loading...
همه چی از همه جا
آتیش بازدید : 94 نظرات (0)

یک دانشمند آمریکایی با مضر دانستن حمام برای بدن، تأکید کرد 12 سال است حمام نرفته است. ...

”دیوید اویتلوک” -یکی از دانشمندان شیمی آمریکا- با تأکید بر اینکه باکتری‌های مفید بدن هنگام استحمام، با چرک‌ها از بین می‌روند، گفت: “۱۲ سال است که حمام نرفته‌ام.”

“اویتلو” افزود: “من ۱۲ سال است که حمام نرفته‌ام؛ چراکه معتقدم باکتری‌های مفید بدن، هنگام شستشو همراه چرک‌ها از بین می‌روند و به دنبال آن بدن سیستم دفاعی عادی خود را ازدست می‌دهد.”
این دانشمند آمریکایی گفت: “اکسید نیتروژنی که این باکتری‌ها تولید می‌کنند، ضد اکسیداسیون هستند و به شادابی، طراوت و زیبایی پوست کمک می‌کنند؛ علاوه براین این باکتری‌ها، آمونیاک، اوره و دیگر ترشحات را از روی پوست به خود جمع می‌کنند.
منبع:شفاف
آتیش بازدید : 83 نظرات (0)

سایت IGN از نگاه خود 10 بازی ترسناک تاریخ بازی های ویدئویی را انتخاب کرده که می توانید در زیر به ترتیب رتبه مشاهده کنید | بروز وب

Top 10 Lists Horror Game 10 لیست 10 بازی ترسناک برتر

Silent Hill: 4 The Room

Top 10 Lists Horror Game 9 لیست 10 بازی ترسناک برتر

Condemned

Top 10 Lists Horror Game 8 لیست 10 بازی ترسناک برتر

Dead Space

Top 10 Lists Horror Game 7 لیست 10 بازی ترسناک برتر

Resident Evil Remake

Top 10 Lists Horror Game 6 لیست 10 بازی ترسناک برتر

Resident Evil 2

Top 10 Lists Horror Game 5 لیست 10 بازی ترسناک برتر

Amnesia: The Dark Decsent

Top 10 Lists Horror Game 4 لیست 10 بازی ترسناک برتر

Eternal Darkness

Top 10 Lists Horror Game 3 لیست 10 بازی ترسناک برتر

System Shock 2

Top 10 Lists Horror Game 2 لیست 10 بازی ترسناک برتر

Fatal Frame 2

Top 10 Lists Horror Game 1 لیست 10 بازی ترسناک برتر

Silent Hill 2

منبع : دنیای بازی

آتیش بازدید : 70 نظرات (0)

حسین علیزاده با تحلیل وضعیت فعالیت جوانان عرصه موسیقی تاکید کرد مقامات مسئول به ویژه آنهایی که جایگاه سیاسی دارند حق توهین به هنرمندان را ندارند.

حسین علیزاده نوازنده صاحب‌نام تار و آهنگساز پیشکسوت موسیقی ایرانی  در پاسخ به اینکه چرا وجود بخش «استعدادهای درخشان» جشنواره موسیقی فجر و رویدادهای نظیر آن تاثیری در روند استعدادیابی، پرورش و معرفی هنرمندان نوپای موسیقی ایران برای ورود به عرصه های حرفه ای نداشته است، توضیح داد: اصولا وقتی جشنواره ای برگزار می شود این سیاستگذاری های درست و اصولی است که می تواند راه درست را برای ما هنرمندان و فضای موسیقی به وجود آورد. اینکه می گویم «ما» یعنی همه افرادی که در حوزه موسیقی فعالیت می کنند و به طور کلی با دولتی ها فرق زیادی داریم.

وی افزود: متاسفانه فضا به گونه‌ای است که وقتی می‌خواهیم درباره یک موضوع مهمی چون جشنواره ها و معایب آن صحبت کنیم، برخی اوقات برداشت های سیاسی از این صحبت‌ها و نقدها می شود. وقتی خود موسیقی تکلیف روشنی در ایران ندارد بنابراین درباره اینکه چرا استعدادهای درخشان موسیقی کشور فقط در جشنواره‌ها عرض اندام می کنند و بعد از آن به فراموشی سپرده می شوند نیز موضوعی نیست که بتوانیم به صورت دقیق آن را آسیب‌شناسی کنیم.

استاد علیزاده تاکید کرد: اگر ما به هویت ملی‌مان در دنیا اهمیت بدهیم و با ابتکار زیاد و در نظرگرفتن حضور همین استعدادهای درخشان موسیقی نسبت به برگزاری فستیوال ها و جشنواره های بین المللی با کیفیت در حوزه موسیقی همت کنیم قطعا اتفاقات خوبی برای کلیت جامعه موسیقی کشور می افتد. همین فستیوال موسیقی «موغام» کشور آذربایجان گوشه ای از یک فعالیت موسیقایی موثر است که مسئولان آذربایجانی برای معرفی فرهنگ خود آن را برگزار کرده اند و قطعا هنرمندان جوان و مستعد این کشور در آن حضور دارند و به جهانیان معرفی می شوند.

عضو شورای عالی خانه موسیقی توضیح داد: به طور حتم چهره های جوان بسیار زیادی در حوزه موسیقی سنتی ایران وجود دارند که می توانیم هنر تک تک آنها را به دنیا عرضه کنیم، اما متاسفانه روند فعالیت ها به گونه ای است که هر زمان این استعدادهای درخشان موسیقی بروز پیدا می‌کنند به مرور توجه به آنها کمتر می شود و آنها فقط با تکیه بر تلاش های فردی است که وارد عرصه های جدی تر حوزه موسیقی می شوند؛ موضوعی که سیاستگذاران هر جشنواره ای باید به آن توجه ویژه کنند. سوال مهم این است که چرا این جوانان بعد از برگزاری جشنواره ها دیگر فضایی برای عرض اندام ندارند؟

علیزاده با اشاره به اینکه یک هنرمند جوان وقتی وارد فضایی مانند جشنواره موسیقی جوان و یا جشنواره موسیقی فجر می شود باید احساس کند کاری که کرده برای مسئولان هم اهمیت دارد، بیان ککرد: جوانان مستعد عرصه موسیقی باید احساس کنند که مسئولان فرهنگی می خواهند راه ورود آنها را به عرصه های حرفه ای باز کنند. اما این هنرمندان جوان با هزاران امید در اختتامیه و یا حین برگزاری جشنواره ها مرتب از جانب مسئولان تشویق می شوند و این امید می رود که آنها موسیقیدان ها و نوازنده های خوبی شوند ولی در نهایت می‌بینیم راه برای آنها بسته می شود. این را کسی می گوید که ۳۷ سال است در حوزه موسیقی خون دل خورده و این نکته بسیار عجیبی است که باید روی آن بحث جدی شود.

این نوازنده پیشکسوت تار در بخش پایانی صحبت های خود گفت: ما در جامعه ای زندگی می کنیم که نباید به هنرمندان آن توهین شود. هر مسئولی که امکانات سیاسی دارد نباید به فضای کاری هنرمندان به ویژه اهالی موسیقی توهین کند. هیچ کس در هیچ مقامی حق توهین به هنرمندان را ندارد. بار دیگر تاکید می‌کنم که ما ابتدا جوانان را تشویق می کنیم اما بعد راه را بر آنها می‌بندیم و این مساله مهمی است که بعد از ۳۷ سال فعالیت در موسیقی درباره چرایی آن به پاسخ مشخصی نرسیده‌ام.

منبع " خبر آنلاین

آتیش بازدید : 73 نظرات (0)

سابقه‌ی « خنداننده‌ی برتر» هفته‌ی گذشته با رقابت گروه پنجم و ششم از کمدین‌ها ادامه یافت.

رای امین حیایی در خندوانه

در هفته‌‌ی سوم از رقابت‌ها امین حیایی و سروش صحت پنجشنبه شب و سپند امیر سلیمانی و سجاد افشاریان جمعه شب استندآپ کمدی اجرا کردند.

 امین حیایی در رقابت با سروش صحت رکورد جدیدی را ثبت کرد و موفق شد در مدت زمان کوتاهی بیش از یک میلیون رای به دست آورد. شمار آرای امین حیایی تا این لحظه از یک میلیون و 450 هزار گذشته است و رقیب او، سروش صحت 287 هزار رای دارد.

گروه ششم از کمدین‌ها  نیز جمعه شب به رقابت پرداختند. در این گروه از کمدین ها سپند امیر سلیمانی و سجاد افشاریان با هم رقابت می‌کنند. افشاریان که تا این لحظه 800 هزار رای دارد، با اختلاف حدودا 550 هزارتایی از رقیبش سپند امیر سلیمانی فاصله گرفته است. امیر سلیمانی 229 هزار رای دارد.

رقابت کمدین‌ها سه‌شنبه و چهارشنبه‌ی این هفته در « خندوانه» ادامه دارد.

 

آتیش بازدید : 79 نظرات (0)

نیروهای امنیتی بحرین بار دیگر یک روحانی عالی‌رتبه شیعه را به اتهام شرکت در یک اجتماع ضد رژیم دستگیر کرده‌اند.

به گزارش گروه بين الملل «خبرگزاري دانشجو»، شیخ علی الجد حفصی در این گردهمایی که در ستره در جنوب منامه، پایتخت بحرین، برگزار شد، علیه رژیم حاکم آل خلیفه سخنرانی کرد و در مسیر بازگشت از این شهر جزیره‌ای، در یک ایست بازرسی دستگیر شد.

 

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، نیروهای رژیم بحرین با استفاده از گاز اشک آور گردهمایی اخیر در شهر ستره را سرکوب کردند.

 

این دومین بار است که شیخ حفصی به علت فعالیت‌های خود علیه دولت بحرین دستگیر می‌شود.

 

نیروهای امنیتی پس از دستگیری وی، او را روانه بازداشتگاه پلیس کردند. شیخ حفصی چند ساعت بعد از دستگیری و به دلیل وخامت اوضاع جسمانی به بیمارستان منتقل شد.

 

گزارشها حاکی از آن است که دختر و نوه شیخ حفصی نیز بازداشت شده اند.

 

بحرین از سال 2011 میلادی صحنه تظاهرات و اعتراضات مردم علیه رژیم آل خلیفه بوده است؛ انقلابیون خواستار اصلاحات سیاسی و برقراری عدالت در این کشور هستند.

منبع : خبرگزاری دانشجو

 

در جریان اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه تاکنون دهها نفر از معترضان کشته و صدها تن بازداشت شده‌اند. همچنین دهها تن از معترضان نیز به خاطر شرکت در اعتراضات خیابانی به حبس محکوم شده‌اند.

آتیش بازدید : 101 نظرات (0)

جنجال های حضور زاکانی در گفتگوی ویژه شبکه دوی سیما در هفته گذشته و برخورد بد با نماینده تیم مذاکرات همچنان ادامه دارد.


شنیده ها حاکی است بعد از آنکه رفتار غیر اخلاقی دکتر علیرضا زاکانی در شرط گذاشتن برای عدم حضور دکتر بعیدی نژاد، خبری شد و موجی از اعتراضات و انتقادات به سمت تلویزیون و زاکانی  روانه شد؛ توجیهات مختلفی برای کاهش فشار افکار عمومی راه انداخته شد تا جایی که زاکانی علاوه بر گفتگو با رسانه های طرفدارش، دو یادداشت مفصل هم نوشت که البته به خاطر عجله و عصبانیت شدید، غلط های املایی هم داشت!

اشکال بزرگ زاکانی در دفاع از رفتار غیر خرفه ای و ترس از رویارویی با نماینده دولت زمانی غیر قابل دفاع شد که مجری برنامه گفتگوی ویژه خبری در صفحه اینستاگرامش متنی را در ستایش دکتر بعیدی نژاد و رفتار اخلاق مدارانه او در برخورد با شرط زاکانی و بازگشت از صداوسیما به منزل، منتشر کرد.

این متن هم روایت زاکانی را مخدوش کرد و هم توجیهات بعدی او را چرا که رنجبران روایت بعیدی نژاد را تایید کرد که زاکانی گفته حاضر نیست مقابل او بنشیند و بعیدی نژاد را هم شان خود نمی داند.

همین اتفاق کافی بود تا زاکانی در فضای افکار عمومی به شدت با واکنش های منفی روبرو شود و تنها سایت حامی او نیز نتواند کاری برایش انجام دهد.

حالا و بعد از یک هفته خبر می رسد که فشار زاکانی به تلویزیون باعث شده رنجبران ممنوع التصویر شود و دیگر حق اجرای گفتگوی ویژه خبری را نداشته باشد.

این نکته از این جهت نیز قابل تامل است که صداوسیما تحت سیطره و مدیریت دلواپسان اداره می شود و نه مدیران سازمان نکته ای که یک لکه ننگ بزرگ در کارنامه سرافراز ثبت می کند.

باید منتظر ماند و دید آیا عصبانیت زاکانی و برخی دلواپسان همچنان ادامه خواهد داشت یا با فشار افکار عمومی آنها عقب نشینی می کنند؛ اتفاقی که می باید در ابتدای هفته گذشته رخ می داد و زاکانی از مردم و دولت به خاطر رفتار غیر اخلاقی اش عذرخواهی می کرد.

منبع : فرجام

آتیش بازدید : 65 نظرات (0)

تیم العربی قطر که اشکان دژاگه ملی پوش ایرانی را در خدمت خود دارد، مسابقه اول خود را با پیروزی پشت سر گذاشت.


در این مسابقه که مقابل تیم الوکره تیم سال گذشته رضا قوچان نژاد برگزار می شد، العربی با مربی ایتالیایی اش جیان فرانکو زولا با یک گل به پیروزی رسید. اما نکته مهم این مسابقه اخراج اشکان دژاگه ملی پوش ایرانی در دقیقه ۷۱ مسابقه بود.

دژاگه که در اولین بازی العربی در این فصل لیگ ستارگان قطر ۲۰دقیقه به پایان مسابقه تیمش را ۱۰ نفره کرد تا شروع خوبی در این مسابقات نداشته باشد.

تک گل این بازی هم توسط بازیکن تیم الوکره وارد درواز خودی شد تا ۳ امتیاز این مسابقه به شاگردان زولا برسد.

 

آتیش بازدید : 56 نظرات (0)

روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" در گزارشی با تیتر "پلوتونیوم، امتیاز دیده نشده توافق هسته ای ایران است" بازطراحی رآکتور اراک را پیروزی بزرگی برای غرب خواند که دیده نشده است.


روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" (NT Times) در خبری تحت عنوان "پلوتونیوم، امتیاز دیده نشده توافق هسته ای ایران است" به بررسی توافق هسته ای از منظری جدید پرداخته و موافقت ایران با باز طراحی رآکتور اراک را پیروزی بزرگ برای غرب در مذاکرات عنوان می کند که کمتر به آن توجه شده است.

در این گزارش آمده است: «در نگاه اول، فلزاتی که قدرت تخریبی گسترده به بمب اتم می دهند ارزشی برابر داشته و با یکدیگر قابل جایگزینی هستند؛ اورانیوم و پلوتونیوم که هر دو از طلا ارزشمندتر هستند. این دو فلز، کشورهایی را که به دنبال تبدیل شدن به قدرت هسته ای اند، جذب می کنند و هر دو آن ها در بمب هایی که شهرهای ژاپن را هدف گرفتند، استفاده شده بود؛ اورانیوم در هیروشیما و پلوتونیوم در ناکازاکی.

اما مساوی انگاشتن این دو، نادیده گرفتن تفاوتی اساسی است؛ کارشناسان هسته ای می گویند در بیش از 95 درصد از حدود 15.000 کلاهک هسته ای که در کره زمین وجود دارد از پلوتونیوم استفاده شده است. پلوتونیوم برای استفاده به عنوان سوخت تسلیحات هسته ای بسیار تاثیرگذارتر از اورانیوم بوده و تولید عمده آن راحت تر و ارزان تر است.

از همین رو است که برخی از کارشناسان هسته ای از تمرکز نا متعادل بر روی اورانیوم در ارزش گذاری توافق هسته ای با ایران تعجب زده اند؛ در حالی که بر اساس این توافق، تهران موظف به کنار گذاشتن تولید پلوتونیوم خود نیز می باشد.»

بر اساس این گزارش "زیگفرید هکر" مدیر سابق آزمایشگاه ملی تسلیحاتی "لس آلاموس" آمریکا در "نیومکزیکو" و استاد دانشگاه "استنفورد" در این رابطه می گوید: «این یک موفقیت فوق العاده بزرگ بود؛ اما گویا هیچ کس توجهی به این موضوع ندارد.»

این روزنامه آمریکایی در ادامه با توضیح موارد فوق می نویسد: «نزدیک به دو سال مذاکره، در نهایت به توافقی تاریخی منجر شد که در مقابل لغو تحریم های مالی و نفتی، تولید اورانیوم و پلوتونیوم ایران را محدود می سازد. اما تقریبا تمامی جهت گیری های سیاسی، انتقادها و سئوالات، حول محور اورانیوم، میزان تولید آن توسط ایران، میزان ذخیره آن و چگونگی راستی آزمایی در این زمینه بوده است.

کارشناسان اتمی این تمرکز بر روی اورانیوم را موضوعی گمراه کننده خوانده اند چرا که اورانیوم مسیری محدودتر به سوی بمب ایجاد می کند.»

نیویورک تایمز همچنین نوشت: «سه دهه گذشته ایران به صورت مخفی شروع به کاوش در مسیر تولید پلوتونیوم کرد و احتمالا تنها چند ماه با افتتاح نیروگاه خود برای تولید آن فاصله داشت؛ اما با شتاب گرفتن مذاکرات هسته ای، ایران به صورت ناگهانی باز طراحی اساسی این نیروگاه را پذیرفت که توان این تاسیسات برای ساخت میزان قابل توجه سوخت هسته ای را از بین می برد.

به گفته کارشناسان هسته ای، تعهد ایران در این رابطه، تغییری بسیار بزرگ بوده است اما متاسفانه مبارزات سیاسی و ساده انگاری در مسائل فنی باعث نادیده گرفتن این موضوع که یکی از پیروزی های مهم توافق است، شده است.

"فرانک هیپل" استاد دانشگاه "پرینستون" و فیزیکدان مشاور دولت کلینتون در این رابطه می گوید: "این یک پیروزی حقیقی است. وقتی ایرانی ها حاضر به دادن چنین امتیازی شدند من شگفت زده شدم."»

در انتهای این گزارش آمده است: «به گفته کارشناسان در صورتی که این توافق پیش برود، طراحی مجدد و بازسازی رآکتور اراک می تواند تا یک دهه طول بکشد.

اما اگر توافق با شکست مواجهه شود چطور؟ کارشناسان معتقدند در این صورت رآکتور اراک می تواند به زودی به یک کارخانه پلوتونیوم تبدیل شود؛ و به نظر می رسد نیروهای نظامی ایران، موشک ها و تسلیحات اطراف نیروگاه اراک را به خوبی برای جنگ آماده کرده اند.»

امتیازی بزرگ برای غرب در توافق هسته‌ای

منبع: جام نیوز

آتیش بازدید : 82 نظرات (0)

شبکه تلویزیونی العربیه اعلام کرد که در حادثه سقوط بالابر در مسجد الحرام 25 تبعه ایرانی کشته شده‌اند.

تلویزیون العربیه در گزارشی با اشاره به مشخص شدن هویت کشته شدگان در حادثه سقوط بالابر ساختمانی خبر داد که 25 ایرانی در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند. 

بر اساس این گزارش 15 پاکستانی، 23 مصری، 10 هندی، 25 ایرانی، 6 مالزیایی، 25 بنگلادشی و یک افغانستانی و یک الجزایری در این حادثه کشته شده‌اند.

منابع رسمی عربستان گفته بودند که در حادثه سقوط بالابر ساختمانی در مکه مکرمه ۱۰۷ نفر کشته و ۲۳۸ تن زخمی شده‌اند.

پیش از این اعلام شده بود که یک ایرانی در حادثه سقوط بالابر ساختمانی در مکه جان خود را از دست داده و 32 نفر نیز زخمی بودند که پس از مداوا از بیمارستان مرخص شدند.

منبع: فارس


آتیش بازدید : 67 نظرات (0)

  تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان روسیه در چهل و ششمین دوره پیکارهای کشتی قهرمانی سال 2015 جهان با کسب دو مدال طلا، یک نقره و 4 برنز قهرمان جهان شد و تیم ملی کشتی آزاد ایران بدون کسب طلا در جایگاه دوم جهان قرار گرفت.

 

قابتهای کشتی آزاد قهرمانی سال 2015 جهان و کسب سهمیه المپیک روزهای 19 تا 22 شهریور در ورزشگاه آرلینس آرنا شهر لاس وگاس آمریکا برگزار شد.
تیم کشتی آزاد ایران در این رقابت ها دو مدال نقره از سوی حسن رحیمی (57 کیلوگرم)، حسن یزدانی (70 کیلوگرم) و دو مدال برنز توسط سید احمد محمدی (65 کیلوگرم) و علیرضا کریمی (86 کیلوگرم) و دو عنوان پنجمی توسط عباس طحان (97 کیلوگرم) و علیرضا قاسمی (74 کیلوگرم) کسب کرد.
تیم ایران در این رقابت ها از مجموع شش سهمیه المپیک توانست در وزنهای 57، 65، 74، 86 و 97 سهمیه حضور در المپیک را به دست آورد و تنها در وزن 125 کیلوگرم این امر محقق نشد.
رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان در وزن های57، 61، 65، 70، 74، 86، 97 و 125 کیلوگرم برگزار می شود و به غیر از وزن های 61 و 70 کیلوگرم، سایر وزن ها می توانند سهمیه المپیک برزیل را از آن خود کنند.
تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران همواره در پیکارهای جهانی جزو مدعیان بوده و تا سال 2013 پنج مرتبه در سال های 1961 یوکوهاما ژاپن، 1965 منچستر انگلیس، 1998 تهران، 2002 تهران و 2013 بوداپست مجارستان بر سکوی قهرمانی جهان ایستاده است.
دلاورمردان کشتی آزاد ایران هفت مرتبه در سال های 1971، 1973، 1995، 2006، 2011 ، 2014 و 2015 عنوان نایب قهرمانی جهان را بدست آورده و 11 مرتبه هم در مکان سوم قرار گرفته اند.
تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران در رقابتهای قهرمانی سال 2014 در تاشکند ازبکستان از سوی مسعود اسماعیل پور در وزن 61 کیلوگرم، سید احمد محمدی در وزن 65کیلوگرم و کمیل قاسمی در وزن 125کیلوگرم به مدال نقره دست یافت و حسن رحیمی در وزن 57 کیلوگرم و محمد حسین محمدیان در وزن 86 کیلوگرم به مدال برنز رسیدند و نایب قهرمان جهان شد و روسیه و ترکیه در این رقابت ها اول و سوم شدند.

* رده بندی انفرادی این رقابت ها به شرح زیر است:

57 کیلوگرم:
1- ولادیمیر خینچگاشویلی (گرجستان) 2- حسن رحیمی (ایران) 3- ویکتور لبدوف (روسیه) و بخبایار اردنبات (مغولستان) 5- هاک جین جانگ (کره شمالی) و آرتاس سانا (قزاقستان)

61 کیلوگرم:
1- حاجی علی یف (آذربایجان) 2- نومین باتبولد (مغولستان) 3- ولادیمیر دوبوف (بلغارستان) و واسیل شوپتار (اوکراین) 5- ماساکازو کاموی (ژاپن) و باجرانگ (هند)... 18- بهنام احسان پور (ایران)

65 کیلوگرم:
1- فرانک چامیزو (ایتالیا) 2- اختیار نوروزوف (ازبکستان) 3- سیداحمد محمدی (ایران) و سوسلان رامونوف (روسیه) 5- طغرل عسگروف (آذربایجان) و گانزوریک (مغولستان)

70 کیلوگرم:
1- ماگومدرسول حاجی ماگومدوف (روسیه) 2- حسن یزدانی (ایران) 3- جیمز گرین (آمریکا) و یاکوب گور (ترکیه) 5- میروسلاو کایروف (لهستان) و عظمت نوریکوف (بلاروس)

74 کیلوگرم:
1- جردن باروفس (آمریکا) 2- اونوربات پوروجاو (مغولستان) 3- انور گدویف (روسیه) و نارسینگ یاداو (هند) 5- علیرضا قاسمی (ایران) و زلیم خان خاجی یف (فرانسه)

86 کیلوگرم:
1- عبدالرشید سعدالله یف (روسیه) 2- سلیم یاشار (ترکیه) 3- علیرضا کریمی (ایران) و ساندرو امیناشویلی (گرجستان) 5- میهایل گانف (بلغارستان) و ماگومدگاجی خاتی یف (آذربایجان)

97 کیلوگرم:
1- کِیل اسنایدر (آمریکا) 2- عبدالسلام گادیسوف (روسیه) 3- پاولو اولینیک (اوکراین) و ختاگ گازیموف (آذربایجان) 5- عباس طحان (ایران) و الیزبار اودیکادزه (گرجستان)

125 کیلوگرم:
1- طاها آکگول (ترکیه) 2- جمال الدین ماگومدوف (آذربایجان) 3- بلال ماخوف (روسیه) و گنو پتریاشویلی (گرجستان) 5- لوان بریانیدزه (ارمنستان) و چولونبات جارگالسایخان (مغولستان)... 9- پرویز هادی (ایران)

آتیش بازدید : 124 نظرات (0)

طی امروز و دیروز نام نیلوفر اردلان را زیاد شنیده ایم، در این مطلب نگاهی داریم به زندگی این ورزشکار حرفه ای فوتبال و فوتسال بانوان کشورمان که افتخارات بسیاری تا کنون کسب کرده است.

فوتبال بانوان دیر شروع شد اما کسانی که به این ورزش علاقه داشتند آنقدر با دل و جان پشت هدفشان ایستادند که توانستند در کمترین زمان پله های پیشرفت را طی کنند. نیلوفر اردلان یکی از بازیکن های تیم ملی فوتسال است که در کنار بازی در این تیم، کاپیتانی تیم ملی فوتبال بانوان ایران را هم بر عهده دارد و جزو سرآمدهای این رشته در کشور می باشد.

وی از دوران کودکی به ورزش علاقه خاصی داشته و تابستان ها، در کلاس والیبال و بسکتبال ثبت نام می کرد. تابستان سال 75 زمانی که می خواست برای والیبال ثبت نام کند، متوجه شدکه در کنار والیبال، فوتسال هم هست و در رشته فوتسال نیز ثبت نام کرد. از همان زمان بازی در تیم فوتسال برای اردلان شروع شد و از سال 75 به طور رسمی فعالیت ورزشی خود را در سالن حجاب آغاز کرد.

مشوق اصلی اردلان پدرش بود. اسماعیل اردلان در فوتبالیست شدن نیلوفر هم نقش زیادی داشته. فوتبالیست بودن پدر، دلیل اصلی راغب شدنش به فوتبال بود. علاقه شدید نیلوفر به فوتسال باعث شد که در همان دوران نوجوانی که تمام شهرستان ها و شهرهای توابع تهران تیم تشکیل دادند و بازی ها بین آنها شروع شد، همان دوره در نوجوانان کشوری مقام اول را به دست آورد و در بزرگسالان دوم شد. بعد از این بازی ها بهترین بازیکن های تهران و شهرستان ها برای تیم ملی انتخاب شد. تیم ملی سال 78 تشکیل شد و در سال 79 هم اولین دوره بازی کشورهای اسلامی بود که در آن دوره از مسابقات مقام اول را به دست آورد.

وی در سال ۱۳۸۸ پیشنهاداتی برای بازی در باشگاه‌ های اماراتی داشت. باشگاه ابوظبی مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان با حقوق ماهیانه ۵ هزار دلار را به او پیشنهاد داد. ولی امارات اعتقاد داشت که باید بدون حجاب بازی کند و وی هم قبول نکرد. علاوه بر این گفتند که به فرزند و همسرش اقامت نمی دهند و فقط خودش می تواند در این کشور اقامت داشته باشد که وی هم نپذیرفت.

حدود یک سال و چند ماه به خاطر بارداری از میادین ورزش دور بود اما به خاطر همت خود و تشویق های نزدیکانش انگیزه پیدا کرد تا دوباره به ورزش حرفه ای برگردد. اردلان، کاپیتان تیم ملی فوتسال، نزدیک 5 سال است که مسئولیت مادر بودن هم به گردنش است؛ اردلان نه تنها در این مدت فوتسال را کنار نگذاشته که همزمان درس هم می‌ خواند. او دانشجوی دوره کارشناسی ارشد است و مدیریت در ورزش می‌ خواند.

حال این روزها اتفاق عجیبی برای این ورزشکار بانوی کشورمان افتاده و وی به خاطر برخی مشکلات و مخالفت همسرش در آستانه از دست دادن رقابت های حساس قهرمانی آسیا قرار گرفته است.

آتیش بازدید : 99 نظرات (0)

تصاویر دیدارهای امروز جواد ظریف و جواد لاریجانی حاکی از شکستگی پای این دو سیاستمدار ایرانی است.

  در تصاویر دیدار رئیس مجلس عراق باوزیر امورخارجه کشورمان، ظریف با پای شکسته دیده می شود. سلیم الجبوری ،رییس مجلس عراق ظهر امروز شنبه بامحمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران دیدار و گفتگوکرد .

پای لاریجانی و ظریف شکست +عکس


نکته جالب اینکه جواد لاریجانی نیز صبح امروز عصا بدست در دومین نشست تخصصی صیانت از حقوق بشر حاضر شد.

پای لاریجانی و ظریف شکست +عکس


گفتنی است دومین نشست تخصصی صیانت از حقوق بشر در نظام های عدالت کیفری ایران و ایتالیا صبح امروز شنبه با حضور محمد جوادلاریجانی معاون بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه و هیات ایتالیایی برگزار شد.

پای لاریجانی و ظریف شکست +عکس


همزمانی مصدومیت پای این دو سیاستمدار ایرانی در نوع خود جالب است.

آتیش بازدید : 60 نظرات (0)

سعید معروف گفت: بازی با لهستان آسان نیست اما می‌توانستیم برنده باشیم.

سعید معروف کاپیتان تیم ‌ملی والیبال ایران پس از باخت مقابل تیم ‌ملی لهستان، اظها‌ر کرد: این یک مسابقه بزرگ بود، زیرا هر دو تیم خیلی خوب والیبال بازی کردند. ما شروع خوبی داشتیم و فکر می‌کنم می‌توانستیم برنده این مسابقه باشیم، اما در پایان حریف بهتر از ما کار کرد.

وی افزود: لهستان تیم بزرگی است و بازی با این تیم بسیار سخت است. امروز ما مبارزه کردیم و بازیکنانمان تلاش بزرگی انجام دادند، ولی در نهایت ناامید شدیم.


منبع:isna.ir

آتیش بازدید : 1169 نظرات (0)

در توکیو کافی شاپی پر از مار افتتاح شده است. شما می توانید در این کافه که در مرکز خرید هاراجوکو واقع شده است، در کنار مارها قهوه خود را میل کنید. ...

در توکیو کافی شاپی پر از مار افتتاح شده است. شما می توانید در این کافه که در مرکز خرید هاراجوکو واقع شده است، در کنار مارها قهوه خود را میل کنید. ۳۵ مار از ۲۰ نژاد مختلف در این مکان وجود دارد که مشتریان می توانند هنگام نوشیدن و خوردن غذا مارهای داخل قفس را روی میزهایشان مشاهده کنند. آنها حتی با دادن کمی انعام می توانند مارها را با دست هایشان بگیرند یا حتی با آنها عکس بیاندازند.

افتتاح کافی شاپ مارها در توکیو

افتتاح کافی شاپ مارها در توکیو

افتتاح کافی شاپ مارها در توکیو

افتتاح کافی شاپ مارها در توکیو

افتتاح کافی شاپ مارها در توکیو

افتتاح کافی شاپ مارها در توکیو

افتتاح کافی شاپ مارها در توکیو

افتتاح کافی شاپ مارها در توکیو

افتتاح کافی شاپ مارها در توکیو

افتتاح کافی شاپ مارها در توکیو

آتیش بازدید : 96 نظرات (0)

اس ام اس هایی با مضمون عاشقانه برای شما گردآوری کرده ایم. در ادامه می توانید اس ام اس های عاشقانه را خوانده و در بخش نظرات اس ام اس های دیگری به این مجموعه اضافه کنید.


عشق مثل نماز میمونه!!!
وقتی نیت کردی
دیگه نباید اطرافت رو نگاه کنی!!

  ************

همه آدما وقتی فاصله شون از سطح زمین زیاد میشه نفسشون تنگ میشه…
اما من فقط کافیه که فاصله ام از تو زیاد بشه…

 

  ************

گاهی وقتا زندگی تمام حواسش رو جمع می کنه تا ببینه تو چه دوست داری تا درست همون رو ازت بگیره.
کاش نفهمه چه قدر دوستت دارم.

 

  ************

وقتــــــــــی از پــشـــــــــت خـــــنـــــــجــر زدی . .
فهمــــــیـــــــدم . . .
هنــــوز به چشـــــمانـــــــم مــــــبتـــــــلایی

 

  ************

مهربانم گمم نکن ..درگوشه ای ازحافظه ات ارام می نشینم فقط بگذار بمانم

 

  ************

تو هوایی که برای یک نفس
خودمو از تو جدا نمیکنم
تو برای من خود غرورمی
من غرورمو رها نمیکنم

 

  ************

سالهاست که کوهستان دلم به حرمت ردپاهایت به برفها اجازه آب شدن نمی دهد .

 

  ************

من Remove شدم از زندگى کسى که …….
براى داشتنش و براى بودنش خیلى ها را از زندگیم Block کردم …!!!

 

  ************

نازنینم به یاد داشته باش که انسانها در کنار هم عاشقن و دور از هم عاشقتر
هر جا که باشم، هر جا که باشی دوستت دارم

 

آتیش بازدید : 450 نظرات (0)

جشن روز ملی سینما با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی، اهالی سینما و رسانه پنجشنبه نوزدهم شهریور ماه در کاخ سعدآباد برگزار شد

عکس های حاشیه ای بازیگران در آستانه روز ملی سینما

در طی این مراسم رامبد جوان ، عکسی از خود و نگار جواهریان را در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرد که با حواشی زیادی همراه شد .

نگار جواهریان و رامبد جواننگار جواهریان و رامبد جوان

 

آتیش بازدید : 68 نظرات (0)

اس ام اس های عاشقانه با موضوع دلتنگی


خیلی دلتنگت شده ام
اما نمی دانم
خیلی را چگونه بنویسم
که خیلی خوانده شود …

 

وقتی دلتنگم بشقاب ها را نمی شکنم
شیشه ها را نمی شکنم
غــرورم را نمی شکنم
دلت را نمی شکنم
در این دلتنگی ها زورم به تنها چیزی که میرسد
این بغض لعنتی است . . .

 

یادم می آید گفته بودی ساده و کوتاه نویسی را دوست داری !
تقدیم به تو . . .
ساده و کوتاه تنها همین ۲ کلمه :
برگرد ، دلتنگم . . .

 

هزار بار هم که از این شانه به آن شانه بغلتی
این شب صبح نمی شود
وقتی دلتنگ باشی

 

گاهی اوقات مجبوریم بپذریم
بعضی از آدمها
فقط می توانند در قلبمان بمانند
نه در زندگیمان

 

دلم تنگ است این شبها
یقین دارم که می دانی
صدای غربت من را
از احساسم تو می خوانی
شدم از درد تنهایی
گلی پژمرده و غمگین
بیا ای ابر پاییزی
که دردم را تو می دانی . . .

 

آدم که دلتنگ می شود
زود به زود می میرد

 

افکارم شبیه تو تراشیده شده.
آغوشم درست به اندازه تو جا دارد.
اطاقم بوی تو را میدهد.
فقط نمیدانم چرا چشمانم تو را گم کرده اند…
دلتنگم …
به اندازه همه دلتنگیهایی که فقط تو میدانی.

 

من بودم
تو
و یک عالمه حرف…
و ترازویی که سهم تو را از شعرهایم نشان می داد!!!
کاش بودی و
می فهمیدی
وقت دلتنگی
یک آه
چقدر وزن دارد

آتیش بازدید : 112 نظرات (0)

خبرنگار واشنگتن در المانیتور، در پست اخیر خود پس از گذشته توافق هسته ای از سد سنا بدون رأی گیری و نیاز به وتوی باراک اوباما نوشته است :

شما می توانید از نحوه تلفظ کردن ایران توسط آنها بگویید پی ببرید که چه رأیی خواهند داد. آنهایی که ایران را آی رَن تلفظ می کنند همان مخالفین هستند.

این روزنامه نگار آمریکایی عضو شورای آتلانتیک، تلویحا با این مثال کم سوادی و کم طلاعی جمهوریخواهان را که مخالفان توافق هسته ای هستند مسخره کرده است.

منبع: خبرآنلاین

آتیش بازدید : 141 نظرات (0)

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا اخیرا در یک سفر سه روزه به آلاسکا با «بیر گریلز» ماجراجو و مجری برنامه تلویزیونی اهل بریتانیا سه روز در این منطقه زندگی کرده است.

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا اخیرا در یک سفر سه روزه به آلاسکا با «بیر گریلز» ماجراجو و مجری برنامه تلویزیونی اهل بریتانیا سه روز در این منطقه زندگی کرده است.به گزارش شبکه تلویزیونی «ان بی سی» آمریکا، اوباما به منظور درک بهتر از شرایط زمین و تاثیرات تغییرات اقلیمی بر آن، سه روز را با بیر گریلز مجری برنامه مشهور «در برابر طبیعت» در مناطق قطبی آلاسکا زندگی کرده است. اوباما در جریان این سفر از ماهی قزل آلایی که خرس های قطبی پوست و بخش های چرب آن را خورده و گوشت آن را باقی گذاشته بودند تغذیه کرده است.

636680_651.jpg

در بخشی از این مستند، بیر گریلز بقیای ماهی های قزل آلایی که خرس ها از رودخانه شکار کرده و خورده اند را پیدا می کند و سپس توضیح می دهد که خرس ها بیشتر بافت های چربی و مغز و پوست ماهی را دوست دارند و بخش های گوشتی ماهی را رها می کنند. گریلز سپس پس مانده های گوشتی قزل آلاها را کباب کرده و با اوباما آن را می خورند.

منبع:روزنامه هفت صبح

آتیش بازدید : 92 نظرات (0)

یکی از اسطوره‌های ارتش شوروی در جنگ جهانی دوم، زنی تک‌تیرانداز است؛ «لیودمیلا فرادید پاولچنکو» که در تاریخ جنگ جهانی دوم از او با القابی چون بانوی مرگ یاد می‌شود.

این زن 309 نفر را کشته است

 لیودمیلا یکی از پنج تک‌تیرانداز تاریخ معاصر و برترین زن تک‌تیرانداز بود. او که در شهر «بیلا تسرکفا» در اوکراین متولد شده بود به خاطر علاقه به تیراندازی از نوجوانی در یک باشگاه تیراندازی ثبت‌نام کرد و در آنجا مشغول به تمرین شد.در سال 1941 پس از حمله آلمان به شوروی او که 24 سال سن داشت و دانشجوی رشته تاریخ در دانشگاه «کیف» بود به طور داوطلبانه به ارتش پیوست و به یکی از دو هزار تک‌تیرانداز زنی تبدیل شد که در ارتش سرخ خدمت می‌کردند.

لیودمیلا از معدود زنانی هم بود که توانست زنده بماند و پایان جنگ را ببیند. در تاریخ نقل شده است که «بانوی مرگ» در نخستین درگیری خود در جریان نبرد «اودسا» طی دو ماه و نیم، 187 سرباز آلمانی را کشت و خیلی زود نامش در جبهه متفقین پیچید.

او تا پایان جنگ این رقم را به 309 نفر رساند. بانوی مرگ در آن زمان مانند بیشتر تک‌تیراندازان از یک تفنگ نیمه‌اتوماتیک «اس وی تی 40» استفاده می‌کرد و آنقدر در تیراندازی ماهر بود که 30 تک‌تیرانداز را نیز با گلوله هدف قرار داد.

پاولچنکو پس از آنکه در سال 1942 به خاطر برخورد ترکش خمپاره زخمی شد، از جنگ بازگشت و دیگر هرگز به جبهه نرفت.او بعدها دستیار فرماندهی کل نیروی دریایی اتحاد شوروی شد و نشان ستاره طلایی را نیز به دست آورد.وی پس از پایان جنگ به ادامه تحصیل در رشته تاریخ پرداخت و مورخ شد. از پاولچنکو شماری عکس در جبهه جنگ و نیز پس از آن وجود دارد که شهرت او در طول جنگ جهانی را نشان می‌دهد؛ تعدادی از همین عکس‌ها اخیراً با فناوری‌های نوین رنگی و منتشر شده است.

فرادید نیز عکس‌هایی از این زن منتشر کرده است که در زیر می‌بینید:

این زن 309 نفر را کشته است

این زن 309 نفر را کشته است

این زن 309 نفر را کشته است

عکس زنی که 309 نفر را کشته است

این زن 309 نفر را کشته است

بانوی مرگ

منبع: روزنامه ایران

آتیش بازدید : 68 نظرات (0)

رئیس پلیس راهور ناجا با انتقاد از ایمنی خودروهای داخلی و با تاکید بر عدم جوابگویی استانداردهای موجود با مطالبات جامعه، گفت: در صورت مشاهده نقض استاندارد در تولید، قطعاً این تخلف را به مردم اعلام می‌کنیم و از شماره‌گذاری این خودروها جلوگیری خواهیم کرد.

 سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به کیفیت پایین تولیدات خودروسازان داخلی و نارضایتی مردم از محصولات این خودروسازان و مسئولیت پلیس در این خصوص اظهار کرد: تعیین استانداردهای لازم برای تولید خودروهای داخلی، در حیطه وظایف پلیس نیست و پلیس تنها یک ناظر بر رعایت استانداردهایی است که توسط سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت از محیط زیست تدوین شده‌اند و شماره‌گذاری نیز تنها بر این مبنا انجام می‌شود.

وزارت صنعت و سازمان استاندارد باید بررسی کنند

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: اینکه خودروسازان داخلی تا چه میزان استانداردهای تعیین شده را رعایت می‌کنند یا خیر، مساله‌ای است که سازمان ملی استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید آن را بررسی کند. وی گفت: طبق قانون فعلی، 51 استاندارد برای تولیدات خودروهای ملی تعیین شده است که وزارت صنعت و سازمان ملی استاندارد وظیفه نظارت بر اجرای آن را عهده دارند.

مهری در پاسخ به این سوال که آیا پلیس در مواجهه با تخلف خودروسازان داخلی از کیفیت استاندارد، همچون موضوع اسکانیا، وارد عمل می‌شود و به قول سردار رادان همچنان بر احقاق حقوق مردم می‌ایستد، گفت: ما با توجه به تحلیل آمار تصادفات رخ داده در کشور می‌توانیم نظرات فنی خود را در خصوص علل تصادفات ارائه دهیم؛ از این رو ما نظرات خود در مورد خودروهایی که از نظر فنی دارای مشکلاتی بودند را به صورت کتبی به مراجع ذیربط رسانده‌ایم.

وی افزود: در مورد اسکانیا نیز حرف ما آن بود که این کارخانه باید استانداردهای تعیین شده را رعایت کند و از این رو عدم رعایت این استانداردها را پلیس، رسانه‌ای کرد و ما علاوه بر آن، گزارشات خودمان را نیز به کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ارائه دادیم که پس از جلسات مکرر، به اصلاح تولید این کارخانه انجامید.

در شرایط مشابه، خودروهای خارجی مجروح می‌دهند و داخلی کشته

رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه مرجع اصلی تصمیم گیری در خصوص استانداردهای تولید خودرو در کشور، شورای عالی استاندارد است، گفت: متاسفانه ما وقتی تولیدات برخی خودروسازان غیرداخلی را با داخلی مقایسه می‌کنیم، مشاهده می‌کنیم که به عنوان مثال در سرعت 80 کیلومتر در ساعت، وقتی خودروی خارجی دچار حادثه می‌شود، سرنشینانش مجروح می‌شوند ولی خودروهای تولید داخل، منجر به کشته شدن سرنشینان خود می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت ارتقاء استاندارد فعلی خودروسازی در ایران، گفت:‌ این استانداردها را سازمان استاندارد تعیین کرده است ولی اینکه آیا واقعاً می‌شود ایمنی در خودروهای تولید داخل را ارتقا داد یا خیر بحثی است که خودروسازان داخلی باید در این خصوص تجدید نظر کنند و متولیان امر به این موضوع دقت لازم را داشته باشند.

مهری ادامه داد: درست است که ما چند سال پیش یک خودرویی را تایید کردیم اما بعد از چند سال، حتماً باید در استانداردها و تولیدات خود تجدید نظر کنیم و این را در خودروهای تولید خارج کاملاً مشاهده می‌کنیم.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به پیشرفت صنعت خودروسازی کشور در سالهای اخیر، افزود: متاسفانه علی‌رغم این پیشرفت‌ها، استانداردهای لازم در صنعت خودروسازی کشور، متناسب با افزایش سفر، نیازهای مردم، مطالبات جامعه و سبک زندگی امروز مردم کشورمان نبوده و قطعاً استانداردهای فعلی جوابگوی نیازهای مردم نیست.

در صورت عدم رعایت استاندارد، نام متخلفان را به مردم اعلام می‌کنیم

وی تاکید کرد: ما قطعاً در صورت مشاهده نقض استاندارد توسط خودروسازان، قطعا این تخلف آنها را اعلام کرده و از شماره‌گذاری تولیدات این خودروسازان جلوگیری خواهیم کرد.مهری در پایان در پاسخ به این سوال که در صورت رعایت استاندارد توسط خودروسازان، چگونه برخی از خودروهای تولیدی خودروسازان داخلی، در بدو خروج از کارخانه با نقص فنی عمده مواجه هستند، خاطرنشان کرد: آنچه که ظاهراً اتفاق می‌افتد آن است که تولیدات این خودروسازان داخلی، با استانداردهای اعلامی از سوی وزارت صنعت و سازمان استاندارد، تولید می‌شود و از این رو شماره‌گذاری آنها نیز انجام می‌شود ولی ما اگر در صحنه عمل مشاهده کنیم که این استانداردها رعایت نشده یا به صورت ناقص در تولیدات این کارخانجات اعمال شده است، قطعاً این تخلف را به اطلاع مردم کشورمان خواهیم رساند.

منبع: تسنیم

 
آتیش بازدید : 71 نظرات (0)

رییس سازمان حج و زیارت مرگ یک زائر ایرانی در طوفان مکه و سقوط جرثقیل در مسجدالحرام را تا این لحظه تأیید نکرد و گفت: هویت زایران مجروح و احتمالا کشته شده درحال شناسایی است.

رییس سازمان حج و زیارت مرگ یک زائر ایرانی در طوفان مکه و سقوط جرثقیل در مسجدالحرام را تا این لحظه تأیید نکرد و گفت: هویت زایران مجروح و احتمالا کشته شده درحال شناسایی است.سعید اوحدی در گفت و گویی اظهار کرد: در طوفانی که ٥ عصر به وقت محلی در مکه اتفاق افتاد یک جرثقیل سقوط کرد که تاکنون بیش از ٧٠ زائر جان باختند و بیش از ١٦٠ نَفَر دیگر مجروح شدند.

او با بیان اینکه زائران ایرانی معمولا در آن ساعت از روز به دلیل گرامی هوا کمتر به مسجدالحرام می روند و به همین دلیل با آسیب کمتری مواجه شدند،افزود:تا این لحظه تعداد مجروحان ایرانی در این حادثه حدود ٢٠ نَفَر بوده که هویت آنها نیز درحال شناسایی است.

وی افزود: ١٢ نَفَر از این مجروحان به بیمارستان سازمان حج منقل شده اند که حال عمومی بهتری دارند و در سلامت به سر می برند و باقی مجروحان ایرانی این حادثه نیز به بیمارستان نور مکه انتقال داده شده اند که ٤ نَفَر آنها به درمان بیشتری نیاز دارند. اوحدی درباره اعلام خبر درگذشت یک زائر ایرانی در این حادثه گفت: هویت زائران درحال شناسایی است و هنوز این موضوع با قاطعیت تأیید نمی شود.

او همچنین به قطع برق سه هتل محل اسکان زائران ایرانی در مکه بر اثر این طوفان اشاره کرد و افزود: برق دو هتل هم اکنون وصل شده و زائران هتل سوم در محل دیگران اسکان داده شده اند تا شرایط در آن هتل نیز عادی شود.

اوحدی در عین حال گفت: شرایط هم اکنون در مکه عادی است و جای نگرانی وجود ندارد و پزشکان ایرانی نیز در بیمارستان های محل بستری زائران حضور دارند تا به امور رسیدگی کنند.درپی وقوع طوفان در مکه مکرمه و سقوط یک دستگاه بالابر در مسجدالحرام، وزیر بهداشت کشورمان نیز طی تماسی با هیات پزشکی حج امسال، جویای احوال زائران ایرانی شد.

دکتر عباس زارع نژاد، رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت در این باره گفت: با توجه به زخمی شدن تعدادی از زائران ایرانی در پی وقوع سیل امروز در مکه، وزیر بهداشت همچنان در تماس با مسوولان هیات پزشکی ایران در عربستان، پیگیر احوال زائران ایرانی است.وی گفت: بر اساس پیگیرهای انجام شده، حال عمومی مصدومان ایرانی خوب است و همچنین وزارت بهداشت جهت اعزام پزشک و ارسال اقلام دارویی و پزشکی جهت ارایه خدمات لازم به مصدومان اعلام آمادگی کرده است.

زارع نژاد افزود: همچنین بنابر اعلام مسوولان هیات پزشکی ایرانی مستقر در مکه مکرمه، زمان بروز طوفان و سیل، تیمهای درمانی ایران به بیمارستانهای مکه اعزام شدند تا در صورت مراجعه مجروحان و مصدومان، آمادگی خدمت رسانی از سوی تیم پزشکی ایران وجود داشته باشد. در حال حاضر نیز وضعیت تحت کنترل است.

وی گفت:در مجموع بنابر اعلام مسوولان هیات پزشکی ایران در مکه، اقدامات درمانی لازم مربوط به زخمی های ایرانی انجام شده است و حال مابقی زائران خوب است.

منبع: ایسنا

 
آتیش بازدید : 76 نظرات (0)

«جان کوم» مدیرعامل اوکراینی WhatsApp، وقتی 16 ساله بود همراه با خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کردند. این خانواده با فعالیت در زمینه فروش مواد غذایی توانسته‌اند در رفاه نسبی زندگی کنند.

با حجم دارایی‌های خالص حدود 6.8 میلیارد دلار، کوم قطعاً راه زیادی را از زمان کار در حوزه مواد غذایی طی کرده است. حالا مجله بیزینس اینسایدر به بررسی روند زندگی جان کوم مدیرعامل WhatsApp در یک سال گذشته و بعد از خریده شدن شرکتش توسط فیس‌بوک پرداخته است.

در یک حرکت نسبتاً سمبلیک، کوم روی در دفتر قدیمی فروش مواد غذایی خودش، یکسری کاغذ مربوط به تشریفات اداری را برای معامله با فیس‌بوک امضا کرد. این دفتر قدیمی تنها کمی با دفتر مرکزی WhatsApp در مونتین ویو فاصله دارد.

ناگهان در ماه فوریه سال 2014 کوم میلیاردر شد. تیم کاری شرکت WhatsApp معامله با فیس‌بوک را جشن گرفتند؛ جشنی مفصل و پرهزینه. بعد از آن و تنها چند روز بعد از آنکه خبر خرید WhatsApp توسط فیس‌بوک اعلام شد، کوم همراه با «بریان آکتون» دیگر مؤسس این اپلیکیشن، برای شرکت در کنگره جهانی موبایل به بارسلونا رفتند و در آنجا توانستند با «خاویر تریاس» شهردار بارسلونا دیداری داشته باشند.

73719__whatsapp-ceo-jan-koum.jpg

در زمان حضور در بارسلونا، کوم به میهانی دعوت شد که در آنجا مارک زوکربرگ و همسرش پرسیلا چان هم حضور داشتند. در این میهمانی تولد جان کوم و همسر زوکربرگ که مصادف با هم شده بود، جشن گرفته شد. جالب است بدانید که کوم که حالا سرمایه میلیارد دلاری دارد، اما گویا همچنان از روش‌های صرفه‌جویی و پس‌انداز که در زمان نوجوانی یاد گرفته بود استفاده می‌کند. او در پیامی به فیس‌بوک، مدیران این شرکت را تحت فشار گذاشته بود که هرچه زودتر و پیش از سفرش به بارسلونا قرارداد را بسته و اعلام کنند، چون نمی‌خواست پروازی را که بلیت آن را بصورت رایگان و به خاطر پروازهای مکرر به عنوان هدیه دریافت کرده بود از دست بدهد.

کوم که پیش از خریده شدن شرکتش توسط فیس‌بوک هم یک خودرو پورشه داشت، دوست ندارد به‌عنوان یک کارآفرین شناخته شود. او بارها گفته است ترجیح می‌دهد روی ساخت و تولید یک محصول خوب و پیشرفته متمرکز شود تا اینکه بخواهد تنها ثروت‌اندوزی کند.

تنها چند ماه بعد از آنکه شرکت کوم خریده شد، او چرخشی جدی به سمت فعالیت‌های انسان‌دوستانه و خیرخواهانه داشت و به شکلی آرام و بی‌سر و صدا 556 میلیون دلار به بنیاد جامعه سیلیکون ولی اهدا کرد. خرید WhatsApp توسط فیس‌بوک در نهایت در ماه اکتبر گذشته به پایان رسید و کوم بصورت رسمی به اعضای هیأت مدیره شرکت فیس‌بوک پیوست. درست مانند دیگر مدیران عامل بزرگ در دره تکنولوژی او هم با دریافت درآمد سالانه تنها یک دلار برای هر سال موافقت کرد و در مقابل سهامی به ارزش دو میلیارد دلار را از این شرکت در اختیار گرفت.

در همین حال اما جان کوم همچنان به سرگرمی‌های مورد علاقه‌اش مانند بازی‌های فکری، ورزش بوکس و التیمیت فریزبی یا بازی بشقاب پرنده (نوعی بازی ورزشی با بشقاب پرنده است که امتیازگیری در آن با پاس دادن به هم‌گروه خود که در طرف مخالف زمین قرار گرفته است، صورت می‌گیرد) می‌پردازد.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

آتیش بازدید : 69 نظرات (0)

یک منطقه ویژه در وسط بیابان باعث جلب توجه افراد بسیاری شده است.

این روستای سحرآمیز «هوآکاچینا» نام دارد و می‌تواند به یکی از قطب‌های گردشگری کشور پرو تبدیل شود. توریست‌ها می‌توانند علاوه بر این بیابان لم‌یزرع از 96 ساکن این واحه نیز دیدن کنند.

 بهشتی در وسط بیابان!! + عکس

 بهشتی در وسط بیابان!! + عکس

درخت، تالاب زیبا، هتل، مغازه‌های جالب و حتی کتابخانه از نکات دیدنی این واحه است. گفتنی است این واحه در 300 کیلومتری جنوب لیما قرار دارد. مردم محلی بر این باورند که آب این دریاچه شفابخش است.

 بهشتی در وسط بیابان!! + عکس

ثروتمندان پرو در دهه 40 میلادی به این واحه سفر می‌کردند تا در آن آبتنى‌ کنند. این دریاچه به صورت کاملا طبیعی تشکیل شده است،بهشت سحرآمیز هوآکاچینا در چهار کیلومتری شهر جنوبی ایکا قرار دارد که قبلا تحت استعمار اسپانیا قرار داشته است.

منبع: mashreghnews.ir

آتیش بازدید : 61 نظرات (0)

محققان آلمانی می‌گویند ازدواج کردن باعث افزایش وزن بدن می شود. آنها معتقدند که ازدواج می‌تواند اضافه وزن ۲ کیلویی به همراه داشته باشد.

اضافه وزن پس از ازدواج

بر اساس تحقیقی که روی ۱۰۲۲۶ فرد در ۹ کشور اروپایی انجام شده است، ازدواج کردن سبب افزایش سایز دور کمر شده و حداقل ۲ کیلو به وزن افراد اضافه می‌کند.

بر اساس آمار به طور نسبی اندیس توده بدنی مردان مجرد ۲۵.۷ است که بعد از ازدواج به ۲۶.۳ می‌رسد. این عدد در خانم‌های مجرد ۲۵.۱ است که به ۲۵.۶ بعد از ازدواج تغییر می‌کند. پیش از این در سال ۲۰۱۴ نیز تحقیقی انگلیسی همین موضوع را به اثبات رسانده بود.

در این تحقیق که روی هزار نفر انجام شد به اثبات رسید، افراد در سال اول بعد از زندگی مشترک ۲ کیلو و در ۴ سال نخست ۶ کیلو به وزنشان اضافه می‌شود. در حالی که ۵۴ درصد زوجها با هم چاق می‌شوند, تنها ۱۸ درصد می‌گویند که به وزنشان اضافه نشده است.

فرای این مسئله متخصصان می‌گویند ازدواج کردن در کل برای سلامت خوب است زیرا افراد متاهل رفتارهای جنسی سالم‌تری دارند، به تغذیه خود اهمیت می‌دهند و برای مشکلاتشان بیشتر به پزشک مراجعه دارند.

بر اساس تحقیقی که در مجله پزشکی Alcoholism: Clinical and Experimental Research منتشر شده است افراد متاهل در مصرف الکل زیاده روی نمی‌کنند و اکثرا به الکل آب می‌افزایند.

بررسی محققان دانشگاه Harvard Medical school روی ۴۵ هزار نفر به مدت ۴ سال نشان داد افراد مجرد بیش از افراد متاهل دچار سکته‌های مغزی و قلبی می‌شوند.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: fararu.com

آتیش بازدید : 89 نظرات (0)

اچ تی سی در حال ساخت اسمارت فون و گوشی جدیدی است که از چیپ ست ۱۰ هسته ای برخوردار بوده و پرچمدار جدید این کمپانی محسوب می شود.

گوشی موبایل اچ تی سی

اخبار متعددی مبنی بر عرضه محصول جدید کمپانی تایوانی HTC با عنوان Aero با پردازنده ۱۰ هسته ای MediaTek Helio X۲۰ منتشر شده بود اما این محصول با نام جدید  One A۹ وارد بازار فناوری خواهد شد. اسمارت فونAero یا A۹ با نام One A۹ معرفی خواهد شد.

اما این محصول هنوز به طور رسمی از سوی کمپانی HTC معرفی نشده و باید تا روزهای پایانی سال جاری منتظر رونمایی رسمی این محصول بود. این اسمارت فون جزو معدود اسمارت فون های این کمپانی است که به چیپ ست  ۱۰ هسته ای تجهیز شده است.

این اسمارت فون از مشخصات سخت افزاری مانند صفحه نمایش ۵.۲ اینچی از نوع Quad HD و رزولوشن ۲۵۶۰*۱۴۴۰ پیکسل، ۴ گیگابایت رم و دوربین اصلی مجهز به عکسبرداری RAW برخوردار است. اما هنوز مشخصات دقیق تری درباره دوربین های این محصول اعلام نشده است.

One A۹ با قیمتی در حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ دلار عرضه خواهد شد. از دیگر قابلیت های این محصول می توان به پشتیبانی از اندروید ۶.۰ و همینطور باتری ۳۵۰۰ میلی آمپری را اشاره کرد.

این اسمارت فون از طریق اپراتور امریکایی AT&T در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. اسمارت فون هایی که از چیپ ست Helio X۲۰ برخوردارند تا اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی عرضه خواهند شد.  One A۹ نیز تا پایان سال جاری یا اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی وارد بازار فناوری خواهد شد.

تصاویر متعددی نیز درباره این محصول منتشر شده اما به درستی مشخص نیست که این تصاویر متعلق به محصول جدید HTC باشند.

منبع: mehrnews.com

 

 

آتیش بازدید : 70 نظرات (0)

دانشمندان هلندی دریافتند که 90 دقیقه بعد از مشاهده یک فیلم غم‌انگیز یا گریه‌آور، احساس خوشحالی به وجود می‌آید. این مطلب جالب درمورد فایده گریه کردن را بخوانید.

گریه کردن باعث شادی می شود

محققان دانشگاه تیلبورگ پس از مطالعه بر روی تاثیر خنده و شادی در سلامت عمومی بدن دریافتند که خنده و شادی بیشترین تاثیر را بر حفظ نشاط و افزایش سطح مقاومت بدن دارد.

آن‌ها معتقدند که بهترین راه رسیدن به شادی بلندمدت عبور از مرحله ناراحتی یا گریه کردن است.

آنها برای اثبات این نظریه با انتخاب دو گروه 60 نفره از افراد عادی از آنها خواستند تا دو فیلم احساسی-عاطفی را تماشا کنند.

پس از بررسی واکنش داوطلبان به فیلم‌های مورد نظر مشخص شد که اندکی پس از احساس غم و اندوه با مشاهده یک فیلم ناراحت‌کننده، احساسات بینندگان وارد سطح دیگری شده است.

محققان معتقدند که فرایند گریه‌کردن تنها مختص انسان‌ها بوده و علت آن خروج بدن از مرحله غم‌واندوه با دفع کردن توکسین‌های موجود در بدن است.

پس از آنکه فرایند تغییر رفتار پس از گریه‌کردن را در آزمایشگاه مورد بررسی قرار دادیم، مشخص شد که گریه‌کردن نه‌تنها باعث بازیابی سطح احساسات گذشته می‌شود بلکه احساسات مثبت به نسبت وضعیت قبل از گریه‌کردن را افزایش می‌دهد.

در واقع گریه‌کردن به بازگشت سطح احساسات انسان به حالت عادی کمک شایانی می‌کند و به ‌نظر می‌رسد که گریه‌کردن باعث افزایش سطح احساسات پس از یک دوره طولانی‌مدت می‌شود.

این پژوهش نشان‌داد که برخلاف باور موجود، گریه‌کردن باعث افزایش ناراحتی‌ و اندوه نمی‌شود بلکه احساسات را به سمت عادی و شاد سوق‌ می‌دهد. در واقع یافته‌های این تحقیق تنها از عملکرد شرکت‌کنندگان به دست ‌آمده است، چرا که آنها معتقدند که مدتی پس از گریه‌کردن احساس بهتری داشته‌اند.


منبع: isna.ir

 

آتیش بازدید : 74 نظرات (0)

در تمامی کشورها مردان به همسران خود خیانت می کنند اما در بعضی از کشورها آمار خیانت به همسر بسیار بیش از حد معمول می باشد. نگاهی می کنیم به کشورهایی که مردان بیشترین خیانت را به همسر خود می کنند.

خیانت مرد به همسر

نظرسنجی یک موسسه غربی نشان می دهد که 10 کشور در جهان دارای بیشترین موارد خیانت شوهر به زن است.

نظر سنجی پورتال آماری آنلاین استاتیستا (Statista)حاکیست: اکثر مردانی که به زنان خود خیانت می کنند ، اتباع کشورهای اروپائی هستند.

در میان کشورهای جهان, تایلند رتبه اول جهان را در خیانت زناشوئی دارد وآمار نشان می دهد که 56 درصد مردان این کشور به زنان شان خیانت می کنند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که بی بند و باری جنسی در تایلند که بخش مهمی از درآمدهای اقتصادی این کشور را تشکیل می دهد، یکی از مهمترین عوامل خیانت زناشوئی است.

 

دانمارک نیز رتبه دوم را در بی بند و باری مردان متأهل دارد به نحوی که 46 درصد مردان این کشور به زنان شان خیانت می کنند.

آلمان و ایتالیا به علت خیانت 45 درصد از مردان این دو کشور مشترکاً رتبه سوم هستند.

مردان کشور فرانسه با 43 درصد رتبه چهارم، بلژیک و نروژ با 40 درصد مشترکاً رتبه پنجم می باشند.

کشور اسپانیا با 39 درصد رتبه ششم و فنلاند و انگلیس نیز با 36 درصد مشترکاً رتبه هفتم جهان را در خیانت زناشوئی دارند.


منبع: alalam.ir

 

آتیش بازدید : 55 نظرات (0)

محققان با بررسی افرادی که خودکشی کرده اند, نشانه هایی یافته اند که می توان افرادی که قصد خودکشی دارند را شناسایی کرد!

نشانه های افرادی که میخواهند خودکشی کنند!

محققان با مطالعه رفتاری افراد مبتلا به افسردگی الگویی را کشف کرده‌اند که در میان افراد در معرض خودکشی مشابه است.

در این تحقیق ۲ هزار و ۸۱۱ فرد مبتلا به افسردگی مورد بررسی قرار گرفته‌اند که ۶۲۸ نفر از آنها حداقل یک بار دست به خودکشی ناموفق زده‌اند.

محققان ویژگی‌ها و رفتارهای غالب افرادی را که دست به خودکشی زده‌اند را بررسی کرده‌‌اند و اکنون به مجموعه‌ای از رفتارها رسیده‌اند که در بسیاری از کسانی که اقدام به خودکشی می‌کنند دیده شده است.

آمارها نشان می‌دهد که سالانه به صورت میانگین ۸۰۰ هزار نفر با خودکشی در جهان به زندگی خود پایان می‌دهند و ۲۰ برابر این رقم در هر سال اقدام به خودکشی ناموفق دارند. این رقم با گسترش افسردگی میان مردم جهان و تنهایی آنها رو به افزایش است. شناسایی علایم افراد در معرض خودکشی اما باعث کمک بستگان و دوستان این افراد می‌شود که حیاتی است و می‌تواند جان آنها را نجات دهد.

 

اگر در فرد افسرده‌ای این رفتارها را مشاهده کنید خطر اقدام او به خودکشی ۵۰ درصد بیشتر از دیگران است:

- رفتارهای پرخطر مانند رانندگی خطرناک یا بی‌بند و باری

- آژیتاسیون یا بی‌قراری روانی: یک سری حرکت‌های ناخواسته و بی‌هدف است که از تنش روانی و اضطراب فرد ریشه می‌گیرد. این موضوع شامل قدم زدن در اطراف اتاق، فشردن دستها، کشیدن لباس و پیچاندن آن و دیگر اقدامات مشابه و همچنین بی‌قراری شدید می‌شود.

- بروز رفتارهای ناگهانی بدون توجه به پیامدها و عواقب آن. این مسئله در روانشناسی به تکانه‌ای بودن (Impulsivity) مشهور است.

دانشمندان امیدوارند با شناسایی چنین رفتارهایی پیشرفت‌هایی در زمنیه درمان بالینی افراد مبتلا به افسردگی و کم کردن احتمال خودکشی در این افراد به دست آورند.


منبع: vista.ir

 

آتیش بازدید : 83 نظرات (0)

این روزها گرفتن عکس سلفی در همه دنیا رواج پیدا کرده است. گروهی از محققان به شخصیت شناسی افرادی که سلفی می گیرند پرداخته اند.

شخصیت شناسی افرادی که عکس سلفی می گیرند

تیمی از محققان دانشگاه فناوری نانیانگ سنگاپور در پژوهش جدید خود نشان دادند، شکل ثبت تصویر از خود ( عکس سلفی ) می‌تواند شخصیت فرد را آشکار کند.

به گفته محققان، آنچه یک فرد در مورد شخصیت خود توصیف می‌کند، تا حد زیادی هماهنگ با حالتی است که از خود سلفی می‌گیرد.

محققان سنگاپوری، 123 کاربر مشهور در امر ثبت سلفی را در سایت Sina Weibo که یک پلت‌فرم محبوب میکرو وبلاگ‌نویسی چینی است، بررسی کردند.

شرکت‌کنندگان یک آزمون شخصیت‌شناسی را انجام دادند و سپس گروهی جداگانه از 107 دانشجو آن‌ها را ارزیابی کردند.

به گفته محققان، سلفی شرکت‌کنندگان کاملا با خود-ارزیابی آن‌ها در مورد شخصیت‌شان مرتبط بود.

دانشمندان از 13 جنبه ثبت سلفی برای تولید یک روش‌شناسی شخصیتی استفاده کردند.

به گفته آن‌ها، افرادی که از چهره اردکی در سلفی استفاده می‌کنند، از بی‌ثباتی عاطفی بالایی برخوردار بوده و احتمالا عصبی هستند.

به گفته محققان، افرادی که محل ثبت سلفی خود را پنهان می‌کنند، بسیار نگران حریم خصوصی‌شان هستند.

یافته‌ها همچنین نشان داد، اگر دوربین در زاویه پائین گرفته شود، فرد سازگارتر بوده و اجتماعی‌تر محسوب می‌شود.

در صورتی که در تصاویر سلفی خود لبخند زده یا می‌خندید، برای مواجهه با تجربیات جدید کاملا آماده بوده و همچنین عاشق خندیدن هستید.

بر اساس این پژوهش، افرادی که مستقیما به دوربین نگاه می‌کنند، از اعتماد بنفس بسیار بالایی برخوردارند.


منبع: isna.ir

آتیش بازدید : 366 نظرات (0)

در چند روز آینده گوشی های جدید آیفون با نام آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس عرضه خواهد شد که تغییراتی نسبت به گوشی های دیگر آیفون دارند.

مشخصات گوشی جدید آیفون 6

عکس های جدیدی که از امکانات و ظاهر گوشی آیفون ۶ اس در اینترنت منتشر شده نشان می دهد که این گوشی دارای دوربینی جدید و نمایشگر به روز شده‌ای است.

این گوشی‌ها قرار است ظرف چند روز آینده رسما عرضه شوند و اسامی آنها احتمالا آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس خواهد بود.

دوربین جلویی این گوشی ها بزرگتر شده و لذا ممکن است بر دقت آنها هم افزوده شده باشد. آیفون ۶ و ۶ پلاس که فعلا در بازار موجود هستند از دوربین جلویی ۱٫۲ مگاپیکسلی در جلوی گوشی با دقت  f/2.2 برخوردارند. میزان دریافت نور توسط دوربین های یاد شده ۸۱ درصد بیشتر از دوربین های قبلی آیفون است.


گوشی های جدید آیفون 6

گوشی های جدید آیفون 6

 

انتظار می رود این تغییرات گرفتن عکس های سلفی را با کیفیت بیشتر ممکن کرده و همین طور دقت و وضوح عکس ها را هم بیشتر کند.

همچنین گفته می شود گوشی بزرگتر آیفون ۶ اس از دوربین بزرگتر ۱۲ مگاپیکسلی برخوردار است که می تواند تصاویر ویدیویی با دقت ۴k تهیه کند. آیفون ۶ فعلی دارای دوربین ۸ مگاپیکسلی است. همچنین به طور قطع مدل های تازه آیفون به فناوری force touch مجهزند که باعث می شود با فشردن نمایشگر با شدت و ضعف های مختلف بتوان فرامین متنوعی را اجرا کرد.


منبع: 7sobh.com

آتیش بازدید : 87 نظرات (0)

دانشمندان روش جدیدی برای تشخیص سن واقعی افراد یعنی سن بیولوژیک آنها پیدا کرده اند. در این روش ممکن است شخصی جوان باشد اما سن واقعی و بیولوژیکی او پیر باشد!

تشخیص سن واقعی و بیولوژیک

حتماً شنیده‌اید که سن شناسنامه‌ای فقط یک عدد است. حالا محققان روشی را ابداع کرده‌اند که به وسیله آن می‌توانند سن واقعی(بیولوژیک) هر کسی را تشخیص دهند.

در روشی ابداعی که در نشریه زیست‌شناسی ژنوم genomebiology اعلام شده دانشمندان ۱۵۰ ژن را در بدن انسان تعیین کرده‌اند که بررسی آنها می‌تواند سن واقعی را به جای سن تقویمی نشان دهد.

این ۱۵۰ ژن در‌واقع به عنوان نشانگرهای اصلی سن بیولوژیک شناخته شده‌اند. با بررسی این ژن‌ها دانشمندان می‌توانند سرعت پیر شدن افراد را تعیین کنند.


بر این اساس ممکن است فردی که سن تقویمی کمی دارد بر اساس بررسی‌ ژن‌هایش پیر به حساب آید. تحقیقات نشان می‌دهد که سرعت پیر شدن افراد با یکدیگر تفاوت بسیار زیادی دارد و روند پیری در سنین متفاوت و با سرعت متفاوت آغاز می‌شود.

محققان می‌گویند به همین خاطر دو مفهوم سلامت و پیری را نباید با هم اشتباه گرفت و روند پیری می‌تواند روند سالمی باشد و جوانی را هم نباید مترادف با سلامتی کامل دانست. ابداع این روش کمک می‌کند تا به افرادی که در سالهای آینده در معرض خطرات جدی هستند هشدارهای لازم داده شود.

محققان به همین خاطر توصیه می‌کنند که هیچ‌کس به سن شناسنامه‌ای خود تکیه نکند و به فکر سن واقعی خود باشد. یافتن روش‌هایی برای کاستن از سرعت پیری می تواند به درمان بیماری‌ها کمک کند.

با شناسایی سن بالای بیولوژیک در افراد جوان، پیشگیری زودهنگام از بیماری‌های مزمن ناشی از افزایش سن، مثل بیماری‌های قلبی یا دمانس امکان‌پذیر خواهد شد.


منبع: khabaronline.ir

آتیش بازدید : 93 نظرات (0)

محققان مدعی هستند که تا 300 سال آینده دیگر خبری از درخت نیست. هر ساله 15 میلیارد درخت توسط انسان قطع و تنها پنج میلیارد آن دوباره کاشته می‌شود.

آمار قطع درخت در جهان

نحقیقات جدید حاکی از آن است که بیش از سه هزار میلیارد درخت بر روی زمین وجود دارد که این آمار به طور قابل توجهی بیش از برآوردهای قبلی و هفت برابر بیشتر از تصور محققان است. اما آیا نسبت به جمعیت انسان‌های کره زمین، این تعداد درخت زیاد است؟

گروهی از جوانان وابسته به سازمان ملل متحد، قصد کاشت یک میلیارد درخت بر روی کره زمین را دارند. برآوردهای قبلی نشان داده بود که 400 میلیارد درخت بر روی کره زمین وجود دارد، اما محققان با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای و مدل‌های رایانه‌ای به نتایج جدیدی دست یافتند.

نتایج این تحقیق نشان داد، هر ساله 15 میلیارد درخت توسط انسان قطع و تنها پنج میلیارد آن دوباره کاشته می‌شود. این آمار نشان می‌دهد سالانه 10 میلیارد درخت از بین می‌رود که این موضوع نگران‌کننده است و با توجه به این موضوع اگر این روند ادامه پیدا کند، تا 300 سال آینده درختی بر روی زمین وجود نخواهد داشت.

محققان عنوان کردند: نزدیک به 1.4 تریلیون درخت در جنگل‌های استوایی و گرمسیری وجود دارد که البته درختان این مناطق هم در حال از بین رفتن است. در واقع کاشت یک میلیارد درخت بر روی زمین تاثیر آنچنانی بر روی تغییر آب و هوا ندارد، اما این موضوع، کاشت درخت توسط این گروه را متوقف نکرده و این گروه قصد کاشت 18 میلیارد درخت را دارند که این امر نقش مهمی در محیط‌زیست و زندگی افراد خواهد داشت.

محققان هشدار دادند با پایان زندگی درختان، زندگی انسان هم به خطر می‌افتد. نتایج این بررسی در مجله Nature منتشر شده است.


منبع:isna.ir

 

آتیش بازدید : 76 نظرات (0)

براساس تحقیقات جدید, مشخص شده است که در زمان گرفتن عکس های سلفی وقتی که اشخاص سرهای خود را در کنار یکدیگر قرار می دهند, این امر باعث انتقال شپش می شود!

رابطه شپش و گرفتن عکس سلفی

تحقیقات محققان آمریکایی هشدار داده که تصاویر سلفی باعث افزایش تعداد مبتلایان به شپش سر در میان نوجوانان شده است.

محققان اظهار کردند که گونه ای شپش در حال رشد است که زمانی که نوجوانان سر خود را به یکدیگر برای ثبت تصویر سلفی می‌چسبانند، گسترش می‌یابد.

دکتر شارون رینک sharon rink اظهار کرد که تعداد موارد مراجعه‌کننده به وی برای درمان شپش رو به افزایش است که طی پنج سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی همچنین هشدار داد که این خطر در میان دختران بسیار بیشتر از پسران است.

 

منبع:isna.ir

آتیش بازدید : 60 نظرات (0)

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ گفت: کمیسیون ویژه برجام صبح روز یکشنبه میزبان ظریف، وزیر امورخارجه خواهد بود و بعدازظهر یکشنبه نیز جلیلی برای تکمیل توضیحات درباره برجام و مذاکرات، در جلسه کمیسیون ویژه حضور خواهند یافت.

سخنگوی کمیسون ویژه بررسی برجام تصریح کرد: برجام روز دوشنبه در نوبت صبح، کمیسیون ویژه برجام میزبان آقایان عراقچی و تخت‌روانچی خواهد بود و در نوبت بعد از ظهر نیز بازدید از تاسیسات اراک که قرار بود امروز انجام شود و به دلیل عدم حضور همه اعضای کمیسیون محقق نشد، در دستور کار کمیسیون ویژه قرار دارد.

وی افزود: صبح سه‌شنبه نیز میزبان تیم اقتصادی دولت خواهیم بود تا ابعاد اقتصادی برجام به ویژه تحریم‌ها مورد بحث قرار گیرد و بر این اساس آقایان طیب‌نیا وزیر اقتصاد و دارایی، سیف رئیس‌کل بانک مرکزی، نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور و همتی مدیرعامل بانک ملی در این جلسه حضور خواهند یافت.

سخنگوی کمیسیون ویژه برجام در مجلس یادآور شد: نوبت بعدازظهر روز سه‌شنبه هفته آینده نیز میزبان مسئولان امنیتی و دفاعی خواهیم بود که در این جلسه ابتدا مسئولان امنیتی از جمله وزیر اطلاعات و همکاران‌شان پاسخگوی سوالات نمایندگان درباره ابعاد امنیتی برجام خواهند بود و در بخش دوم نیز مسئولان دفاعی و نظامی کشور از جمله وزیر دفاع، مسئولانی از ستادکل و فرمانده هوافضای سپاه سردار حاجی زاده در جلسه کمیسیون ویژه حضور خواهند داشت و درباره ابعاد دفاعی و نظامی برجام بحث خواهیم کرد.

نقوی حسینی ادامه داد: در جلسه صبح چهارشنبه هفته بعد نیز در خدمت آقای ولایتی خواهیم بود و در نوبت بعدازظهر روز چهارشنبه نیز به‌منظور بررسی مجدد ابعاد حقوقی برجام میزبان جمعی از حقوقدانان و صاحب‌نظران حقوق بین‌الملل بررسی هستیم.

منبع" ایسنا

آتیش بازدید : 161 نظرات (0)

پزشکان در یک بررسی جدید با بیان اینکه ماهی غذای مغز است، اظهار داشتند: می‌توان از این خوراکی به عنوان ترکیب ضدافسردگی برای هزاران نفر استفاده کرد.

به گزارش ایسنا،‌ گروهی از متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه «چینگ دائو» به بررسی دقیق تاثیر بالقوه رژیم غذایی حاوی ماهی روی پیشگیری از افسردگی پرداختند. در این بررسی مشخص شد رابطه آشکاری بین رژیم غذایی حاوی ماهی و سلامت روان در مردان و زنان وجود دارد.

برای انجام این بررسی متخصصان به جمع آوری داده‌های حاصل از 26 مطالعه بین سال‌های 2001 تا 2014 که متشکل از 150 هزار و 278 شرکت کننده بوده، پرداختند تا مشخص شود مصرف ماهی چه تاثیری بر افسردگی دارد. پس از بررسی تمام نتایج به دست آمده، در 12 مورد از آنها مشخص شد که رابطه قابل توجهی بین مصرف‌ ماهی و افسردگی وجود دارد.

موسسه ملی سلامت روان آمریکا هم اعلام کرد از آنجا که افسردگی یکی از شایع‌ترین و ناتوان‌کننده‌ترین اختلا‌ل‌های روانی در آمریکاست پیدا کردن شیوه‌هایی برای کنترل آن امری ضروری است.

پزشکان دریافتند افرادی که بیشترین میزان مصرف ماهی را داشتند در مقایسه با افرادی که ماهی کمتری مصرف می‌کنند 17 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار دارند. همچنین تفکیک جنسیتی هم حاکی از آن بود که خطر ابتلا به افسردگی در مردانی که بیشترین میزان مصرف ماهی را دارند 20 درصد کمتر است در حالی که این رقم در زنان 16 درصد است.

پزشکان همچنین با بیان اینکه بین مصرف ماهی و افسردگی رابطه وجود دارد اظهار داشتند می‌توان از این ماده خوراکی برای پیشگیری یا کاهش علائم این اختلال روانی استفاده کرد.

پیش از این نیز مطالعاتی انجام گرفته که حاکی از تاثیرگذاری رژیم غذایی حاوی ماهی روی سلامت مغز بوده است.

به گفته متخصصان، افراد جوانی که در معرض ابتلا به بیماری شیزوفرنی قرار دارند می‌توانند با مصرف روغن ماهی از بروز این بیماری جلوگیری کنند.

منبع " جام جم


آتیش بازدید : 89 نظرات (0)

اخبار فرهنگی و هنری - فیلم سینمایی «مشدی عباد» به کارگردانی یدالله صمدی در صورت تامین بودجه وارد مرحله پیش تولید خواهد شد.
در خلاصه داستان مشدی عباد آمده است: مشدی عباد پیرمردی ۶۰ ساله است که در شهری کوچک حجره دار است. او در شهر به عنوان فردی متمول شناخته می شود و ...

آتیش بازدید : 98 نظرات (0)

نهادهای آمریکایی به تازگی دو کتاب با مضامین ایران‌هراسانه به چاپ رسانده‌اند. یکی از این کتاب‌ها علیه بسیج تدوین شده است که در آن با هدف دامن زدن به تبلیغات منفی در خارج از کشور علیه این نهاد مردمی، ادعاهای دروغی مطرح شده و کتاب دوم هم علیه قدرت‌یابی روزافزون سپاه در جهان است.


هادهای آمریکایی به تازگی دو کتاب با مضامین ایران‌هراسانه به چاپ رسانده‌اند. یکی از این کتاب‌ها علیه بسیج تدوین است که در آن با هدف دامن زدن به تبلیغات منفی در خارج از کشور علیه این نهاد مردمی، ادعاهای دروغی مطرح شده است.

این کتاب توسط سعید گلکار نوشته شده که فارغ‌التحصیل دکترای علوم سیاسی از دانشگاه تهران است و از سال 2010 برای گذراندن دوره فوق دکترا به دانشگاه استانفورد آمریکا مسافرت کرده است.

توهین کتاب‌های جدید آمریکایی به دختران بسیجی و سپاه + عکس
گاردین در رابطه با این کتاب نوشته است: کتاب جدیدی که به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که تندروهای ایران چگونه کشور را در بند نگاه داشته‌اند

وی تجربیات، مطالعات نشریات بسیج و مصاحبه‌های خود با اعضای بسیج را جمع‌آوری کرده و در قالب یک کتاب درآورده است که توسط انتشارات دانشگاه کلمبیا و مرکز وودرو ویلسون به چاپ رسیده است.

 

اغراض نویسنده در توصیف بسیج، در عنوانی که برای کتابش در نظر گرفته، هویدا است: «جامعه‌ی در بند: شبه نظامیان بسیج و کنترل اجتماعی در ایران». Saeid Golkar, Captive Society: The Basij Militia and Social Control in Iran, Woodrow Wilson Center Press/Columbia University  Press, 2015

 

نویسنده در کتاب به نقش بسیج در سرکوب آنچه که اعتراضات مردمی در سال 1388 خوانده (فتنه سبز) اشاره کرده است. در این کتاب، ادعا شده که یک سوم دانشجویان دانشگاه‌های ایران عضو بسیج هستند زیرا دانشگاه‌ها موظفند 40 درصد ظرفیت پذیرش خود را به اعضای بسیج اختصاص دهند! همچنین عنوان شده که 65 درصد کارمندان دولتی عضو بسیج هستند.

چاپ کتاب‌های جدید علیه ایران در آمریکا

در این کتاب، ادعا شده که یک سوم دانشجویان دانشگاه‌های ایران عضو بسیج هستند زیرا دانشگاه‌ها موظفند 40 درصد ظرفیت پذیرش خود را به اعضای بسیج اختصاص دهند!

نویسنده مدعی شده که زنان و دختران مناطق فقیرنشین ایران با هدف یافتن شغل یا شوهر، به عضویت بسیج درمی‌آیند.

نویسنده بسیج را با حزب رستاخیز رژیم پهلوی مقایسه کرده و نوشته است: شاه تلاش کرد با تأسیس حزب رستاخیز برای خود پایگاه اجتماعی ایجاد کرده و در جامعه نفوذ کند. اما جمهوری اسلامی این کار را با شیوه هوشمندانه‌تری انجام داد.

وی با ادعای این که «بسیج نسخه به‌روز شده رستاخیز است»، ادعا کرده است: بسیج همان کارکرد سیاسی حزب رستاخیز را دارد با این تفاوت که بسیج بخشی از سپاه است، یعنی کارکرد نظامی هم دارد.

گلکار بسیج را به حزب بعث عراق هم تشبیه کرده و استدلال او هم حضور امام خمینی (ره) در دوران تبعید در عراق است.

وی همچنین عنوان کرده که سران فتنه (موسوی و کروبی) را نیروهای بسیج با هماهنگی مستقیم با دفتر رهبری دستگیر کرده‌اند. وی ترور سعید حجاریان و قتل‌های زنجیره‌ای را نیز به طور احتمالی به بسیج نسبت داده است.

نویسنده مدعی است اعضای بسیج، شستشوی مغزی داده شده و به همین دلیل ضداصلاح‌طلبان هستند.

 

کتاب دیگر نیز که علیه ایران به چاپ رسیده، «نیت مرگبار ایران: تقلای جمهوری اسلامی برای قدرت جهانی» نام دارد.

Iran’s Deadly Ambition: The Islamic Republic’s Quest for Global Power

این کتاب توسط فردی به نام ایلان برمن Ilan Berman تالیف شده است.

چاپ کتاب‌های جدید علیه ایران در آمریکا

نویسنده مدعی شده که ایران بر خلاف رویکرد ظاهرا صلح‌طلبش، به علت ماهیت انقلابی آن، با همزیستی دموکراسی و صلح، در تعارض است

اغراق درباره نقش سپاه در اقتصاد ایران، دیگر هدف این کتاب است و نتیجه‌ای که از این گزاره نادرست به خواننده القا می‌شود این است که با توجه به تسلط سپاه بر اقتصاد ایران، تخفیف قریب‌الوقوع تحریم‌ها موجب تقویت اهداف نظامی ایران می‌شود.

نویسنده سه راهبرد اصلی ایران را توسعه جغرافیایی شیعه، رقابت با عربستان و شیخ‌نشین‌های خلیج فارس بر سر رهبری گروه‌های اسلام‌گرا و جلوه دادن خود به عنوان رابین هود منطقه عنوان کرده است.

منبع " مشرق

تعداد صفحات : 16

درباره ما
بروز ترین اتفاقات ایران و جهان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 639
  • کل نظرات : 38
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 87
  • آی پی دیروز : 58
  • بازدید امروز : 135
  • باردید دیروز : 409
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,335
  • بازدید ماه : 8,579
  • بازدید سال : 33,854
  • بازدید کلی : 141,748