می کنیم.


ولید المعلم خاطرنشان کرد : دشمنان ما بعد از شکست در نبرد حمص به فکر تجزیه و تقسیم کشور افتادند . وقتی در تجزیه کشور خود را ناموفق احساس کردند ، سقوط نظام سوریه و پس از آن برکناری بشار اسد را دنبال کردند  .

وی گفت: حال پس از شکست در تمامی این اهداف می گویند ما با حضور اسد در مرحله انتقالی موافقیم و منظور آنها از مرحله انتقالی دقیقا مشخص نیست . ما فقط می گوییم دولت سوریه آماده است با هر کشوری که قصد جنگ با داعش (گروه تکفیری صهیونیستی) داشته باشد ، همکاری داشته باشیم .

وزیر امورخارجه سوریه افزود: هرکدام از این صد کشور عضو ائتلاف ، از آمریکا تا سنگاپور ، اگر در نبرد خود با داعش جدی باشند ، ما با آنها هماهنگ خواهیم بود . حتی روسیه نیز از آمریکا خواسته است در جنگ علیه داعش و تروریست ها هماهنگ باشند . این درخواست روسیه کاملا منطقی است .

وی گفت: روسیه خواسته است تا ائتلافی قاطع ، گسترده و همه جانبه علیه تروریست ها تشکیل شود . ما از این درخواست استقبال می کنیم . البته روسیه هیچگاه حمایت خود از ارتش سوریه را متوقف نکرده و تاخیری در این زمینه نداشته است . این غرب است که می خواهد بحران سوریه طولانی تر شود.

ولید معلم افزود: غرب در خدمت اسرائیل و اهداف آن است . روسیه مخالف این رویکرد بوده و از تحقق اهداف غرب جلوگیری می کند . این اقدام موجب شده آمریکا در عملکرد خود تجدید نظر کرده و از مشارکت روسیه در جنگ علیه داعش استقبال بکند . واشنگتن هماهنگی با مسکو را در نبرد با داعش قبول کرده است . 

وی افزود: غرب در حال حاضر در موضعگیری خود علیه بحران سوریه سردرگم و سرگردان است . آنها حتی نمی دانند با موج گسترده مهاجرین چه اقدامی باید انجام دهند .

وزیر امورخارجه سوریه افزود: با وجود تلاش دشمنان از چهار سال و نیم پیش برای براندازی دولت سوریه ، کشور ما همچنان پایدار است . دشمنان می خواستند سوریه شکست خورده و کشور تجزیه شود . ولی آنها به هیچکدام از اهداف خود نرسیدند .

وی گفت: سوریه ، مردم و ارتش آن در برابر توطئه ها مقاوم است . مردم سوریه از ارتش حمایت می کنند . توطئه ها در زمینه تجزیه کشور شکست خورده است . ما در برابر تروریسم ایستاده ایم و دشمن خود را ناامید و مایوس ساخته ایم .

ولید معلم افزود: دشمنان در این سال ها زمینه مناسبی برای حملات و شرارت های تروریست ها فراهم کردند . تروریست ها از فرصت فراهم شده استفاده کردند وحتی علیه این دشمنان موضعگیری کردند .
وی افزود : معیار ما برای دوستی کشورهایی که در ائتلاف ( ضد داعش ) حضور دارند این است که آیا آنها حاضرند با هماهنگی دولت سوریه دست به عملیات بزنند یا خیر ؟ ما اگر صداقت این کشورها را ببینیم با آنها همکاری می کنیم .

ولید معلم افزود: در داخل سوریه گروه های بسیاری هستند که علیه دولت و ارتش می جنگند . ما از تمام این گروه ها دعوت می کنیم به مردم بپیوندند و دشمنی خود را کنار بگذارند . آنها باید بر اساس احساسات وطندوستانه در کنار ارتش سوریه در مسیر مبارزه با تروریسم بایستند .


وی گفت: دقت کنید که هیچکدام از دشمنان عرب ما و کشورهای حوزه خلیج فارس به استقبال پناهنجویان سوری نرفتند و از آنها پذیرایی نکردند . در حال حاضر حتی یک مجموعه کوچکی از مهاجران سوری در این کشورها سکونت ندارند . پس دلیلی ندارد که مخالفان دولت سوریه از این کشورها و سیاست های آنها حمایت کنند .


وزیر امور خارجه سوریه گفت : ما خود را در کنار کشورهایی که از سوریه طی این سال ها حمایت کرده اند ، احساس می کنیم . روسیه ، ایران و دولت های عضو سازمان بریکس از ابتدای بحران از ما حمایت کرده اند . برخی از کشورها هم تصمیم گرفته اند مواضع خود در قبال بحران سوریه را تغییر دهند .

ولید معلم در ادامه افزود: ما اگر این کشورها را در گفتار و کردار خود صادق دیده و شاهد هماهنگی آنها با مواضع خود باشیم ، از آنها استقبال می کنیم . این کشورها طی چهار سال و نیم گذشته فقط در برخی اوقات با ما هماهنگ بوده اند .  
 

وی اضافه کرد : روابط ما با روسیه ریشه در تاریخ دارد . این روابط به اواسط دهه 1950 باز می گردد . این روابط همواره ادامه داشته و هر روز مستحکمتر و عمیقتر می شود . استحکام روابط مسکو و دمشق به این دلیل است که روسیه شدت توطئه ای که علیه سوریه در جریان است را عمیقا درک کرده است .

وزیر امورخارجه سوریه گفت: موضعگیری های ترکیه جدید نیست . ترکیه به دلیل آن که از حیث عقیدتی به اخوان المسلمین نزدیک بوده به شکل افراطی از تروریسم حمایت می کند . بر همین اساس ترکیه هیچگاه بطور واقعی و بالفعل با داعش نجنگیده است .

وی گفت: ترکیه از داعش حمایت کرده و سلاح و پیکارجو در اختیار این سازمان تروریستی می گذارد . اینکه گفته می شود ترکیه به کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش پیوسته اساسا بی معنا بوده و بازی سیاسی و رسانه ای ترکیه است .

وزیر امورخارجه سوریه افزود: آمریکا نیز درک کرده است که یکی از علل شکست ائتلاف ضد داعش ، نوع موضعگیری ترکیه است . بسیاری از مقامات آمریکایی از ترکیه خواسته است که مراقب مرزهایش باشد .
 

وی افزود : بر اساس قطعنامه های شورای امنیت که اخیرا صادر شده تمامی کشورها باید در نبرد علیه تروریسم مشارکت داشته باشند . ما از این دولت ها می خواهیم در این نبرد با دولت سوریه هماهنگ باشند .

ولید معلم افزود: ما صداقت این کشورها را از توقف کمک آنها به گروه های تروریستی متوجه می شویم . ما دقیقا از اتاق های عملیات در ترکیه و اردن و نحوه عملکرد آنها در حمایت از گروه های تروریستی اطلاع داریم . ترکیه در نبرد با داعش آمریکا را بازی داده است .

وی گفت: ترکیه هیچگاه جنگنده های خود را بطور جدی علیه داعش به کار نگرفته است . ترکیه مجروحان داعش را در بیمارستان های خود مداوا می کند . هیچگاه دفاتر داعش در ترکیه بسته نشده اند . از همان زمانی که داعش گروهی  از دیپلمات های ترکیه را در موصل به گروگان گرفت ، هماهنگی ترکیه با داعش مشخص شد . چون این افراد به زودی آزاد شدند .

وزیر امورخارجه سوریه گفت: بر این اساس ترکیه هیچگاه در جنگ با داعش جدی نبوده است . ترکیه برای حضور فعال در ائتلاف علیه داعش چند شرط مطرح کرده است . ایجاد منطقه حائل و مناطق پرواز ممنوع در سوریه و هدف قرار گرفتن دولت سوریه از مهمترین شروط ترکیه است . ولی هیچ کشوری به این درخواست های ترکیه پاسخ نداده است .

وی گفت: اردوغان حتی در انتخابات اخیر نتوانست اکثریت مورد نظر خود را به دست بیاورد و بر این اساس اولویت خود را نبرد با حزب کارگران کردستان عراق تعیین کرد . آنها برای آنکه موضعی هماهنگ با داعش انتخاب کنند این اولویت را تعیین کردند . ترکیه می خواهد به نقش اکراد در ترکیه پایان دهد .

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
بروز ترین اتفاقات ایران و جهان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 639
  • کل نظرات : 38
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 90
  • آی پی دیروز : 58
  • بازدید امروز : 145
  • باردید دیروز : 409
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,345
  • بازدید ماه : 8,589
  • بازدید سال : 33,864
  • بازدید کلی : 141,758